اصول طراحی مبلمان اداری مدولار

انتشار : 1403/03/16
بروزرسانی : 1403/03/19
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

با تغییرات گسترده ای که در شکل و محتوای فعالیت های شغلی امروزی صورت گرفته است، سازمان ها و ادارات نیز در طراحی دکوراسیون اداری خود دست به نوآوری زده اند. اغلب این شرکت ها به دنبال خرید مبلمان اداری مدولار، به منظور تامین نیازهای متغیر خود و کاربران، و ایجاد انعطاف پذیری لازم هستند. 

استفاده از میزهای اداری مدولار و بقیه ی محصولات مبلمان اداری انعطاف پذیر، این امکان را برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می کند تا در موقعیت های خاص، با ایجاد فضای کاری جدید، نیازهای شغلی متفاوتی را برآورده سازند. 

در این مقاله به بررسی استانداردهایی که باعث افزایش کیفیت و کارایی مبلمان اداری مدولار می شوند می پردازیم. 

ویژگی های مبلمان اداری مدولار

مبلمان اداری مدولار، شامل میزهای اداری، پارتیشن ها، مبل های اداری و کمد ها و قفسه هایی هستند که قابلیت تغییر و تبدیل شدن به محصولی متفاوت و مناسب برای شرایط جدید را دارند. بنابراین می توانند بدون از دست دادن کارایی اولیه و یا آسیب دیدن در اثر استفاده در کاربری متفاوت، همچنان ماهیت اولیه ی خود را حفظ نمایند. در این جا قصد داریم ببینیم چه اصول و استانداردهایی، مبلمان اداری مدولار بهتری در اختیار ما قرار می دهند.

  • دوام

مبلمان اداری مدولار باید به شکلی ساخته شوند که دوام بالایی داشته باشند. منظور از دوام، هم مواد اولیه ی با کیفیت مانند چوب، فلز، شیشه یا پلاستیک، و هم طراحی و تولید اصولی که باعث مقاومت محصول در برابر شکستگی، سایش، خوردگی و ... می شود، است. استحکام و ماندگاری محصولات، منجر به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها و صرفه جویی اقتصادی می شود. 

دوام همه ی محصولات مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد، ولی در محصولات مدولار، به دلیل جابجایی و متصل کردن و جداکردن اجزاء و ماژول ها، امکان آسیب بیشتری وجود دارد. به خصوص در فضاهای پر رفت و آمد مانند اتاق کنفرانس، که دوام و استحکام میزهای اداری مدولار، می تواند نیاز شرکت به داشتن یک میز کنفرانس مدرن و زیبا را تامین کند. 

شما می توانید با مطالعه ی مقاله ی زیر، اطلاعات مفیدی درباره ی میزهای کنفرانس مدولار به دست آورید. 

  • ارگونومی

بدن انسان برای داشتن سلامتی و بازدهی مناسب، به داشتن روابطی درست با محیط نیاز دارد. به دانش بررسی تعامل افراد با محیط، ارگونومی می گویند. ارگونومیک بودن محصولات مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد. بسیاری از دردهای گردن، کمر، زانو و دست کارمندان به دلیل میزها و صندلی هایی است که ارگونومیک نیستند. 

به دنبال محصولات مبلمان اداری مدولاری باشید که با اصول و ویژگی های ارگونومی هماهنگی کامل داشته باشند. در صندلی های اداری ارگونومیک، ارتفاع صندلی و دسته ها قابل تنظیم است. میز اداری ارگونومیک هم ابعاد و اندازه ی استاندارد دارد و کاربر برای داشتن دسترسی به بخش های مختلف آن، به بدن خود فشار یا کشیدگی زیادی، تحمیل نمی کند. 

میز اداری مدولار

  • انعطاف پذیری

از آن جا که طراحی مبلمان اداری مدولار، مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و قابلیت جابجایی آن است، بنابراین اهمیت زیادی دارد. پیکربندی مجدد و جابجایی، حمل و نصب میز اداری مدولار باید راحت و آسان باشد و پیچیدگی خاصی نداشته باشد.

درمورد برخی از محصولات، مانند پارتیشن اداری که نصب مجدد آن ها به کارشناس ماهر نیازمند است، شکل و تکنیک های مربوط به نصب پارتیشن، باید این امکان را به مشتری بدهد که در فضای جدید اداری خود، مجددا آن را با پیکربندی جدید، اجرا نماید.  

پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره ایستا، به دلیل داشتن این ویژگی، نوعی سرمایه گذاری در تجارت شما محسوب می شود. 

  • زیبایی شناسی

علاوه بر عملکرد، زیبایی و جذابیت بصری محصولات هم در ظاهر و حس و حال یک محیط اداری، اهمیت زیادی دارد. بهتر است از میزهای اداری مدرن و شیک در رنگ هایی هماهنگ با دکوراسیون دفتر کار خود استفاده نمایید. تنوع رنگ محصولات مبلمان اداری زیاد است و شما به راحتی می توانید رنگ دلخواه خود را سفارش دهید. 

زیبایی و جذابیت محیط کار، باعث سرزندگی و نشاط پرسنل شده و در افزایش بهره وری آنان نقش مهمی دارد. 

  • ذخیره سازی

هر محیط اداری برای نگهداری از مدارک و اطلاعات خود به فضای ذخیره سازی کافی و مناسب نیازمند است. فایل کشودار و قفسه و کتابخانه اداری می تواند مبلمان اداری مدولار شما را تکمیل نماید. حتی اگر هر یک از ماژول های میز، دارای قسمت های ذخیره سازی نباشد، می توان با قرار دادن فایل بایگانی چرخ دار یا قفسه های اداری، فضای کار را منظم و آراسته نگه داشت. 

  • سفارشی سازی

شما علاوه بر تغییرات اندازه و ابعاد که می توانید در هنگام خرید مبلمان اداری مدولار، سفارش دهید، می توانید برخی تجهیزات مانند دریچه ی عبور سیم، کشو و قفسه و ... هم به آن اضافه نمایید. قابلیت سفارشی سازی می تواند کارایی و بهره وری کارمندان را با اطمینان از این که هریک فضای کاری متناسب با نیازهای خود را دارد، افزایش دهد. 

مبلمان اداری مدولار

برای یافتن تولیدکنندگان معتبر مبلمان اداری مدولار، می توانید پروژه های انجام شده توسط آن ها را بررسی نمایید. شرکت ایستا یکی از تولیدکنندگان قدیمی و باتجربه در صنعت مبلمان اداری و پارتیشن اداری است که همواره با ارائه ی محصولات با کیفیت بالا، خدمات به مشتریان و گزینه های سفارشی سازی، استانداردهای این حرفه را افزایش داده است. 

سؤالات متداول:

مبلمان مدولار چیست؟

مبلمان مدولار به نوعی از مبلمان اطلاق می شود که طراحی آن ها بر اساس سهولت در مونتاژ و جداشدن قطعات است. استفاده از این نوع محصولات، به انعطاف پذیری بیشتر در پیکربندی دکوراسیون داخلی و رفع نیازها در فضاهای مختلف، کمک می کند. 

چرا مبلمان مدولار، انتخاب خوبی برای دفاتر اداری است؟

شرکت ها به چند دلیل استفاده از مبلمان اداری مدولار را گزینه ی مناسبی برای دفتر کار خود می دانند. معمولا این محصولات نسبت به مبلمان سنتی مقرون به صرفه تر هستند و به راحتی می توان آن ها را برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر، پیکربندی کرد. 

هنگام انتخاب مبلمان اداری مدولار، چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

عوامل مهم و مؤثر در انتخاب میز اداری مدولار و سایر مبلمان اداری، دوام، عملکرد و سبک است. به دنبال محصولاتی باشد که دوام بالایی داشته باشند و بخش های ذخیره سازی به میزان لازم در آن ها تعبیه شده باشد. 

چگونه از ارگونومیک بودن مبلمان اداری مدولار خود، اطمینان پیدا کنم؟

امروزه اصول ارگونومیک شناخته شده و محصولات میز و صندلی اداری شرکت های معتبر، براساس آن طراحی می شوند. این اصول شامل مواردی از قبیل ارتفاع قابل تنظیم، حمایت از کمر کاربر، دسته های قابل تنظیم صندلی و ... وضعیت بدنی را در حالتی مناسب تقویت کرده و خطر آسیب را کاهش می دهد. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید