چیدمان میز کار اداری باید چگونه باشد؟

انتشار : 1399/12/16
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 2 دقیقه

تقریبا یک سوم از عمر همه‌ی انسان‌های شاغل در محیط کارشان سپری می‌شود. محیط کاری بخشی از محیط زندگی شماست و اهمیت این محیط قطعا روی روحیات شما در تمام بخش‌های زندگی‌تان تاثیر می‌گذارد. چیدمان میز کار اداری یکی از بخش‌هایی است که به شما کمک می‌کند هنگام کار احساس بهتری داشته باشید و از کارتان بیشتر لذت ببرید.

با ما همراه باشید در این مقاله قصد داریم مهمترین ویژگی‌های چیدمان میز کار اداری به صورت صحیح و اصولی را برای شما به همراه تصویر مطرح کنیم.

عوامل بسیاری در درست بودن چیدمان میز کار اداری سهیم هستند. بخشی از عوامل به زیرساخت‌ها مثل خود میز و جنس آن مرتبط‌اند و برخی به جایگذاری وسایل روی میز بستگی دارد. در این مطلب به ترتیب اهمیت این عوامل، بررسی شده‌اند.

 

عوامل زیر ساختی در چیدمان میز کار اداری

 

  • چیدمان درست میز اداری با انتخاب میز مناسب

اولین ویژگی مهم در چیدمان میز اداری توجه به هدف و نوع کاری است که انجام می‌دهید. باید دقت داشته باشید که انتخاب میز اداری مناسب به جایگاه و رده سازمانی نیز، بستگی دارد و در چیدمان درست بسیار تاثیر گذار خواهد بود.  اگر شما به عنوان فرد شاغل از ابتدا میز درستی را انتخاب نکرده باشید چیدمان نیز در نهایت برای شما مطلوب به اثر نخواهد بود. برای انتخاب مدل‌های مختلف میز اداری می‌توانید به صفحه میز اداری مراجعه کنید.

 

میز کار اداری

  • دسترسی در چیدمان میز کار اداری

دسترسی یکی دیگر از عواملی است که برای راحتی هر چه بیشتر باید در نظر گرفته شود. در محیط کار با توجه به جایگاهی که دارید، ممکن است منشی یک شرکت یا معاونت یک سازمان را برعهده داشته باشید. در این صورت قطعا به دسترسی‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت.

برای دسترسی مناسب نیاز به کشو و یا فایلینگ‌های مناسب با نیاز خود دارید. اگر میز را در ابتدا درست انتخاب کرده باشید بعنوان مثال میز معاونت ایستا ویژگی‎های منحصر به این جایگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد که متفاوت از نیازهایی است که یک کارشناس در یک سازمان به آن احتیاج دارد و دیگر نیاز به فایلنگ جداگانه ندارید.

اما اگر میز خود را قبلا خریداری کرده‌اید و امکان خرید میز را ندارید نگران نباشید؛ انتخاب فایلینگ مناسب نیز این امکان را برای شما فراهم می‌کند که دسترسی‌های بیشتری در اختیار داشته باشید.

برای مشاهده انواع فایلینگ می‌توانید به صفحه فایلینگ و کتابخانه مراجعه کنید.

 

  • صندلی راحت، کلید مهم در چیدمان میز کار اداری

همه ما می‌دانیم که اگر به طور میانگین 8 ساعت هر روز در محل کار حاضر باشیم حداقل 7 ساعت این زمان را بسته به نوع کار در حالت نشسته خواهیم بود. اینکه چه صندلی باید انتخاب کنیم کاملا به نوع کار وابسته است.

به عنوان مثال اگر شما منشی هستید و میز شما کانتر ایستاده است باید از صندلی‌های پایه بلند و با پشتی مناسب تهیه کنید که شاید فرصت بیشتری برای نشستن در اختیارتان قرار دهد. اما ممکن است که کانتر شما ایستاده نباشد و از کامپیوتر نیز استفاده کنید. قرار گیری درست در زاویه مناسب با کامیپوتر و در عین حال پاسخگویی به مراجعین بدون فشار به سر و گردن باید از عواملی باشد که برای خرید صندلی مناسب باید توجه کنید.

برای انتخاب صندلی اداری مناسب می‌توانید به صفحه مبل و صندلی مراجعه کنید.

 

میز کار اداری

جایگذاری اصولی در چیدمان میز کار اداری

 

  • جایگذاری مناسب وسایل در چیدمان میز کار اداری

اگر میز شلوغی دارید یا شغل شما نیاز به وسایل بسیاری دارد باید دقت کنید که میز بهم ریخته به مرور زمان شما را خسته می‌کند. برای جایگذاری وسایل روی میزتان اول لیستی از وسایلتان تهیه کنید و با توجه به نیاز روزانه شما به آن وسیله، میزتان را بچینید. با توجه به زاویه نشستنتان کامپیوتر را گوشه یا وسط میزتان قرار دهید. گوشه دیگر سمت راست یا چپ می‌توانید گلدان و قاب عکس را قرار دهید که از دسترستان دورتر باشد. وسط میز و زیر دستانتان بهتر است که پراستفاده ترین وسایل مثل خودکار، ماشین حساب، دفتر یا سایر وسایلتان باشد.

 

  • چیدمان میز کار اداری و استفاده از گل طبیعی

یکی از راه‌های مفید برای انرژی بخشی به محیط و ایجاد سرزندگی استفاده از گلدان با گل‌های طبیعی است. شما می‌توانید گیاهانی که نیاز به آفتاب یا آب با مقدار زیاد ندارند را تهیه کنید. همچنین می‌توانید گلدان‌هایی با رنگ‌های شاد مثل قرمز انتخاب کنید تا احساس شادتری در زمان کار داشته باشید.

 میز کار اداری

  • قفسه های چوبی برای روی میز

امروزه قفسه های کوچک زیادی برای روی میز کار ساخته شده‌اند که زیبایی بسیاری نیز دارند. این قفسه ها علاوه بر زیبایی چشم نوازی که به دلیل طراحی خاصشان دارند. محل مناسبی برای قرار دادن خودکار، کاغذ، فلش و... نیز هستند تا میز شما را از بهم ریختگی نجات دهند.

 

لازم به ذکر است که تیم مبلمان اداری و پارتیشن ایستا چیدمان را برای شما به صورت رایگان انجام می‌دهد.

همانطور که در ابتدا نیز ذکر کردیم عوامل بسیاری در چیدمان میز کار اداری تاثیرگذار هستند. در این مقاله به چند عنصر مهم در چیدمان پرداخته شد اگر شما نیز عوامل دیگری می‌شناسید که برای چیدمان میز اداری مهم هستند در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید