چگونه صندلی اداری را تنظیم کنیم؟

انتشار : 1400/03/26
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 3 دقیقه

ما روزانه ساعات زیادی را در محیط کاری‌مان سپری می‌کنیم. بسیاری از افراد مانند کارمندان زمان زیادی را در روز روی صندلی اداری می‌نشیند. اگر صندلی مناسب و حالت درستی هنگام کار نداشته باشیم هم به مرور زمان باعث ایجاد آسیب‌های جسمی به خودمان می‌شویم و هم راندمان کاری‌مان افت خواهد کرد. در این مطلب بهترین روش تنظیم صندلی ارادی را با شما در میان گذاشته‌ایم تا انتهای متن با ما همراه باشید.

 

تنظیم صندلی اداری

صندلی مهمترین وسیله اداری برای آسایش و راحتی کارکنان است. اگر به دنبال بهره‌وری مناسب کارمندان سازمانتان هستید باید حتما به فکر صندلی مناسب نیز برای آنان باشید. در این مقاله مهترین نکات درباره اینکه چگونه صندلی اداری‌ را تنظیم کنید را برای شما گردآوری کردیم. اگر شما نیز راه‌کار دیگری می‌شناسید حتما با تیم ایستا در میان بگذارید.

اولین و مهمترین اصل یک صندلی اداری مناسب راحتی آن است پس شما قبل از خرید باید به فکر راحتی صندلی باشید و از خریدن صندلی‌های بدون چرخ یا بدون جک بدون پشتی مناسب و... خودداری کنید.

خرید صندلی‌های ارگونومیک می‌تواند بهترین کمک به شما و کارکنانتان باشد. صندلی‌های ارگونومیک را در مقاله دیگری به تفضیل توضیح خواهیم داد اما به طور خلاصه به آن دسته از صندلی‌هایی که با بدن سازگار هستند و بر اساس آناتومی بدن ساخته شده‌اند را ارگونومیک می‌گویند.

بعد از خرید صندلی برای تنظیم صندلی اداری باید به چند فاکتور مهم بسیار دقت کنید. باید صندلی شما در ارتفاع کاملا مناسبی از میز اداری قرار داشته باشد. یعنی برای نگاه به مانتیور نیازی نباشد شما به بالا یا پایین نگاه کنید.  یا اینکه  صفحه نمایش شما قابل کج کردن یا گرداندن باشد که نیازی نباشد شما سرتان را در جهت بالا یا پایین بگیرید. بهترین فاصله مناسب سر شما از مانیتور بین 45 تا 70 سانتیمتر است.

تنظیم صندلی

صندلی اداری حتما دارای تکیه گاه کمری باشد. این تکیه گاه باید قوس کمر شما را پر کند تا هنگام نشستن فشاری روی کمر شما وارد نشود. اگر صندلی شما تکیه‌گاه کمری ندارد می‌توانید این محصول را به طور جداگانه خریداری کنید یا از بالش کوچکی استفاده کنید.  در پشتی صندلی‌های که قابل تنظیم است سعی کنید زاویه در در حالتی مایل به 90 تا 110 درجه قرار دهید. اگر ارتفاع میز شما بالاست و مجبور هستند که پایه صندلی را زیاد بالا بکشید و پای شما روی هوا معلق می‌ماند حتما از زیرپایی استفاده کنید.

البته استفاده از زیر پایی برای همه صندلی‌ها توصیه می‌شود. دسته صندلی نیز باید در امتداد میز قرار داشته باشد به طوری که هنگام نوشتن یا کار با کیبورد کامپیوتر دست شما در موقعیتی مناسب یا روی میز یا روی دسته صندلی قرار داشته باشد و آویزان نباشد. ارتفاع میز و صندلی باید به گونه‌ای تنظیم شود که بتوانید ضمن قرار دادن آرنج روی دسته صندلی و بدون احتیاج به خم کردن مچ دست با کیبورد و ماوس کار کنید. گوش، شانه، آرنج و لگن شما باید در یک خط قرار گیرند و فشاری روی هیچ کدام از قسمت‌های بدن نباشد.

تنظیم صندلی

برای تنظیم عمق صندلی کار سختی نیاز نیست که انجام دهید.  Air Ring ها یا بالش‌های نشیمن در اصطلاح،  مناسب ترین وسیله برای قرار دادن روی محل نشیمنگاه صندلی هستند. اگر در طولانی مدت به نحوه نشستن خود هنگام کار دقت نکنید این امر منجر به آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن شما مثل گردن درد،  آسیب به ستون فقرات و کمردرد خواهد شد.

 

اگر قصد آشنایی با صندلی‌های مناسب اداری را دارید ‌می‌توانید از قسمت محصولات به دسته صندلی اداری و نشیمن مراجعه کنید و استاندارد ترین صندلی‌ها را ملاحظه کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید