پارتیشن اداری و بهره وری اقتصادی

انتشار : 1403/04/27
بروزرسانی : 1403/04/27
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

هر سازمان و شرکتی برای شروع کسب و کار یا بهینه سازی فضای خود، هزینه هایی را متحمل می شود که یکی از مهم ترین آن ها، طراحی دکوراسیون اداری است. در سال های اخیر و به دلیل افزایش سرسام آور هزینه ها، بسیاری از شرکت ها به استفاده از پارتیشن اداری روی آورده اند. در این مقاله به بررسی دلایل مقرون به صرفه بودن این محصول مبلمان اداری می پردازیم. 

در طول چند دهه ی اخیر، شرکت ها به تدریج فضای اداری را کاهش داده اند تا هزینه ها را مهار نمایند. هر بخش از سیستم که جایی برای صرفه جویی و کاهش هزینه ها داشته، کوچک تر شده تا شرکت ها بتوانند بخشی از عواید مالی خود را پس انداز کنند. به همین دلیل هر راهی که بتواند به بهینه سازی مالی سیستم کمک کند، مورد استقبال و توجه قرار می گیرد. 

استفاده از مبلمان اداری مدولار یا انعطاف پذیر یکی از راه هایی است که به طراحی داخلی اداری راه یافته و تا حدودی آن را از نظر اقتصادی، مقرون به صرفه نموده است. میز اداری مدولار و پارتیش اداری، مهم ترین این محصولات هستند که با دارا بودن درجات مختلفی از انعطاف پذیری، خریداری می شوند. 

پارتیشن اداری چوبی

پارتیشن بندی اداری چیست؟

برای آن که بتوانید از دفتر کار خود، بهترین کارایی را به دست آورید، بهتر است مناطق تعریف شده ای برای فعالیت هریک از کارمندان و گروه های مشترک آن ها داشته باشید. امروزه برای این کار از پارتیشن اداری مدرن استفاده می شود که سیستم دیوارهای جداکننده، با قابلیت طراحی و تولید در خارج از محل و اجرا در محل است. 

پس از طراحی نقشه ی پارتیشن بندی توسط طراح و انتخاب نوع پارتیشن اداری، که می تواند پارتیشن شیشه ای یا پارتیشن چوبی یا ام دی اف باشد، روند تولید پارتیشن اداری در کارخانه آغاز می شود. پنل ها که به صورت مدولار تولید شده اند، در محل توسط کارشناس نصب به یکدیگر متصل شده، و پارتیشن بندی را به وجود می آورند. 

یک محیط اداری تقسیم شده توسط پارتیشن اداری، حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهد و اگر پارتیشن شیشه ای باشد، با عبور نور طبیعی، باعث گسترش روشنایی می شود. 

پارتیشن اداری مدرن

کاهش هزینه ها با پارتیشن اداری مدرن

شاید پس از استعلام قیمت از شرکت سازنده پارتیشن، قیمت پارتیشن اداری، به نظر زیاد بیاید. قیمت پارتیشن بندی اداری، براساس قیمت هر متر مربع پارتیشن، تک جداره و دو جداره بودن آن و متریال مصرفی محاسبه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه ی محاسبه ی قیمت پارتیشن اداری، می توانید مقاله ی زیر را مطالعه نمایید. 

ولی به دلایل زیادی که به تعدادی از آن ها در ادامه ی مقاله اشاره خواهیم کرد، خرید پارتیشن اداری، در مقایسه با دیوار مواد سخت، بهره وری اقتصادی بیشتری به دنبال دارد و باعث صرفه جویی مالی می شود: 

  • سرعت اجرا و نصب پارتیشن اداری مدرن

بهینه سازی یک محیط اداری با دیوارهایی از مواد سخت، ممکن است چند هفته طول بکشد و روند کاری کارکنان شرکت را مختل نماید. ولی اجرا و نصب پارتیشن اداری یک دفتر کار کوچک، گاهی فقط در یک روز تمام می شود!

بنابرین اگر در حال مقایسه قیمت پارتیشن اداری و قیمت دیوار ماده ی سخت هستید، هزینه ی پنهانی که زمان اجرا و نصب به همراه دارد را در نظر داشته باشید. 

پارتیشن اداری ارزان

  • عدم نیاز به حضور مهندسین و معماران

از آن جا که پروفیل های آلومینیومی و صفحات شیشه و ام دی اف، در زمان طراحی تولید اولیه، در معرض آزمایش های مختلف مقاومت سازه، به منظور تایید امنیت، قرار گرفته اند، در هنگام اجرا و نصب پارتیشن، نیازی به حضور مهندس عمران یا آرشیتکت نیست و کارشناسان مجرب نصب، به راحتی می توانند پارتیشن بندی اداری را اجرا نمایند. 

بنابراین هزینه ی پنهان دیگری که پرداخت دستمزد به این متخصصین است، حذف شده و مجموعه ی پروژه با هزینه ی کمتری انجام می شود. 

  • هماهنگی آسان جهت نصب پارتیشن اداری

اگر ساختمان دفتر شما اجاره ای باشد، برای آن که بخواهید در آن تقسیم بندی هایی با دیوار ماده ی سخت انجام دهید، پروسه ای دشوار و گاهی غیر ممکن خواهد داشت. بسیاری از مالکین، اجازه ی چنین ساخت و سازی به شما نخواهند داد و ممکن است به دلیل بار وارده ی جدید به طبقات پایین تر، مجبور به کسب مجوز از سازمان ها و افرادی در شهرداری باشید. این فرآیند، زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد و برایتان هزینه ی پنهان دیگری به همراه دارد. 

اما پارتیشن های اداری نیاز به هماهنگی و مجوز خاصی ندارند. آن ها سبُک و انعطاف پذیر هستند و بخشی از مبلمان اداری دفتر کار شما به حساب می آیند. کافی است پارتیشن مدرن اداری خود را از یک شرکت معتبر مبلمان اداری و پارتیشن، تهیه نمایید تا کارشناسان نصب، با حداقل تاثیرگذاری بر دیوارها، کف و سقف مِلک، آن را به شما تحویل دهند. 

نصب پارتیشن اداری

  • به حداقل رساندن آلودگی محیط پس از نصب

ساخت یک دیوار ثابت با مواد سخت، گردو غباری زیادی به دنبال دارد. این کار اگر در زمان ساخت و ساز ساختمان انجام شود، بسیار راحت تر است. ولی هنگامی که پرسنل یک دفتر کار در محیط اداری، مستقر شده اند، می تواند بسیار ناراحت کننده و مضر باشد. این عملیات ضمن تاثیر بر بهره وری کارکنان، گردش کار را هم به شدت مختل می کند. 

تمیز کردن چنین فضایی یا باید همراه با استخدام چند نیروی کار اضافه باشد، یا زمانبر است و بهره وری را کاهش می دهد. در هر دو صورت شرکت متحمل هزینه ی اضافی می شود. 

کارشناسان مجرب و متعهد شرکت ایستا، پس از نصب پارتیشن اداری، خود را موظف به جمع آوری وسایل و تجهیزات اضافه می دانند و این عملیات را با حداقل ایجاد اختلال در روند فعالیت شرکت، و با سرعت قابل قبول انجام می دهند.

  • امکان جمع آوری و اجرای مجدد پارتیشن اداری

شاید بتوان گفت مقرون به صرفه ترین ویژگی پارتیشن اداری، امکان جمع آوری آن و اجرا در فضای جدید و با طرح و چیدمان اداری متفاوت است. همان طور که پیش از این گفته شد، پارتیشن اداری جزو محصولات مبلمان اداری و سرمایه ی شرکت شما است. بنابراین در صورت تغییر محل دفتر کار خود می توانید پارتیشن بندی جدیدی طراحی کنید و از پارتیشن های قدیمی در آن استفاده نمایید. بدیهی است پارتیشن اداری ایستا، امکان اضافه کردن پنل های جدید با همان طرح و ویژگی های پارتیشن قبلی را دارد. 

پارتیشن ام دی اف دو جداره

میزان قابل توجهی از سود و بهره وری اقتصادی در خرید پارتیشن اداری شیشه ای و پارتیشن اداری ام دی اف وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره کردیم. 

فرصت را از دست ندهید و با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید تا شما را در انتخاب بهترین پارتیشن اداری برای محیط و دفتر کارتان راهنمایی نمایند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید