افزایش بهره وری در محیط کار با 5 روش ساده

انتشار : 1399/12/17
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

میلیون‌ها نفر از ما مشاغلی داریم که نیازمند این است که روزانه چندین ساعت پشت میزها یا دور میزهای کنفرانس بنشینیم. بسیاری از چیزهایی که سلامتی را به خطر می‌اندازند به نشستن طولانی مدت ربط دارند. اما چگونه می‌توانیم بهره وری در محیط کار را افزایش دهیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راز افزایش بهره وری در محیط کار را با شما در میان بگذاریم.

افزایش بهره وری در محیط کار و فعالیت بدنی

حتی اگر تمام روز در محل کار خود را پشت میز کار بگذرانید، روش‌های زیادی برای بهره وری در محیط کار و فعال ماندن در محل کار وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که نشستن به مدت طولانی با چاقی، دیابت نوع 2 و افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سرطان ارتباط دارد. نشستن بیش از حد ممکن است باعث کند شدن سوخت و ساز بدن شود، که بر توانایی بدن در تنظیم فشار خون و قند خون و همچنین تجزیه چربی بدن تأثیر دارد .

 

انجام فعالیت بدنی در طول روز کاری می‌تواند برخی از خطرات سلامتی را که با بی تحرکی افزایش می‌یابد کاهش دهد. یک مطالعه نشان داده است که انجام فقط 30 دقیقه فعالیت در 5 روز هفته اعم از رفتن به باشگاه، دوچرخه سواری برای کار یا رفتن به پیاده روی هنگام ناهار می‌تواند از مرگ زودرس جلوگیری کند.

بهره وری در محیط کار

داشتن تناسب اندام همچنین می‌تواند از برخی آسیب‌های استرس در محیط کار جلوگیری کند. استرس می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد ذهنی، علائم افسردگی و فشار خون شود؛ البته کنترل استرس راه های زیادی برای کنترل دارد که یک از این راه ها رایحه درمانی است.

 

وقتی روزانه بین 7 تا 10 ساعت پشت میز خود کار می‌کنید، یافتن فرصت‌هایی برای فعالیت و افزایش بهره وری در محیط کار می‌تواند یک چالش باشد. تیم مبلمان اداری و پارتیشن ایستا در این مطلب پنج نکته مهم را برای کمک به فعال نگه داشتن خود در روز کاریتان گردآوری کرده است.

راه های افزایش فعالیت و بهره وری در محیط کار

1. مسیر کار را پیاده یا با دوچرخه طی کنید

بسته به موقعیت شغلی و فاصله شما با خانه، سعی کنید نحوه سرکار رفتن خود را تغییر دهید رو از این طریق کمی بهره وری در محیط کار خود را تغییر دهید. ماشین را در خانه بگذارید و به جای آن دوچرخه سواری کنید یا پیاده بروید. در مقایسه‌ایی که بین رفت و آمد به کار با ماشین یا حمل و نقل عمومی شده است و مشخص شده که، دوچرخه سواری ارتباط مستقیمی با کاهش خطر مرگ ناشی از بسیاری از بیماری‌ها دارد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

 

دوچرخه سواری و پیاده روی تا محل کار نیز باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. علاوه بر این، افرادی که پیاده و یا با دوچرخه به محل کار خود می‌روند (BMI)  بهتر و درصد چربی بدن کمتری نسبت به کسانی که با ماشین می‌روند دارند.

گزارشات نشان می‌دهد کسانی که با دوچرخه یا پیاده به محل کار خود می‌روند نسبت به افرادی که با ماشین می‌روند، توانایی تمرکز بیشتر دارند و همچنین فشار روحی کمتری در زندگی دارند.

 

بهره وری در محیط کار

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که اکثر مردم به دلیل نگرانی در مورد وقت اضافی که پیاده روی یا دوچرخه سواری می‌گیرد، به جای رفت و آمد فعال به محل کار، با اتومبیل خود می‌روند. اگر دوست دارید لاغر شوید اما وقت و تمایلی برای مراجعه منظم به یک باشگاه را ندارید، پیاده‌روی یا دوچرخه سواری به محل کار می‌تواند موثر واقع شود.

 

 2.مرتبا بایستید

ساده‌ترین کاری که برای جلوگیری از خطرات مرتب نشستن می‌توانید انجام دهید، ایستادن است. استفاده از یک میز ایستاده می‌تواند به بهبود عملکرد بدن شما و همچنین به بیشتر شدن بهره وری در محیط کار کمک کند. طبق نتایج یک تیم تحقیقاتی در انگلیس کارمندان اداری باید حداقل 2 ساعت در طول روز کاری خود بایستند و در نهایت این هدف به 4 ساعت برسد تا نشستن طولانی مدت را قطع کنند. محققان بر این باورند که استفاده از حالات ایستاده و راه رفتن در روز کاری ممکن است برای کارکنان بیشتر از ورزش هدفمند باشد.

 

رفتارهای ایستاده مبتنی بر کار که توصیه می‌شود:

  • ایستادن یا فعالیت سبک به مدت 2 تا 4 ساعت در طول ساعت کار برای کارمندانی که عمدتا پشت میز، کار می‌کنند.
  • استفاده از میزهای ایستاده یا بخش‌های کاری ایستاده برای از بین بردن کارهای نشسته
  • اجتناب از ایستادن ایستا به مدت طولانی، که می‌تواند به اندازه نشستن طولانی مدت مضر باشد
  • تغییر حالت مکرر برای جلوگیری از درد و خستگی احتمالی اسکلتی و عضلانی

 

مطالعات نشان داده است که استفاده از میز ایستاده به جای میز عادی به مدت 6 ساعت از روز می‌تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند. یافته‌ها نشان دادند که ایستادن 0/15 کالری در دقیقه بیشتر از نشستن می‌سوزاند. همچنین ثابت شده است که استفاده از میزهای ایستاده دارای مزایای عصبی شناختی است. به عنوان مثال، دانش آموزانی که به طور مداوم از میزهای ایستاده استفاده می‌کردند، در عملکردهای اجرایی و قابلیت‌های حافظه بهتر عمل کردند.

 بهره وری در محیط کار

3.بیشتر حرکت کنید

حرکت بیشتر ممکن است عملی واضح به نظر برسد که هنگام کم تحرکی باید انجام دهید، اما هنگامی که در اعماق یک پروژه قرار دارید، ساعت‌ها می‌توانید بدون هیچ گونه نشانه‌ای از حرکت بنشینید. از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید تا ورزش را در روز کاری خود قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که برای هر بیش از 5 ساعت نشستن اضافی، اندازه دور کمر 2 سانتیمتر و خطر بیماری‌های قلبی عروقی 0/2 درصد افزایش می‌یابد.

 

حتی هنگامی که نشسته‌اید، لزومی نیست که بی حرکت بنشینید. تکان خوردن در صندلی شما می‌تواند تفاوت ایجاد کند. یک مطالعه در دانشگاه لیدز انگلستان پیشنهاد کرد که حرکات کوچک مانند تکان خوردن روی صندلی، ممکن است برخی از عوارض جانبی نشستن طولانی مدت را خنثی کند. تحقیقات نشان داده است که عملکرد عروق پس از 6 ساعت صرف نشستن پشت میز اختلال ایجاد می‌کند. با این حال، 10 دقیقه پیاده روی در اطراف دفتر کار پس از مدت طولانی نشستن می‌تواند سلامت عروق را بازگرداند و باعث افزایش بهره وری در محیط کار می‌شود. 


با انجام چند تغییر ساده روز کاری خود را شروع کنید!

 

  • به جای استفاده از تلفن برای صحبت با همکارتان به سمت میزشان بروید.
  • به جای آسانسور از پله بروید.
  • ماشین خود را در چند بلوک دورتر از ورودی محل کار خود پارک کنید.
  • میز خود را دوباره مرتب کنید تا مجبور شوید بایستید و برای برداشتن ابزاری که مرتبا استفاده می‌کنید،تحرک داشته باشید.
  • برای پاسخگویی به تلفن یا نوشتن ایمیل بایستید.
  • زنگ هشدار را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که بلند شوید یا حرکت کنید.

 

4.چیدمان و یا طراحی مجدد محیط کار

گنجاندن فعالیت بدنی در روز کاری شما دارای فواید بی‌شمار برای سلامتی، افزایش بهره وری در محیط کار، کاهش غیبت در کار، تقویت توانایی‌های شناختی و بهتر شدن خلق و خو  است. با توجه به تمام نتایج مثبت گفته شده، مدیر شما ممکن است در صدد تغییر در محیط کار باشد تا گزینه‌های بیشتری برای حرکت فراهم کند.

برخی از شرکت‌ها در حال حاضر کلاس‌های کششی قبل از کار، یوگا در ساعات اداری و گروه های دویدن در وقت ناهار را ارائه می‌دهند تا به کارمندان کمک کنند تا از سلامتی خود مراقبت کنند و بهره وری در محیط کار را افزایش دهند.

بهره وری در محیط کار

برای چیدمان مجدد محیط دفتر می‌توان اقدامات زیادی را انجام داد. برخی از این موارد اینجا آورده شده است:

 

  • برداشتن صندلی و میز نشیمن
  • تشویق به برگزاری جلسات در حالت پیاده روی
  • ایجاد مسیرهای پیاده روی
  • معرفی برنامه گام شمار
  • استفاده از مجموعه‌های تلفن همراه به جای تلفن‌های ثابت
  • معرفی بازی‌ها برای محل کار
  • مشاوره دادن به کارمندان در مورد فعالیت و تغذیه
  • اضافه کردن میز با مداخلات حرکتی، مانند تردمیل

 

در یک تحقیق که در مورد چیدمان مجدد محل کار بود مشخص شد که علاوه بر کم کردن وزن و چربی بدن کارمندان، درآمد این شرکت نزدیک به 10 درصد در چند ماه اول مطالعه نیز افزایش یافت. چیدمان مبلمان و یا استفاده از پارتیشن به صورت درست نیز می‌تواند اثر زیادی روی بهره وری در محیط کار کارمندان شود.

 

5.زمان ناهار استراحت کنید!

به جای اینکه ناهار خود را هنگام بررسی تلفن هوشمند و پاسخ دادن به ایمیل‌ها در کنار رایانه بخورید. کمی استراحت کنید و فعالیت بدنی خوبی انجام دهید. شما بعد از این عمل سرحال‌تر و تمرکز بیشتری برای بقیه روز خواهید داشت. یک استراحت و ناهار می‌تواند به شما کمک کند تا با شادابی و انگیزه به کار خود برگردید. یک ساعت پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا یا باشگاه بدنسازی بروید، انجام هر نوع ورزش در روز به شما کمک می‌کند و انگیزه شما را برای ساعات باقیمانده خود در دفتر بیشتر می‌کند.

 بهره وری در محیط کار

یک مطالعه بر روی بیش از 1 میلیون نفر نشان داد که حداقل یک ساعت در روز فعالیت بدنی ممکن است افزایش خطر مرگ مربوط به 8 ساعت نشستن در روز را از بین ببرد. افرادی که هر روز 8 ساعت نشسته بودند اما از نظر جسمی فعال بودند و بهره وری در محیط کار بیشتری نسیبشان می‌شد و کمتر از افرادی که ساعات کمتری می‌نشستند اما بی‌تحرک بودند در معرض خطر مرگ زودرس قرار داشتند.

همچنین گزارش شده است که کارکنانی که وقت خود را برای انجام فعالیت‌های بدنی اختصاص می‌دهند، در مقایسه با افرادی که فعالیت ورزشی ندارند، کمتر دچار وخیم شدن سلامت روان مانند علائم افسردگی و فرسودگی شغلی می‌شوند. افرادی که به مدت 4 ساعت در هفته از نظر جسمی فعال بودند، در مقایسه با افراد غیرفعال جسمی، نیمی از مشکلات بهداشت روانی خود را داشتند.

مهم نیست که چگونه در طول روز کاری خود فعال می‌مانید، یادآوری این نکته مهم است که هر حرکتی، اگر فقط به مدت 10 دقیقه باشد، بهتر از بی‌حرکت ماندن و عدم تحرک است. هر روز با یک پیاده روی سریع 10 دقیقه‌ای کوچک را شروع کنید و در 5 روز هفته سه پیاده روی سریع 10 دقیقه ای یا 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​را هدف قرار دهید.

 نتیجه گیری

برای افزایش بهره وری در محیط کار عوامل مختلفی مانند فعالیت بدنی، خواب کافی، استایل زندگی و چیدمان و مبلمان اداری تاثیر دارند که همه ی عوامل قابل کنترل توسط شما و کارفرما است. چیدمان یک محیط اداری نیازمند تخصص است که تیم ایستا این خدمات را می‌تواند در اختیار شما قرار دهد. 

خدمات حرفه‌ای مبلمان اداری و پارتیشن ایستا

تیم با استعداد و باتجربه ایستا می‌تواند روشی ایده‌آل برای ترکیب و مطابقت محصولات متناسب با تجارت شما و متناسب با بودجه تان فراهم کند. تیم ما می‌تواند خدمات حرفه‌ای به شما ارائه دهد تا تمام بخش‌های محل کار شما را با مبلمان زیبا و کاربردی تجهیز کند.

امروز با تیم ایستا تماس بگیرید!

اگر به هر یک از راه حل‌های دفتر ما علاقمند هستید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@istafurniture.ir  ایمیل ارسال کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید