اصول دکوراسیون مینیمال و دفتر به سبک مینیمالیستی

انتشار : 1399/12/20
بروزرسانی : 1402/11/17
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

حتما برای شما نیز پیش آمده که وسیله‌ایی را بخرید که نیاز ندارید و هرگز از آن استفاده نکنید. تا کنون چند بار یخچالتان را از وسایلی که تاریخ مصرفشان گذشته خالی کردید؟

چه تعداد از وسایلی که در اطراف خود دارید ضروری نیستند؟

حالا به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از خرید چیزهایی که به آن‌ها نیاز ندارید دست بکشید؟ این مقاله با توضیح درباره دکوراسیون مینیمال به شما در انجام این کارها کمک خواهد کرد. دفتر به سبک دکوراسیون مینیمال؛ علاوه بر دلایل زیبایی شناختی آشکار، می‌تواند مزایایی نیز برای بهبود رفاه و در نتیجه کیفیت کار شما به همراه داشته باشد. در سبک مینیمالیستی هر چه وسایل کمتر باشد بهتر است.

 

دکوراسیون مینیمال در واقع چه معنایی دارد؟

1. فضای خالی

دکوراسیون مینیمال دهه‌هاست که در فضای داخلی غربی وجود دارد، اما این سبک بسیار قدیمی‌تر از آن است. عادت به ماندن در فضاهای خالی که انتظار می‌رود تخیل انسان را تحریک کند، به سنت‌های شرق دور برمی‌گردد.

سبک مبنیمال

ما محیط خالی را که قرن‌هاست در تائوئیسم چینی، بودیسم و ​​معماری ژاپنی وجود دارد، با خوشبختی و هماهنگی مرتبط می‌دانیم. در تضاد با فرهنگ غربی که زندگی روزمره تحت سلطه جستجوی چیزهای دنیوی و در نتیجه بیش از حد همه چیز است. بنابراین جای تعجب نیست که دکوراسیون مینیمال به ما نیز رسیده است، و امروزه در فضاهای اداری به عنوان سبک برتر در نظر گرفته می‌شود.

2. رنگ‌های خنثی و وسایل کمتر

در طراحی داخلی به سبک مینیمال در درجه اول با تعداد محدودی از رنگ‌ها و موارد مشخصی وسایل رو به رو هستیم.

لوازم جانبی اضافی و زیور آلات بیش از حد در این سبک استفاده نمی‌شود. اما محدوده رنگ به ظاهر مشخص ​​به معنای حوصله سر بر بودن نیست. رنگ سفید، که می‌تواند فضای اتاق را بزرگتر نشان دهد، می‌تواند با مشکی متضاد، آبی تیره یا خاکستری ست شود.

سایه‌های مختلف رنگ سبز یا صورتی پاستلی نیز بسیار مناسب خواهند بود. همچنین مبلمان لازم نیست که خسته کننده باشد و در این سبک عنصر اصلی تزئینی هستند. از این رو، در دکوراسیون مینیمال تأکید زیادی بر شکل مبلمان اداری می‌شود.

دکوراسیون مینیمال

باید به یاد داشته باشید که مبلمان و لوازم کمتر به معنای قرار گرفتن در معرض دیدن بیشتر آن‌ها است بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بافت و کیفیت موادی که مبلمان از آن‌ها ساخته شده است، شود. چوب و فلز مواد غالب هستند، زیرا به خوبی با شیشه، سرامیک و سنگ ترکیب می‌شوند.

 

چگونه دکوراسیون مینیمال را در دفتر کار اجرا کنیم؟

 

دکوراسیون مینیمال را می‌توان در ساماندهی درست در دفتر کار مشاهده کرد. مینیمالیسم در محل کار به شما امکان می‌دهد تا از آنچه بیشتر شما را تحت فشار قرار می‌دهد خلاص شوید.

تحقیقات نشان داده است که حواس پرتی در محیط کار 40٪ بهره وری را کاهش و 27٪ میزان اشتباه را افزایش می‌دهد. بی دلیل نیست که فضای داخلی ژاپنی که برای نوشیدن چای طراحی شده فاقد هرگونه دکوراسیون یا مبلمان است که گاهی اوقات "خانه های تخیل" نامیده می‌شوند. این گونه فضاها از تامل حمایت می‌کنند و تفکر خلاق را تحریک می‌کنند.

 

بنابراین، اگر می‌خواهید دکوراسیون مینیمال را در دفتر کار خود اجرا کنید، باید سعی کنید فقط آنچه را که واقعا برای شما ضروری است نگه دارید.

روی میز کار خود، به یک لپ تاپ، خودکار و دفترچه یادداشت احتیاج دارید، اما به قفسه‌های کتاب آویز شده از بالای سر، چسب یا تعداد زیادی نشانگر احتیاج ندارید. همچنین در اینجا، مینیمالیسم می‌تواند یکنواخت نباشد.

دکوراسیون مینیمال

این نوع دفتر را می‌توان با پنل‌های جذاب پارتیشن، لامپ‌های رنگ سبز دکور کرد. از صندلی‌های مدرن و ارگونومیک که علاوه بر کیفیت بصری، راحتی کار شما را بهبود می‌بخشند نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

درست مثل خلاص شدن از شر چیزهای غیر ضروری، شما می‌توانید دوباره فرایند انجام کارهای خود را برنامه ریزی مجدد کنید. ما معمولاً به تشریفات متعددی که مدت‌هاست در سازمان‌های ما رشد کرده است عادت کرده‌ایم.

بنابراین این سوال را از خود بپرسید: آیا انجام هر یک از مراحل جداگانه ضروری است؟ با صرفه جویی در وقت، آیا می‌توانم از قبل کار جدیدی را شروع کنم یا اثر نهایی را اصلاح کنم؟ آیا واقعا همه گزارش‌ها و تحلیل‌ها لازم است؟ و آیا واقعا همه این اسناد باید به صورت کاغذی باشند؟

برنامه‌ریزی بهتر باعث خلاص شدن از حواس پرتی می‌شود. این امر همراه با سازماندهی بهتر فضای اطراف شما، می‌تواند فواید بی‌نظیری را برای کل سازمان به همراه داشته باشد و نظم و هماهنگی را که اغلب از دست می رود به دفتر شما بیاورد.

نتیجه گیری

بر کسی پوشیده نیست که فضای تمیز و منظم باعث بهبود کیفیت زندگی و همچنین کیفیت کار می‌شود. مینیمالیسم در دفتر یک انتخاب عملی است: بدون سر و صدا و موارد اضافی، کارها ساده‌تر می‌شوند و تیم توسط عناصر غیر ضروری منحرف نمی‌شود.

یک دفتر مینیمالیستی دفتری نیست که فقط مدرن باشد، بلکه برای کارکنان و نیازهای آن‌ها نیز باید مفید و کارا باشد.

 

اگر به کار ما علاقه مندید امروز با تیم ایستا تماس بگیرید!

اگر به هر یک از راه حل‌های دفتر ما علاقمند هستید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@ista1.com  ایمیل ارسال کنید.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید