پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره و دو جداره

انتشار : 1402/06/08
بروزرسانی : 1402/12/08
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارتیشن شیشه ای اداری یک راه حل مناسب در طراحی مدرن چیدمان مبلمان محل کار است. آن ها به شکل کاملا طبیعی به بهترین انتخاب برای جداسازی فضاهای اداری معاصر تبدیل شده اند. نکته ای که نقش پارتیشن شیشه ای اداری را در دکوراسیون ادارات و سازمان ها ارزشمند تر می کند، آگاهی از این نکته است که طراحان، پس از تجربه ی اوپن آفیس، محصول پارتیشن شیشه ای را برگزیده اند و این موضوع کارایی و اهمیت آن را بیشتر نشان می دهد. 

شاید مهم ترین ویژگی که شما را هم مثل اغلب افراد، به خرید پارتیشن شیشه ای اداری متمایل می کند، موضوع عبور نورطبیعی و استفاده از آن است. برخلاف دیوارهای آجری و مصالح خشک، شیشه نور را از خود عبور می دهد و جلوی بسته و تاریک شدن فضاها را می گیرد. افزایش نور طبیعی در محیط کار، بهره وری کارکنان را افزایش می بخشد. 

طراحی پارتیشن شیشه ای اداری

در هنگام انتخاب و خرید پارتیشن شیشه ای اداری، چند نکته را در نظر داشته باشید. 

ابتدا هدف خود از نصب پارتیشن شیشه ای را بررسی کنید. همان طور که همیشه طراحان می گویند "فرم از عملکرد پیروی می کند"، لازم است دفاتر، اتاق مدیریت، سالن کنفرانس و سایر فضاها را طوری طراحی کنید که عملکرد مورد نیاز کسب و کار شما را در اختیارتان قرار دهد. 

پارتیشن اداری ایستا تنوع قابل قبولی دارد. شما می توانید پارتیشن اداری ام دی اف که ضخامت 16 میلیمتر دارد را با پنل های شیشه ای ترکیب و به شکل های متنوعی از پارتیشن اداری دست پیدا کنید. 

در پارتیشن شیشه ای ایستا، از شیشه ی سکوریت استفاده می شود که در ادامه ی مقاله، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. 

پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره، هرکدام مزایا و معایبی دارند. ولی سازه ی آلومینومی که در هر دو پارتیشن به کار می رود، علاوه بر ایجاد ایستایی پارتیشن، به دلیل تنوع رنگی که در پروفیل آلومینومی وجود دارد، زیبایی چشمگیری در آن ایجاد می کند. شما می توانید بنا بر سلیقه و تم رنگی دفتر کار خود، رنگ فریم، شیشه و در صورت استفاده از ام دی اف، رنگ ام دی اف را هم انتخاب کرده و سفارش دهید.  

این نکته را هم فراموش نکنید که ارتفاع پارتیشن شیشه ای اداری را با توجه به نورگیری، تهویه و آکوستیک فضای کار تعیین کنید. پارتیشن شیشه ای یا پارتیشن ام دی اف کف تا سقف، عایق صدای بهتری است. در حالی که پارتیشن اداری کوتاه یا نیم قد، به جریان هوا اجازه ی گردش بیشتر و تهویه ی بهتری می دهد، ولی تاثیر چندانی در کنترل صدا ندارد. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره

انواع پارتیشن شیشه ای اداری

برای خرید پارتیشن شیشه ای اداری، لازم است بدانید که این پارتیشن ها به دو دسته ی پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره و پارتیشن شیشه ای اداری دو جداره تقسیم می شوند. 

پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره

پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره فقط از یک جداره شیشه سکوریت و یا ام دی اف، هر دو به ضخامت 8 میلیمتر ساخته می شود. قیمت پارتیشن اداری تک جداره به دلیل تجهیزات و مواد کمتری که در آن به کار می رود، پایین تر است. اگر می خواهید پارتیشن اداری عایق بخرید، پارتیشن تک جداره گزینه ی مناسبی برایتان نیست. ولی پارتیشن شیشه ای یا ام دی اف اداری تک جداره می تواند جداسازی فضا و استفاده ی حداکثری از آن را برایتان فراهم سازد. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره می تواند به شکل های مختلفی تولید شود: پارتیشن شیشه ای مات، پارتیشن شیشه ای شفاف و پارتیشن شیشه ای طرحدار.

از پارتیشن اداری شیشه ای مات در فضاهایی استفاده کنید که می خواهید دید کمتری به داخل، وجود داشته باشد. پارتیشن شیشه ای طرحدار هم همین کار را انجام می دهد، ولی روی شیشه ی سکوریت طرح های مختلفی، متناسب با شکل لوگوی برند، نوع فعالیت شغلی و محصولات آن، به صورت سندبلاست ایجاد می شود. 

پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره را می توان به صورت فریم دار یا فریم لس، تولید و اجرا کرد. پارتیشن شیشه ای فریم دار از اسکلت یا قاب آۀومینیومی برخوردار است. در پارتیشن تک جداره ایستا که به صورت فریم دار ساخته می شود، یک پروفیل آلومینیومی با مقطع H، برای تشکیل قطعات مختلفی از پنل و تقسیم بندی دیوار پارتیشن، وجود دارد. تقسیم بندی پارتیشن شیشه ای تک جداره به شما این امکان را می دهد تا در صورت تغییر نقشه ی پارتیشن بندی یا تغییر محل کار، بتوانید همچنان از پنل ها استفاده کرده و پارتیشن تک جداره ی جدید را با کمک پارتیشن قدیمی خود مجددا احیا کنید. 

پارتیشن آلومینیومی تک جداره شیشه ای را می توان به صورت فریم لس هم اجرا نمود. در پارتیشن شیشه ای اداری فریم لس، ضخامت شیشه 10 میلیمتر است و پارتیشن باید تا سقف ارتفاع داشته باشد. پنل پارتیشن شیشه ای تمام قد، در داخل فریم آلومینیومی اجرا می شود، ولی پروفیل H وجودندارد و سطح شیشه به صورت یکپارچه اجرا می گردد. 

پارتیشن تک جداره آلومینیومی

 

پارتیشن شیشه ای اداری دو جداره

ضخامت شیشه پارتیشن اداری دو جداره، 5 میلیمتر است. پارتیشن شیشه ای اداری دو جداره ایستا از دو پنل شیشه سکوریت یا ام دی اف تشکیل می شود. شیشه ی سکوریت، داخل قاب آلومینوم متنوع در رنگ بندی قرار می گیرد. مجموعه ی پنل های شیشه ای و ام دی اف، روی سازه ی مستحکمی به نام استراکچر قرار می گیرد. قیمت پارتیشن اداری دو جداره به دلیل استفاده از آلومینوم، نسبتا گران است. 

در پارتیشن شیشه ای دوجداره هم، شیشه ها به شکل های مات، شفاف و طرحدار تولید می شود. 

ولی همان طور که گفته شد، پارتیشن اداری ایستا این مزیت بزرگ را دارد که قابل جمع آوری و اجرای مجدد، حذف و اضافه در طرح و مکان جدید است. این مساله، خرید پارتیشن اداری ایستا را به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت در تجارت شما تبدیل می کند.  

پارتیشن شیشه ای اداری دو جداره، سازه ای مدرن، شیک و مستحکم است که اجرا و نصب آن به شرکت و سازمان شما، نظم و زیبایی چشمگیری می بخشد. 

پارتیشن آلومینیومی دو جداره را می توانید بنا به سلیقه ی خود و طراحی دکوراسیون دفتر کار، به رنگ های سفید، مشکی، نقره ای یا شامپاینی سفارش دهید. 

پارتیشن دو جداره شیشه ای

خرید پارتیشن اداری شیشه سکوریت 

پارتیشن اداری شیشه سکوریت می تواند دفتر کار شما را تا سال ها به محیطی امن و با بهره وری بالا تبدیل کند. گرچه شما می توانید اصلا از پارتیشن ام دی اف اداری استفاده کنید، ولی اگر خرید پارتیشن شیشه ای جزو گزینه های شما است، سعی کنید حتما شیشه سکوریت باشد. 

محیط کار و دفتر اداری گاهی با ازدحام و شلوغی رو به رو می شود و حوادث پیش بینی نشده ای در آن روی می دهد. وقتی پارتیشن شیشه ای می خرید، باید علاوه بر مزایای بی شمار آن، به معایب و خطراتی که می تواند برای افراد داشته باشد هم فکر کنید. هر نوع ضربه یا برخورد ناگهانی اشخاص یا اشیاء با پارتیشن شیشه ای اداری می تواند باعث فشار به سطح شیشه و شکستن آن شود. به همین دلیل برای آن که بتوانیم پارتیشن شیشه ای اداری را حفظ کنیم، بهتر است نوع شیشه، شیشه سکوریت باشد.  

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت نوعی شیشه خاص است که تا هفت برابر قوی تر از شیشه معمولی ساخته می شود. شیشه معمولی تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد و سپس به سرعت خنک می شود. این فرآیند شیشه را محکم می کند و در صورت ورود ضربه، نحوه ی شکستن آن را تغییر می دهد. 

با افزایش استحکام، شیشه سکوریت به یک ماده مطلوب ساختمانی تبدیل می شود، ضمن این که ویژگی های عمومی شیشه مثل عبور نور طبیعی و گرمای خورشید را هم همچنان دارد. 

پارتیشن اداری تک جداره

دلایل استفاده از شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه ای اداری

  • امنیت در جابجایی و حمل و نقل

    درصورتی که تجربه استفاده و کار با شیشه معمولی را داشته باشید، احتمالا می دانید روی شیشه معمولی، ترک های ریزی ایجاد می شود. حال اگر این شیشه در پارتیشن و دیوار جداکننده نصب شده باشد، با هر حرکت پارتیشن، احتمال رشد و گسترش ترک افزایش می یابد. درحالی که شیشه سکوریت ترک سطحی نمی خورد و به مرور زمان ضعیف و مستعد شکستن نمی شود. 
  • آرامش خاطر در مناطق پرتردد

    در مناطق پرتردد، امکان وارد شدن ضربه از طریق اشخاص یا اشیا، یا فشار حاصل از ازدحام مراجعین به پارتیشن شیشه ای زیاد است. پارتیشن شیشه ای اداری ساخته شده از شیشه سکوریت، بسیار مقاوم است و در صورت وارد شدن ضربه ای بیشتر از اندازه ی مقاومتش، به جای تکه شدن، پودر می شود. بنابراین لبه های تیز خطرناک، ایجاد نشده و محیط همچنان امن می ماند. 
  • دوام بالا

    همان طور که گفته شد خرید پارتیشن شیشه ای اداری از برندهای معتبر، نوعی سرمایه گذاری است. چون شما می توانید آن را سال ها نگه دارید و با حذف و اضافه ی پنل ها و دستکاری در چیدمان داخلی شرکت، مجددا از آن استفاده کنید. ولی اگر شیشه مقاوم نباشد، در نقل و انتقال و تغییرات، به راحتی می شکند و شما مجبور به پرداخت هزینه ی بیشتر می شوید. شرکت ایستا این مشکل را با استفاده از شیشه ی مقاوم سکوریت حل کرده است. 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

مزایای خرید پارتیشن شیشه ای اداری

امروزه با تحول محیط های کاری مدرن، تقویت همکاری و ارتباط بین کارکنان برای رشد نوآوری و بهره وری، اهمیت زیادی یافته است. خرید و نصب پارتیشن شیشه ای اداری می تواند بر رشد و گسترش تجارت شما، تاثیر محسوسی به جا گذارد، در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای پارتیشن شیشه ای اداری می پردازیم:

  • تسهیل ارتباطات

پارتیشن های شیشه ای بدون به خطر انداختن حریم خصوصی، موانع فیزیکی را از بین می برند و امکان برقراری ارتباط و تعامل بین همکاران را فراهم می کنند. اگر در محل کار خود از پارتیشن شیشه ای اداری استفاده کرده باشید، حتما متوجه حس باز بودن فضا، و اتصال فضاهای داخلی به یکدیگر را داشته اید. در واقع دیوار جداکننده ی شیشه ای، محط کار را پویاتر و منسجم تر می کند. 

  • به حداکثر رساندن نور طبیعی

نور طبیعی، سرمایه ای است که اگر به هر اندازه ای در منزل یا محل کار شما وجود داشته باشد، باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل یا پارتیشن شیشه ای اداری، مانع عبور نور طبیعی نمی شود، نیاز به استفاده از نور مصنوعی را کاهش می دهد و هزینه های مربوط به انرژی را به حداقل می رساند. 

کارمندان در دفتر کار، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خلق و خوی بهتری پیدا می کنند و بهره وری شان افزایش می یابد. پارتیشن شیشه ای به خصوص در طبقات همکف، هماهنگی خوبی بین فضای داخلی و خارجی ایجاد می کنند و استفاده از مناظر طبیعی را امکان پذیر می سازند. 

پارتیشن اداری دو جداره

  • طراحی منعطف و قابل تغییر

یکی از ویژگی های  برجسته ی طراحی پارتیشن شیشه ای اداری، تطبیق پذیری و قابلیت سفارشی سازی پنل ها و در صورت نیاز، تغییر آن ها است. اگر می خواهید فضایی پویا، جذاب و مدرن داشته باشید، خلاقیت به خرج دهید از پارتیشن شیشه ای مات و پارتیشن شیشه ای طرح دار، برای خلق هویت فرهنگی شرکت استفاده کنید. پارتیشن ها، قابلیت حذف، تغییر و اضافه کردن دارند و می توانید بعد از مدتی، طراحی پارتیشن جدیدی را انتخاب نمایید. 

پیکربندی و پارتیشن بندی براساس مناطق و ایستگاه های کاری هم قابل تغییر است. انعطاف پذیری پارتیشن شیشه ای اداری، به شما این امکان را می دهد تا آن را با نیازهای در حال تغییر کسب و کارتان، منطبق نمایید. 

  • افزایش جذابیت بصری

پارتیشن اداری مدرن با افزودن حسی شیک و پیچیده به فضا، جذابیت بصری دفتر کار را افزایش می دهد. شفافیت شیشه در پارتیشن شیشه ای شفاف، حس سبُکی و باز بودن فضا را ایجاد می کند. از پارتیشن شیشه ای اداری رنگی و پارتیشن شیشه ای اداری مات، برای ایجاد فضای رنگی یا طرح دار استفاده کنید. زیبایی های طبیعت را به محیط شرکت بیاورید، رنگ و بافت دلنشین چوب، در پارتیشن اداری ام دی اف، و رنگ سبز گلدان های دفتر، در پس زمینه ی پارتیشن شیشه ای، می تواند جلوه ی بصری خارق العاده ای ایجاد کند. 

  • ارتقاء سلامتی و بهره وری 

پارتیشن های شیشه ای با ایجاد یک محیط کار سالم، به رفاه و بهره وری کارکنان کمک می کند. نور طبیعی کافی، منظره های بدون مانع و ارتباط بصری با فضای باز، استرس را کاهش می دهد و باعث افزایش تمرکز می شود. انجام فعالیت شغلی در یک مکان زیبا و دلپذیر، یک موقعیت عالی است که افرادی که در محیط کار خود پارتیشن شیشه ای مدرن داشته اند، آن را تجربه کرده اند. 

در پایان:

پارتیشن شیشه ای اداری، چیزی بیش از یک المان یا محصول معماری است. آن ها وسیله ای برای بروز همکاری، خلاقیت و رفاه در دفتر کار شما هستند. 

همکاران ما در شرکت ایستا آماده ی پاسخگویی به سوالات شما درباره ی انتخاب بهترین پارتیشن شیشه ای اداری برای شرکت و سازمان شما هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره ی رایگان کارشناسان ما با شماره ی 88701330_021 تماس بگبربد. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید