چیدمان محیط اداری

انتشار : 1400/03/10
بروزرسانی : 1400/05/31
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 3 دقیقه

طراحی داخلی دفتر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اهداف مختلفی از اهداف تجاری تا اهداف بصری را تحقق بخشند. اگرچه کار اداری در سازمان‌های مختلف به نظر مشابه می‌رسد (کارمندان عمدتا در میز کار و در اتاق جلسات کار می‌کنند)، اعمال یک سبک چیدمان اداری برای همه شرکت ها امکان پذیر نیست. هنگام انتخاب طراحی داخلی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ ویژگی‌ها و مشخصه محبوب‌ترین سبک‌های چیدمان محیط اداری چیست؟ تا انتهای متن با ما همراه باشد تا راهنمای سبک‌های دفتر اداری را با شما در میان بگذاریم.

دفتر به عنوان نمایشگاه یک شرکت برای بسیاری از شرکت‌ها، روابط تجاری در اولویت است. بنابراین مطلوب است که مشتری وارد دفتر شرکت شود این تصور را داشته باشد که با یک شریک تجاری قابل اعتماد و حرفه‌ای سر و کار دارد. برای به دست آوردن این اثر بر مشتری، طراحی دفتر باید با مشخصات تجاری شرکت مطابقت داشته باشد. نباید مبلمان اداری به شکل تصادفی و دفترتان آشفته چیده شده باشد.

 

اصول چیدمان اتاق اداری

در اولین گام باید دقت کنید که  فضای اداری یکی از عناصر این ارتباطات است. مراجعه کننده شما اولین احساس را در هنگامی که با دفتر برخورد مستقیم دارد برقرار می‌کند.  

نقش مهم دیگر طراحی داخلی دفتر کار انعکاس فرهنگ سازمانی است. فرهنگ سازمانی مجموعه باورها و قوانینی است که در یک شرکت خاص حاکم است. این فرهنگ ساختاری است که برای ایجاد تصویر خارجی و رفتارهای مطلوب کارمندان استفاده می‌شود. این کمک می‌کند تا درک کنید که سازمان چه چیزهایی را ارتقا می‌دهد، چگونه کار می‌کند و چه چیز را مهم می‌داند.

مفهوم فرهنگ سازمانی اغلب با شخصیت یا روح یک سازمان مقایسه می‌شود، هویت آن را تشکیل می‌دهد و آن را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند.

فرهنگ سازمانی نحوه عملکرد شرکت را شکل می‌دهد. با تجزیه و تحلیل جو، نگرش‌ها و ارزش‌های ترجیحی و قدردانی شده، سبک مدیریت، روش‌های ارتباط کارمندان، روابط و اهداف مشاهده می‌شود. با این حال‌، بارزترین عنصر که فرهنگ سازمانی را تا حد زیادی می‌سازد، فضای اشغال شده توسط شرکت است. اگر به درستی طراحی شده باشد، می‌تواند به طور موثر تأثیر فرهنگ سازمانی را افزایش دهد.

چیدمان محیط اداری

عنصر مهم بعدی نوآوری است. نوآوری یک عنصر مهم است، به طور کلی فضا برای تحرک کارمندان برای ارائه ایده‌های جدید باید طراحی شود. البته باید به شخصت شرکت نیز دقت کافی را داشت. به عنوان مثال، یک آژانس تعاملی باید فضای داخلی اصلی با نقاشی های دیواری رنگارنگ بر روی دیوارها داشته باشد، در حالی که رنگ‌های ملایم و مبلمان چوبی سنگین برای یک موسسه حقوقی مناسب‌تر است. در حالت اول، می‌توانید تصور کنید که جو در شرکت معمولی است، کارمندان ارتباط غیررسمی بیشتری دارند ، هیچ کد لباس ثابت وجود ندارد و آنها فضا را خودشان شکل می‌دهند، با آوردن برخی وسایل تزئینی شخصی طراحی داخلی بر آن ویژگی‌های خاص سازمان تأکید می‌کند و باعث می‌شود کارمندان احساس راحتی کنند.

در حالت دوم‌، فضای داخلی رفتاری کاملاً متفاوت را تحمیل می‌کند. کارمندی با پیراهن و کفش‌های کتانی و شلوار با این دفتر جور نیست و اعتبار این حرفه را برجسته نمی‌کند. روابط بین کارمندان رسمی تر خواهد بود و تأثیر کارمندان بر فضا بسیار کمتر است. در اینجا، هر شخصی باید با طراحی مطابقت داشته باشد تا از اهمیت آن کاسته نشود.

طراحی دفتر و فرهنگ سازمانی به طور متقابل با یکدیگر مرتبط هستند. از یک طرف، طراحی داخلی با فرهنگ سازمانی تعیین می‌شود. در حالی که از طرف دیگر، یک دفتر را می‌تواند عمداً برای شکل دادن به فرهنگ سازمانی یا حمایت از تغییر آن طراحی شود.

چیدمان اتاق اداری کوچک

محیط کار خانه دوم شماست اگر فضای کاری کوچکی دارید و نمی‌دانید که فضا را چگونه برای کار کردن مهیا کنید به گونه‌ایی که هم محیط کار را بریتان زیباتر جلوه دهد و  از طرفی به راندمان کاریتان لطمه‌ایی وارد نکند چند راهکار برای شما داریم.

برای مشاهده میز کنفرانس کلیک کنید

میز کنفرانس

برای چیدمان اتاق اداری کوچک باید به چند المان بسیار دقت کنید. در وهله اول باید با نیازهای خود در محیط کاری‌تان به خوبی آشنا باشید. به چند میز اداری و چه وسایلی در اتاق خود احتیاج دارید. سعی کنید اتاقتان را زیاد و بی دلیل شلوغ نکنید. و وسایل اضافی از اتاق کار خارج کنید. اگ در اتاق کوچکی هستید و چند نفر در این اتاق مشغول به کار هستند بهتر است که از میزهای کارگروهی استفاده کنید. خاصیت این میزهای کار گروهی استفاده از حداکثر فضاهاست و دسترسی های بسیاری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

سعی کنید از نور در اتاق بیشتر استفاه کنید. استفاده از نور باعث می‌شود که کارکنان از حالت خمودگی خارج شوند. برای اینکه بدانید در چه قسمت‌هایی باید نور بیشتری استفاده کنید. می‌توانید از طراحان فعال در این زمینه نیز کمک بگیرید. سعی کنید نور در یک قسمت جمع نشده باشد و در کل اتاق به صورت یکنواخت نور پخش شده باشد.

رنگ نیز عامل دیگری است که در روح بخشی به محیط کاری اثرگذار است. سعی کنید در محیط های کاری کوچک از رنگ هایی که فضا را باز تر و بزرگتر نشان می‌دهند استفاده کنید. مبلمان اداری و رنگ مورد استفاده در فضای کاری باید مکمل یکدیگر باشند تا فضای کاریتان شلوغ و خسته کنند به نظر نرسد.

چیدمان میز اداری

برای چیدمان اتاق از تابلو و گل های طبیعی نیز می‌توانید استفاده کنید. سعی کنید تابلویی که روی دیوار نصب می‌کنید اندازه و شکل مناسب محل کار شما را داشته باشد و از نصب هر شکلی خودداری کنید.

گل های طبیعی نیز حس سرزندگی را به محیط کاری‌تان وارد میکنند. سعی کنید گلدان گل‌ها نیز داری شکل  و رنگ‌های جذاب باشند. گروه مبلمان اداری ایستا می‌تواند برای طراحی چیدمان اتاق اداری‌تان شما را یاری کند.

در پایان باید این نکته را ذکر کنیم که، سبک قطعاً لیستی از محصولاتی نیست که باید در یک فضا قرار گیرند تا بتواند برای یک گروه خاص واجد شرایط باشد. با این حال، صحبت کردن در مورد یک سبک خاص بیشتر مردم برخی از عناصر مشخص را تصور می کنند. و این همان چیزی است که ما می خواهیم نشان دهیم. برای مشاوره بهترین سبک اداری و طراحی مبلمان اداری می‌توانید با گروه طراحان چیدمان ایستا تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید