مزایای پارتیشن بندی در محیط اداری

انتشار : 1402/08/30
بروزرسانی : 1402/10/04
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

امروزه خرید و حتی اجاره ی یک دفتر کار، هزینه ی زیادی دارد و باید هر متر مربع از مساحت آن را به شکل حساب شده، استفاده کرد. در هنگام تجهیز و چیدمان مبلمان اداری دفتر کار، یکی از مناسب ترین تصمیمات، پارتیشن بندی اداری است. 

دلیل این که پارتیشن اداری را توصیه می کنیم این است که شما می توانید به کمک این دیوارهای جداکننده، تقریبا هر نوع تقسیم بندی مورد نیاز خود را در دفتر کار پیاده کنید. بدون این که به دیوار با مواد و متریال سخت نیاز داشته باشید که ساخت آن هزینه و زمان زیادی می برد. القاء تنوع بصری و حس مدرن و شیکی که از اجرای پارتیشن بندی اداری در محیط به دست می آید، یکی دیگر از امتیازات مهم این سیستم چیدمان است.  

اگر در شروع کار هستید و تجارت رو به رشدی دارید، پیکربندی فضا با پارتیشن تک جداره و دو جداره، که قابلیت تغییر، حذف و اضافه کردن پنل ها را به شما می دهد، در طراحی دکوراسیون داخلی اداری کمک زیادی خواهد کرد. 

بررسی یک موقعیت پیش بینی نشده در پارتیشن بندی اداری!

فرض کنید یک اتاقک پارتیشن بندی شده دارید که تا دیروز دو میز کار اداری در آن قرار داشته و امروز با افزایش حجم کار و استخدام همکار جدید، می خواهید یک یا دو میز کار به آن اضافه کنید. 

برای حل این مساله چند راه حل زیر را پیش رو دارید:

  • بدون ایجاد تغییرات در مساحت اتاقک، میزها را اضافه کنید. به احتمال زیاد، نتیجه ی این تصمیم، نارضایتی کارمندان قدیمی و کاهش بهره وری آن ها خواهد بود. 
  • گزینه ی دوم حذف میزهای اداری قبلی و استفاده از میز کار گروهی اداری است. میز کار گروهی چهارنفره، دیوایدر و جداکننده، میزهای کارمندان را که در یک ورک استیشن نشسته اند از هم جدا می کند. با خرید میز کار گروهی در مصرف فضا صرفه جویی می شود.
  • در صورتی که فضای دفتر کار، اجازه ی ایجاد تغییرات در پارتیشن بندی اداری را به شما بدهد، گزینه ی بعدی ایجاد تغییرات در آن است. خرید پارتیشن اداری ایستا این امتیاز را دارد که شما می توانید با یک تماس و اعلام تغییرات مورد نیاز، در اولین فرصت از خدمات ما استفاده کنید. قطعات پارتیشن جدید به پنل های پارتیشن قبلی اضافه می شود. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره

چرا از پارتیشن اداری مدرن استفاده کنیم؟

درمطالب بالا به شکل کلی به مزایای انواع پارتیشن بندی اداری به جای دیوار، اشاره کردیم. از آن جا که قیمت پارتیشن بندی اداری نسبتا بالا است و شاید خرید آن برای همه ی کارفرمایان، توجیه اقتصادی نداشته باشد، در این بخش به مزایای پارتیشن اداری، بیشتر می پردازیم:

  • استفاده از نور طبیعی

نور طبیعی مزایای زیادی دارد که می تواند در فرآیند یک چیدمان اداری نادرست از بین برود. اگر موقعیت های شغلی متفاوت افراد، شما را به تبدیل دفتر کار باز یا open office به یک فضای اداری تقسیم بندی شده، ملزم کرده است، بهتر است برای انتقال نور طبیعی به تمام فضاهای کاری برنامه ریزی کنید. دیوار جداکننده ای که می تواند نور را از خود عبور دهد، پارتیشن شیشه ای است. 

پارتیشن شیشه ای ، یکی از انواع پارتیشن بندی اداری است که در دو نوع تک جداره و دو جداره، تولید و اجرا می شود. در این نوع از دیوار پارتیشنی، از شیشه سکوریت به جای شیشه معمولی استفاده می شود. شیشه سکوریت به دلیل مقاومت بالاتر نسبت به ضربه و در صورت شکستن، پودر شدن به جای خرد شدن به قطعات و ایجاد لبه های تیز و بُرنده، امنیت بیشتری ایجاد می کند. 

برای افزایش حریم خصوصی کارکنان، می توانید بخش هایی از پارتیشن شیشه ای را به شکل ساده یا طرحدار، مات کنید، یا از ترکیب شیشه با ام دی اف، پارتیشن های مدرن و کاربردی سفارش دهید. 

  • پیکربندی مجدد و سریع

امروزه سرعت تغییر و تحولات اجتماعی و اقتصادی به حدی زیاد است که بهتر است قابلیت انعطاف پذیریِ هر کار و فرآیندی را در نظر گرفت. همان طور که در بالا گفته شد تقسیم بندی مجدد فضاها و ایجاد تغییرات در دیوارها، با مواد و دیوار سخت، اگر غیر ممکن نباشد، بسیار وقت گیر، پر هزینه و دردسرساز است. میزان آشفتگی و به هم ریختگی ناشی ار خراب کردن یک دیوار آجری با مقدار نابسامانی حاصل از پارتیشن، اصلا قابل مقایسه نیست. 

البته در هنگام پیکربندی مجدد فضا، یکی از مهم ترین مسائل، سیم کشی مجدد کابل های الکتریکی و خروجی های اتصال است که عبورشان با ایجاد چند سوراخ کوچک از قاب آلومینیومی پارتیشن، ممکن می شود. کاری که با وجود دیوار جداکننده ی آجری، سخت به نظر می رسد. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره

  • مقابله با سروصدا

پارتیشن اداری تجهیز نشده با مواد عایق، نمی تواند آکوستیک باشد. یعنی نمی تواند به شکل صد در صد جلوی انتقال صدا را بگیرد. ولی می تواند تا حدودی صداهای مزاحم را کاهش دهد و گفتگوی تلفنی خصوصی کارمندان با صدای آهسته را عبور ندهد. بنابراین با وجود پارتیشن بندی اداری، بدون این که از جریان فعالیت همکاران خارج شوید، آرامش و تمرکز لازم جهت انجام وظایف کاری خود را خواهید داشت. 

  • امکان گردش هوا

یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری در محیط کار، کوتاه کردن ارتفاع آن و ایجاد امکان گردش هوا از بالای پارتیشن جدا کننده است. بنابراین اگر شما یک سالن بزرگ را که فقط یک یا دو وسیله ی گرمایشی یا سرمایشی در گوشه ای دارد، و می خواهید فضا را پارتیشن بندی کنید، می توانید پارتیشن را کوتاه سفارش دهید. اگر این امکان برای پارتیشن وجود نداشته باشد، شما مجبور خواهید شد با صرف هزینه ی زیاد، در هریک از اتاقک های تشکیل شده، یک سیستم سرمایش و یک سیستم گرمایش جدا قرار دهید. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره کوتاه

  • زیبایی و جلوه ی مدرن

پارتیشن ها، صفحات بزرگی هستند که می توانند جلوه ای مینیمالیستی و مدرن به دفتر کار شما بدهند. پنل های شیشه ای، ام دی اف و ترکیبی از هر دو، با فریم های آلومینیومی آنادایز شده، نظم و هماهنگی چشمگیری را در محیط ایجاد می کنند. اگر می خواهید طرح و رنگ خاصی، حتی از فاصله ی دور قابل مشاهده باشد، پارتیشن های شیشه ای را در مسیر دید، جانمایی کنید. 

  • ایجاد حریم خصوصی

از دیوارهای سبک و جذاب پارتیشن استفاده می کنیم، چون به حریم شخصی افراد احترام می گذاریم و می خواهیم کارکنان از احترامی که کارفرمایان برایشان قائلند، مطلع باشند. این که پارتیشن بندی ارتباط صوتی و تصویری را قطع نمی کند، ولی حسی از حضور در محدوده ی کاری شخصی به فرد می دهد، امتیاز بزرگی است که بهره وری را افزایش می دهد. 

نصب پارتیشن اداری در دفتر کار

اگر به تازگی دفتر کار جدیدی گرفته اید یا احساس می کنید دفتر کار قدیمی، خسته کننده شده و نیاز به بازسازی دارد، خرید مبلمان اداری و پارتیشن بندی اداری، می تواند حال و هوای متفاوت و بهتری به کسب و کارتان بدهد. می توانید با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید و درباره ی فضا و بهترین طراحی پیکربندی دیوارهای جداکننده با آن ها مشورت کنید. نمونه کارهای پروژه های انجام شده توسط ایستا را در قسمت پروژه های سایت می توانید ببینید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید