بهترین رنگ برای مبلمان اداری

انتشار : 1402/11/04
بروزرسانی : 1403/01/20
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

رنگ مبلمان اداری، نقش مهمی در افزایش تمرکز و انگیزه ی کارکنان یک سازمان دارد که باعث رضایت بیشتر آنان و بهبود کیفیت کار می شود. هدف اصلی مبلمان اداری خوب و باکیفیت، ایجاد یک فضای کاربردی و در عین حال زیبا و جذاب است که بهره وری و رفاه محیط کار را افزایش می دهد. 

مبلمان اداری و فضای اداریی که می سازید به برند شما اعتبار می بخشد. به عبارت دیگر فضای کار شما یکی از قوی ترین ابزار تیلیغات برای شرکت و نام تجاری شما است. یک محیط کاربردی و جذاب به شما کمک می کند تا تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشید. 

رنگ مبلمان اداری دفتر کار شما

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی انتخاب بهترین رنگ برای دفتر کار، از طراحی لوگوی تجاری شما آغاز می شود! رنگ یک ابزار قوی در جلب توجه، بیان معنا و ایجاد تغییرات است. لوگوی شما پس از طراحی، المانی است که باید به اشکال مختلف در محل کار شما تکرار و تکثیر شود تا تاثیرگذاری بیشتری در بازدیدکنندگان از سازمان شما داشته باشد. 

برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان اداری و رنگ آمیزی دفتر کار، بهتر است تئوری رنگ را بدانید و با چرخه ی رنگ آشنا باشید. رنگ ها براساس قوانینی با یکدیگر ترکیب و هارمونی خوشایندی پیدا می کنند. 

در سال 1966 آیزاک نیوتن، چرخ رنگ را با رسم طیف رنگ بر روی یک دایره ایجاد کرد. از آن زمان چرخه رنگ به عنوان پایه و اساس نظریه ی رنگ عمل می کند. با استفاده از چرخه رنگ می توانید بهترین هارمونی رنگ برای محیط کار خود را پیدا نمایید. 

چرخه رنگ

ویژگی رنگ ها و انواع ترکیب آن ها

رنگ ها در چرخه رنگ براساس ماهیت دمایی خود به دو دسته تقسیم می شوند. طبق روانشناسی رنگ، دمای رنگ های مختلف، احساسات متفاوتی را در بیننده برمی انگیزد. رنگ های گرم با انرژی و رنگ های سرد با آرامش همراه هستند. طیف رنگ های قرمز تا زرد را رنگ گرم و طیف رنگ های آبی تا سبز و بنفش را رنگ سرد می نامند. 

براساس چرخه رنگ، می توانید از بین چند نوع ترکیب رنگ، هارمونی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. در این جا به تعدادی از این ترکیب ها می پردازیم: 

  • رنگ های مکمل

دو رنگی که در دو سمت مخالف چرخ رنگ قرار دارند، مکمل یکدیگر محسوب می شوند. ترکیب رنگ های مکمل، طرحی پرجنب و جوش و پرکنتراست ایجاد می کند. استفاده از رنگ های مکمل جسارت طراح را به نمایش می گذارد. 

  • رنگ های مشابه

در این طرح، سه رنگی که در چرخه رنگ کنار هم قرار دارند، انتخاب می شوند. معمولا یکی از رنگ ها رنگ غالب است و دو رنگ دیگر به عنوان رنگ های فرعی به کار می رود. 

  • طرح تترادیک

برای این ترکیب، چهار رنگ انتخاب می شود که در چرخه رنگ از یکدیگر به یک اندازه فاصله دارند. یکی از رنگ ها اصلی است و بقیه برای متعادل کردن به کار می روند. 

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، این 👇 مقاله را بخوانید.

چه رنگی برای دفتر کار شما مناسب است؟

معمولا هر برند تجاری رنگی را هماهنگ با نگرش و لوگوی خود انتخاب می کند. اگر شرکتی خاص، با رنگ لوگوی کاملا ویژه دارید، می توانید رنگ مبلمان اداری خود را هم از همان رنگ یا طیف های مختلف آن انتخاب نمایید. شرکت های مالی و حقوقی از رنگ های خنثی یا قهوه ای تیره برای حرفه ای به نظر رسیدن استفاده می کنند. در حالی که استارت آپ ها و شرکت هایی که به دنبال ایده های خلاقانه هستند، رنگ های روشن و گرم را ترجیح می دهند و با آن خلاقیت و نوآوری خود را نمایش می دهند. 

انتخاب رنگ های مناسب که در اولین برخورد روی مراجعین و مشتریان تاثیرگذار باشد، بسیار مهم است. کافی است بدانید می خواهید چه تاثیری بگذارید. آیا می خواهید رسمی و حرفه ای و جدی به نظر برسید یا صمیمی و گرم و خلاق؟ اعتماد به نفس داشتن بیشتر برایتان مهم است یا مدرن و خوشایند بودن؟

علاوه بر مراجعین و مخاطبین، رنگ مبلمان اداری بر روحیه ی کارمندان مجموعه نیز بسیار موثر است. 

رنگ میز پذیرش

در اینجا برای رنگ آمیزی دفتر کار و رنگ مبلمان اداری پیشنهاداتی داریم:

  •  بخش پذیرش یا اتاق انتظار

اتاق پذیرش فضایی است که افراد در بدو ورود با آن رو به رو می شوند و با کارمند یا منشی که پشت میز کانتر یا میز پذیرش است، ارتباط برقرار می نمایند. معمولا لوگوی شرکت، در قسمت پذیرش خودنمایی می کند و بهتر است رنگ مبلمان اداری این بخش، با رنگ لوگو هماهنگی داشته باشد.

از تبدیل فضای پذیرایی به یک اتاق کاملا سفید، خودداری کنید. رنگ های خنثی را با چند لکه ی رنگی گرم و بانشاط ترکیب نمایید. کانتر پذیرش ساده و با رنگ های شاد، یا میز پذیرش خاص با رنگ های خنثی؟ این انتخاب به سلیقه ی شما بستگی دارد. البته اندازه و شکل اتاق و بقیه مبلمان اداری مانند صندلی یا مبل راحتی، فرش، رنگ دیوارها و اشیاء تزئینی هم در این انتخاب بی تاثیر نیست. 

رنگ های آبی و سبز در طیف های مختلف خود، حسی از جدیت و پیچیدگی را منتقل می کنند. زرد، نشاط آور است. به طور کلی رنگ های گرم به مشتریان شما حس راحتی می دهند. 

  • اتاق های کار، دفتر کار باز

برای دفاتر کار، رنگ های سرد مانند آبی، سبز و خاکستری به دلیل توانایی آن ها در افزایش تمرکز و کاهش اضطراب، توصیه می شود. آبی رنگ آرامش بخشی است ولی باید با رنگ های دیگر متعادل شود. برای افزایش سطح انرژی و بهره وری، افزودن لکه های رنگی گرم مانند قرمز و نارنجی را توصیه می کنیم. 

میز کار اداری برای کارمندان و کارشناسان را می توانید از رنگ های متضاد با دیوارها و کف انتخاب کنید تا فضای کار یکنواخت و خسته کننده نباشد. میزهای کار گروهی که به خصوص در اوپن آفیس ها استفاده می شوند، تنوع رنگی زیادی دارند و با هرسلیقه و نگرش، می توانید از بین آن ها رنگ مورد نیاز میز کار خود را انتخاب کنید.  

  • رنگ اتاق مدیریت

معمولا اتاق مدیریت، فضایی مستقل و ویژه است. میز مدیریت کلاسیک و میز مدیریت مدرن، مهم ترین محصول مبلمان اداری است که با توجه به نوع دیدگاه و ویژگی های شغلی دفتر کار شما، در اتاق مدیریت قرار می گیرد.

اگر مبلمان اداری کلاسیک را برای اتاق مدیریت می پسندید، رنگ های گردویی روشن و تیره که رنگ و طرح چوب طبیعی را تداعی می کند، می تواند انتخاب شما باشد. به تناسب سبک فاخر کلاسیک، علاوه بر میز مدیریت، محصولات دیگری مانند میز کنفرانس، کردنزا یا بوفه مدیریتی و کمد اداری، قفسه ها و کتابخانه، باید با همین طرح و رنگ اجرا شود. 

در طراحی دکوراسیون اداری مدرن، گرایش بیشتری به استفاده از رنگ های خنثی وجود دارد. از آن جا که نوع سِمت مدیر در یک مجموعه، باید نشان دهنده ی اعتبار و وزن او در آن مجموعه باشد، استفاده از رنگ مبلمان اداری خنثی یا رنگ های به اصطلاح سنگین، می تواند این هدف را دست یافتنی تر سازد. 

رنگ میز و صندلی کنفرانس

  • اتاق جلسات و کنفرانس

یکی از رنگ هایی که برای اتاق کنفرانس، اتاق های جلسات و .... پیشنهاد می شود، رنگ فیروزه ای است. فیروزه ای را الهام بخش خلاقیت و ارتباطات می دانند. زرد و سبز هم به افراد برای جذب اطلاعات و حفظ تمرکز کمک می کنند. شاید اگر دیوار اتاق جلسات را به یکی از این رنگ ها درآورید و رنگ میز کنفرانس، خنثی یا تیره باشد، باز هم بتوانید همین نتایج را از فضای اداری دفتر کار خود بگیرید. 

صندلی های اداری موجود در اطراف میز کنفرانس اداری خود را فراموش نکنید. تعداد زیاد این صندلی ها، می تواند نقش مهمی در رنگ آمیزی اتاق کنفرانس داشته باشد. 

  • فضاهای استراحت

فضاهای غیر رسمی مانند سالن استراحت کارکنان، آشپزخانه و غذاخوری، از جمله فضاهایی هستند که می توانید با خیال راحت آن ها را با رنگ روشن رنگ آمیزی نمایید و طراوت و تازگی را در محیط منتشر کنید. 

رنگ های همسان یا مکمل نیز در این فضا کاربرد مناسبی دارند. اگر از میزهای اداری مدولار یا ماژولار در دفتر کار خود استفاده می کنید، می توانید آن ها را به فضاهای استراحت بیاورید. گاهی از میان گپ و گفت های دوستانه بین همکاران در هنگام استراحت و نوشیدن چای و قهوه، ایده ها و طرح های جالبی متولد می شود! 🌟

پالت رنگی محصولات مبلمان اداری ایستا، بسیار متنوع و دیدنی است و شما برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان اداری، گزینه های زیادی پیش رو دارید. 

کارشناسان ما در شرکت ایستا آماده ی پاسخگویی به سوالات شما و ارائه ی مشاوره برای طراحی چیدمان اداری دفتر کار و خرید میز اداری، پارتیشن، کمد و قفسه و ... هستند. با ما تماس بگیرید.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید