انتخاب میز کارشناسی مناسب برای محیط‌های اداری

انتشار : 1401/09/19
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

یکی از اصلی‌ترین محصولات مورد نیاز در دفاتر اداری، میزهای کارشناسی می‌باشند. این میزها که طولی بین  140 تا 160 سانتی متر دارند، نسبت به میزهای کارمندی بزرگتر و مجهزتر هستند.

میز کارشناسی به دلیل طراحی ساده‌ای که دارد، کاربردهای بسیار مختلف و گوناگونی داشته و از آن به عنوان میز اداری، میز تحریر، میز کامپیوتر و غیره استفاده می‌شود.

البته دقت داشته باشید که این میزها در کنار طراحی ساده‌ای که دارند، از تنوع مدل و طرح‎های بسیار متفاوتی برخوردار هستند که یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع این مدل‌ها، میز کارشناسی مدل L است.

برای ساخت این نوع میزها از متریال و مواد اولیه بسیار باکیفیت و مرغوبی استفاده می‌شود تا ماندگاری و کارایی آنها در بیشترین حالت ممکن خود باشد. از این رو تولیدکنندگان معمولا برای ساخت این میزها به سراغ انتخاب MDFهای بسیار باکیفیت و درجه یک می‌روند تا علاوه بر افزایش کارایی این میزها، ظاهر زیبایی نیز داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای انتخاب متریال اولیه مرغوب برای ساخت این نوع میز نیز این است که هرچه کیفیت این متریال بالاتر باشد، محصول ساخته شده پایداری بیشتری در دراز مدت به لحاظ کالیبراسیون و استفاده کاربر خواهد داشت.

ویژگی‌های مهم میز کارشناسی استاندارد

  1. اندازه: اولین و مهم‌ترین ویژگی یک میز کارشناسی استاندارد، ابعاد و اندازه میز به حساب می‌آید. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، میزهای کارشناسی با طول‌های بسیار مختلفی تولید می‌شوند. و برای انتخاب میز کارشناسی مناسب برای دفتر خود، باید به متراژ و فضای دفتر کارتان توجه کنید. فضاهای اداری و دفاتر کاری که متراژ زیادی دارند، بهتر است از میزهای کارمندی یا کارشناسی با ابعاد بزرگتر استفاده کنند و در دفاتر کوچکتر باید به سراغ انتخاب میزهای کوچکتر بروید.
  2. ارتفاع میز: پس از انتخاب طول و عرض مناسب و استاندارد یک میز، باید به ارتفاع آن توجه داشت. باید به این نکته دقت داشته باشید که عموما میزهایی که از ارتفاع زیادی برخوردار هستند، انتخاب مناسبی برای میز کارشناسی نمی‌باشند. زیرا کارمندان در پشت این میزها به راحتی نمی‌توانند وظایف و کارهای خود را انجام دهند. بهترین ارتفاع میز طبق استاندارد های جهانی و نرمال قد در ایرانیان 75 سانتی متر در نظر گرفته شده است که این ارتفاع در تمامی مدل های میز کارشناسی در ایستا رعایت شده است.

برای انتخاب و خرید یک میز با ارتفاع مناسب بهتر است به سراغ میزی بروید که افراد مختلف با قدهای متفاوت، بتوانند به راحتی پشت آن میز نشسته و فعالیت کنند. البته در هنگام خرید انواع میزهای اداری باید به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع میز و صندلی باید با هم متناسب و هماهنگ باشند. به طوری که فرد پس از نشستن برروی صندلی، بتواند به راحتی آرنج خود را بر روی میز قرار داده و بدون آنکه فشار زیادی به دست‌ها و شانه‌هایش وارد شود، با کامپیوتر و اسناد روی میز کار کند.

  1. فضای آزاد و خالی میز و راحت بودن پاها در زیر میز: همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم ظاهری میزکارشناسی، کشوها و فضاهای قفسه بندی شده‌ی این میزها است. گاهی طراحی این میزها به گونه‌ای است که این کشوها، فضای آزاد پایین میز را به طور کامل اشغال می‌کنند و فضای آزادی برای پای فرد باقی نمی‌ماند. در هنگام خرید و انتخاب مدل مناسب و استاندارد این میزها، باید حتما به این مورد نیز دقت کافی داشته باشید.
  2. رنگ بندی میزها: این نوع میزهای اداری نیز مانند سایر میزها، از تنوع جنس و رنگ بسیار متنوعی برخوردار می‌باشند. به همین دلیل در هنگام انتخاب میز استاندارد، باید در انتخاب رنگ مناسب میز نیز به خوبی دقت داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب میز از دو جهت بسیار حائز اهمیت است:

  • هماهنگی و رعایت هارمونی رنگ در فضای دفتر
  • تأثیر رنگ اجسام و وسایل بر روحیه افراد و تقویت یا تضعیف توان روانی و کاری آنها

در طراحی‌های جدید این میزها، طراحان و تولیدکنندگان به سراغ استفاده از رنگ های متنوع برای ساخت آنها رفته و به این صورت تنوع و زیبایی بیشتری به این میزها بخشیده‌اند.

  1. نوع و مدل: آخرین ویژگی مهم انواع میز و صندلی اداری را می‌توان مدل آن دانست. در هنگام خرید یک میز کارشناسی استاندارد و مناسب برای دفتر کار خود، باید مدلی را انتخاب نمایید که به خوبی با سبک دکوراسیون و سایر مبلمان اداری دفترتان هماهنگ باشد. به طور مثال میزهای کلاسیک کارشناسی یک انتخاب بسیار مناسب برای دفاتری است که دکوراسیون چوبی دارند. در مقابل دفاتر و محیط‌هایی که چیدمان مدرن دارند، بهتر است میزهای کارشناسی به سبک مدرن را انتخاب نمایند.

تفاوت میز کارمندی و کارشناسی

بسیاری از افراد هستند که میزهای کارمندی را با میزهای اداری کارشناسی اشتباه می‌گیرند و تفاوت میان این دو میز را نمی‌دانند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، خوب است که بدانید اولین مشخصه میز کارشناسی و تفاوت بارز آن با میز کارمندی، در شکل مجموعه میز (L نبودن میز کارمندی) و عموما حضور یک فایل مجزا در میز کارشناسی است.

قیمت و خرید میز کارشناسی استاندارد

قیمت میز کارشناسی با توجه به کوچکتر بودن ابعاد و ساده‌تر بودن طرح آنها در مقایسه با سایر میزهای اداری همچون میز مدیریت، پایینتر و مناسبتر است. اما به طور کلی می‌توان گفت اصلی‌ترین عامل در تعیین قیمت نهایی این میزها نوع و میزان متریال به کار رفته در آنها می‌باشد.

در پایان چنانچه قصد خرید انواع میز اداری یا میز کارمندی و کارشناسی استاندارد را دارید و یا می‌خواهید از قیمت این میزها اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ مجموعه مبلمان اداری ایستا بروید.

برای ارتباط با ایستا نیز کافی است که با شماره 02188701330 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم برای انتخاب بهترین میز و مبلمان اداری را در اختیار شما قرار دهند.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید