6 مبلمان اداری ضروری برای دفتر کار شما

انتشار : 1402/12/12
بروزرسانی : 1402/12/12
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

اگر در حال تجهیز و راه اندازی دفتر کار خود هستید، قطعا خرید مبلمان اداری را در اولویت برنامه های خود قرار داده اید. در این مقاله می خواهیم با توجه به شرایط و ویژگی های دفتر کار شما، ضروری ترین مبلمان اداری را پیشنهاد دهیم. 

در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار شما باید هماهنگ و یکپارچه باشد. توجه بیش از اندازه به یک یا دو بخش و غافل شدن از بخش های دیگر، جلوه بصری خوبی نداشته و فعالیت تجاری شما را در دید مراجعین، ضعیف می کند. همان طور که خرید مبلمان اداری دست دوم، می تواند باعث کاهش اعتبار  جایگاه حرفه ای شما شود، انتخاب بجا و و استفاده ی بهینه از بهترین مبلمان اداری موجود در بازار، باعث ارتقاء جایگاه شغلی و رونق کسب و کار شما می شود.  

بنابراین با در نظر گرفتن این نکته به معرفی مهم ترین مبلمان اداری برای دفتر کار می پردازیم:

1. میز کار اداری

یکی از مهم ترین بخش های هر شرکت، سازمان و اداره، ایستگاه کاری است. این ایستگاه کاری می تواند اتاق مدیریت، اتاق معاون یا دفتر کار کارمندان به صورت اوپن آفیس (open office) باشد. این واحدهای فعالیت، بیشترین سهم را در کسب بهره وری شرکت شما دارند. مهم ترین مبلمان اداری در یک دفتر کار، میز کار اداری است. 

انواع مختلف میز کار با اندازه ها و امکانات متنوع برای رتبه های شغلی و متناسب با سلیقه های گوناگون، طراحی و تولید می شود. میز کار اداری معمولا از جنس ام دی اف است، ولی در بعضی مدل ها، از پایه های فلزی برای آن استفاده شده است. در این جا به چند میز کار اداری که در اتاق ها و فضاهای مختلف کاری با توجه به مساحت و نوع فعالیت شغلی تان می توانید استفاده کنیم، اشاره می کنیم:

میز مدیریت

  • میز مدیریت

معمولا در هر سازمانی، مدیر شرکت، اتاق کار مخصوص به خود را دارد. جایگاه مدیر در شرکت و تنوع فعالیت هایی که انجام می دهد ایجاب می کند که در اتاق مدیریت، مبلمان اداری خاص تر و بیشتری در نظر گرفته شود.

میز کار مدیر معمولا اندازه و ابعادی بزرگ تر و امکاناتی بیشتر از بقیه ی میزهای اداری دارد. شما می توانید با توجه به سبک طراحی داخلی اداری خود، میز مدیریت مدرن یا میز مدیریت کلاسیک سفارش دهید. از میز مدیریت برای قرار دادن کامپیوتر، لب تاب، اسناد و مدارک مربوط به شرکت و ... استفاده می شود. فضای ذخیره سازی زیاد و قابل قبول، شامل کشوی بایگانی، قفسه و کمد دارد و در صورت تمایل می توانید تجهیزات پیشرفته تری مانند گاوصندوق یا درگاه فیش وسایل الکترونیکی را برای آن سفارش دهید. 

  • میز کارمندی، میز کار گروهی

بیشترین فعالیت کاری در هر شرکت، توسط کارمندان آن شرکت انجام می شود. در شرکت ایستا، برند معتبر مبلمان اداری، میز معاونت و میز کارشناسی هم تولید می شود که به ترتیب بعد از میز مدیریت، بزرگ ترین ابعاد را دارند. ولی ممکن است شما در دفتر کار خود این پست های سازمانی را نداشته باشید یا به دلیل فضای محدود، میز کارهای کوچک تر را ترجیح دهید. در این صورت میز کارمندی و میز کار گروهی می تواند برای شما مناسب باشد. 

میزهای کارمندی، ابعاد و اندازه ی مناسب برای فعالیت کارمندان و پرسنل شرکت شما را دارند. در مدل های مختلف این میز کار اداری، فضای ذخیره سازی متفاوت است و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه ی کارمندان، میز کار مناسب را سفارش دهید. 

یکی از ویژگی های مبلمان اداری مدرن، امکان قرار گیری آن ها در کنار هم و ایجاد ایستگاه کاری مشترک یا ورک استیشن (work station) است. برای این کار هم می توانید از دو یا چند میز کار اداری، به صورت مشترک استفاده نمایید و هم میز کار گروهی بخرید.  

میز کار گروهی که به شکل میز کار دو نفره و میز کار چهار نفره تولید می شود، به دلیل مشترک بودن برخی از قطعات مانند پایه ها، قیمت تمام شده ی پایین تری دارد. 

کتابخانه اداری

2. واحدهای ذخیره سازی

محصولات مبلمان اداری ذخیره سازی، شامل کمد اداری، کتابخانه و قفسه اداری، فایل بایگانی و کردنزا، به منظور ذخیره کردن اسناد و مدارک، اطلاعات، اشیاء ارزشمند تزئینی و اداری به کار می روند. 

در تولید این محصولات که عموما به صورت کمد چوبی و فایل کشودار هستند از ام ی اف و شیشه استفاده می شود. کمد اداری فلزی که در گذشته بسیار کاربرد داشت، امروزه طرفدار زیادی ندارد. 

مبلمان اداری ذخیره سازی عموما قفل دار هستند و در ابعاد و اندازه های مختلف، امکان تولید دارند. تعداد طبقات در کمد و کتابخانه اداری و تعداد کشوها در فایل بایگانی، بر اساس فضا و خواست مشتری تولید می شود. 

کمد، کتابخانه و فایل اداری معمولا عمودی ساخته می شود، در حالی که کردنزا یا کمد مدیریتی که یک کمد اداری شیک و لوکس به شمار می آید، افقی است. معمولا از کردنزا در اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس استفاده می شود و از آن می توان علاوه بر ذخیره سازی اسناد و مدارک، برای نگهداری وسایل پذیرایی و اشیاء تزئینی هم استفاده کرد. 

3. صندلی اداری ارگونومیک

امروزه کار در دفتر یا شرکت، معمولا به معنی ساعت ها نشستن پشت یک میز و کار با کامپیوتر است. یکی از دلایل دردهای کمر و گردن و مچ دست که امروزه بین کاربران کامپیوتر متداول شده، به خاطر عدم استفاده از صندلی ارگونومیک است.  

افراد و پرسنل هر سیستم کاری، مهم ترین سرمایه ی آن هستند و بهتر است از سلامتی آنان تا حد امکان محافظت کرد. خرید صندلی ارگونومیک که از کمر و ناحیه ی گردن افراد به خوبی حمایت کند، باعث بهبود وضعیت کلی بدن، و حفظ وضعیت صحیح آن می شود. 

ارتفاع قابل تنظیم صندلی هم یکی دیگر از ویژگی های لازم در صندلی اداری ارگونومیک است. 

میز کنفرانس

4. میز کنفرانس

یکی از راه های پیشرفت و رشد هر مجموعه ای، تبادل نظر و ارتباط سالم و مؤثر بین کارکنان آن است. شما می توانید از یک میز کنفرانس کوچک برای جلسات صمیمی کارمندان با یکدیگر و از میز کنفرانس بزرگ مستطیلی شکل یا میز کنفرانس U شکل برای جلسات هیات مدیره یا کنفرانس های آموزشی استفاده کنید. 

از بین انواع میز کنفرانس که طراحی و تولید می شود، می توان برای تجهیز اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس دفتر کار، استفاده کرد. 

تعدادی از میزهای کنفرانس که در مجموعه های مبلمان اداری مدیریتی شرکت ایستا و جود دارد، با طرح و رنگ هماهنگ با میز مدیریت تولید می شود و می تواند به طراحی اتاق مدیریت شما، جلوه ی بصری ویژه ای ببخشد. ضمن این که مدیر هم امکان برگزاری جلسات خصوصی در دفتر کار خود را پیدا می کند. 

5. پارتیشن اداری

امروزه بسیاری از دفاتر کار از پارتیشن اداری مدرن، برای تقسیم بندی فضاهای اداری دفاتر، استفاده می کنند. این دیوارهای جداکننده، سازه های سبکی هستند که از آلومینیوم، ام دی اف و شیشه ساخته می شوند و امکانات زیادی برای طراحی فضا و پارتیشن بندی اداری در اختیار کارفرمایان و طراحان داخلی قرار می دهند. 

در صورتی که می خواهید دفتر کار باز یا اوپن آفیس را با پارتیشن آلومینیومی، پارتیشن بندی کنید، به عواملی مثل استفاده از نور طبیعی، سروصدا، تهویه ی مناسب و گرمایش و سرمایش فضای کار کارمندان توجه داشته باشید. پارتیشن شیشه ای گزینه ی مناسبی برای محدودیت نور طبیعی است و پارتیشن چوبی یا پارتیشن ام دی اف، عایق بهتری برای کنترل سروصدا است. 

پارتیشن ها انواع مختلفی دارند و به صورت پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره تولید می شوند. برای انتخاب متریال مناسب پارتیشن دفتر خود، بهتر است به کاربردهایی که می خواهید از نصب آن به دست آورید، توجه نمایید. در مقاله ی زیر به انواع کاربری پارتیشن شیشه ای پرداخته ایم. 

کانتر پذیرش

6. میز پذیرش، میز کانتر

ورودی دفتر کار را لابی یا منطقه ی پذیرش یا پذیرایی می نامند و این فضا، یکی از مهم ترین فضاهای اداری است. افراد به محض ورود به دفتر شما، در این فضا قرار می گیرند و طراحی دکوراسیون داخلی، مبلمان اداری مناسب و رفتار پرسنل، می تواند بیشترین تاثیر را در جذب آنان به سازمان و تجارت شما داشته باشد. 

میز کار اداریی که در این فضا قرار می گیرد، میز پذیرش است. در اغلب میزهای پذیرش، کانتر یا پیشخوان که بلند تر از میز کار معمولی است تعبیه می شود تا در مقابل مراجعین قرار گیرد. این میز کانتر علاوه بر حفظ حریم شخصی میز منشی، میز مناسبی برای افراد ایستاده است که بتوانند روی آن یادداشت های لازم را انجام دهند. 

مانند هر میز اداری دیگر به فضای ذخیره سازی کانتر پذیرش توجه کنید تا منشی یا مسوول پذیرش در پشت آن احساس راحتی و وجود فضای کافی داشته باشد. میز منشی با طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شود و می توانید آن را برای یک یا چند کاربر سفارش دهید. 

نتیجه گیری

6 محصول مبلمان اداری معرفی شده، برای اغلب دفاتر و شرکت ها لازم است. البته در برخی شرایط که محدودیت های فضا اجازه ی استفاده از هریک از این محصولات را نمی دهد، می توان با خلاقیت محصولات دیگری را جایگزین کرد. ولی بهتر است قبل از انتخاب و تصمیم نهایی با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید. آن ها در یک مشاوره ی رایگان، بهترین گزینه های مبلمان اداری را به شما پیشنهاد خواهند داد. 

آیا شما هم پیشنهادی برای مبلمان اداری ضروری دفاتر کار دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید