چرا مبلمان اداری در یک دفتر مهم است؟

انتشار : 1400/01/16
بروزرسانی : 1402/12/19
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

مبلمان به عنوان مرکز اصلی در هر مکانی مثل خانه، دفتر یا فضای تجاری در نظر گرفته ‌می‌شود. مبلمان در تعریفی ساده به اشیایی گفته می‌شود که از فعالیت‌های مختلف انسان مثل (نشستن، غذا خوردن، خوابیدن و غیره) پشتیبانی می­ کنند. یا اینکه اشیا در ارتفاع مناسب نگه داری یا از دسترس دور نگه می‌دارند، مثل قفسه‌ها و کمدها که این وظیفه را دارند. در یک محیط کار مدرن، مبلمان نقش مهمی در فضای محیط کار دارد و باعث ایجاد فضای امن و آرامش بخش و احساس راحتی به همه ساکنین دفتر می ­شود. کارایی مبلمان اداری در یک دفتر فقط با راحتی از سنجیده نمی‌شود. در این مقاله مهم ترین دلایل اهمیت مبلمان اداری را بررسی کرده‌ایم.

اهمیت مبلمان اداری در بزرگ جلوه دادن دفتر

مبلمان گاهی اوقات می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند، اما در صورت چیدمان مناسب، دفتر در واقع جادارتر به نظر می‌رسد. استفاده از مبلمان اداری چند منظوره برای دفاتر کوچک بسیار ایده آل است.  مثلا استفاده از میز یا کردنزای که می‌تواند به عنوان میز دستگاه قهوه هم عمل کند.  یا قفسه‌ای که می‌تواند به عنوان کابینت یا جایی برای گذاشتن وسایل تزئینی عمل کند. یا استفاده از میز اداری مدولار یا ماژولار که قابلیت اتصال به یکدیگر و ایجاد میز بزرگ مانند میز جلسات یا میز کنفرانس را دارد. استفاده از این لوازم در عین کارایی، آزادی حرکت بیشتری نیز به شما می‌دهند.

قرار دادن مبلمان بزرگ تر در برابر دیوارها نیز، فضای باز را به حداکثر می‌رساند. مسیرها و فضاهای حرکت مهم هستند، اگر می‌خواهید که مبلمان اداری خود را متناسب با فضای دفتر خود تهیه کنید، توجه به این مسیرها برای بزرگتر نشان دادن دفتر حیاتی است. سعی کنید که از نور طبیعی یا از فضای پرنور بیشتر در دفتر کار خود استفاده کنید. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای یا پارتیشن با ارتفاع کم که باعث پخش شدن نور بیشتری می‌شود، احساس باز بودن فضا و وجود گردش هوا را به همه منتقل می‌کند.

میز کارشناسی اداری

 

نقش مبلمان اداری در افزایش تعامل کارمندان

سعی کنید میز اداری مناسبی را برای هر بخش دفتر خود انتخاب کنید. طراحی و چیدمان مناسب دفتر کار باعث ایجاد راحتی و تعامل بهتر بین کارمندان می‌شود و تعامل بین کارکنان با افراد بالادستی را نیز بهبود می‌بخشد. اهمیت مبلمان اداری جدید آن مفهوم قدیمی فضای کاری سرد و خشک را از بین برده‌ و مفهوم جدیدی از مفهوم کار را تعریف کرده‌است. مبلمان اداری شما نباید دید را محدود کند یا آزادی حرکت را از کارمندان سلب نماید. هر چه به این موارد دقت بیشتری داشته باشید زمینه همکاری بین کارمندان بیشتر می‌شود.

استفاده از میز کار گروهی، یکی از راه های افزایش تعامل بین کارمندان و تیم های کاری است. این میزهای مشترک دو و چهار نفره، با جداکننده یا دیوایدر تقسیم بنده شده و ضمن تامین فضای خصوصی مورد نیاز هر کارمند، امکان مشورت و همکاری در کار را فراهم می کنند. میز اداری مدولار نیز می تواند به شکل چند نفره و مشترک، چیده شده و همین کارایی را داشته باشد. 

ارزش همکاری و تعامل بین کارمندان برای کافرمایان و رهبران مشخص است. راه ایجاد ایده‌های انقلاب و استراتژی‌های بازاریابی، ترویج فضای همکاری و تعامل بدون مانع در محل کار است که در گرو انتخاب درست مبلمان اداری است.

 اهمیت مبلمان اداری

اهمیت مبلمان اداری در ارتقا سلامت کارمندان

یکی دیگر از مزایای داشتن مبلمان اداری چند منظوره این است که به ارتقا رفاه کارکنان کمک کند. می‌توانید یک قفسه اداری چند محفظه‌ای با فضاهای مختلف برای وسایل تفریحی مثل بالش، بالش گردن، اسباب بازی یا کتاب داشته باشید. همچنین می‌توانید کشوهایی را نصب کنید تا قهوه ساز، چای‌ساز، نوشیدنی سالم یا حتی دستگاه پاپ کورن را در آن قرار دهید.

اگر می‌خواهید کمی استراحت کنید و یک فنجان چای یا آب میوه بخورید، اطمینان حاصل کنید که کشوها از قد کافی برخوردار هستند و دسترسی به آن راحت است. داشتن ارتفاع کافی برای یک کشو بدون نیاز به خم شدن برای باز کردن محفظه، دسترسی را آسان می‌کند. می‌توانید بشقاب، ظروف، لیوان و سایر وسایل مفیدی که کارمندان ممکن است در صورت برگزاری جشن یا مهمانی‌های اداری به آنها احتیاج داشته باشند را درون این قفسه یا کشوها نگهداری کنید. 

 

        

 

مبلمان اداری به بهبود رفتار با مراجعین کمک می‌کند

منظور ما تعاملاتی است که فقط به کارمندان محدود نمی‌شود، بلکه این تعاملات شامل همه افرادی است که به محل کار و دفتر داخل و خارج می‌شوند. می‌توان این تعاملات را با استفاده از مبلمان امکان پذیر کرد. تعامل کارمندان با یکدیگر و با سایرین علاوه بر گسترش شبکه‌ اجتماعی در محیط کار می‌شود باعث بهبود سلامت اجتماعی دفتر نیز می‌شود. به عنوان مثال یک کانتر پذیرش مناسب، که ابعاد درستی داشته باشد به کاربر آن آین امکان را می دهد تا مراجع را به راحتی ببیند و با او ارتباط درستی برقرار کند. ارتفاع بلند کانتر میز پذیرش، فضای شخصی کارمند را از در معرض دید مراجعین، خارج کرده و به او احساس امنیت و آرامش می دهد. 

مبلمان در اتاق استراحت یا اتاق ناهار هم نقش مهمی در این تعاملات دارند. سعی کنید از میز اداری کوچکتر و صندلی‌های بیشتری استفاده کنید، تا امکان صحبت گپ دوستانه بیشتری هنگام ناهار یا صبحانه به وجود آید. همچین این مبلمان به کارمندان این احساس را منتقل می‌کنند که هر زمان که نیاز باشد می‌توانند استراحت کنند. با یک فضای ناهار مشترک و باز، به کارکنان حس ارزشمندی داده ی‌شود که می‌توانند در کنار رئیس غذا بخورند. مراجعین و مشتریان هم با حضور کارمندان در بخش غذاخوری، از ایجاد مزاحمت در زمان غذا و استراحت، خودداری می کنند. 

شاید باورتان نشود، ولی مبلمان و چیدمان اداری مناسب می تواند جلوی بسیاری از دلخوری ها و سوءتفاهم ها در تعاملات اجتماعی را بگیرد. 

مبلمان اداری به تنوع در محل کار کمک می‌کند

هر محل کار از بخش های مختلفی تشکیل شده است و کارمندان بسته به بخش‌هایی که به آنها گماشته شده‌اند، وظایف مختلفی را انجام می‌دهند. در حالی که خوب است که یک حس تخصیص و تقسیم کار در محل کار وجود دارد. این نباید مانع تعامل سالم و موثر کارکنان و جریان بی وقفه فرآیندها شود. اهمیت مبلمان اداری در این است که می‌تواند به کارمندان مختلف اجازه دهد به بخش های مختلف یا نمایندگان این بخش ها نزدیک شوند. کارکنان ارزش ادارات مختلف را درک می‌کنند و از نقش‌های همکاران مطلع می‌شوند. یک محیط کار باز و راحت همچنین فرهنگ احترام در بین کارمندان را پرورش می‌دهد.

 

اهمیت مبلمان اداری

اهمیت مبلمان اداری در بهبود بهره وری کارکنان 

با وجود تمام تأثیرات مثبت مبلمان داری، یکی از مطلوب‌ترین نتایج آن افزایش بهره وری کارمندان است. وقتی صندلی‌ها و میزهای کار با طراحی ارگونومیک در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد، شکایت کمتری از دردهای عضلانی و بدن درد وجود دارد. این باعث‌ می‌شود از لحاظ ذهنی هوشیارتر و فعالیت بیشتری داشته باشند. وقتی قطعات مبلمان جذاب و راحت باشد، کارمندان بهتر کار می‌کنند و در محیط کار خود احساس شادی می‌کنند.

مانند یک ماشین روغن کاری شده، کارمندان سالم خروجی با کیفیت‌تری تولید می‌کنند و همچنین متعهد می شوند که به طور منظم کار کنند و میزان غیبت را کاهش می‌دهند. همه اینها با نصب مبلمان مناسب امکان پذیر است. این چقدر به نفع کارفرمایان و صاحبان مشاغل است؟ بهره وری بهتر به نرخ تولید و درآمد بالاتر تبدیل می‌شود. همچنین به معنای درآمد بیشتر است.

مبلمان اداری می‌توانند برداشت خوبی از خود به جای بگذارند

مبلمانی که داخل دفتر کار یا فضای کار خود قرار می‌دهید می‌تواند چیزهای زیادی در مورد سابقه و هویت شرکت بیان کند. شیک و راحت بودن مبلمان و استفاده از آن می‌تواند احساس استقبال و مراقبت از کارمندان را منتقل کند. صندلی هایی که از پشتی راحتی و امکان حرکت آزاد را دارند، می‌توانند باعث شوند کارکنان وظایف خود را بهتر انجام دهند. همچنین، مشتریانی که از دفتر یا فضای کار شما بازدید می‌کنند، چیزهای زیادی برای مشاهده خواهند داشت و داشتن مبلمان ظریف می‌توانند علاقه آنها را به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد شرکت جلب کند. مخلوط کردن مبلمان کلاسیک و معاصر باعث ایجاد انعطاف پذیر نشان دادن شما می‌شود.

اهمیت مبلمان اداری در نمایش تصویر خوب شرکت

با گسترش جنبه اجتماعی مزایای مبلمان در یک دفتر، آنها می‌توانند چهره خوب و مطلوبی به شرکت شما بدهند. ترکیبی از مبلمان کلاسیک با طراحی عالی و مبلمان مدرن با طراحی ارگونومیک، تصویری پیچیده و متنوع به شرکت شما می‌بخشد. یک دفتر بزرگ، همراه با مبلمان چند منظوره و صرفه جویی در فضا می‌تواند هوای مطبوعی به دفتر شما بدهد. بازدیدهای به ظاهر عادی ممکن است در واقع باعث شناخته شدن بیشتر شرکت شما از طریق هماهنگی مثبت بین قطعات مبلمان و سرنشینان دفتر و موارد استفاده از مبلمان شود.

پیامدهای داشتن مجموعه‌ای عالی از مبلمان در دفتر و محل کار چیست؟ در واقع دلایل قانع کننده زیادی وجود دارد.  بهترین دلیل آن برای بهبود بهره وری کارمندان است. مزایای انتخاب خوب مبلمان می‌تواند مزایای کلی برای شرکت ایجاد کند. آنها نه تنها به نفع اشخاص محل کار و شرکت هستند، بلکه کل شرکت همچنین می‌تواند از تصویر پیشرفته ایجاد شده توسط انتخاب درست مبلمان بهره‌مند شود.

 میز کار اداری

 

 خدمات حرفه‌ای مبلمان اداری و پارتیشن ایستا!

تیم با استعداد و باتجربه ایستا می‌تواند روشی ایده‌آل برای ترکیب و مطابقت محصولات متناسب با تجارت شما و متناسب با بودجه تان فراهم کند. تیم ما می‌تواند خدمات حرفه‌ای به شما ارائه دهد تا تمام بخش‌های محل کار شما را با مبلمان زیبا و کاربردی تجهیز کند.

امروز با تیم ایستا تماس بگیرید!

اگر به هر یک از راه حل‌های دفتر ما علاقمند هستید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@ista1.com ایمیل ارسال کنید.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید