7 مدل پارتیشن اداری مدرن

انتشار : 1403/03/19
بروزرسانی : 1403/03/22
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

امروزه تقسیم بندی فضای دفتر کار به کمک پارتیشن اداری مدرن، بسیار متداول است. با کمک این محصولات کاربردی، شیک و زیبا، امکانات و ظرفیت های تازه ای برای پیاده سازی ایده های مدرن، در طراحی دکوراسیون داخلی اداری ایجاد می شود. در این مقاله به معرفی 7 مدل پارتیشن دفتر کار می پردازیم.

پارتیشن ها انواع مختلفی دارند و با عنوان تمامی این مدل ها شناسایی می شوند. در این مقاله با بررسی هر یک از این پارتیشن های اداری، ویژگی های قالب در آن مدل را توضیح می دهیم. 

انواع پارتیشن اداری مدرن

پارتیشن های اداری، دیواره های جداکننده و تقسیم کننده ی فضا هستند که می توانند محیط های مختلف اداری، خانگی، داخلی یا خارجی را پیکربندی نمایند. مهم ترین ویژگی پارتیشن های اداری مدرن، استحکام، ظرافت و سبُکی آن ها است که علاوه بر تامین نیازهای عملکردی، زیبایی و جذابیت فضا را هم افزایش می دهند.

پارتیشن ها علاوه بر تفاوت های ساختار و شکل، از نظر مواد و متریال تولید شده هم با یکدیگر متفاوتند. بنابراین در دسته بندی زیر، مهم ترین عناوین این محصول مبلمان اداری، از هر دو دیدگاه، قرار دارد. 

  • پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن تک جداره، دیواری با ضخامت و وزن کم است که اسکلت نازک آلومینیومی دارد و سطح پنل از شیشه یا ام دی اف ساخته می شود. ضخامت اسکلت آلومینیومی پارتیشن تک جداره 30 میلیمتر است و شیشه و ام دی اف به ضخامت 8 میلیمتر داخل آن قرار می گیرد. شیشه ی مورد استفاده در این پارتیشن اداری مدرن، شیشه ی سکوریت است و اسکلت بندی یا چارچوب از آلومینیوم آنادایز شده تشکیل می شود. پارتیشن اداری تک جداره را می توان به صورت تمام قد (تا سقف) یا نیم قد سفارش داد. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره و پارتیشن ام دی اف تک جداره، هیچ کدام عایق صدا نیستند، ولی می توانند حریم شخصی مورد نیاز کارمندان، جهت انجام وظایف شغلی شان را تامین نمایند. شما می توانید برای اتاقک های پارتیشنی خود، درب سفارش دهید یا بخشی از دیواره را برای عبور و مرور پرسنل، باز بگذارید. 

  • پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن دو جداره، سازه ی شکیل و مدرنی است که می تواند زیبایی و جذابیت دفتر کار شما را چند برابر نماید. این پارتیشن اداری مدرن، به نسبت پارتیشن تک جداره، ساختار پیچیده تری دارد و از اجزاء بیشتری در تولید و جزئیات دقیق تری در نصب برخوردار است. ضخامت نهایی پارتیشن اداری دو جداره 116 میلیمتر است و با توجه به طرح و سلیقه ی مشتری تقسیم بندی می شود. استراکچر و چارچوب از جنس آلومینیوم و پنل ها از شیشه و ام دی اف است. 

مختصات فنی به کار رفته در طراحی پارتیشن دو جداره، این امکان را می دهد که در صورت نیاز و بدون بازکردن کل دیواره، هر یک از یونیت ها مستقلا باز شده و تغییرات لازم روی آن انجام شود. 

پارتیشن اداری دوجداره را می توانید تا ارتفاع سقف یا کوتاه تر و به صورت پارتیشن نیم قد سفارش دهید. پیکر بندی فضای اداری با استفاده از پارتیشن دو جداره، استفاده از نور طبیعی را امکان پذیر ساخته و حریم شخصی قابل قبولی در اختیار پرسنل قرار می دهد. پارتیشن اداری ام دی اف دو جداره تا حدود زیادی جلوی صداهای مزاحم را می گیرد و می توان از طرح ها و رنگ های مختلف روکش ام دی اف، برای آن استفاده نمود. 

  • پارتیشن آلومینیومی اداری

امروزه پارتیشن اداری مدرن بر روی اسکلت و چارچوبی از آلومینیوم ساخته می شود و به همین دلیل به این پارتیشن ها، پارتیشن آلومینیومی هم می گویند. نوع آلومینیومی که تولیدکنندگان مختلف پارتیشن استفاده می کنند، متفاوت است. شرکت ایستا در تمامی قطعات آلومینیومی پارتیشن های خود، از بیلت استاندارد 6063 که به ضخامت 20 میکرون آنادایز شده است، استفاده می کند. 

با توجه به جنس پنل ها و رنگ آن ها، می توانید برای قسمت های آلومینیومی پارتیشن اداری دفتر کار خود، رنگ های مختلفی سفارش دهید. رنگ های نقره ای، مشکی، سفید و شامپاینی، پالت رنگی پارتیشن آلومینیومی اداری را تشکیل می دهند. 

پارتیشن اداری آلومینیوم و شیشه

  • پارتیشن اداری شیشه ای

شاید بتوان از پارتیشن شیشه ای، به عنوان محبوب ترین پارتیشن اداری مدرن نام برد. پارتیشن شیشه ای در منازل، ادارات، مراکز بهداشتی و پزشکی، هتل ها، مؤسسات مالی و بسیاری فضاهای دیگر استفاده می شود. مهم ترین مزیت پارتیشن شیشه ای، عبور نور از آن است و درصورت استفاده از آن، می توان از بهترین نوع نور، یعنی نور طبیعی در تمام فضاهای یک واحد، بهره برد. 

شما می توانید با توجه به میزان فضای شخصی که می خواهید در هر اتاقک برای کاربر تعریف کنید، از پارتیشن شیشه ای شفاف، پارتیشن شیشه ای مات یا پارتیشن شیشه ای طرح دار استفاده نمایید. شیشه های به کار رفته در پارتیشن شیشه ای اداری ایستا، از نوع شیشه ی سکوریت و با ضخامت 8 میلیمتر است که استحکام پارتیشن را افزایش و خطرات ناشی از ضربه و شکستگی را کاهش می دهد. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره و پارتیشن شیشه ای دو جداره، هرکدام به فراخور شرایط محیط و سلیقه و خواست مشتری قابل طراحی و اجرا است و هریک مزایای مخصوص به خود را دارد. اگر می خواهید درباره ی پارتیشن شیشه ای اطلاعات کامل تری داشته باشید، مطالعه ی مقاله ی زیر را به شما توصیه می کنیم. 

  • پارتیشن اداری ام دی اف

یکی دیگر از انواع پارتیشن، پارتیشن چوبی یا پارتیشن ام دی اف است که مانند پارتیشن شیشه ای، هم به صورت تک جداره و هم به صورت دو جداره تولید می شود. دفاتر، شرکت ها و سازمان هایی که پرسنل، به حریم شخصی تر و فضای بسته تری جهت انجام وظایف شغلی نیاز دارند، خرید پارتیشن اداری ام دی اف را در اولویت قرار می دهند. 

ضخامت صفحه ام دی اف در پارتیشن تک جداره 8 میلیمتر و در پارتیشن دو جداره 16 میلیمتر است. پارتیشن اداری ام دی اف بخش زیادی از صداهای مزاحم محیط را کاهش می دهد و استحکام و ماندگاری بالایی دارد. 

پارتیشن اداری شیشه و ام دی اف

  • پارتیشن شیشه و ام دی اف (ترکیبی)

نمونه های موفق و زیبایی از پروژه های طراحی و تولید پارتیشن اداری ایستا، مربوط به این پارتیشن مدرن اداری است. استفاده از دو متریال کاربردی و بادوام، امکان تقسیم بندی پنل های پارتیشن و ایجاد تنوع در دیواره های آن را فراهم می کند. به دلیل وجود شیشه در پارتیشن اداری شیشه و ام دی اف، نور طبیعی امکان عبور و انتشار دارد و ام دی اف، محدودیت بصری و حریم شخصی مورد نیاز کاربر را تامین می سازد. 

پارتیشن شیشه و ام دی اف یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که می توانید بین رنگ و طرح ام دی اف موجود در پارتیشن و میزهای اداری، کمدها و قفسه ها و بقیه ی محصولات مبلمان اداری، هماهنگی به وجود بیاورید و دکوراسیون داخلی یکپارچه ای در دفتر کار خود داشته باشید. 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

  • پارتیشن شیشه ای فریم لس

در تقسیم بندی انواع پارتیشن اداری مدرن، نوعی از پارتیشن با حداقل فریم تولید می شود که اصطلاحا به آن پارتیشن فریم لس می گویند. این پارتیشن زمانی طراحی و تولید و به بازار عرضه شد که برای صفحه های ممتد و بدون شکست بصری، تقاضا به وجود آمد و تولید کندگان به عرضه ی این نوع پارتیشن شیشه ای روی آوردند. 

پارتیشن شیشه ای فریم لس شرکت ایستا با شیشه ی سکوریت به ضخامت 10 میلیمتر و به صورت تک جداره تولید می شود تا دیواره ی شیشه ای بدون وجود فریم هم، مقاومت و استحکام لازم برای نصب در محیط های مختلف، به خصوص فضاهای پررفت و آمد کاری را دارا باشد. 

انتشار نور طبیعی و بهره مندی همه ی فضاهای پارتیشن بندی شده با پارتیشن شیشه ای فریم لس، بسیار عالی و بدون نقص انجام می شود و زیبایی شیشه های یک دست و بدون شکست، جلوه ای مدرن و شیک به دفتر کار شما می بخشد. 

انتخاب پارتیشن اداری مناسب

پارتیشن های اداری مدرن، فضاهای مستقل و نیمه مستقلی در اختیار کارمندان شما قرار می دهند. یکی از موارد تعیین کننده بر کیفیت و کارایی فعالیت پرسنل در هر شغلی، فراهم آوردن محیط کاری کاربردی و زیبا است و محصولات مبلمان اداری، مانند میز اداری، پارتیشن، کمد و کتابخانه، فایل و قفسه ی اداری، می تواند در تامین آسایش و ایمنی مورد نیاز آنان، نقش مهمی را ایفا کند. 

در این مقاله به بررسی 7 مدل پارتیشن اداری مدرن پرداختیم و شما می توانید از بین آن ها گزینه ی مناسب خود را انتخاب نمایید. کارشناسان ما در شرکت ایستا هم آماده ی ارائه ی مشاوره به شما هستند تا با توجه به فضای مورد نظر، بهترین پارتیشن اداری انتخاب، طراحی و تولید شود.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید