مهم ترین نکات در خرید میز مدیریت

انتشار : 1403/01/21
بروزرسانی : 1403/01/25
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

چرا وجود میز مدیریت در اتاق مدیر هر شرکت و سازمانی مهم است و باید آن را به عنوان یکی از محصولات مبلمان اداری خریداری کرد؟ در این مقاله به بررسی دلایل اهمیت میز مدیریتی و ویژگی های لازم برای این میز کار اداری می پردازیم. 

امروزه میزهای مدیریتی مدرن و کلاسیک، یکی از وسایل لازم برای کار و فعالیت مدیران است. گرچه می توان از انواع دیگر میز اداری مانند میز معاونت یا میز کارشناسی هم به عنوان میز مدیریت استفاده کرد، ولی ویژگی ها و امکاناتی که در طراحی و تولید این میز کار به کار می رود، آن را به گزینه ی مناسب تری برای اتاق رؤسا و مدیران تبدیل می کند. 

دوام و استحکام متریال و مواد سازنده ی میز، طراحی شیک و زیبا، تولید و پرداخت دقیق و فضای ذخیره سازی کافی و مناسب کشوها و قفسه های میز، مهم ترین ویژگی های یک میز مدیریت خاص را تشکیل می دهند. چنین میز کاری مورد استقبال و توجه هر مدیری قرار می گیرد. 

اهمیت میز مدیریت در اتاق ریاست

میز ریاست اداری، بخشی جدایی ناپذیر از هر فضای کار حرفه ای است. اتاق مدیریت، مرکز فرماندهی شرکت و سازمان و محل ارائه ی توضیح و گزارش به مهمانان و مشتریان، از طرف بالاترین مقام کاری است. معمولا میز مدیریت در این اتاق، بزرگ ترین حجم کاربردی و بصری است و بیشترین تاثیر را برملاقات کننده دارد.  

بنابراین همان طور که یک میز مدیریتی شیک و زیبا، علاوه بر کاربردهای عملی، می تواند زیبایی دکوراسیون اتاق را افزایش دهد، یک میز با طراحی ضعیف نیز، توجه بیننده را از نکات مثبت محیط، منحرف می کند. پس برای هر سبک طراحی که می پسندید، مدرن یا کلاسیک، یک میز شکیل و خاص انتخاب نمایید. میز مدیریت مدرن با سادگی و رنگ های روشن و خنثی، نظم و به روز بودن را منتقل می کند و میز مدیریت کلاسیک، با رنگ چوب و تزئینات ظریف، حرفه ای و جدی بودن را...

همان طور که قبلا گفته شد دوام و استحکام میز مدیریت هم عامل مهمی در حفظ زیبایی آن در دراز مدت است. هر نوع ساییدگی، خوردگی یا جذب آلودگی، ارزش ظاهری میز کار را کاهش می دهد. 

میز مدیریت شیک

چگونه میز مدیریت مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک میز مدیریت مناسب، باید به عوامل مختلفی توجه کرد. مهم ترین این عوامل، اندازه، جنس و سبک طراحی میز هستند. 

  • اندازه

یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید، اندازه ی میز مدیریت است. میز مدیر باید به اندازه ای بزرگ باشد که تمام تجهیزات و وسایل ضروری را در خود جای دهد. ولی بیش از اندازه بزرگ بودن آن می تواند دو مشکل را برای کاربر ایجاد نماید:

  1. دست کاربر به راحتی به تمام نقاط سطح میز نرسد.
  2. فضای زیادی را در اتاق اشغال کند. 

بنابراین فضای اتاق مدیریت را به خوبی و با دقت اندازه گیری کنید و اندازه ی میز اداری را متناسب با آن و با در نظر گرفتن فضای رفت و آمد و وسایل مبلمان اداری دیگر که می خواهید در اتاق باشد، سفارش دهید. 

  • متریال

مواد و متریال مختلف و متنوعی برای تولید میز کار اداری وجود دارد. میز مدیریت شیشه ای و میز مدیریت چوبی از جمله متداول ترین میزهایی هستند که از گذشته در اتاق ریاست وجود داشته اند. امروزه و با رواج طراحی داخلی مدرن و گرایش به سادگی و صرفه ی اقتصادی، میز مدیریت ام دی اف در مجموعه ی میزهای اداری با این جنس، طراحی و تولید می شود. ام دی اف استحکام و کارایی فوق العاده ای دارد و خرید یک میز کار اداری ام دی اف، می تواند تا سال ها خیال شما را از داشتن یک میز باکیفیت، راحت کند. 

میز مدیریت مدرن

  • سبک

میز کلاسیک و سنتی از قدیم مورد توجه مدیران سازمان ها و شرکت ها بوده است. تزئینات ظریف و در عین حال سنگین روی چوب میز مدیریت کلاسیک، جلوه ای از قدرت مدیر بوده و جایگاه وی را به افراد گوشزد می کرده است. 

علیرغم این که طرح های کلاسیک، جاودانه اند و همواره طرفداران خاص خود را دارند، سبک مدرن با نیازها و شرایط روزگار ما هماهنگ تر است. میز مدیریت مدرن، شیک و مینیمال است و قابلیت تطبیق پذیری زیادی با دکوراسیون داخلی دارد. 

از آن جا که کاربردی بودن، یکی از ویژگی های مهم طراحی مدرن است، میز مدیریت مدرن دارای تعداد قابل قبولی کشوی بایگانی، قفسه و فضای ذخیره سازی است که در یک طراحی زیبا در بدنه ی میز مدیریت جا می گیرد. 

چگونه از میز مدیریت، بیشترین استفاده را ببریم؟

ابتدا با توجه به فضای قرار دادن میز کار مدیر، طرح را انتخاب کنید. میزهای مدیریت معمولا میزهای اداری ال دار هستند که در قسمت ال شکل میز، بخش عمده ی فضای ذخیره سازی مانند کشو، قفسه و کتابخانه قرار دارد. امکانات ذخیره سازی، استفاده بهتر از میز مدیریت را امکان پذیر می سازد. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با بهترین میزهای اداری ال دار، مقاله ی زیر را مطلعه نمایید. 

وجود محدودیت هایی مانند جای پریز یا دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز در اتاق مدیریت، در تعیین شکل و محل قرارگیری میز کار مؤثر است. شما می توانید روی میز مدیریت، تجهیزات خاصی مانند دریچه ی عبور سیم، درگاه اتصال کابل های کامپیوتر، گاوصندوق و امکانات دیگر را سفارش دهید. 

هر میز کار می تواند نورپردازی مخصوص به خود را داشته باشد. یک چراغ مطالعه ی رومیزی، نور مورد نیاز برای فعالیت را ایجاد می کند. ولی به جز آن به نور سقفی و نور موضعی و از همه مهم تر، نور طبیعی هم نیاز است. نور طبیعی باعث بهبود روحیه و حال و هوای فرد در اتاق کار می شود و بهره وری را افزایش می دهد.

مجموعه مدیریتی

هماهنگی با بقیه ی مبلمان اداری

یک اتاق مدیریت، علاوه بر میز مدیریتی شیک و خاص به مبلمان اداری دیگری هم نیاز دارد. مدیر برای برگزاری جلسات محرمانه یا صحبت با کارکنان، به میز کنفرانس احتیاج دارد. یک بوفه ی مدیریت یا کردنزا، بخش مهمی از بار ذخیره سازی را به دوش می کشد و برای پذیرایی از مهمانان مدیر که از مبل اداری راحتی اتاق وی استفاده می کنند، میز جلو مبلی نیاز است. 

مجموعه های مدیریتی شرکت ایستا، این محصولات مبلمان اداری را طراحی کرده و در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن تک تک این تجهیزات و ست کردن  آن ها با یکدیگر، زمان و انرژی زیادی صرف کنید. شرکت ایستا این کار را قبلا انجام داده و  تصاویر مجموعه های مدیریتی را در سایت قرار داده است. این محصولات کد مشترک دارند و هریک در قسمت مربوط به خود، در دسته ی میزهای اداری و کردنزا قرار گرفته است. به عنوان مثال یکی از این مجموعه محصولات مدیریتی را در زیر به شما معرفی می کنیم. 

 

چگونه از میز مدیریت مراقبت کنیم؟

میز کاری که پس از صرف وقت و هزینه ی زیاد، خریداری کرده اید، به مراقبت و نگهداری نیاز دارد.  ابتدا اوراق و مدارک روی میز را جمع و دسته بندی نمایید. سح میز را با یک پاچه ی نرم و خشک پاک کنید و از یک پارچه ی کمی مرطوب برای رفع آلودگی یا لکه ی کثیف روی میز استفاده نمایید. سعی کنید از مواد شیمیایی قوی یا پاک کننده های ساینده استفاده نکنید، زیرا این مواد می توانند به سطح پوشش میز آسیب برسانند.  

روش مهم دیگر، محافظت از میز مدیریت ام دی اف، در برابر رطوبت است. استفاده از زیر لیوانی زیر لیوان نوشیدنی یا قرار دادن رومیزی، می تواند مانع آسیب رسیدن به سطح میز شود. رطوبت می تواند آسیب جدی به سطح میز و پایه های آن وارد کند و به مرور زمان باعث تاب برداشتن یا پوسیدگی آن شود.

امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله، به شما در خرید یک میز مدیریت مناسب کمک کنیم. نظرات خود را با ما در میان بگذاربد و در صورت نیاز، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان و تخصصی، شما را در انتخاب بهترین میز مدیریت، یاری نمایند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید