انواع میز اداری

انتشار : 1399/12/25
بروزرسانی : 1402/12/16
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 2 دقیقه

علیرغم همیشه پیشرفت‌هایی که در عرصه تکنولوژی و لوازم صورت گرفته میزهای اداری کماکان یکی از مهمترین بخش‌ها برای کارهای اداری هستند. اگر کار شما نیز اداری باشد به خوبی می‌دانید که بخش زیادی از زندگی خود را باید با این میزها بگذارنید. میز مکانی است که رایانه، اسناد و مدارک خود را روی آن می‌گذارید؛ در واقع میزِ کار شما خانه ی دوم شماست. اگر قصد تعویض یا خرید میز کار خود را دارید این مقاله راهنمای جامعی از انواع میز اداری برای شماست با ما همراه باشید.

 

انواع میز اداری چه نوع میزهای هستند؟

میز اداری سنتی

اگر یک میز با طراحی مینیمالیستی و یا میز اداری کوچک را ترجیح می‌دهید و یا اینکه تازه شروع به کار کرده‌اید و بودجه زیادی برای خرید مبلمان اداری ندارید؛ یک میز اداری ارزان، یک میز ساده و کوچک برای شما ایده‌آل است. این نوع میزها ساده در عین حال زیبا و چشم نواز هستند. این میز با یک یا دو کشو نیاز شما برای نگهداری مدرک را برطرف می‌کند. این نوع میزها به دلیل ابعاد کوچک و ظرافتشان را می‌توان در هر نقطه مثل گوشه یا وسط اتاق که بخواهید قرار دهید. جنس این میزها می‌تواند ام دی اف باشد و روکش های متنوعی داشته باشد؛ مثلا اگر جنس میز روکش وکیوم باشد به آن میز اداری وکیوم می‌گویند.

این میزها برای کسانی که در خانه کار می‌کنند یا نیاز به میز تحریر برای فرزندشان دارند نیز مناسب است. عکس‌ زیر میز اداری مدرن از انواع میز اداری های ایستا است.

 

انواع میز اداری

میز تحریر

در اصل میزهای تحریر در دسته بندی انواع میز اداری جای نمی‌گیرند. دلیل آن نیز واضح است؛ انواع میز اداری معمولا میزهایی هستند که برای جای گذاری کامپیوتر مناسبند اما میزهای تحریر فاقد این مکان هستند. اما این یک اصل کلی است. همانطور که مدل‌های میزهای ساده را مشاهده کردید انواع میز اداری هم می‌تواند بجای میز تحریر استفاده شود. کسانی که معمولا در فضای کاری خود بیشتر با نوشتن سروکار دارند، این نوع میزها برای آنان مناسب تر است.

 

میز اداری ال شکل

متداول‌ترین و محبوب‌ترین انواع میز اداری میز ال شکل است. این میز برای کسانی که قصد دارند حرفه‌ای کار کنند مناسب است. میزهای ال شکل دسترسی‌های مناسب برای کار را در اختیار شما قرار می‌دهند. این نوع معمولا دارای چند کشو و مکانی برای قرار دادن کیس هستند. اگر دوست دارید وسایل زیادی را در دسترس خود قرار دهید یا به وسایل زیادی نیاز دارید، میز L  گزینه خوبی است. این نوع میزها زیبایی و ابهت چشم نوازی نیز دارند.

انواع میز اداری

اگر بودجه و توانایی خرید میزهای ال شکل را ندارید، می‌توانید یک میز اداری ام دی اف ساده بخرید و در کنار آن فایلینگ مناسب آن را تهیه کنید. قرار دادن این دو در کنار یکدیگر میز ال شکلی را به شما ارائه می‌دهد. خاصیت خرید از ایستا این است که شما می‎‌توانید هر محصولی را مناسب با بودجه خود تهیه کنید. اگر بودجه شما برای خرید میز ال شکل کافی نبود حتما به قسمت فایلیینگ نیز مراجعه کنید.

 

میز اداری T شکل

میزهای T شکل مناسب برای محیط‌هایی است که نیاز دارید از فضا حداکثر استفاده را ببرید. این میزها معمولا از دو میز در بالای T و یک میز در امتداد ساقه T دقیقا مانند T  تشکیل شده‌اند. قسمت مشترک بین شما همکارتان معمولا جای کشو و فایلینگ ها است. این میزها فضای بیشتری برای شما ایجاد می‌کنند.

میزهای T شکل اگر شریک زندگی یا همسری نیز داشته باشید و شغل خانگی داشته باشید، یا به دو ایستگاه کاری در دفترکار نیاز دارید، انتخابی ایده آل است. یک میز T شکل همچنین می تواند قفسه های کتاب در بالای T داشته باشد و فضای بیشتری را برای شما فراهم کند بدون اینکه هزینه اضافی بپردازید.

 

انواع میز اداری

میز اداری U شکل

از ویژه ترین انواع میز اداری، میزهای U شکل هستند. اگر می‌خواهید یک مرکز فرماندهی عالی در محل کار خود ایجاد کنید پیشنهاد ما این نوع میز است. در صنعت مبلمان اداری به میز U شکل میز مدیریت نیز گفته می‌شود. این مدل معمولا فضای زیادی را اشغال می‌کند و نیاز به اتاق بزرگ دارد و برای مدیران بسیار مناسب است. مزیت این میز دسترسی به هر چه نیاز دارید است. در این نوع میز شما می‌توانید با یک چرخ ساده به رایانه، کشو و حتی گاو صندوقتان دسترسی داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که میزهای U  شکل برای شما گران هستند می‌توانید به صورت جداگانه محصولات خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب میز خود کافیست محصولات مشابه میز اصلی مانند فایلینگ و کردنزای آن را خریداری کنید و ست یو شکل خود را بسازید.

میز اداری ایستاده

تحقیقات نشان می دهد که یک زندگی کم تحرک برای سلامتی شما مضر است. یک راه حل برای جلوگیری از نشستن طولانی مدت استفاده از میزهای ایستاده است. این میزها معمولا در ارتفاع مناسب با قد شما قرار دارند و دارای مکانی برای رایانه شما هستند. البته ایستادن در تمام طول روز نیز مناسب نیست برای همین سعی کنید که در کنار این میز، میز معمولی نیز داشته باشید.

 

خرید میز اداری

اگر تصمیم به خرید میز اداری گرفته اید، به احتمال زیاد به تجهیزات دیگری برای تکمیل مبلمان اداری خود نیاز دارید. می توانید فایل اداری، صندلی اداری و نشیمن اداری هم برای فضای خود تهیه کنید. شرکت طراحی مبلمان اداری ایستا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید متناسب با هرکدام از تجهیزات اداری، بقیه ی تجهیزات را هم بخرید. نتیجه ی هماهنگی در طراحی و اجرای مبلمان، دفتر شیک و زیبایی است که خود و کارکنانتان از حضور و فعالیت در آن لذت خواهید برد. 

 اگر شما نیاز به کمک برای انتخاب میز ایده آل خود دارید و یا می خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@ista1.com  ایمیل ارسال کنید و با تیم ایستا در ارتباط باشید.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید