بازسازی دکوراسیون اداری

انتشار : 1402/10/27
بروزرسانی : 1402/10/30
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

اگر سال های زیادی است که از همان چیدمان و مبلمان اداری قدیمی دفتر کار خود استفاده می کنید و شرایط کاری و مالی به شما اجازه می دهد، بهتر است با بازسازی دکوراسیون اداری، حال و هوای تازه ای به کسب و کار خود بدهید. 

اما پیش از شروع هر کاری، با برنامه ریزی نقشه ی راه، احتمال بروز اشتباه و خطا در این فرآیند را به حداقل برسانید. بازسازی دکوراسیون یک فضا به شکلی متفاوت از طراحی و دکوراسیون اولیه، به ذهنی باز و نگاه هنرمندانه ی یک طراح نیاز دارد. کارشناسان ما در شرکت ایستا آماده ی ارائه ی مشاوره و اجرای بهترین طراحی دکوراسیون اداری به شما هستند. 

چگونه یک طراحی فضای اداری موثر داشته باشیم؟

برای بازسازی دکوراسیون اداری دفتر کار، پیش از هر چیز باید برای داشتن یک طراحی موثر، برنامه ریزی نمایید. به این ترتیب شما می توانید، نه تنها کاربری های طراحی فضای قبلی را داشته باشید، بلکه کاستی های آن را نیز جبران کرده و از فضای اداری دفتر کار خود، نهایت استفاده را ببرید. 

برای شروع، تحلیلی عمیق از نحوه ی عملکرد در فضای فعلی داشته باشید. این شامل محل قرارگیری پنجره ها، جای درب ها، مبلمان اداری مورد استفاده، تجهیزات و امکانات، و دلایل طراحی دکوراسیون فعلی است. 

همچنین بررسی دقیقی از جزییات رفت و آمد و ساعات حضور و غیاب کارمندان و زمان حضور کارکنان دورکار مجموعه شما، در مرحله ی بعد مورد نیاز است.  

پارتیشن بندی در دکوراسیون اداری

برنامه ریزی فضای اداری

وقتی تصمیم به بازسازی دکوراسیون اداری خود گرفته اید، بهتر است روند کلی طراحی فضای کار را مورد توجه قرار دهید. در اینجا این روند را در چند مرحله معرفی کرده ایم:

  • انتخاب چیدمان مناسب دفتر

چیدمان اداری همه ی دفاتر کار و شرکت ها باید، کاربردی، راحت و جذاب باشند. به سختی می توان سازمانی را تصور کرد که بدون این ویژگی ها، کارکنانی راضی و با بهره وری بالا داشته باشد. شما می توانید چیدمان اداری خود را داشته باشید. دفتر کار باز یا اتاق های کاملا خصوصی یا اتاقک های پاریشن بندی شده، یا ترکیبی از همه ی آن ها، استایل کلی محیط کار شما را مشخص می کند. پیکربندی فضای اداری، به مشاغل کمک می کند تا برای بخش های مختلف فضا، امکانات، رفتارها و آداب مخصوصی را تعریف کنند.  

  • راه حل های ذخیره سازی

برای آن که بتوانید در صورت موفقیت کسب و کار و رشد تجارتتان، فضای ذخیره سازی مناسب داشته باشید، در هنگام برنامه ریزی طراحی فضای اداری، بیش از نیاز فعلی، کمد اداری و کتابخانه، قفسه و فایل کشودار در نظر بگیرید. یک دفتر کار رو به رشد، همیشه به گزینه های متنوعی از فضای ذخیره سازی نیاز دارد تا هم اطلاعات و اسناد و مدارک به خوبی حفظ و نگهداری شود و هم ظاهر شرکت، مرتب و سازماندهی شده به نظر بیاید. 

سیستم های بایگانی چه در میز اداری کارکنان شما تعبیه شده باشد و چه به صورت مستقل قابلیت جابجایی و نصب در هر جای واحد کاری شما را داشته باشند، در نظم و ترتیب دکوراسیون داخلی هر فضایی، نقش مهمی برعهده دارند. 

میز معاونت اداری

  • امکانات فنی

اگر دفتر کاری قدیمی دارید و تصمیم گرفته اید با بازسازی دکوراسیون اداری، آن را به روزتر و کارآمدتر نمایید، یکی از مهم ترین گزینه های پیش رویتان، تجهیز دفتر کار، با امکانات IT است. امروزه فناوری مدرن به اندازه ی مبلمان اداری مهم است و هر دوی این سیستم ها باید هماهنگ با یکدیگر طراحی شوند. 

ایستگاه های کاری دفتر کار شما، به پریزهای برق، کابل های تلفن و اینترنت نیاز دارد. اگر قصد Share کردن سیستم های کامپیوتر کارمندان و یا تجهیزاتی مانند پرینتر و اسکنر را دارید، بهتر است همراه با خرید میزهای اداری، تعیین موقعیت و نصب آن ها، برنامه ریزی لازم را انجام دهید. 

در اتاق کنفرانس، به تجهیزاتی مانند ویدئو پروژکشن، میکروفون و بلندگو و امکانات صوتی و تصویری دیگر نیاز است. نورپردازی در همه ی فضاهای اداری به خصوص اتاق کنفرانس اهمیت زیادی دارد. 

  • مبلمان اداری

هر کارمندی در سیستم کاری شما، شایسته ی یک فضای کار اختصاصیِ راحت و انعطاف پذیر است. بنابراین لازم است در طراحی و برنامه ریزی دکوراسیون اداری دفتر کار خود، به کیفیت مبلمان اداریی که دارید توجه کنید تا در صورت نیاز آن را با مبلمان اداری جدید جایگزین نمایید. 

این نکته هم لازم به ذکر است که گرچه شاید درکوتاه مدت، خرید مبلمان اداری دست دوم بتواند تا حدودی نیازهای شما را رفع کند، ولی می تواند در بلندمدت شما را دچار هزینه ی تعمیرات چندباره نماید. بنابراین توصیه ی ما خرید مبلمان اداری نو و باکیفیت، از بهترین برند مبلمان اداری یعنی شرکت ایستا است.

طراحی چیدمان میزهای اداری تا حدود زیادی به پیکربندیی که برای فضای کار خود درنظر گرفته اید بستگی دارد. در مقاله ی زیر اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه شده است. 

خرید میز کار و صندلی اداری ارگونومیک را در دستور کار خود قرار دهید. بازسازی دفتر کار و اتاق اداری، با خرید مبلمان اداری مدرن کامل می شود.  

چند نکته مهم درباره ی بازسازی دکوراسیون اداری

تا اینجا به اصولی که در طراحی دوباره ی فضای داخلی اداری وجود دارد پرداختیم و فرض را بر این می گذاریم که شما درصورت داشتن زمان و بودجه ی مناسب، در بازسازی دفتر کار خود، آن ها را مد نظر قرار خواهید داد. 

ولی نکات دیگری هم وجود دارد که می تواند در صورت عدم اجرای تمام اصول طراحی بالا هم به شما کمک کند. به این نکات می پردازیم و امیدواریم بتوانید همه یا بخشی از آن ها را اجرا کنید. 

♦ مرتب و سازماندهی کنید

اگر کمد اداری، کابینت و قفسه های بایگانی محدودی در اختیار دارید، سعی کنید آن ها را مرتب و لوازم غیرضروری را حذف کنید تا فضا برای اسناد و مدارک جدید باز شود. از کارمندان خود بخواهید و به آن ها زمان دهید تا ایستگاه کاری خود را مرتب کنند. همان طور که پیش از این گفتیم، درصورت نیاز به فضای ذخیره سازی جدید، بهتر است آن را خریداری و به مجموعه ی مبلمان اداری دفتر کار خود اضافه نمایید. 

توجه داشته باشید که تمیز و مرتب بودن فضا، یکی از ویژگی های طراحی داخلی مدرن است و به شیک و مدرن به نظر رسیدن آن، کمک می کند. 

♦♦ تابلوها و پوسترهای قدیمی را حذف کنید

دیواردفتر کار، نقش مهمی در فضاسازی داخلی دارد. اگر از عناصر کهنه و قدیمی در آن استفاده کرده اید، بهتر است به جایگزین کردن آن ها با طرح ها و آثار مدرن، فکر کنید. اگر اثر قدیمی باارزشی دارید که می خواهید به هر شکل حفظ شود، با انتخاب جای مناسب برای آن و تهیه ی یک قاب یا جعبه ی جدید، اهمیت آن را بهتر نمایش دهید.  

میز کار گروهی

♦♦♦ دیوارها را خراب کنید!

نگران نباشید! برداشتن یک یا چند دیوار داخلی با اجازه ی مالک، آن قدرها هم سخت و غیرممکن نیست. ولی باز شدن فضا و در صورت لزوم، استفاده از پارتیشن بندی، حس و حالی کاملا مدرن به دفتر کار شما می بخشد. دفتر کار با دیوارهای ماده ی سخت کمتر، روشن تر و دلبازتر است. کارمندان تعامل بیشتری با یکدیگر دارند و مدیران بهتر و بیشتر، کمیت و کیفیت فعالیت آنان را کنترل می نمایند. 

♦♦♦♦ بافت اضافه کنید

شما اسکلت بندی قدیمی دفتر کار خود را دارید و قصد ندارید در بازسازی دکوراسیون اداری آن، همه چیز را به هم بریزید. ولی یک رنگ آمیزی مجدد دیوارها و به خصوص اضافه کردن بافت آجر برجسته یا طرح های دیگر، در متفاوت نشان دادن دفتر کارتان، بسیار موثر است. 

♦♦♦♦♦ استفاده از گیاهان را فراموش نکنید!

گیاهان به یک دفتر کار ساده اداری، زندگی می دهند و هوایی که در آن تنفس می شود را، تصفیه می کنند. استفاده از گیاهان که به آن طراحی بیوفیلیک گفته می شود، یکی از عناصر اصلی طراحی دفاتر مدرن است. امروزه دیواره ها و پنل های سبز که سازه ی عمودی دارای سیستم آبیاری هستند و گیاهان زنده بر روی آن ها رشد می کنند، مورد توجه و محبوبیت عمومی قرار گرفته است. 

اگر هزینه ی نگهداری این دیواره های جذاب، شما را نگران می کند، از فلاورباکس (Flowerbox) یا گلدان های ام دی اف زیبا و کاربردی ایستا در دفتر کار خود استفاده نمایید. نقاط، خطوط و صفحات سبزرنگ در یک دفتر کار باز یا با پارتیشن شیشه ای پیکربندی شده، حتی از فاصله ی دور هم چشم نواز و گیرا است. 

بازسازی دکوراسیون اداری دفتر کار، می تواند در رشد و سودآوری تجارت شما، بسیار موثر باشد. می توانید با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید تا آن ها پس از بررسی فضا، بهترین طراحی داخلی اداری را برای دفتر کار شما پیشنهاد دهند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید