پارتیشن جداکننده شیشه ای: راه حلی برای فضای اداری مدرن

انتشار : 1402/11/01
بروزرسانی : 1402/11/02
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

در محیط کاری مدرن امروز، طراحی فضای دفتر کار، در افزایش بهره وری، رفاه و همکاری کارکنان، نقشی مهم دارد. در این میان، پارتیشن جداکننده شیشه ای، یک راه حل همه کاره و شیک برای ایجاد فضاهای کاری کاربردی و زیبا است. 

پارتیشن اداری برای جداسازی فضاهای اداری مفید است. استفاده از پارتیشن به عنوان دیوار جداکننده، به طراحان و معماران، این امکان را می دهد که بدون اشغال هیچ سطحی، فضا را تقسیم کنند. این دیوارهای جداکننده که می توانند شفاف، مات، طرح دار یا رنگی باشند، داخلی و غیر باربرند. بنابراین هر زمان بخواهید طراحی پارتیشن بندی دفتر را تغییر دهید، این امکان وجود دارد.

برای این که بتوانید از مزایای پارتیشن شیشه ای اداری، برخوردار شوید، کافی است پیکربندی به وسیله ی پارتیشن را امتحان کنید. 

این پارتیشن ها برای ایجاد محیط های کاری دنج، بسیار عالی هستند. اگر در حال بازسازی یا تغییر دکوراسیون اداری دفتر کار خود هستید، یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها، استفاده از پارتیشن جداکننده شیشه ای است. 

از پارتیشن شیشه ای در چه فضاهایی استفاده کنیم؟

پارتیشن جداکننده شیشه ای، بیشترین استفاده را در ساخت اتاقک های اداری دارد. این اتاقک ها ممکن است با درب یا بدون درب، سفارش داده شوند و ارتفاع آن ها تمام قد یا نیم قد باشد. اتاق های کنفرانس، سرسراها، دیوارهای اتاق نشیمن، بیشترین استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری را در بین فضاهای مختلف اداری دارند. 

دیوارهای پارتیشن در خانه های معاصر هم استفاده می شوند. برخی آپارتمان های استودیویی، به شکل فزاینده از این محصول، برای تقسیم بندی فضای داخلی استفاده  می کنند. دیوار شیشه ای حمام و اتاق نشیمن هم در مصارف خانگی متداول است. 

پارتیشن اداری

مزایای استفاده از پارتیشن جداکننده شیشه ای

پارتیشن های اداری دارای مزایای بسیاری هستند، از جمله:

  • بهینه سازی فضا

پارتیشن ها می توانند به شکل موثری، فضاهای بزرگ را به مناطق کوچک تر و کاربردی تر تقسیم کنند. این مناطق کوچک، قابلیت بیشتری برای مدیریت دارند. در یک فضای بزرگ، میزان فضای بیشتری به هدر می رود. پارتیشن تقسیم کننده، استفاده از فضا را به حداکثر می رساند و مناطق کاری متمرکز ایجاد می کند. 

  • حفظ حریم خصوصی و تمرکز

پارتیشن ها علاوه بر تقسیم فضای کف و مساحت، جداسازی بصری و صوتی را هم انجام می دهند. کارمندان در اتاقک های پارتیشنی، مزاحمت کمتری برای یکدیگر ایجاد می نمایند و می توانند روی کار خود، تمرکز بیشتری داشته باشند. 

  • افزایش زیبایی محیط کار

شاید بدانید که پارتیشن ها، انواع متنوعی دارند و در انواع سبک ها و متریال ها می توان آن ها را تولید کرد. با ایجاد تغییرات روی شیشه مانند مات یا طرح دار کردن آن توسط سندبلاست، یا استفاده از شیشه های رنگی  و یا ترکیب همه ی این مدل ها با یکدیگر، می توان به طرح های جالب و شگفت انگیزی رسید. 

پارتیشن تک جداره شیشه رنگی

  • کاهش نویز

همه ی انواع پارتیشن تا حدودی جاذب صدا هستند و اگر مواد آکوستیک کننده در آن ها به کار رود، کاملا عایق صدا می شوند. کاهش نویز و سرو صدا، امکان فعالیت در محیطی آرام تر و دوستانه تر را فراهم می سازد.  

  • انعطاف پذیری و سازگاری

پارتیشن اداری ایستا این قابلیت را دارد که بعد از نصب و اجرا، در صورت نیاز جمع شده و در فضای دیگر و نقشه ی دیگری نصب شود. این مساله باعث شده که این محصول مبلمان اداری به یکی از بهترین های پارتیشن اداری در کشور تبدیل شود. پارتیشن اداری ایستا به لطف انعطاف پذیری و سازگاریی که دارد، یکی از سرمایه های دفتر شماست و بهتر است از آن به خوبی نگهداری کنید. 

  • استفاده از نور طبیعی

نور از پارتیشن شیشه ای شفاف عبور می کند. اگر نور طبیعی محدودی دارید و می خواهید به همه ی اعضای تیمتان برسد، بهترین گزینه استفاده از دیوار پارتیشن شیشه ای است. نور طبیعی باعث افزایش انرژی و شور و نشاط اعضا و در نتیجه افزایش بهره وری می شود. 

  • فضای کار تعاملی

پارتیشن شیشه ای شفاف، گفتگو و تعامل بین کارکنان را امکان پذیر می سازد. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره                                                               دیوار جداکننده شیشه ای

نکاتی برای ایجاد یک فضای کاری مدرن و کاربردی با پارتیشن اداری

♦ اولویت های خود را تعریف کنید

همان طور که گفته شد، پارتیشن جداکننده، مزایای زیادی دارد. ولی گاهی نمی توان از همه ی مزایای آن هم زمان و به یک اندازه استفاده کرد. به عنوان مثال گرچه به لحاظ بصری پارتیشن اداری ام دی اف، فضای خصوصی تری ایجاد می کند، ولی ممکن است شما برای استفاده از نور طبیعی، پارتیشن اداری شیشه ای را ترجیح بدهید. و البته در موقعیت دیگری، این اولویت گذاری برعکس باشد. 

بنابراین همه چیز به تصمیم، نیازها و اهداف شما برمی گردد. البته کارشناسان مجرب ما در شرکت ایستا، برای ارائه ی مشاوره ی رایگان به شما آماده اند و می توانید با یک تماس، خیال خود را از درستی تصمیماتی که می گیرید، راحت کنید.

♦ چیدمان مناسب را انتخاب نمایید

بهتر است طراحی پیکربندی پارتیشن اداری دفتر کار خود را به متخصصین شرکت ایستا که در این کار سال ها تجربه دارند، بسپرید. این کار از آن نظر حساس است که پارتیشن بندی نباید مانع از ورود نور طبیعی به محیط کار شود. اصولا استفاده از پارتیشن شیشه ای شفاف، احساس باز بودن فضا در سراسر دفتر کار را تقویت می نماید. 

♦ از پارتیشن برای مناطق مختلف استفاده کنید

با نگاهی خلاقانه، فضاهای مختلف دفتر کار خود را ارزیابی نمایید و اگر حتی یک پنل دیوار جداکننده می تواند هویت خاص و ویژه ای به یک فضا ببخشد، حتما آن را بررسی کنید. یک اتاق جلسه ی کوچک یا فضای استراحت و صرف چای و قهوه یا هر فضای دیگری که می تواند کیفیت کار را برای کارکنانتان بهبود ببخشد. 

♦ متریال و سبک مناسب را انتخاب کنید

این که چه نوع پارتیشنی برای هریک از فضاها انتخاب کنید به شناخت شما از نوع فعالیت در آن ایستگاه کاری بستگی دارد. ولی برای این که هماهنگی مناسبی در دفتر کار وجود داشته باشد، بهتر است برای طراحی پارتیشن بندی، یک تم واحد در نظر بگیرید تا پارتیشن های اداری مختلف، حس آشفتگی و به هم ریختگی را به بیننده منتقل نکنند.  

♦ از عناصر طبیعی استفاده کنید

جاگذاری نقاط و احجام سبزرنگ گیاهان طبیعی در نقاط مختلف فضای اداری، این امتیاز را دارد که در صورت خرید پارتیشن جداکننده شیشه ای، از نقاط مختلف دفتر و حتی از فاصله ی دور قابل دیدن هستند و تنوع بصری چشم نوازی ایجاد می کنند. ضمن این که تاثیر مثبت وجود گیاهان طبیعی در سلامتی و حال خوب کارکنان شرکت، اثبات شده است. 

دستگیره درب پارتیشن دو جداره                         پارتیشن دو جداره اداری

♦ نور و آکوستیک را در نظر بگیرید

وجود نور طبیعی در فضای اداری اهمیت زیادی دارد. از آن جا که معمولا منابع نور طبیعی یعنی درب ها و پنجره های شیشه ای، پاسیو و ... محدود هستند و به ندرت امکان افزایش آن ها در دیوارهای خارجی ساختمان وجود دارد، استفاده ی بهینه از نور طبیعی بسیار مهم است. 

دیوارهای پارتیشن شیشه ای، به عبور نور در فضای داخلی کمک می کنند، ولی عایق ضعیفی برای عبور صدا هستند. همان طور که پیش از این گفته شد، اولویت بندی اهداف و نیازها، می تواند به شما برای خرید بهترین پارتیشن اداری کمک نماید. 

♦ نگهداری و نظافت نمایید

در صورت نگهداری و نظافت، پارتیشن اداری که از برند معتبر تهیه کرده اید، تا مدت ها در وضعیت مطلوبی می ماند و ظاهر فضای اداری را بهبود می بخشد. در غیر این صورت ممکن است آسیب ببیند و رفته رفته تخریب شود. 

♦ از کیفیت پارتیشن اداری انتخابی، مطمئن شوید

حتما پارتیشن اداری خود را از برند معتبری که تجربه کافی در تولید و فروش پارتیشن و مبلمان اداری دیگر دارد، خریداری کنید. مواد و متریال مناسب، دقت در جزییات ساخت، پرداخت تمیز و بدون ایراد، نصب باکیفیت و گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب، امتیازات برند ایستا در تولید پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره است. 

با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان ایشان جهت انتخاب پارتیشن اداری مناسب دفتر کار شما و طراحی پارتیشن بندی فضای اداری تان، بهره مند شوید. 

خوشحال می شویم که نظرات و تجربه های خود در خرید مبلمان اداری را با ما در میان بگذارید.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید