نقش اشکال هندسی در طراحی مبلمان اداری مدرن

انتشار : 1402/10/21
بروزرسانی : 1402/10/23
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک فضای اداری شده اید و از طراحی و چیدمان مبلمان اداری آن لذت برده اید! طراحی چنین فضای چشم نوازی، مستلزم وجود دانش و تجربه ی زیبایی شناسی کافی، درباره ی مبلمان اداری مدرن است. 

زوایا، منحنی ها و اشکال هندسی مختلف که اساس طراحی هر محصول میز اداری و پارتیشن اداری است، معرف ویژگی های هر سازمان است و باعث رشد خلاقیت و توانایی های کارکنان آن می شود. 

در محیط های اداری مدرن، راه حل های مختلفی برای چیدمان و دکوراسیون ایجاد شده است. تعداد ترکیب هایی که می توان از اشکال و فرم ها ساخت، بی نهایت است. در ادامه به برخی از متداول ترین این اشکال هندسی در مبلمان اداری می پردازیم. 

کاربرد اشکال هندسی در طراحی داخلی دفتر کار

هنگامی که مشغول طراحی اداری دفتر کار هستید، در تقسیم بندی فضا، از اشکال هندسی استفاده می کنید. محل قرارگیری مبلمان اداری، پارتیشن ها و راهروها براساس ملاحظات هندسی تعیین می شود و به طرز نامحسوسی رفتارهای پرسنل را شکل می دهد. چیدمان اداری هوشمندانه از هر تابلوی راهنمایی در هدایت افراد به عملکرد مناسب، موثرتر است. 

خرید میز کار مدرن

منحنی های مبلمان اداری مدرن: دعوت کننده و ارگانیک

از ویژگی های بارز طراحی اداری مدرن، استفاده از منحنی های نرم است که حسی از جذابیت و طبیعی بودن را انتقال می دهند. این خطوط برخلاف خطوط تیز، سختی فضا را معتدل می کنند و فضای راحت و قابل دسترس تری را در اختیار کاربران قرار می دهند. 

منحنی ها اغلب مبلمان اداری را ارگونومیک می کنند. صندلی های اداری ارگونومیک، پشتی خمیده و لبه های گرد دارند تا با ایجاد راحتی بیشتر برای کاربر، او را از آسیب هایی مانند کمردرد که سلامتی وی را به خطر می اندازد، در امان نگاه دارد. 

میزهای اداری منحنی دار یا گرد، ایستگاه های کاری با مشارکت و همکاری بیشتر می سازند. از میز کار گرد یا بیضی برای گفتگوهای صمیمانه تر استفاده می شود، کارمندان می توانند با هم گپ و گفت داشته باشند و ایده ها و برنامه های کاری خود را با یکدیگر در میان بگذارند. در کنار این میزهای اداری، اغلب سلسله مراتب شغلی اهمیت زیادی ندارد و اولویت با همکاری بیشتر و افزایش بهره وری است.

اهمیت ایجاد میزهای منحنی به حدی است که شرکت ایستا، دو قطعه میز اداری مدولار یا ماژولار ID100-70 و ID100-90، را برای چیدمان میزهای ترکیبی متنوع با منحنی های جذاب و مورد لزوم در سیستم کاری و اداری مشتری، تولید می نماید. 

زوایا و خطوط شکسته در مبلمان اداری: نظم و مدرنیته

برخلاف منحنی ها که راحتی و فراگیری را نمایش می دهند، زوایای تیز و خطوط شکسته، برای افزایش حس نظم، قانون و مناسبات کاری در طراحی مبلمان اداری به کار می روند. بسیاری از میزهای کار گروهی که امروزه در دفاتر باز استفاده می شوند، به منظور چیدمان اصولی و استفاده ی بهینه از فضای کار، خطوط شکسته دارند. 

پارتیشن های اداری دیوارهای مستطیل یا مربع شکلی هستند که با تقسیم فضا به اتاقک های کوچکتر، محدوده ی حریم شخصی را تعریف می کنند. دیوایدرها یا جداکننده های میزهای کار مشترک نیز همین وظیفه را در ابعاد کوچک تر دنبال می کنند. شما می توانید برای شکستن فضای خشک و رسمی خطوط شکسته، گوشه ی دیوایدرها را کرو (curve) یا منحنی سفارش دهید. 

میز کارشناسی مدرن

میز مدیریت، میز معاونت و بقیه ی میزهای سِمت های بالای شغلی، خطوط شکسته دارند تا بر جایگاه مدیر یا معاون در سلسله مرااتب اداری تاکید نمایند. در اغلب این میزهای اداری زوایای 90 درجه استفاده شده است. ولی مدل هایی از میز اداری هم وجود دارد که با استفاده زوایای تیز، ظاهری مینیمالیستی و مدرن به دفتر کار شما می بخشند. یکی از این میزهای اداری، میز کارشناسی IE800 است. 

هویت برند شما در مبلمان اداری دیده می شود!

فرمی که برای مبلمان اداری مدرن و لوکس دفتر کار خود انتخاب می کنید، تنها برای رفاه کارکنان و اهداف زیبایی شناسی نیست. این اشکال می توانند فرهنگ، ارزش ها و وظایف یک شرکت را منتقل کنند. 

به عنوان مثال اگر یک استارت آپ، با جمع کردن عده ای از جوانان بااستعداد و خلاق دارید، که مدام در حال گفتگو و بحث هستند، یک طراحی روان و راحت تر با استفاده از خطوط منحنی و دکوراسیون ارگانیک، مفیدتر است. 

در مقابل اگر یک شرکت حقوقی دارید، ممکن است طرح های سنتی با خطوط صاف و زاویه های شکسته، تجارت شما را بهتر معرفی نماید و آن را باثبات و قابل اعتماد نشان دهد.  

این موضوع در مورد رنگ ها هم صادق است و جزو نکات مهمی است که در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار، باید در نظر گرفته شود. 

تعادل بین شکل و عملکرد

شاید برایتان پیش آمده باشد که در هنگام طراحی فضای دفتر کار وسوسه شده اید از فرم های نامتعارف و پیچیده استفاده کنید، یا مبلمان اداری خاص بخرید، اما عدم تطابق آن با نیازهای کاربردی مانعتان شده است. واقعیت این است که در طراحی فضای اداری هم مانند طراحی های دیگر، همواره باید بین فرم و عملکرد، تعادل وجود داشته باشد.  

در مورد طراحی مبلمان اداری، به دلیل ساعات طولانی کار افراد، رعایت اصول ارگونومیک، اهمیت زیادی دارد و سلامتی و بهره وری کارکنان را افزایش می دهد. 

زوایای مناسب و ارتفاع درست میز اداری، اتصال دقیق دیوارهای پارتیشن اداری، به شکلی که از هرگونه خطر آسیب پیشگیری نماید، باعث می شود کارمندان، سالم تر و شادتر باشند.

طراحی فضای اداری خود را به شرکت ایستا بسپرید تا کارشناسان و طراحان مجرب ما، با فروش بهترین مبلمان اداری و  داشتن درک روانشناسی اشکال و رنگ ها، یک دفتر کار مدرن، زیبا و کارمند محور را برایتان طراحی کنند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید