کردنزا یا بوفه مدیریتی چیست؟

انتشار : 1402/11/03
بروزرسانی : 1402/11/03
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

اگر در حال بازسازی یا طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود هستید، مبلمان اداری مناسب هریک از فضاها را تهیه کنید. کردنزا یا بوفه مدیریتی، یک کمد اداری شیک و کاربردی برای اتاق مدیریت شما است. 

کلمه کردنزا یک کلمه ی ایتالیایی است که در گذشته برای ایستگاه سرو غذا در اتاق های غذاخوری رسمی استفاده می شد. در این ایستگاه غذایی، غذای خانواده سلطنتی توسط فرد یا افرادی آزمایش می شد تا از مسموم نبودن آن، اطمینان حاصل شود. 

این قطعه از مبلمان در طول تاریخ تکامل یافت. در قرون وسطی از آن برای نمایش ظروف تجملی استفاده می شد و نشانه ای از ثروت صاحب خانه بود. 

امروزه از کردنزا یا بوفه مدیریتی، بیشتر به عنوان یک مبلمان اداری در اتاق مدیریت یا اتاق کنفرانس استفاده می شود. ولی همچنان در اتاق غذاخوری و سرسرای خانه های لوکس و لاکچری کاربرد دارد.

گرچه ما کردنزا را نوعی بوفه مدیریتی می دانیم، ولی کردنزا و بوفه به لحاظ شکل و کاربرد با هم تفاوت هایی دارند. در این جا هر دو محصول را به صورت اجمالی بررسی و به تفاوت هایشان اشاره می کنیم:

- کردنزا یک مبلمان تا حدودی تنومند است که معمولا پایه های کوتاهی دارد و گاهی حتی بدون پایه است. ارتفاع این کمد اداری حدود 100 سانتیمتر، عرض حدود 50 سانتیمتر و طول آن از 150 تا 200 سانتیمتر است.  

با توجه به اندازه های ذکر شده، کردنزا یا بوفه مدیریتی یک کمد افقی است و مناسب فضایی است که از نظر مساحت، گنجایش آن را داشته باشد. بیشتر قسمت های کردنزا به عنوان یک کمد و کابینت اداری، دارای درب های بسته است و قفسه ی بدون درب، کمتر در آن استفاده می شود. دلیل این مساله این است که در اتاق مدیریت یا اتاق کنفرانس، بیشترین کاربرد کردنزا، ذخیره سازی است و کمتر به عنوان ویترین نمایش وسایل لوکس و تجملاتی به کار می رود.

- در مقابل بوفه وسیله ای است که وظیفه ی ویترین و نمایش وسایل درون خود را به عهده دارد. بوفه در مقایسه با کردنزا، پایه های بلندتری دارد. بنابراین تقریبا ارتفاع و طول بوفه، تقریبا برابر است. از این وسیله برای نمایش ظروف کریستال یا نقره استفاده می شود و از میز مسطح آن می توان برای سرو غذا استفاده کرد. 

ما در این جا براساس تعریف متداول، کردنزا را بوفه مدیریتی می نامیم و به بررسی جایگاه آن در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس می پردازیم.

مبلمان اداری اتاق مدیریت

مبلمان اداری اتاق مدیریت

اتاق مدیریت در هر مجموعه ی سازمانی، به عنوان مقر فرماندهی و هدایت تیم محسوب می شود. معمولا مدیر زمان زیادی از وقت خود را در اتاقش می گذراند و بهتر است به شکلی تجهیز شود که بیشترین کارایی را داشته باشد. ضمن این که در بسیاری از مواقع، مهمانان و مشتریان در اتاق مدیریت حضور پیدا می کنند و شکل و ظاهر اتاق و مبلمان اداری درون آن از نظر وجهه ی شرکت، اهمیت زیادی دارد. 

مجموعه ی مبلمان اداری اتاق مدیریت، معمولا شامل میز مدیریت، صندلی اداری ارگونومیک، میزکنفرانس، کردنزا یا بوفه مدیریتی، یک یا دو عدد مبل راحتی اداری و میز جلو مبلی می شود. 

کردنزا یا کمد اداری اتاق مدیریت، در محصولات مبلمان اداری ایستا، داخل یک مجموعه ی مدیریتی قرار دارد. به این ترتیب که محصولاتی که عنوان شد، از یک کد واحد برخوردارند و طراحی و رنگشان با یکدیگر سِت و هماهنگ است. 

کردنزا در اتاق مدیریت، وسایل پذیرایی از مهمانان مدیر را در خود جای می دهد. کتاب ها و دیگر منابع اطلاعاتی مدیر را می توان علاوه بر قفسه های کتابخانه اداری، در کردنزای اداری نیز قرار داد. هماهنگی بوفه مدیریتی با میز مدیریت، نظم و زیبایی چشمگیری را به این فضای اداری می افزاید. 

شما می توانید یک نمونه از ست مجموعه مدیریتی ایستا را در اینجا 👇 مشاهده نمایید.

سبک کردنزا یا بوفه مدیریتی

سبک دکوراسیون اداری اتاق مدیریت در انتخاب مدل های مختلف مبلمان اداری آن موثر است. محصولات میز اداری و کمدها و کتابخانه ها، می توانند به سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن باشند. نوع فعالیت کاری و حال و هوای دفتر کارتان در تعیین سبک طراحی آن نقش دارد و بهتر است قبل از انتخاب مبلمان اداری با کارشناسان مجرب ما در شرکت ایستا که یکی از بهترین برندهای طراحی فضای اداری و تولید و فروش مبلمان اداری است، مشورت نمایید. 

مبلمان اداری اتاق کنفرانس

اگر برای اتاق کنفرانس دفتر کار خود تصمیم به خرید کردنزا یا بوفه مدیریتی دارید، توجه داشته باشید که مهم ترین مبلمان اداری در این اتاق، میز کنفرانس اداری است. بقیه ی مبلمان اداری در اتاق کنفرانس مانند کمد اداری، قفسه و فایلینگ، کردنزا و مبل راحتی اداری، در صورت وجود فضای کافی در این اتاق قرار می گیرند و در غیر این صورت باید از فضای اداری خارج از اتاق، برای جانمایی آن ها استفاده نمود. 

کردنزا یا کمد اداری افقی

اگر در جلسات دفتر کار خود پذیرایی از مهمانان صورت می گیرد، وجود کردنزا در اتاق می تواند فرآیند استفاده از تجهیزات و لوازم این کار را ساده تر کند. 

دسترسی به اسناد، مدارک، دفاتر حسابداری یا هر نوع اطلاعاتی که در جلسات اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد، با وجود یک کمد اداری جادار و شیک و یا کردنزا با ابعاد مناسب در این اتاق، ساده تر و مستلزم صرف وقت و انرژی کمتر است. 

شما می توانید از میان محصولات جذاب شرکت ایستا، یک فضای ذخیره سازی شیک و مطمئن برای دفتر کار خود انتخاب نمایید. توصیه ما این است که برای اتاق های رسمی تر در رتبه های بالای شغلی، از کردنزا و برای فضاهای اداری کارمندان از کمد و کتابخانه اداری و فایل بایگانی استفاده کنید. فضای ذخیره سازی کافی و موثر، نقش مهمی در ارائه ی تصویری حرفه ای و مجرب از شرکت شما دارد. 

پس دست به کار شوید و با یک تماس، مبلمان اداری مورد نیاز دفتر کار خود را سفارش دهید. کارشناسان ما در شرکت ایستا آماده ی ارائه ی مشاوره ی رایگان به شما عزیزان هستند. smile

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید