ویژگی های پارتیشن شیشه ای بدون قاب

انتشار : 1403/02/04
بروزرسانی : 1403/02/10
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب :

در یک طراحی دکوراسیون اداری مدرن، برای برقراری ارتباط مؤثر بین اتاق های کاری مختلف و در عین حال، حفظ حریم شخصی پرسنل، استفاده از پارتیشن شیشه ای بدون قاب یا فریم لس، می تواند بهترین گزینه باشد. 

پارتیشن بندی اداری، جایگزین ساخت و توسعه ی اتاق های شخصی با مواد سخت مانند آجر و بتن شده است و انواع و مدل های مختلفی دارد. به کمک پارتیشن اداری، فضاهای باز کاری یا اوپن آفیس ها را می توان به ایستگاه های کاری کوچک، تقسیم کرد و از مزایای بسیار این محصول مبلمان اداری، سود برد. 

برای آشنایی با پارتیشن شیشه ای فریم لس یا بدون قاب در ابتدا به معرفی کلی انواع پارتیشن اداری می پردازیم. 

انواع پارتیشن اداری 

پارتیشن ها، دیوارهای جداکننده با متریال سبک و ضخامت کم هستند که امروزه در فضاهای مختلف استفاده می شوند. پارتیشن اداری و پارتیشن خانگی هر دو تنوع و مدل های مختلفی دارند و با متریال مختلف تولید می شوند. در اینجا به برخی از انواع پارتیشن اداری اشاره می کنیم:

  • پارتیشن شیشه ای 
  • پارتیشن چوبی
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن شیشه ای طرح دار
  • پارتیشن شیشه ای مات
  • پارتیشن ترکیبی شیش و ام دی اف
  • پارتیشن تک جداره 
  • پارتیشن دو جداره

هر کدام از این پارتیشن های اداری را می توان با مواد و متریال و اندازه های مختلف تولید کرد. به عنوان مثال در مقاله ی زیر به بررسی انواع پارتیشن شیشه ای اداری پرداخته ایم. 

پارتیشن شیشه ای بدون قاب چیست؟

یک دیوار جداکننده ی شیشه ای که به آن پارتیشن شیشه ای گفته می شود، عمدتا دارای یک اسکلت یا چارچوب آلومینیومی است. وظیفه ی این چارچوب آلومینیومی، نگهداری از شیشه در داخل پنل و افزایش استحکام و ایستایی مجموعه ی پارتیشن است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که پنل های چوبی یا ام دی اف هم داخل یک قاب آلومینیومی قرار می گیرد و این مساله فقط محدود به پارتیشن شیشه ای نیست. 

وقتی از پارتیشن فریم دار یا قاب دار صحبت می کنیم، منظور پارتیشنی است که علاوه بر چارچوب اصلی متصل به کف، سقف و دیوار ثابت مجاور، امکان تقسیم بندی با پروفیل آلومینیومی در سطح خود را نیز دارد. 

ولی در پارتیش شیشه ای بدون قاب، یا پارتیشن شیشه ای فریم لس، صفحات شیشه یکپارچه است و در طول و عرض، هیچ نوع تقسیمی ایجاد نمی شود. ایستایی و استحکام این پارتیشن، فقط به وسیله ی اسکلت اصلی و صفحه ی شیشه ای تامین می شود. 

در پارتیشن شیشه ای فریم لس ایستا، از فریم آلومینیومی با مقطعی به ابعاد 30 در 30 میلیمتر و صفحات شیشه سکوریت به ضخامت 10 میلیمتر استفاده می شود. 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

مزایای پارتیشن شیشه ای بدون قاب

دیوارهای شیشه ای بدون قاب یا فریم لس، به راحتی در دفاتر و سایر فضاهای مشترک اجرا می شوند و می توانند به افزایش بهره وری کمک کنند. تنوع بالای این پارتیشن ها، یکی دیگر از مزایایی است که قابلیت های کاربردی آن ها را بالا می برد. 

پیکربندی فضاهای کاری با پارتیشن شیشه ای شفاف یا پارتیشن شیشه ای طرح دار، در حفظ سلامت کارکنان مجموعه، به خصوص پس از همه گیری ویروس کووید و توجه بیشتر به مراقبت های بهداشتی، گسترش یافته است. 

در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای پارتیشن شیشه ای فریم لس اشاره می کنیم:

  • زیبایی و جذابیت

سطح یکپارچه ای که توسط پنل شیشه ای پارتیشن بدون قاب به وجود می آید، جذابیت زیادی در محیط ایجاد می کند. زیبایی و جلوه ی مدرن، با وجود این سطوح شیشه ای افزایش پیدا می کند و تداوم بصری باعث می شود که فضا، بزرگ تر از آن چه هست به نظر برسد. 

  • استفاده از نور طبیعی 

امروزه تاثیر نور طبیعی در سلامت روحی و جسمی افراد و افزایش قابل توجه بهره وری آن ها ثابت شده است. پارتیشن شیشه ای بدون قاب، حداکثر عبور نور طبیعی را در فضا ممکن می سازد. به این ترتیب استفاده از نور مصنوعی و هزینه های مربوط به آن هم کاهش می یابد. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره

  • انعطاف پذیری

پارتیشن ها محصولات انعطاف پذیری هستند. نصب پارتیشن اداری به مهارت و تجربه نیاز دارد و ایستایی و استحکام پارتیشن، بسیار مهم است. ولی حتی پس از نصب نهایی و استفاده از آن، باز هم می توانید در صورت نیاز، آن را در ابعاد، اندازه و طرح متفاوتی به کار برید. البته توجه داشته باشید که این فرآیند هم باید توسط متخصصین طراحی و کارشناسان نصب، انجام شود. 

  • دوام و استحکام

همان طور که می دانید مواد و متریالی که در پارتیشن به کار می رود، باید از بهترین کیفیت برخوردار باشد. در مورد پارتیشن شیشه ای ایستا، نوع شیشه ی به کار رفته، شیشه ی سکوریت است که از دوام بالاتری نسبت به شیشه ی معمولی برخوردار است. شیشه ی سکوریت در مقابل ضربه و شکستگی، مقاومت بالایی دارد. 

  • امکان سفارشی سازی

تنوع زیاد پارتیشن اداری، این محصول مبلمان اداری را بسیار محبوب نموده است. اگر می خواهید پارتیشن اداری شما دارای شیشه باشد، این آزادی عمل را در اختیار دارید که آن را به پارتیشن شیشه ای طرح دار تبدیل کنید. می توانید پارتیشن شیشه رنگی سفارش دهید یا دیوارهای شیشه ای مات داشته باشید. امکان سفارشی سازی در همه ی انواع پارتیشن اداری، از جمله پارتیشن شیشه ای بدون قاب یا فریم لس وجود دارد. 

  • هزینه ی مقرون به صرفه

پارتیشن ها، محصولاتی مفید و در عین حال مقرون به صرفه اند. یک پارتیشن شیشه ای بدون قاب، هزینه ی زیادی به شما تحمیل نمی کند. انعطاف پذیر بودن پارتیشن های اداری و قابلیت حذف و اضافه کردن پنل ها و اجرای آن ها با طرح متفاوت، خرید پارتیشن اداری را به یک سرمایه گذاری ارزشمنند برای دفتر کار شما تبدیل می کند. 

  • امنیت

گرچه پنل های شیشه سکوریت، در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند، اما در صورت شکستن هم برای کاربران فضا، خطری ایجاد نمی کنند. شیشه سکوریت در اثر ضربه ی شدید، اصطلاحا پودر می شود، یعنی به قطعات کوچک و گرد مانند تبدیل می شود. یا در داخل سطح خود به دلیل داشتن لایه ی محافظ، شبکه ای تارعنکبوتی به وجود می آورد. برخلاف شیشه معمولی که درصورت شکستن، قطعاتی با لبه های تیز، ایجاد می نماید. 

  • نصب سریع

یک متخصص نصب با تجربه می تواند پارتیشن تک جداره را در کوتاه ترین زمان ممکن، نصب کند. پارتیشن شیشه ای بدون قاب که نوعی پارتیشن تک جداره است، پنل های شیشه ای با ابعاد سفارش داده شده دارد. هر چقدر این صفحات شیشه ای بزرگ تر باشد، عملیات نصب، حساسیت و پیچیدگی بیشتری پیدا می کند. ولی در مجموع پارتیشن های فریم لس، به دلیل محدودیت اتصالات پروفیل های آلومینیومی، نصب و اجرای ساده ای دارند.  

  • تعمیر و نگهداری

درصورتی که از پارتیشن شیشه ای بدون قاب برای مناطق پررفت و آمد مانند اتاق کنفرانس و جلسه، کلاس های آموزشی و سالن های سخنرانی استفاده می کنید، دیواره ها در معرض آلودگی و لکه، مثل اثر جای دست و انگشتان هستند. اما مزیت پارتیشن شیشه ای این است که به راحتی و با یک پارچه ی نرم، تمیز می شود و رفع آلودگی از آن زحمت چندانی ندارد. 

اگر هنوز برای سفارش و نصب پارتیشن شیشه ای مورد نظر خود، تصمیم جدی نگرفته اید، پیشنهاد می کنیم حتما نمونه تصاویر پارتیشن را در سایت ایستا مشاهده کرده و از مشاوره ی رایگان کارشناسان ما استفاده نمایید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید