طراحی اتاق کنفرانس مدرن

انتشار : 1402/06/27
بروزرسانی : 1402/11/26
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

 با ظهور طرح های انعطاف پذیر در طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری، اتاق کنفرانس یا اتاق جلسات به مرکز همه ی همکاری ها و ارتباطات شرکت و دفتر کار تبدیل شده است. به همین دلیل لازم است در هنگام طراحی اتاق کنفرانس مدرن، برخی ویژگی های مهم را در نظر داشته باشید.

با تغییراتی که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری به وجود آمده، بسیاری از مبلمان، عناصر و تجهیزات اتاق کنفرانس دفاتر کار و شرکت ها هم تغییر کرده است. ولی یکی از تجهیزات ثابت در همه ی سبک ها، میز کنفرانس یا میز جلسه است که گرچه به لحاظ طرح و اندازه متنوع شده، ولی به لحاظ کاربری همان تعریف قدیمی را دارد.  

اتاق کنفرانس مدرن

در گذشته اتاق کنفرانس با نور کم و مبلمان چوبی و صندلی چرمی طراحی می شد. امروزه شما در طراحی مدرن اداری به دنبال افزایش بهره وری هستید. بنابراین نور طبیعی و دیوارهای شیشه ای در اتاق جلسات بیشتر دیده می شود. اگر به سراغ دکوراسیون مدرن برای دفتر کار خود رفته اید، به معنی این است که فضای سبک تر و روشن تر و مبلمان راحت تر را ترجیح داده اید. 

از آن جا که ممکن است در اتاق جلسات یا کنفرانس سازمان شما، جلسه های طولانی برگزار شود، پس بهتر است که مبلمان ارگونومیک تهیه کنید. با خرید صندلی ارگونومیک قابل تنظیم و میز کنفرانس ارگونومیک که ابعاد و اندازه ی آن استاندارد باشد، بهره وری جلسات کاری را افزایش می دهید. 

میز کنفرانس مدرن

چرا طراحی اتاق کنفرانس مدرن مهم است؟

حتما شما هم درمراجعه و برخورد با دفاتر و شرکت های بزرگ مشاهده کرده اید که این شرکت ها بر روی دکوراسیون اداری، میز و مبلمان اداری و مبلمان اتاق کنفرانس خود، به شکل قابل ملاحظه ای سرمایه گذاری می کنند. به دلایل زیر خرید میز کنفرانس و طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس، اهمیت زیادی دارد. 

  • زیبایی شناسی

    کاملا بر خلاف عبارت "کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید"، بسیاری از قوانین تعاملات تجاری با توجه به شکل ظاهری امور پیش می رود. زیبایی طراحی مدرن دفتر کار، می تواند روی برداشت مهمانان و مشتریان، از سطح و اندازه ی موفقیت شما در حرفه تان، تاثیرگذار باشد. تجهیزات اتاق کنفرانس، می توانند مکمل این فضای شیک و مدرن باشند. یکی از دلایلی که میز کنفرانس اداری ایستا را به شما پیشنهاد می کنیم، طرح های زیبا و چشم نوازی است که با رعایت اصول زیبایی شناسی، اجرا شده است. 
  • افزایش بهره وری

    در اتاق جلساتی که میز کنفرانس مدرن در آن قرار گرفته باشد، همه ی کارمندان می توانند به وضوح سخنران را ببینند. همچنین اگر طراحی اتاق کنفرانس مدرن به درستی انجام شده باشد، حاضران در اتاق صدای یکدیگر را هم به خوبی می شنوند. همه ی این عوامل به بهبود کارایی در اتاق جلسه دفتر کار شما کمک می کند. امروزه با گسترش فعالیت های کاری از راه دور، استفاده از تجهیزاتی مانند ویدئوکنفرانس و برگزاری جلسات آنلاین با کمک شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. قطعا طراحی و پیاده سازی یک سیستم مجهز و به دور از اشکالات فنی صوتی و تصویری، باعث بهره وری هرچه بیشتر جلسات و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی حاضران جلسه می شود. 
  • ایجاد فضای راحت

    اتاق کنفرانس مدرن می تواند باعث شود که دقایق و ساعات جلسات با آسایش و راحتی بیشتری برای شما و کارمندانتان سپری شود. استفاده از نور طبیعی به دلیل نصب پارتیشن شیشه ای اداری، استفاده از رنگ های روشن که نور را بازتاب می دهند، مبلمان اداری ارگونومیک، کمد اداری و فایل اداری در دسترس که اسناد و مدارک با نظم مناسب در آن نگهداری شوند، از جمله دلایلی است که آسایش بیشتری در اتاق کنفرانس مدرن وجود دارد. 

طراحی اتاق کنفرانس مدرن

انواع اتاق جلسات

وقتی قرار بر تصمیم گیری در مورد نوع میز کنفرانس و بقیه ی مبلمان اداری اتاق جلسات است، بهتر است در ابتدا در مورد کم و کیف آن چه در این اتاق خواهد گذشت بدانیم. بر این اساس دسته بندیی برای اتاق کنفرانس اداری وجود دارد که به آن می پردازیم:

  • اتاق جلسات عمومی

معمولا یک میز کنفرانس کوچک، یا میز کنفرانس 6 یا 8 نفره، در اتاقی قرار می گیرد که گردهمایی های کوچک و جلسات طوفان فکری در آن برگزار می شود. این جلسات معمولا عمومی و غیررسمی است و بین همکاران یا دوستانی از خارج سیستم برگزار می شود. 

ممکن است محدودیت فضا به شما اجازه ی داشتن یک اتاق جلسات عمومی به شکل مجزا را ندهد. در این صورت می توانید بخشی از فضای مشترک را به این فضا اختصاص دهید. خرید میز کنفرانس یا میز جلسه، برای یک فضای مشترک در دفتر کار، به نوعی طراحی اتاق کنفرانس مدرن، محسوب می شود. زیرا در طراحی مدرن، یکی از اهداف کار، افزیش همکاری است که با قرار دادن میز کنفرانس در محیط عمومی هم این هدف ممکن می شود.   

  • اتاق جلسات رسمی

گاهی مهمانان و مشتریان، در گروه ها ی چند نفره به شرکت می آیند تا درباره ی چند و چون سفارش یا ارزیابی محصول و خدمات شما صحبت کنند. بهتر است این گفتگوها در اتاق جلسات رسمی که یک میز کنفرانس اداری بزرگ دارد، برگزار شود. معمولا این جلسات با پذیرایی همراه است و وجود امکانات پذیرایی در کمد یا بوفه ی مدیریتی داخل اتاق، جلوه ی بهتری دارد. 

در صورت عدم وجود یک اتاق کنفرانس بزرگ، اتاق جلسات رسمی با یک میز کفرانس 10 یا 12 نفره می تواند همان کارایی را داشته باشد. به شرط این که امکاناتی مانند تخته وایت بورد، ویدئو پروژکشن و نور مناسب در آن فراهم نمایید. بخشی از جدیت و اهمیت جلسات رسمی، به مبلمان اداری اتاق کنفرانس مرتبط است و شما می توانید در طراحی اتاق کنفرانس مدرن دفتر کار خود، هر چه بیشتر به جزئیات و تجهیزات درون آن اهمیت و توجه نشان بدهید. 

طراحی اتاق کنفرانس 

  • اتاق کنفرانس

برگزاری جلساتی که همراه با استفاده از ویدئوکنفرانس، مهمانان آنلاین، پخش فیلم، اسلاید و عکس از طریق ویدئوپروژکشن و تجهیزات تکنولوژیک دیگر همراه باشد، به اتاق کنفرانس نیاز دارد. برای میز کنفرانس اداری مناسب این فضا، تجهیزاتی مانند دریچه ی عبور سیم در نظر گرفته می شود و باید طرحی از میز کنفرانس را انتخاب کرد که همه ی افراد تسلط کافی به تصویرهای پخش شده روی پرده یا LCD را داشته باشند. 

در اتاق کنفرانس مدرن بزرگ، میز کنفرانس U شکل، یکی از بهترین گزینه ها است. یک میز کنفرانس شیک و مدرن، اتاق کنفرانس مدرن و زیبایی را برای شرکت و دفتر کار شما ایجاد می کند. قیمت میز کنفرانس شیک و مدرن، نسبتا بالا است، ولی اهدافی که به دنبال آن هستید، ارزش این سرمایه گذاری را دارد. برای آن که بتوانید طراحی اتاق کنفرانس مدرن خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، مطالعه ی مقاله زیر درباره ی قیمت میز کنفرانس را به شما توصیه می کنیم. 

چگونه اتاق کنفرانس مدرن را طراحی کنیم؟

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، دست شما را در انتخاب سبک و طرح فضای اداری و از جمله اتاق کنفرانس دفتر کار باز گذاشته است.  در ادامه ی این مقاله به معرفی برخی از این سبک ها می پردازیم.

 اتاق کنفرانس مدرن آرام

برای این نوع طراحی به جای استفاده از مبلمان اداری فلزی و سخت، می توانید میز کنفرانس چوبی و صندلی نرم چرمی انتخاب کنید. این طراحی فضایی شیک، روشن و دنج و راحت ایجاد و حس صمیمیت و آسایش را منتقل می کند. 

جلسات کارگاهی

درصورتی که در حرفه ی شما لازم است جلسات در فضای کارگاهی برگزار شود، بهتر است یک میز کنفرانس مناسب کار بر روی پروژه تهیه کنید. سطح میز کنفرانس را از جنس و متریالی انتخاب کنید که در هنگام کار روی برگه های نقشه، به آن ها آسیب نرساند. حتما نور طبیعی و سقف بلند را برای چنین اتاق جلسه ای تامین نمایید.

• اتاق کنفرانس به سبک کافه

معمولا در فضای کسب و کار استارت آپی، از دل بحث ها و تعاملات در اتاق جلسات، ایده های جدید به دست می آید. اگر نوع کار شما اجازه طراحی چنین اتاق کنفرانس مدرنی را می دهد، بد نیست که طرح آن را به سبک کافه نزدیک کنید. می توانید از میز اداری ام دی اف و صندلی بلند در این فضا استفاده کنید. مبل اداری راحتی بچینید و به کارمندان خود اجازه دهید در حین بحث و گفتگو، چای و قهوه بنوشند. 

میز کنفرانس مدولار یا ماژولار

• فضای جلسات انعطاف پذیر

در صورتی که مبلمان اداری مدولار بخرید، می توانید از اتاق کنفرانس خود بیش از یک هدف را به دست آورید. میز اداری مدولار یا ماژولار، قابلیت جابجایی، ادغام و حذف قطعات دارد و می تواند با برنامه ها و نیازهای مختلف پرسنل، تغییر کاربری دهد. 

• اتاق نمایش در حین جلسات

یک اتاق کنفرانس مدرن هنری، دارای نمایشگرهای لازم برای نمایش ویدئو و تصویر است و می توان در آن جا، کیفیت جلسات را با استفاده از تجهیزات مدرن بهبود بخشید. با یک ویدئو وال می توانید صفحه نمایش بزرگ و باکیفیتی داشته باشید. نوع چیدمان و مبلمان اداری در این اتاق کنفرانس باید به شکلی انتخاب شود که حاضرین در جلسه بدون هیچ مشکلی بتوانند، محتوای بصری پخش شده را ببینند. 

• فضای آکوستیک اتاق کنفرانس

در برخی از کسب و کارها، جلسات در اتاق کنفرانس با صدای بلند برگزار می شود. از آن جا که معمولا افراد دیگری در دفتر کار شما حضور دارند که برای انجام وظایف شغلی شان به تمرکز و سکوت نیاز دارند، بهتر است اتاق کنفرانس را آکوستیک کنید. این قابلیت، قیمت دکوراسیون اداری را افزایش می دهد، ولی سرمایه گذاری روی آن بسیار به صرفه و اقتصادی است. 

میز کنفرانس مدرن

خرید بهترین میز کنفرانس

♦♦♦ چند نکته ی مهم:

  • اتاق های جلسات را مرتب و تمیز نگه دارید تا درهم ریختگی فضا، تعامل مفید بین افراد را مختل نکند. دریجه ی عبور سیم روی میز کنفرانس، به هم ریختگی ظاهری ناشی از وجود کابل های مختلف را کاهش می دهد. سیستم های بی سیم هم راهکار دیگری است که می توانید در اتاق کنفرانس خود از آن استفاده نمایید. قفسه اداری، فایل کشودار بایگانی، کتابخانه و کردنزا مدیریتی، محصولات مبلمان اداری مفید و مووثر برای ذخیره سازی اطلاعات و اسناد و مدارک هستند. سطل های زباله می مناسب و به تعداد کافی در اتاق کنفرانس تعبیه نمایید. 
  • برای اتاق های کنفرانس کوچک، رنگ های گرم و نور ملایم و برای اتاق هی کنفرانس بزرگ تر، رنگ های روشن و نورپردازی های خلاقانه و زیبا در نظر بگیرید. اگر قصد طراحی اتاق کنفرانس دفتر کار خود با پارتیشن شیشه ای اداری را دارید، به خاطر داشته باشید که فضای اتاق، بیش از حد کوچک نباشد. چون در این صورت اتاق کنفرانس شما از بیرون به صورت یک تُنگ ماهی کوچک به نظر می رسد!
  • یکی از عناصری که اغلب در طراحی اتاق کنفرانس، فراموش می شود، سیستم تهویه و سرمایش و گرمایش آن است. از آن جا که دیوارهای اتاق کنفرانس یا پارتیشن های اداری جدا کننده برای این اتاق، به منظور حفظ اطلاعات گفتگو ها، به صورت تمام قد و تا سقف ساخته می شوند، بنابراین از جریان موجود در فضای دفتر نمی توان برای آن استفاده کرد. بنابراین در هنگام طراحی، حتما برای اتاق کنفرانس خود، سیستم سرمایش و گرمایش مستقل در نظر داشته باشید. 

ابعاد میز کنفرانس مدرن

در یک اتاق کنفرانس از مبلمان اداری و تجهیزات اداری مختلفی استفاده می شود. یکی از مهم ترین این مبلمان، میز کنفرانس است. اگر به دنبال خرید میز کنفرانس ثابت برای دفتر کار خود هستید، بهتر است تخمین درستی از حداکثر تعداد افراد حاضر در جلسات کاری و اداری خود داشته باشید. 

در شرکت طراحان چیدمان ایستا به ازای هر صندلی بین 60 تا 80 سانتیمتر طول برای میز کنفرانس در نظر گرفته می شود. حتما در هنگام طراحی اتاق کنفرانس، فضای کافی و مناسب برای رفت و آمد حاضرین داشته باشید.

طرح ها و مدل های بسیار متنوعی از میز کنفرانس مدرن و کلاسیک در مجموعه محصولات میز کنفرانس شرکت ایستا وجود دارد. برای انتخاب و سفارش میز کنفرانس اداری مناسب سازمان خود، با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان آن ها بهره مند شوید. 

تماس با شرکت ایسنتا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید