انواع پارتیشن شیشه ای اداری

انتشار : 1402/12/07
بروزرسانی : 1402/12/12
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

امروزه پارتیشن شیشه ای، به خوبی جای خود را در بین محصولات مبلمان اداری باز کرده و بسیاری از کارفرمایان و صاحبان مشاغل، آن را در دفاتر کار و شرکت های خود به کار می برند. در این مقاله به بررسی برخی از انواع پارتیشن شیشه ای اداری می پردازیم.

پارتیشن ها با مواد و در شرایط مختلفی تولید می شوند. تجهیزات و ادوات مختلفی را می توان برای آن ها به کار برد و همه ی این شرایط، هزینه ای متفاوتی را برای پارتیشن اداری به وجود می آورد. اگر قصد خرید پارتیشن شیشه ای اداری دارید و هنوز درباره ی انواع و مشخصات آن، اطلاعات کامل به دست نیاورده اید، مطالعه ی این مقاله را به شما توصیه می کنیم. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره و پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن های اداری در دو دسته ی پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره قرار می گیرند. تفاوت هایی که این دو نوع پارتیشن دارند، مزایا و معایبی را ایجاد کرده و کاربردهای مختلفی دارند. 

پارتیشن تک جداره، اگر شیشه ای باشد از یک پنل یا صفحه شیشه ای تشکیل شده که داخل فریم یا قاب آلومینیومی قرار می گیرد. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره می تواند فریم لس باشد، یعنی صفحات شیشه بدون قطع شدن توسط پروفیل آلومینیومی، از کف تا سقف امتداد داشته باشد. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن دو جداره، همان طور که از نامش پیدا است از دو صفحه ی شیشه برای پارتیشن شیشه ای اداری، و یا دو صفحه ی ام دی اف برای پارتیشن ام دی اف اداری، تولید می شود. 

تولید و نصب پارتیشن اداری دو جداره، پیچیدگی های بیشتری دارد. ضمن این که در پارتیشن دو جداره، تقریبا دو برابر بیشتر از پارتیشن تک جداره، مواد و متریال آلومینیوم، شیشه و ام دی اف مصرف می شود و قیمت آن را افزایش می دهد. بنابراین پارتیشن شیشه ای ارزان، پارتیشن تک جداره است و قیمت پارتیشن اداری دو جداره، بیشتر است.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره پارتیشن شیشه ای تک جداره و پارتیشن شیشه ای دو جداره هستید، مقاله ی زیر را مطالعه نمایید.  

انواع درب پارتیشن شیشه ای

دیوارهای پارتیشنی براساس ماهیت جداکننده ی خود، باید از حریم شخصی ایستگاه های کاری محافظت نمایند. گاهی این پارتیشن بندی بیشتر جنبه ی حسی و صوری دارد و قرار نیست کاملا فضاها را از هم جدا کرده و عایق صدا باشد. در این صورت معمولا از پارتیشن شیشه ای تک جداره استفاده می شود و طراحی و تولید، درب برای آن لزومی ندارد. 

در غیر این صورت اتاقک یا کابین به وجود آمده با پارتیشن اداری، با طراحی و نصب درب پارتیشن، کامل می شود. از آن جا که درب پارتیشن و فریم و یراق آلات آلومینیومیش، هزینه ی نسبتا زیادی به هر پنل پارتیشن اداری اضافه می کند، بهتر است در این جا با انواع آن آشنا شویم:

  • درب شیشه ای فریم لس (درهای لولا و محوری)

درب شیشه ای تک جداره بدون قاب، در پنل پارتیشن که به آکوستیک صدا و حفظ حریم شخصی، نیاز و اصرار نیست، استفاده می شود و پرکاربرد است. در این درها از سیستم لولا و محور برای اتصال در به چارچوب آلومینیومی آن، استفاده می شود و نصب دستگیره و قفل نیز روی آن انجام می شود. 

این درب ها معمولا یک لنگه و اگر نیاز به افزایش عرض ورودی باشد، به صورت دو لنگه اجرا می شود. 

در صورتی که قصد خرید پارتیشن شیشه ای از برند معتبر تولید پارتیشن اداری دارید، بهتر است بدانید شیشه ی مورد استفاده در پارتیشن، شیشه سکوریت است. بنابراین درب شیشه ای پارتیشن هم از شیشه سکوریت درست شده و در برابر ضربه، مقاومت قابل قبولی دارد. 

بنابراین درب شیشه ای تک جداره، ارزان ترین نوع درب پارتیشن است. یراق آلات آلومینیومی به کار رفته در پارتیشن آلومینیومی تک جداره، کمترین مقدار ممکن است، ولی باید حتما از جنس باکیفیت و بادوام باشد تا مدام درگیر تعمیر آن نباشید. 

درب پارتیشن اداری

  • درب شیشه ای فریم دار (درهای لولا و محوری)

درب شیشه ای قاب دار یا فریم دار که برای پارتیشن تک جداره به کار می رود، استحکام بیشتری دارد و حریم خصوصی را بیشتر حفظ می کند. ولی پروفیل آلومینیومی به کار رفته در آن، قیمت پارتیشن شیشه ای را افزایش می دهد. 

در پارتیشن دو جداره اداری، درب پارتیشن، ساختار محکم تری دارد و مقدار آلومینیوم یه کار رفته در آن بیشتر است. درب های دو جداره مانند پارتیشن دو جداره، عایق بهتری برای صدا هستند و اگر ارتفاع پارتیشن شیشه ای دفتر کار را تمام قد بگیرید، می توانید روی آکوستیک بودن فضا، تا درصد زیادی حساب کنید. 

  • درب های کشویی

درب های شیشه ای کشویی باعث صرفه جویی در فضا می شوند، اما به شکل قابل توجهی، قیمت پارتیشن اداری دو جداره را افزایش می دهند. ریل های درهای کشویی می توانند مدتی پس از استفاده، مشکلاتی را برای پارتیشن اداری ایجاد نمایند، بنابراین نگهداری درست از آن ها اهمیت زیادی دارد. 

پارتیشن آلومینیومی شیشه ای

انواع پارتیشن بندی اداری

شما برای طراحی فضای اداری با استفاده از پارتیشن شیشه ای، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. اصولا پارتیشن اداری شیشه ای، چه پارتیشن شیشه ای طرح دار باشد یا پارتیشن شیشه ای مات یا از شیشه ی شفاف در پارتیشن استفاده شده باشد، گزینه های زیادی برای پارتیشن بندی در اختیار شما می گذارد. 

در اینجا به تعدادی از متداول ترین روش های طراحی پارتیشن بندی اداری اشاره می کنیم:

  • ایجاد راهرو

در یک دفتر کار برای ایجاد پیکربندی مناسب، به راهرو نیاز داریم. راهرو محل عبور و مرور افراد است و فضایی مشترک و عمومی محسوب می شود. استفاده از پارتیشن شیشه ای به عنوان دیوار راهرو، می تواند به تامین نور طبیعی اتاق های کار کنار راهرو کمک کند. به خصوص اگر دیوار دیگر راهرو، دیوار خارجی و از ماده ی سخت باشد و در آن پنجره قرار داشته باشد.

پارتیشن شیشه ای راهرو

  • ایجاد اتاق کار مستقل

با وجود رواج و گسترش دفتر کار باز یا اوپن آفیس در فضاهای اداری، هنوز برخی از اتاق ها، استقلال خود را در سازمان ها و ادارات حفظ کرده اند. دلیل این مساله حساسیت و اهمیت امنیت گفتگوها است که در این اتاق ها باید وجود داشته باشد. اتاق هایی مانند اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس و اتاق حسابداری. 

اگر اتاق مدیریت را با پارتیشن شیشه ای از بقیه ی فضاها جدا کرده اید، یعنی به عنوان یک مدیر می خواهید در جریان روند کار کارکنان شرکت خود باشید و در عین حال می خواهید فضای شخصی کاری را هم حفظ کنید.

استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری، در طراحی اتاق کنفرانس هم می تواند جذابیت های مخصوص به خود را داشته باشد و پویایی و هیجان جلسات را بالا ببرد. نور طبیعی تامین شده توسط پارتیشن شیشه ای اداری، بهره وری جلسات را بالا می برد. اگر به روش های طراحی اتاق کنفرانس علاقمندید، مقاله ی زیر را مطالعه نمایید. 

  • پیکربندی داخل فضا

امروزه طراحی اوپن آفیس (open office) یا دفتر کار باز، طرفداران زیادی دارد. ولی برای حفظ تمرکز و حریم شخصی کارکنان، پارتیشن بندی فضایی که برای کار کارکنان در نظر گرفته اید، می تواند در افزایش رضایت و بهره وری کارمندان، نتیجه بخش و مفید باشد.

استفاده از پارتیشن شیشه ای نیم قد برای تقسیم بندی داخلی فضا، معمول و بسیار کاربردی است. یکی از مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای برای مرزبندی ایستگاه های کاری این است، که فضای کلی کوچک تر به نظر نمی رسد و عبور نور طبیعی از شیشه، باعث استفاده کاربران در همه ی قسمت ها، از آن می شود.  

  • ارتباط با فضای خارجی

در شرایطی که امکان ارتباط با فضای تراس یا حیاط از داخل دفتر کار وجود داشته باشد واستحکام دیوار باربر، دچار مشکل نشود، پارتیشن شیشه ای می تواند ارتباط بین دو فضای داخلی و خارجی را بیشتر کند. سازه ی پارتیشن اداری در فضاهای خارجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جا که آلومینیوم، ماده ی سازنده ی استراکچر یا اسکلت پارتیشن آلومینیومی است و با رنگ الکترواستاتیک، آنادایز می شود، بنابراین ضد زنگ است. 

ضمن این که پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره در شرکت ایستا، به شکلی تولید و نصب می شود که قابلیت حذف و جمع آوری و اجرای مجدد با تقسیم بندی متفاوت، در یک محیط دیگر را نیز دارد. 

  • تکمیل فضای ذخیره سازی

یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن شیشه ای، تکمیل فضای ذخیره سازی است. شما می توانید بخشی از قد پارتیشن اداری را به کمد اداری اختصاص دهید. در واقع با این کار، فضای کمتری اشغال می شود و دو کاربری به دست می آید. 

پارتیشن و کمد اداری

کلام آخر

بررسی نیازهای دفتر کار شما به منظور دستیابی به طراحی داخلی اداری مناسب، یکی از مهم ترین بخش های انتخاب پارتیشن شیشه ای است. از آن جا که مقوله ی پارتیشن بندی اداری، یک موضوع کاملا تخصصی و حرفه ای است، بهتر است با کارشناسان ما در شرکت ایستا که یکی از معتبرترین شرکت ها و کارخانه های تولید مبلمان اداری است تماس بگیرید. آن ها پس از بررسی و اندازه گیری دقیق فضا، نقشه ی پارتیشن بندی اداری و انواع پارتیشن مورد نیاز شما را ارائه می دهند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید