چگونه ظاهر میز و مبل اداری را خوب نگه داریم

انتشار : 1400/02/11
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 3 دقیقه

مبلمان اداری ویترین کار شما هستند. سالم و تمیز نگه داشتن میز و مبل در فضای کاری حتی برای بهتر نشان دادن برند کار شما نیز تاثیر گذار است. مراقبت و نگهداری مبلمان اداری معمولاً در آخر لیست کاری هر فرد در هر اداره است. با این حال نباید فراموش کنید که نگهداری داری مناسب از مبلمان اداری روی سرمایه و حتی جو محیط کاری شما تاثیرگذار است. برای نگه داری درست میز و مبل اداری راهکارهای زیادی دارد در این مقاله چند راهکار بسیار ساده برای این کار را با شما در میان گذاشته‌ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

 

نگهداری صندلی اداری

حین خوردن چیزی پشت میز و مبل اداری یا حتی نوشتن و کار کردن هر حادثه‌ایی ممکن است که اتفاق بیوفتد. صندلی های اداری به راحتی کیف می‌شوند و این امر اجتناب ناپذیر است.

  • اولین کاری که قبل هرکاری باید انجام دهید خواندن مشخصات و نحوه نگهداری صندلی است. این مسئله بسیار ساده معمولا فراموش می‌شود. اکثر صندلی های اداری معمولا همراه برچسب و یا کاتالوگ مراقیتی همراه هستند.

 

  • دومین کاری که برای داشتن عمر طولانی‌تر صندلی باید انجام دهید این است که پیچ و مهره‌ها را سفت کنید. هر شش ماه یکبار پیچ و مهره‌ها را محکم کنید. کمی تعمیر و نگهداری شاید زمان زیادی را از شما بگیرد اما در نهایت این کار به نفع شماست.

 

  • بسیاری از صندلی‌های اداری دارای دسته استراحت برای بازو هستند. آنها به عنوان مکانی برای استراحت ساعدها طراحی شده‌اند و تحمل فشار زیادی را ندارند. فشار دادن زیاد به این مکان که برای وزن کم ساعدها طراحی شده‌اند می‌تواند باعث شکستن آن شود. پس حواستان به بازوهای صندلی باشد.

 

  • اگر ارتفاع جای ساعد در اتفاع مناسب قرار دارد به آن دست نزنید. اگر ارتفاع آن قابل تنظیم نیست سعی کنید زیاد به میز خود نزدیک نشوید. در صورتی که دسته صندلی به میز برخورد داشته باشید صدمات جبران ناپذیری به هر دو وارد می‌شود.

 

برای خرید میز کارشناسی کلیک کنید

 میز کارشناسی

برای تمیز کردن صندلی اداری با جنس‌های مختلف دقت داشته باشید که:

 

برای صندلی هی دارای تودوزی یا چرم

روی سطح صندلی‌ها را به آرامی با مسواک تمیز کنید و یا جاروبرقی بکشید.

سطوح چرمی را با یک پارچه نرم و تمیز غبارروبی کنید.

 

برای صندلی های وینیل

برای از بین بردن آلودگی‌ها و لکه‌ها از صندلی وینیل، از محلول صابون ملایم و کمی آب گرم استفاده کنید. با استفاده از پارچه بدون پرز و خشک و نرم نیز می‌توانید سطح صندلی را پاک و خشک کنید.

 

برای صندلی های چوبی یا ام دی اف

هنگام تمیز کردن ام دی اف یا صندلی چوبی، حتما از پارچه نم‌دار و نه خیس استفاده کنید. با استفاده از پارچه نخی یا اسفنج خوب خشک کنید؛ زیرا این کار ظاهر زیبایی به آن می دهد. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که باید در جهت دانه چوب پاک کنید، در غیر این صورت، چوب خراب می شود و سالها از عمر آن می‌کاهد.

 

 نگهداری از میز اداری

نکاتی برای نگهداری میزها


کارمندان باید یک سیاست تمیز کاری میز اداری را دنبال کنند. میز تمیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم بهره‌وری را افزایش‌ می‌‍دهد هم در روحیه کارمندان تاثیرگذار است. فراهم آوردن سیستم‌هایی برای نگهداری اسناد مانند کمد بایگانی یا فایل کنار میز برای کارمندان از شلوغی و کثیفی میز کار جلوگیری می‌کند. در صورت عدم وجود شلوغی، میز تمیز به نظر می‌رسد در این صورت کارمندان می‌توانند بهتر کار کنند و بهره وری نیز بهبود می‌یابد.

 

برای تمیز کردم میز کار اداری نکات زیر را فراموش نکنید

 

  1. استفاده از پد میز: از ایجاد خراش روی سطح میز اداری جلوگیری می‌کند. همچنین کارکنان تا حد امکان باید از خوردن غذا روی میز خود اجتناب کنند زیرا لکه‌های مواد غذایی به سختی پاک می‌شود.
  2. کارمندان باید یک نقص را گزارش دهند: اگر کارمندان صدای عجیب و غریب از صندلی در حالت نشسته، پیچ باز، حرکتی در اتصالات میز و وسایل مشاهده می‌کنند باید آن را گزارش دهند. نقص برای ایمنی و همچنین اقدامات باید به موقع گزارش شود.

 

  1. سطح میز کار شما چه روکش چوبی یا فلزی داشته باشد، برای اینکه ظاهر خوبی داشته باشد باید آنرا مرتب تمیز و گردگیری کنید. برای همه میزها، صرف نظر از سطح، از یک پارچه خشک برای گردگیری و یک پارچه مرطوب (صابون ملایم مناسب است) برای تمیز کردن استفاده کنید. این ترکیب آسیبی به بافت میز شما نخواهد زد.

 

  1. قبل از استفاده از هرگونه مواد شیمیایی حتماً با سازنده مشورت کنید یا ضمانت نامه را بخوانید. استفاده از مواد مضر برای سطح میز در چند ثانیه میز شما را خراب خواهد کرد. علاوه بر اصول اولیه، میزهای روکش چوبی می‌توانند از مواد پاک کننده ملایم مانند روغن جلا دهنده چوب نیز استفاده کنید. غبار پاشی و تمیز کردن محصولات با اسپری می‌تواند رگه هایی به جا بگذارد و یا به پایان کار آسیب برساند.

 

استفاده از تمیز کننده‌ها از نظر تولید و نحوه استفاده روی سطوح میز متفاوت هستند. بعضی از میزها تحمل اسپری تمیز کننده‌های داری آمونیاک یا پاک کننده چند سطحی را دارند، اما برخی دیگر تحمل ندارند.  بنابراین مهم است که دستورالعمل‌های مراقبتی را که همراه خود میز است را بخوانید یا از سازنده بخواهید برای شما توضیح دهد.

 

قبل از هر اقدامی سعی کنید با متریال مبلمان اداری خود آشنا شوید تا از آسیب زدن به آن نیز جلوگیری کنید. اگر شما نیز برای نگه داری از مبلمان اداری راهکاری می‌شناسید با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید