تفاوت میز کارمندی و میز کارشناسی

انتشار : 1400/03/26
بروزرسانی : 1403/01/28
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

با توجه به گستردگی حوزه کاری، در هر سازمانی رده‌های سازمانی متفاوتی وجود دارد. امروزه در هر اداره‌ایی افراد مختلفی مثل مدیر، معاون، کارشناس، کارمند و ... فعال هستند. برای هر کدام از این افراد با توجه به جایگاه اداریشان میز متفاوتی نیز وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تفاوت دو میز کارمندی و میز کارشناسی را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

 

خرید میز کارمندی و میز کارشناسی

 

کارشناس و کارمند دو رده رایج در هر اداره‌ایی هستند. هر دوی این مشاغل یعنی کارمند و کارشناس با توجه به کاری که انجام می‌دهند میزهای متفاوتی نیز دارند. نکته قابل پرداخت این است که در میزهای کارمندی و کارشناسی نیز تنوع بسیار بالایی وجود دارد. تفاوت‌های میز کارمندی و کارشناسی در سایز، دارا بودن ال میز و قابلیت استفاده در خانه است که یک یه یک همگی را بررسی و توضیح خواهیم داد.

 

ابعاد میز کارمندی و میز کارشناسی

سایز میزهای کارشناسی از کارمندی بزرگتر است. سایز این میزها به طور معمول از 140 سانتیمتر شروع می‌شود اما در میزهای کارمندی سایز میزها از 120 سانتیمتر شروع می‌شود. البته به صورت کلی سایزها قابل سفارش در اندازه دلخواه شما نیز هستند. این تفاوت بیشتر به دلیل نیاز و نوع کاری است که کارکنان انجام می‌دهند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در مجموعه کاری شما کارمندان وظایف زیادی را بر عهده دارند و از برگه‌ها و زونکن اداری استفاده می‌کنند بهتر است که یا در کنار میز کارمندی از فایل‌های جداگانه برای نگهداری اسناد استفاده کنید یا اینکه میزهای ال شکل خریداری کنید که مکان‌های مناسبی برای گذاشتن اوراق دارند.

میز کارمندی و میز کارشناسی ال دار

عامل بعدی که تفاوت در این دو محصول میز کارمندی و کارشناسی ایجاد می‌کند دارا بودن ال کنار میز است. در میزهای کارشناسی یک فایل ال شکل در کنار میز وجود دارد. داشتن ال کنار میز دسترسی‌های بیشتری در اختیار کارشناس قرار می‌دهد و از طرفی جای بیشتری نیز اشغال می‌کنند. ال میز معمولا دارای چند کشو و محلی برای قرار دادن کیس کامپیوتر است.

میزهای کارمندی را به عنوان میز کار در خانه نیز استفاده می‌کنند و برخی به علت جمع و جور بودن این میزها به عنوان میز تحریر و یا به عنوان میز کامپیوتر استفاده می‌کنند. به خصوص، به دلیل اینکه در ایستا رنگ‌ها و اندازه‌ها به دلخواه مشتریان قابل تغییر است به سادگی می‌توانید از این میزها برای اتاق نوجوانان به صورت ست با دیگر وسایل اتاق سفارش دهید.

سادگی و راحتی این میزها این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که میز را در هر مکانی که نیاز داشته باشید بگذارید. تنوع بسیار زیادی در میزهای کارمندی و کارشناسی وجود دارد. یکی از دلایل اقبال مردم به میز کارمندی سادگی، سبکی و در عین حال کارآیی این میزها است.

 

میز کارشناسی


اگر هنوز نتوانسته اید انتخاب کنید که کدام یک میز کارمندی و کارشناسی مناسب شماست؛ بیایید ببینیم وظایف یک کارمند و یک کارشناس چیست تا بتوانید به سادگی تصمیم بگیرید و بهترین و مناسب‌ترین میز را انتخاب کنید.

 

کارمندان مسئول انواع وظایف دفتری هستند و بسته به صنعتی که در آن فعالیت می کنند، وظایف متفاوتی دارند اما در کل بین شغل کارمندی و کارشناسی ، کارمندان کارهای روتین و غیر تخصصی انجام می‌دهند.

به عنوان مثال؛ کارمندی که در یک سالن زیبایی کار می‌کند، در جزییات وظایف متفاوتی نسبت به شخصی که در یک بخش حسابداری کار می‌کند، خواهد داشت. کارمندانی که به عنوان منشی و یا مسئول دفتر کار می‌کنند، به صورت تمام وقت کار می کنند ویا بسته به نیاز کارفرما ممکن است هر تایمی که آن‌ها بخواهند کار کنند.

 

وظایف و مسئولیت‌های یک کارمند

به عنوان مثال اگر بخواهیم در مورد وظایف یک کارمند به عنوان یک منشی و یا مسئول دفتر را بگوییم؛ مسئولیت‌های روزانه‌ی آن‌ها بسته به کارفرما متفاوت است، اما به طور کلی این وظایف عبارتند از:

 

پاسخگویی به تلفن

مسئولان دفتر اولین خط ارتباطی افرادی هستند که سوالات کلی دارند یا نیاز به صحبت با شخص خاصی دارند. داین کارمندان می‌دانند که چگونه از سیستم تلفنی استفاده کنند، از جمله دسترسی به پیام‌های صوتی و انتقال صحیح تماس‌ها،گرفتن پیام‌های تلفنی دقیق و تحویل آن‌ها نیز یک وظیفه مهم است.

 

تشکیل پرونده‌های اداری

میزان زیادی اطلاعات در یک محیط اداری وجود دارد و یک کارمند اغلب وظیفه دارد که اطلاعات را منظم نگه دارد؛ اسنادی مانند نامه‌ها، فاکتورها و سفارشات خرید باید به صورت دستی یا الکترونیکی ثبت شوند. در انتخاب میز کارمندی و کارشناسی به این دقت کنید که فضای کافی برای پرونده‌های اداری داشته باشید.

 

مکاتبات الکترونیکی

این کارمندان سوالات عمومی را از طریق ایمیل انجام می‌دهند، نامه‌های الکترونیکی را برای افراد دیگر سازمان ارسال می‌کنند، ایمیل‌ها را طبق دستورالعمل تایپ می‌کنند و اغلب با فروشندگان و تامین‌کنندگان از طریق ایمیل ارتباط برقرار می کنند.

 

حفظ تقویم‌ها و برنامه‌ها

یک کارمندی که به عنوان مسئول دفتر کار می‌کند، برنامه‌ها وتقویم‌های چندین فرد را باید به خاطر بسپارد و هماهنگی‌های لازم را برای آن‌ها انجام دهد و از طریق ایمیل به آن‌ها اطلاع رسانی کند.

 

میز کارمندی و کارشناسی 

مهارت‌ها و صلاحیت‌های کارمند مسئول دفتر

از آنجا که این کارمندان اغلب با کمترین نظارت کار می کنند، مهم است که خودشان انگیزه داشته و سخت کوش باشند.

توانایی‌های زیر به یک کارمند در استخدام شدن کمک می‌کند:

جزئیات‌گرا: دقت برای بسیاری از کارهای کارمندان واجب و ضروری است.

توانایی در بایگانی: سازماندهی میزان زیادی از اطلاعات و مدارک موجود در یک تجارت و خارج از آن و امکان دسترسی آسان به اطلاعات مهم ممکن است از وظایف کارمندان باشد. سازمان دهی و بایگانی کردن چیست؟

مهارت مدیریت زمان: با توجه به انواع کارهایی که کارمندان هر روزه باید انجام دهند، مدیریت زمان بسیار حیاتی است. برای هر شخصی که در سمت کارمندی و کارشناسی کار می‌کند این عمل ضروری است تا کارها روی اصول و به موقع انجام شوند.

مهارت حل مسئله: غالبا در این شغل پیچیدگی به وجود نمی‌آید و افراد یک کار روتین وساده را انجام می‌دهند اما توانایی حل مسائل مربوط، توانایی خوبی به حساب می‌آید.

مهارت‌های بین فردی: از مکالمه تلفنی گرفته تا برقراری ارتباط از طریق ایمیل تا برخورد حضوری با افراد همگی نیازمند توانایی تعامل مناسب است.

 

توانایی فردی:

کارمندان میز اغلب از فن آوری و ابزار زیر استفاده می کنند:

  • مسلط بودن به کامپیوتر و یک سری برنامه‌های office  و Adobe
  • سیستم های بایگانی الکترونیکی یا دستی
  • سیستم پست صوتی
  • دستگاه فکس، دستگاه کپی، چاپگر

 

درادامه‌ی مقاله ی راهنمایی برای انتخاب بین میز کارمندی و کارشناسی، در آینده درباره وظایف کارشناسان نیز توضیح خواهیم داد اما در کل وظایف کارشناس یا کارشناس ارشد که می‌توانند به عنوان مدیر اجرایی کار کنند بسیار متفاوت تر است و تخصصی‌تر عمل می‌کنند.

چالش‌های جدید و زیادی در کار کارشناسان وجود دارد و ممکن است چندین تسک را همزمان هندل کنند.

بنابر این کارشناسان باید توانایی حل مسئله‌ی خوبی داشته باشند و بتوانند در موقعیت‌های مختلف بهترین راه حل‌ها را ارائه دهند.

میز کارمندی و کارشناسی

در نتیجه، میز کارمندی و کارشناسی به خصوص برای همان رده‌ی شغلی نیست؛ بلکه این نام گذاری روی میز اداری به علت این است که خرید برای شما آسان تر شود. در بسیاری از پروژه‌های ایستا، کارفرمایانی که برای اتاق مدیریت میز نیاز دارند، به علت کمی جا، از میزهای معاونت ایستا سفارش می‌دهند و میزهای معاونت نیاز این افراد را میتواند پاسخگو باشد؛ پس هیچ اجباری برای انتخاب میزها بر اساس نام گذاریشان نیست.

در آخر، ذکر این نکته ضروری است که مهترین عنصر برای خرید شما باید نیازتان باشد. آشنا بودن با نیازتان راه خرید را برای شما بسیار آسان‌تر خواهد کرد. برای مشاهده انواع میزهای کارشناسی و کارمندی نیز می‌توانید به میزهای اداری در بخش محصولات ایستا مراجعه کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید