کاربردهای پارتیشن اداری

انتشار : 1402/11/08
بروزرسانی : 1402/11/09
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

در سال های گذشته تحقیقات زیادی برای پیدا کردن بهترین چیدمان اداری انجام شده است. پس از آن که استفاده از طراحی پلان باز یا open office نارسایی های خود را نشان داد، پارتیشن اداری جای خود را در طراحی داخلی اداری باز کرد. 

شاید مهم ترین دلیل ارزیابی منفی برای دفتر کار باز، نارضایتی افراد و کارکنان و اهمیت آن ها در مجموعه های سازمانی و اداری بود. رویکرد کلی شرکت ها به تامین رضایت کارمندانشان، فصل جدیدی در ارزش دهی به نیروی کار ماهر و باقابلیت است که امروزه بسیاری از سازمان ها با کمبود آن رو به رو هستند.

اما وقتی یکی از عوامل انتخاب طرح چیدمان و دکوراسیون داخلی دفاتر، نیازها و رویکردهای انسانی باشد، با تنوع زیادی برخورد می کنیم. زیرا افراد شخصیت های گوناگونی دارند و نمی توان برای همه، الگوی یکسانی را پیاده نمود.

بنابراین یکی دیگر از شرایطی که به نظر می رسد در طراحی چیدمان اداری مدرن، حتمی و لازم الاجرا است، قابلیت ایجاد تغییر در طراحی داخلی و تنوع در چیدمان مبلمان اداری است.  

با این مقدمه قصد داریم تا ببینیم چطور می توانیم از دیوارهای پارتیشن اداری استفاده کنیم تا به سرمایه گذاری هنگفتی برای دکوراسیون اداری دفتر کارمان نیاز نداشته باشیم. 

چرا پارتیشن اداری برای ایجاد ایستگاه کاری مناسب است؟

در اواخر دهه ی 90، فضاهای اداری، چیدمان اتاقک را کنار گذاشتند. دلیل این مساله، مشکلات ناشی از قطع همکاری و ارتباط بین کارمندان در این چیدمان اداری بود. فراگیر شدن طرح باز یا اوپن آفیس، با استقبال بسیاری از شرکت هایی که به محیط مشارکتی نیاز داشتند رو به رو شد و تا سال ها همچنان بهترین طراحی چیدمان اداری به شمار می رفت.  

اما کارمندانی که به تمرکز و دقت بیشتر برای انجام وظایف شغلیشان احتیاج داشتند در این فضای اداری، به مشکل برخوردند. 

طراحی مدرن ایجاب می کند که دفتر شما رویکردی انسان محور داشته باشد. به این صورت که برای هر شخصیتی، محیط کاری مناسب او را خلق نماید. درون گراها کار در فضای شخصی را ترجیح می دهند و برون گراها در محیط های مشارکتی بهتر رشد می کنند. بدیهی است در صورتی که برای اعضای تیم خود محیط مناسبی فراهم نمایید، به شکوفایی حرفه ای آن ها کمک می کنید. 

پارتیشن اداری شیشه ای و ام دی اف، دو گزینه محبوب در بین انواع پارتیشن هستند که می توانید، ایستگاه های کاری مورد نظر خود را در دفتر کارتان بسازید. آن ها زیبا و مقرون به صرفه هستند و می توانید با کمک آن ها، یک محیط اداری انعطاف پذیر داشته باشید. 

پارتیشن شیشه ای اداری

کاربردهای پارتیشن اداری

همان طور که گفتیم پارتیشن ها انواع مختلفی دارند. پارتیشن اداری فریم لس و پارتیشن اداری فریم دار، یک دسته بندی برای این دیوارهای جداکننده را به وجود می آورد. پارتیشن فریم لس، تا حد امکان در سطح فریم پنل پارتیشن، بدون فریم است و سطح یکدستی از شیشه یا ام دی اف را به نمایش می گذارد. در مقابل پارتیشن فریم دار را می توان در ابعاد و اندازه های مختلف و با تقسیم بندی های مختلف تولید کرد تا در صورت نیاز، در فضاهای دیگر هم قابل استفاده باشد. 

پارتیشن ها از نظر متریال هم به سه دسته تقسیم می شوند. پارتیشن شیشه ای، پارتیشن ام دی اف (mdf) که اصطلاحا پارتیشن اداری چوبی هم نامیده می شود و پارتیشن ترکیبی شیشه و ام دی اف. 

در اینجا به کاربردهای مختلف پارتیشن اداری و نقشی که در افزایش بهره وری کارکنان یک شرکت دارد می پردازیم:

  • ایستگاه کاری خصوصی

ایستگاه کاری همان جایی است که همه ی استعدادها شکوفا می شود و مهارت ها امکان بروز پیدا می کند. افزایش بهره وری در هر ایستگاه کاری، به افزایش سوددهی کل شرکت منجر می شود. برای دستیابی به این هدف، یک ایستگاه کاری باید محیطی باشد که از رفاه ذهنی و جسمی فرد حمایت کند. 

علاوه بر خرید میز اداری و صندلی ارگونومیک، که برای تمامی اعضای تیم شما ضروری است، خرید پارتیشن اداری هم می تواند این ایستگاه کاری مطلوب را ایجاد کند. 

یکی از مزایای مهم پارتیشن ها، کمک به کاهش صدای محیط و جلوگیری از پرت شدن حواس کارمندان است. پارتیشن های اداری، نه تنها صدا را به حداقل می رسانند بلکه مزاحمت های بصری را هم کاهش می دهند. این کار توسط پارتیشن ام دی اف، بیشتر و توسط پارتیشن شیشه ای، کمتر انجام می شود. ولی در هر حال با رفع این اختلالات، کارایی کارمندان افزایش می یابد. 

تصاویر زیادی از پارتیشن های اداری ایستا را در سایت می توانید مشاهده کنید. در این جا دو نمونه از محصولات پارتیشن اداری را مشاهده می نمایید که می توانید با کلیک روی آن ها از مشخصات فنی شان نیز اطلاع پیدا کنید. 

  • ایستگاه کاری متنوع

تنوع محصولات پارتیشن اداری، این امکان را به شما می دهد تا شما هم در چیدمان فضای اداری خود، متنوع عمل کنید. خوشبختانه شرکت ایستا با تولید میز اداری مدولار یا ماژولار، در ایجاد ایستگاه های کاری مختلف، تحول بزرگی ایجاد کرده است. شما می توانید با رعایت هماهنگی در طرح و رنگ پارتیشن اداری و با تغییراتی در متریال آن ها، فضاهایی برای همکاری و تعامل و فضاهایی با ویژگی های خصوصی بیشتر خلق نمایید. 

توجه داشته باشید که مبلمان اداری هر فضا باید متناسب با اندازه ی ایستگاه کاری باشد. محصولاتی مانند میز کار گروهی و میز کار مدولار یا مشترک، دست شما را در جابجایی گروه ها به اتاقک های مختلف، باز می گذارد.

پنل های پارتیشن دفتر کار شما می توانند دارای درب و پنجره با کرکره ی ولومی یا بدون آن ها باشند. محصولات پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره ایستا، از یراق آلات درجه یک و باکیفیت برخوردار است. ممکن است بتوانید بدون این یراق آلات باکیفیت، پارتیشن اداری ارزان بخرید. ولی مطمئن باشید خیلی زود، از خرید پارتیشن از برندهای متفرقه و یا پارتیشن اداری دست دوم پشیمان خواهید شد و محصولاتتان غیر قابل استفاده خواهند بود.   

  • افزایش کیفیت فضای اداری

در یک دفتر کار، فضاهای اداریی وجود دارد که الزاما ایستگاه کاری نیستند. قسمت هایی مانند پذیرش، اتاق های جلسات، فضای استراحت و سالن های کنفرانس که تقسیم بندی آن ها هم می تواند با کمک پارتیشن اداری انجام شود و این کار مزایایی هم به دنبال دارد. 

فرض کنید شما در شروع فعالیت دفتر کارتان به یک اتاق کنفرانس که یک میز کنفرانس 8 نفره در آن جاگذاری کنید، نیاز داشته اید. ولی پس از چند سال و رشد تجارتتان، باید جلساتی با تعداد افراد بیشتر برگزار کنید و علاوه بر خرید یک میز کنفرانس 20 نفره، فضای اضافی برای صندلی های دور اتاق و نشستن مهمانان بیشتر هم نیاز دارید.  

درصورتی که سالن کنفرانس و جلسات خود را با پارتیشن اداری پیکربندی کرده باشید، این تغییرات به سادگی، با حداقل هزینه و با همکاری کارشناسان طراحی و نصب، قابل اجرا است.

تغییرات و حذف اضافه ی دیوارهای سبک پارتیشنی که توسط شرکت ایستا تولید و نصب شده باشند، کمترین میزان آلودگی، به هم ریختگی و اختلال در فعالیت های پرسنل را در دفتر کارتان ایجاد می کند.  

پارتیشن اداری دو جداره

  • افزایش همکاری و پرورش خلاقیت

اگر برای دفتر کار خود، پارتیشن شیشه ای تهیه می کنید، نور طبیعی در فضا جریان پیدا می کند و زیبایی وجود گیاهان و گل های طبیعی دیده می شود. امروزه ثابت شده است که وجود عناصر طبیعی و سبزی ناشی از گیاهان، باعث کاهش استرس و افزایش خلاقیت و سلامت روانی افراد می شود. 

علاوه بر تاثیرات مثبت و مهم نور طبیعی بر عملکرد و بهره وری کارکنان، پارتیشن شیشه ای اداری، باعث دیده شدن لکه ها و سطوح رنگی از فواصل مختلف می شود. اجرای طراحی داخلی دفتر کار با کمک پارتیشن شیشه ای، باعث ایجاد سایه ها، طیف های رنگی مختلف، شکست نور و جلوه های بصری زیبای دیگر، در محیط کار می شود. ضمن این که افراد تیم، قابل مشاهده و دسترسی هستند و می توان همکاری بیشتر و پرورش تخیل و خلاقیت بیشتری را در اعضای تیم، به دست آورد.

  • ایمنی بیشتر

بعد از همه گیری کووید، سطح استانداردهای ایمنی و سلامت تغییر کرد. شکل کار و میزان مراقبت های بهداشتی، وارد مراحل جدیدی شد و پروتکل های ایمنی کار، پس از قرنطینه، تعاریف جدیدی پیدا کرد. همه ی تعاریف در به حداقل رساندن تعاملات فیزیکی بین افراد تاکید می کند. این امر طراحان داخلی را به استفاده ی گسترده از پارتیشن ها، دیوارهای جداکننده و دیوایدرها تشویق نمود. 

در ایستگاه های کاری شلوغ و فضاهای پر ازدحام، مسیرهای رفت و آمد و لاین صف های مراجعین و ... نیز می تواند با پارتیشن اداری ارزان و سبک، ایمن سازی شود. خوشبختانه این محصول مبلمان اداری، در طراحی و تولید امکانات زیادی را در اختیار شما می گذارد تا بنا بر نیاز و سلیقه ی خود، به بهترین شکل از آن استفاده نمایید. 

شرکت ایستا یکی از مورد اعتمادترین برندهای تولید مبلمان اداری و تجهیز دفاتر کاری است که پارتیشن اداری باکیفیت و مدرن خود را با مناسب ترین قیمت، در اختیار شما قرار می دهد. 

درصورت تمایل با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان آن ها بهره مند شوید.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید