مزایا پارتیشن اداری مدولار + آیا نصب پارتیشن اداری به صرفه است؟

انتشار : 1400/06/10
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

ظهور COVID-19 تغییرات قابل توجهی در کار و زندگی روزمره ما ایجاد کرده است که عمدتا به دلیل جداسازی فیزیکی از دیگران برای کاهش شیوع این ویروس است. برای کارفرمایان، پاسخ به این همه گیری، هم کاربرد و هم تقاضا برای پارتیشن‌ اداری و تقسیم کننده‌ها را افزایش داده است تا کارمندان را در محیط کار ایمن نگه دارد.

جدای از این اپیدمی، اصولا بیشتر پرسنل از نداشتن حریم خصوصی ناراحت اند و کسی دوست ندارد که کارهای وی در برابر عموم مشخص باشد. با داشتن پارتیشن اداری دوجداره و یا پارتیشن تک جداره ایستا می‌توانید در ساخت حریم خصوصی برای کارکنان خود به نحو احسن عمل کنید. مبلمان اداری ایستا درای انواع مختلف پارتیشن و مبلمان اداری مدولار است. برای مشاهده بیشتر به قسمت محصولات مراجعه نمایید.

 

مزایا پارتیشن اداری مدولار چیست؟

به دلیل زیاد بودن مزایا پارتیشن اداری مدولار در چند دهه گذشته، قبل از شیوع ویروس کرونا، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر به عنوان روند طراحی در قرن حاضر در بین انواع مشاغل، کاملا تثبیت شده است. پارتیشن‌ها و تقسیم کننده‌های مدولار در طیف وسیعی از محیط‌های کاری، از فناوری پیشرفته و تولیدی گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و خرده فروشی استفاده می‌شود. همچنین توصیه CDC برای پیشگیری از کرونا در محیط‌های کاری با استفاده از پارتیشن‌ها را در نظر داشته باشید.

مزایای پارتیشن اداری مدولار شامل موارد زیر است:

 

  1. سلامت بیشتر پرسنل

از مزایا پارتیشن اداری مدولار و جدا کننده‌های اداری، می‌توان به جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و بسیاری از عوامل بیماری زای دیگر که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند، اشاره کرد. درنظر داشته باشید که پرسنل سالم تر بهره وری بیشتری دارند.

 

  1. فضای خصوصی با قابلیت همکاری

دفتری که با پارتیشن‌های شفاف و مات با دقت تقسیم بندی شده است و با توجه به کاربری در ارتفاع و ترتیب‌های مختلف ساخته شده است، می‌تواند ترکیبی هماهنگ از فاصله اجتماعی، حریم خصوصی و همکاری در محیط کار را بدست آورد. از مزایا پارتیشن اداری مدولار این است که همه پرسنل می‌توانند فضای شخصی را در پشت پارتیشن‌ها داشته باشند که به جلوگیری از حواس پرتی و سر و صدا تا حدی کمک می‌کند. همچنین اگر آن‌ها نیاز داشته باشند یا بخواهند در مورد وظایف یا پروژه‌های خاص با دیگران مشارکت داشته باشند، ارتباط گیری با همکاران و از فاصله ایمن به آسانی میسر است.

 

  1. قابلیت جا به جایی

پارتیشن‌ها و جدا کننده‌ها، برخلاف دیوارهای دائمی، دارای مزیت قابل حمل و در صورت دلخواه قابل تنظیم هستند. محل کار به اندازه افرادی که در آنجا کار می‌کنند تغییر می‌کند و پارتیشن‌های سبک و متحرک می‌توانند ماهیت پویای یک تجارت را در خود جای دهند. به طور کلی زمانی که از مزایا پارتیشن اداری مدولار اطلاع دارید دلیلی برای ساخت دیوار در دفاتر نیست.

پازتیشن اداری

 

  1. مقرون به صرفه بودن و پایداری

تطبیق پذیری پارتیشن‌ اداری متحرک ، مقرون به صرفه تر و پایدارتر از ساخت دیوارهای دائمی است. قیمت بالای مصالح ساختمانی و نیروی کار را نیز در نظر بگیرید و این فرآیند حجم زیادی زباله ایجاد می‌کند که در محل دفن زباله جمع می‌شود. پارتیشن‌ها می‌توانند و باید با استفاده از مواد قابل بازیافت ساخته شوند. از مزایا پارتیشن اداری مدولار این است که آن‌ها به دلیل دوام طولانی مدت از نظر محیط زیست بسیار پایدارتر هستند.

 

  1. زیبایی محیط کاری

با فراوانی گزینه‌های طراحی و مصالح پارتیشن اداری، پارتیشن‌ها از نظر زیبایی می‌توانند بسیار خوشایند باشند. به عنوان مثال استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای از نور طبیعی بیشتری استفاده می‌کند و هزینه برق را کاهش داده و فضای محیط کاری را از لحاظ بصری افزایش می‌دهد.

 

پازتیشن اداری

کاربرد و مزایا پارتیشن اداری مدولار

بسته به الزامات منحصر به فرد هر کسب و کار یا مرکز، چندین نوع پنل مدولار موجود است. یکی از رایج ترین آن‌ها ایجاد اتاق کار است؛ چیدمانی از پارتیشن‌ها که ایستگاه‌های کاری نیمه بسته ایجاد می‌کند. پانل هایی که اتاقک‌ها را تشکیل می‌دهند نیز می‌توانند در سیستم هایی که برای مشاغل شخصی سفارشی شده است، تنظیم شوند. تنوع گسترده ای از اشکال و اندازه‌های پارتیشن اداری مدولار امکانات بیشماری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌توان سپرهای رومیزی و صفحه‌های ماژولار را طوری پیکربندی کرد که علاوه بر حفظ حریم خصوصی، خطر کمتر انتقال بیماری را فراهم کند.

یکی دیگر از مزایا پارتیشن اداری مدولار این است که می‌توانند برای ایجاد یک مانع بصری و یک مانع صوتی استفاده شوند. آن‌ها می‌توانند بین میز گروهی ‌ها، برای ایجاد فضاهای جلسات یا جدا کردن مناطق با عملکردهای مختلف (به عنوان مثال، اتاق کنفرانس) استفاده شوند.  حتی می‌توانند برای ایجاد فضا - مانند منطقه پذیرایی - برای زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

سیستم‌های بنچینگ از مزایا پارتیشن اداری مدولار است. این سیستم‌ها شامل یک میز، نیمکت ذخیره فایل و گاهی اوقات یک فایل در یک ایستگاه کاری به شکل L با کمد اداری و صندلی اضافی است. سیستم‌های نیمکت اغلب توسط دو یا چند کارمند به اشتراک گذاشته می‌شوند و همچنین می‌توانند تقسیم کننده‌های کوچک رومیزی ( پارتیشن‌های نیمه) را شامل شوند. به طور کلی، سیستم‌های بنچینگ فضای کاری کمتری نسبت به کابین‌ها ارائه می‌دهند.

میزهای تیم مراکز تماس یکی دیگر از ایستگاه‌های کاری با مفهوم باز است. چندین کارمند در اطراف یک ساختار واحد مانند غلاف، با یا بدون تقسیم کننده‌های رومیزی کوچک که دارای حریم خصوصی هستند، می‌نشینند. این ترتیب به منظور تسهیل همکاری بین اعضای تیم است. تنظیمات مرکز تماس همچنین چندین کارمند را در یک فضای مشخص قرار می‌دهد، اگرچه ایستگاه‌های کاری اغلب خطی هستند.

 

پازتیشن اداری

نکات انتخاب پارتیشن اداری

انتخاب نوع پارتیشن برای فضای اداری بستگی به نیازهای فردی کسب و کار دارد، اگرچه چند نکته اساسی و مهم را باید در نظر داشت. اول ترکیب خود پارتیشن‌ها است. برخی پارتیشن‌ها از شیشه و آلومینیوم و برخی از ام دی اف ساخته شده اند. مشاغلی که پارتیشن را انتخاب می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که مواد برای عملکرد خاص خود چقدر باید دوام داشته باشند و همچنین چگونه بر روشنایی فضا تأثیر می‌گذارد. همانطور که در بالا ذکر شد، پارتیشن‌های شیشه ای عبور میزان بیشتری از نور طبیعی را از پنجره‌ها امکان پذیر می‌کند. ترجیحات شما در مورد زیبایی با مواد پارتیشن نیز باید در نظر گرفته شود.

همچین میزان فضای موجود برای پارتیشن‌ها، تعداد کارکنانی که باید مستقر شوند و الزامات عملکردی مخصوص کسب و کار نیز از عوامل اساسی در تعیین کمیت، انواع و اندازه پانل‌های مورد نیاز یا مورد نظر است. به عنوان مثال، یک مرکز تماس باید اطمینان حاصل کند که دارای پارتیشن‌های کافی برای ایجاد مناطق کاری برای همه پرسنل است. سایر مشاغل ممکن است به صفحاتی برای ساختن منطقه جلسات خصوصی احتیاج داشته باشند یا از پارتیشن برای ایجاد مسیرهای پیاده روی کارآمد در سراسر فضا و همچنین ایجاد خروجی، استفاده کنند.

 

در آخر، از مهمترین مزایا پارتیشن مدولار اداری همه کاره بودن آن‌ها است، همانطور که قبلا ذکر شد. شرکت هایی که پارتیشن و تقسیم کننده خریداری می‌کنند نیز عاقلانه است که در مورد توسعه یا تکامل احتمالی کسب و کار پیش بینی کنند. بهتر است پارتیشن‌ها یا واحدهای مدولار را انتخاب کنید که با رشد یا بازسازی نهایی سازگار هستند تا محصولات یکسان برای بلند مدت مفید باشند.

در ایران، شرکت ایستا توانایی تولید هر گونه پارتیشن اداری که قابلیت جابه جایی در محیط کاری و یا حتی به محیط های جدید را دارد. برای سفارش انواع پارتیشن اداری چوبی و پارتیشن اداری شیشه ای با ما تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارها به قسمت پروژه مراجعه نمایید.     02188701330

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید