عوامل مؤثر بر قیمت پارتیشن شیشه ای

انتشار : 1402/11/11
بروزرسانی : 1403/02/19
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

دیوارهای پارتیشن شیشه ای، یک گزینه ی مدرن برای تقسیم فضا در محل کار و خانه هستند. درصورتی که در حال طراحی داخلی فضای اداری یا تغییر و بازسازی دکوراسیون منزلتان هستید، با خواندن این مقاله، نگاه دقیق تری به جزئیات و ویژگی های این دیوارهای جداکننده و قیمت پارتیشن شیشه ای خواهید داشت. 

پارتیشن شیشه ای از پنل شیشه ای عمودی، به منظور جداسازی فضاها و حفظ حریم خصوصی تشکیل شده است. این دیوارهای سبُک معمولا از شیشه ی سکوریت به ضخامت 5 تا 10 میلیمتر ساخته می شوند. این شیشه ها می توانند دارای فریم آلومینیومی یا بدون فریم باشند، که در این صورت به آن پارتیشن شیشه ای فریم لس می گویند. 

پنل های شیشه ای پارتیشن را می توان با توجه به ابعاد پنل، زاویه های برخورد پنل ها با یکدیگر، استفاده یا عدم استفاده از درب و پنجره در دیواره و ... سفارش داد.

از پارتیشن شیشه ای در محیط های اداری، منازل و سرویس ها و ... استفاده می شود.  

آیا انتخاب شیشه نسبت به دیوار سنتی مزایایی دارد؟

در گذشته در صورت نیاز به تقسیم فضا، اولین ایده ای که به ذهن خطور می کرد، دیوار استاندارد سنتی بود. اما امروزه ثابت شده که شیشه مزایای زیادی نسبت به آن دارد. مجموعه ی این مزایا باعث می شود که قیمت پارتیشن شیشه ای مناسب و دارای صرفه ی اقتصادی باشد. در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

  • پارتیشن شیشه ای را می توان به سرعت توسط متخصصان پارتیشن، نصب کرد. اما برای خشک شدن دیوار با متریال آجر و ملات و ... باید مدتی صبر کرد.
  • سطح شیشه صاف و صیقلی است، در حالی که بعد از ساخت دیوار خشک، باید زمان درازی به سنباده زدن آن اختصاص دهید.  
  • دیوارهای شیشه ای می توانند مات، شفاف یا طرحدار باشند که به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهند و می توانید گزینه های بیشتری برای طراحی داشته باشید.
  • درصورت تغییر نیازهای دفتر کار، جداکننده های شیشه ای را می توان با سهولت بیشتری نسبت به دیوارهای معمولی و مواد سخت، جابجا کرد. 
  • دیوارهای شیشه ای ظرافت مدرنی به فضا می بخشد. این نتیجه را با با دیوار معمولی به سختی می توان به دست آورد. 
  • شیشه ماده ای است که لکه و بو را جذب نمی کند و به راحتی ضدعفونی می شود. 
  • پارتیشن شیشه ای به شما این امکان را می دهد که فضاها را با شیوه ای شیک و مدرن و از طریق فرآیندی سریع و آسان تقسیم کنید. 

پارتیشن شیشه ای طرح دار

چه فاکتورهایی قیمت پارتیشن شیشه ای را افزایش می دهند؟ 

به طور کلی مانند هر محصول دیگری، کیفیت متریال، پیچیدگی طرح و مقدار مواد مصرفی، عواملی هستند که قیمت پارتیشن شیشه ای را افزایش می دهند. در اینجا به بررسی عوامل مؤثر در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای می پردازیم: 

  • متریال مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای

به غیر از شیشه، که بخش اصلی مواد سازنده ی پارتیشن شیشه ی را تشکیل می دهد، آلومینیوم، متریال دیگر مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای است. قیمت روز آلومینیوم، تاثیر بسیار زیادی در قیمت پارتیشن شیشه ای دارد. معمولا آلومینیوم را با رنگ الکترواستاتیک، آنادایز می کنند، که خود این فرآیند هزینه بر است. یراق آلات مورد استفاده در اتصالات آلومینیومی پارتیشن شیشه ای، را نیز باید در هنگام محاسبه ی قیمت پارتیشن شیشه ای در نظر گرفت. 

  • اندازه ی پارتیشن شیشه ای 

هر چه اندازه ی پنل های شیشه ای، بزرگ تر و طول قاب های آلومینیومی، بیشتر باشد، قیمت پارتیشن شیشه ای افزایش می یابد. ابعاد پارتیشن شیشه ای، هم در طول و هم در ارتفاع قابل تغییر است. معمولا از پارتیشن شیشه ای نیم قد در فضاهایی استفاده می شود که سروصدا زیاد نیست و کارمندان می توانند در این فضای کار، بدون مشکل به فعالیت شغلی شان بپردازند. 

  • نوع شیشه ی مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای

شیشه ی شفاف در میان انواع شیشه ای که در پارتیشن به کار می رود، پایین ترین قیمت را دارد. طبیعتای قیمت پارتیشن شیشه ای مات یا پارتیشن شیشه ای طرح دار، به دلیل عملیاتی که برای مات یا طرحدار کردن، روی آن ها انجام می شود، بالاتر است. اگر قصد خرید پارتیشن شیشه ای از یک شرکت معتبردارید، به احتمال زیاد آن ها شیشه ی سکوریت را به شما پیشنهاد می دهند. این شیشه ی مقاوم در برابر ضربه و شکستگی نیز، باعث افزایش قیمت پارتیشن شیشه ای می شود. 

  • تک جداره یا دو جداره بودن پارتیشن شیشه ای

پارتیشن ها به دو دسته ی اصلی پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره تقسیم می شوند. از پارتیشن تک جداره بیشتر برای تقسیم بندی فضاهایی استفاده می شود، که می خواهند ماهیت مشترک بودن را حفظ کنند و به فضای خصوصی کمتری نیاز است. در مقابل، پارتیشن دو جداره ساختار فنی تر و سازه ی محکم تری دارد و میزان مواد مصرفی در آن به ازای هر متر طول بیشتر است. پارتیشن های تک جداره و دو جداره می توانند تمام شیشه، تمام ام دی اف و یا ترکیبی از شیشه و ام دی اف باشند. 

بدیهی است قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره، به دلیل متریال مورد استفاده ی کمتر، ساختار ساده تر و نصب آسان تر، از قیمت پارتیشن شیشه ای دو جداره، پایین تر است و پارتیشن شیشه ای ارزان محسوب می شود. 

قیمت پارتیشن شیشه ای دو جداره

چگونه پارتیشن شیشه ای را براساس نیازهای خود طراحی کنیم؟

به دلیل روش های مختلفی که برای سفارش دیوارهای جداکننده ی پارتیشنی وجود دارد، قیمت پارتیشن شیشه ای متغیر است.  

اندازه ی پنل ها را می توان برای ایجاد ظاهری یکپارچه تر، تغییر داد. شما می توانید ارتفاع پارتیشن شیشه ای، را از کف تا سقف انتخاب کنید و یا در ارتفاع کوتاه تر سفارش دهید. 

نوع شیشه ی پارتیشن شیشه ای اداری و پارتیشن شیشه ای منزل، می تواند با توجه به نیاز شما انتخاب شود. شیشه ی سکوریت، نوعی شیشه ی محکم است که ایمنی بالایی ایجاد می کند و شما می توانید از آن برای همه ی انواع پارتیشن اداری و منزل استفاده کنید. 

در شرکت ایستا پارتیشن شیشه ای با شیشه ی سکوریت ساخته می شود. شیشه ی سکوریت را مانند شیشه ی معمولی می توانید به حالت شفاف، مات و طرحدار سفارش دهید. 

پارتیشن شیشه ای شفاف

شیشه ی شفاف یک انتخاب محبوب است، زیرا فضاهای مجزا را مشخص می کند، اما محیط یا جریان بصری فضا را تغییر نمی دهد. پارتیشن شیشه ای شفاف اندازه ی فضای  را تغییر نمی دهد و ارتباط بین دو فضا را چه در خانه و چه در محیط اداری حفظ می نماید. 

پارتیشن شیشه ای اداری که از شیشه ی شفاف ساخته می شود، ضمن ایجاد حریم شخصی برای کارکنان، بهره وری و یکپارچگی محیط کار را افزایش می دهد. پارتیشن شیشه ای شفاف، پایین ترین قیمت پارتیشن شیشه ای را در بین انواع آن دارد.

پارتیشن شیشه ای ارزان 

پارتیشن شیشه ای طرح دار

شیشه ی طرح دار باعث ایجاد تقسیم کننده هایی می شود که حریم خصوصی قابل قبولی دارد و در عین حال، نور را از خود عبور می دهد. شما می توانید با انتخاب طرح های ظریف یا جسورانه، بافت و ظاهری متمایز به پارتیشن خود بدهید. قیمت پارتیشن شیشه ای مات به دلیل فرآیند سندبلاست که برای مات کردن شیشه به کار می رود، افزایش می یابد. 

پارتیشن شیشه ای مات

شیشه ی مات و طرحدار به روش سندبلاست تهیه می شود. پارتیشن شیشه ای مات، فضای خصوصی مورد نظر را تامین می کند، ولی نور را هم به میزان کافی از خود عبور می دهد. 

پارتیشن شیشه ای رنگی

شیشه های رنگی حال و هوای فضای شما را تغییر می دهند. اگر در فضای اداری از پارتیشن شیشه ای رنگی استفاده می کنید، از رنگ هایی استفاده کنید که فضای آرامش یخشی برای کارکنان ایجاد کند. استفاده از رنگ های معرف برند تجاری هم، امری متداول است. توجه داشته باشید در استفاده از شیشه ی رنگی زیاده روی نکید تا محیط، شلوغ و آشفته به نظر نرسد. 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم دار و پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن های شیشه ای داخل یک اسکلت فلزی قرار می گیرند. اما اندازه و تعداد این فریم ها، پارتیشن را به دو دسته ی فریم لس (بدون فریم) و فریم دار تقسیم می کند. 

هر چقدر تمایل شما به نمایش پارتیشن شیشه ای بیشتر باشد، از اسکلت یا فریم مشخص تر و پرتعدادتری استفاده می کنید. گاهی نصب پارتیشن شیشه ای شفاف فریم لس، می تواند خطر عدم رویت توسط افراد و برخورد با شیشه را به دنبال داشته باشد. 

مقدار اسکلت آلومینومی آنادایز شده، تاثیر زیادی بر قیمت پارتیشن شیشه ای و انواع دیگر پارتیشن دارد و آن را افزایش می دهد. به همین دلیل، پارتیشن تک جداره به خاطر کمتر بودن حجم فریم آلومینومی و البته مقدار شیشه، از پارتیشن دو جداره ارزان تر است. 

از پارتیشن شیشه ای در چه فضاهایی استفاده می شود؟

از آن جا که دیوارهای جداکننده ی شیشه ای به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک فضا را تقسیم بندی کنید، در مکان های مختلفی قابل استفاده است. دو فضای عمده ای که از پارتیشن بندی شیشه ای در داخل آن ها استفاده می شود، فضای مسکونی و فضای اداری هستند. 

  •  خانه، فضای مسکونی

به لطف پارتیشن جداکننده، در یک فضای نشیمن بزرگ منزل، می توانید یک فضای اتاق کار، یا اتاق مطالعه داشته باشید. پارتیشن بندی شما را روی فعالیتی که انجام می دهید متمرکزتر می کند. انتخاب پارتیشن شیشه ای مات، شفاف، طرح دار یا رنگی، به سلیقه ی شما، میزان شخصی کردن فضا، و دکوراسیون داخلی خانه بستگی دارد.

فضاهای دیگری مانند حمام، مدت ها است که دیوارهای شیشه ای را جزو طراحی خود دارند و پنل دوش یا کابین دوش شیشه ای در منازل، بسیار متداول شده است. 

یک پارتیشن شیشه ای منزل که بین آشپزخانه و اتاق ناهارخوری قرار گرفته است، می تواند دید بهتری نسبت به به هم ریختگی معمول آشپزخانه به خصوص در مهمانی ها بدهد. اگر بخواهید همین دو فضا را با دیوار سنتی و مواد سخت ایجاد کنید، هزینه ی آن تسبت به قیمت پارتیشن شیشه ای بیشتر می شود. ضمن این که ظرافت و زیبایی مدرن دیوار شیشه ای را هم ندارد. 

پارتیشن اداری دو جداره

  • فضای اداری

پس از حذف اتاق های جداگانه برای کارمندان و سازمان ها و شرکت ها به طراحی پلاان باز یا اوپن آفیس روی آوردند. ولی پس از مدتی این سیستم هم ضعف های خود را نشان داد و بهترین روش برای رفع آن ها ، پارتیشن بندی اداری بود. 

پارتیشن اداری چه دیوار جداکننده ی شیشه ای باشد و یا پارتیشن ام دی اف (پارتیشن چوبی)، در هر حال مناسب ترین گزینه برای تقسیم کردن فضا و تخصیص فضای شخصی به کارمندان و ایجاد ایستگاه های کاری مستقل است. 

خرید پارتیشن اداری مدرن ، یک تصمیم عالی برای بازسازی دفتر کار و اجتناب از روش های های نامناسب و حتی زشت برای جداسازی فضاها است. 

پارتیشن شیشه ای اداری چند مزیت مهم دارد:

  • فضای خصوصی مورد نیاز را برای کارکنان ایجاد می کند.
  • دیوارهای شیشه ای، پرسنل را در معرض دید قرار داده و آن ها را نسبت به انجام وظایفشان مسوول می کند. مدیران و سرپرستان نیز نظارت بهتری بر روند فعالیت آنان دارند. 
  • شیشه ظاهری شیک، براق و حرفه ای دارد و دفتر کار شما را مدرن تر می کند. 
  • قیمت پارتیشن شیشه ای مناسب و به صرفه است. 
  • به وسیله ی پارتیشن شیشه ای اداری می توانید اتاق کنفرانس، اتاق جلسه و فضاهای مورد نیاز دیگر را از فضاهای بزرگ تر جدا کرد. 
  • دیوارهای شیشه ای با تغییرات دکوراسیون اداری و تغییر رنگ های به کار رفته هماهنگی دارند. 
  • اگر نیازهای شما در کسب و کارتان تغییر کرد و نیاز به تغییر طرح پارتیشن بندی و حذف یا اضافه کردن به آن داشتید، با پارتیشن اداری ایستا می توانید تمام تغییرات لازم را بدون داشتن دورریز از پنل های پارتیشن اجرا نمایید. 

چگونه از پارتیشن شیشه ای مراقبت کنیم؟

با توجه به قیمت پارتیشن شیشه ای و هزینه ای که برای خرید آن پرداخت می کنید، بهتر است از آن به خوبی نگهداری کنید. شیشه را با پارچه ی میکروفایبر گردگیری و تمیز کنید. فقط از شیشه پاک کن های مناسب برای تمیز نگه داشتن شیشه ها استفاده کنید و از تماس شیشه با اجسام ساینده یا زبر جلوگیری نمایید. 

همان طور که پارتیشن شیشه ای مدرن، تمیز و شفاف، حال و هوای شیک و ظاهر مجلل به دفتر کار شما می دهد، در صورت کثیف بودن شیشه یا پرداخت نامناسب قطعات و اتصالات، می تواند سطح و لول فعالیت حرفه ای شما در دید مشتریان را کاهش دهد. 

بنابراین توصیه ی همیشگی ما، مراقبت دائمی از پارتیشن های باارزش و مفید شما است. 

در صورتی که هنوز برای خرید بهترین پارتیشن اداری شیشه ای دست به کار نشده اید، زمان را از دست ندهید و با همکاران ما در شرکت ایستا تماس بگیرید. مطمئن باشید کیفیت طراحی و تولید محصولات مبلمان اداری و پارتیشن ما، رضایت کامل شما را به همراه خواهد داشت. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید