ایده هایی برای طراحی داخلی اداری

انتشار : 1402/06/29
بروزرسانی : 1402/11/11
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

شاید زمانی که برای سفارش و خرید مبلمان شرکت خود اقدام می کنید، ایده های زیادی برای طراحی داخلی اداری داشته باشید. در روند کار و تخمین شرایط است که برخی از این ایده ها انتخاب و اجرا می شوند. این مقاله مطالب مفیدی درباره ی شکل گیری ایده های دکوراسیون دفتر کار را در اختیارتان قرار می دهد.

مزایای طراحی داخلی اداری مناسب

شما برای داشتن یک دفتر کار که کارکنان در آن به خوبی و با بهره وری زیاد، کار کنند، به وسایل و تجهیزاتی نیاز دارید. از انواع میز اداری مثل میز مدیریت، میز معاونت، میز کارشناسی، میز کارمندی، میز کنفرانس، میز پذیرش، میز کار گروهی، میز مدولار و میز جلومبلی اداری گرفته تا انواع فایل و کمد اداری همه و همه می توانند به بهبود شرایط کار کمک کنند.  

کارشناسان ما در شرکت ایستا آماده اند تا با رعایت نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری، بهترین پیشنهادها را در زمینه ی خرید مبلمان اداری مناسب دفتر کارتان به شما ارائه دهند. 

بیایید برخی از مزایای طراحی داخلی اداری را بررسی کنیم: 

  • افزایش خلاقیت و بهره وری

    اگر می خواهید خلاقیت و بهره وری کارمندان خود را افزایش دهید، به جای یک دفتر کار تنگ و تاریک، یک فضای باز و روشن در اختیار آن ها قرار دهید. فارغ از نوع طراحی دکوراسیون اداری، لازم است به رابطه ی مستقیم کیفیت طراحی داخلی با رشد خلاقیت و بهره وری کارکنان، اعتقاد داشته باشید. هیچ گزینه ی دیگری وجود ندارد و بهتر است قبل از شروع کسب و کار خود، برنامه ریزی لازم برای این کار را انجام دهید.  

میز کارشناسی

  • جذب بهترین منابع انسانی

    بدیهی است که نیروی کار ماهر، رغبت بیشتری برای کار در سازمان و شرکتی دارد که به نیازهای او توجه بیشتری نشان دهد. بنابراین سرمایه گذاری شما در طراحی داخلی اداری، به شکل مستقیم در جذب نیروهای بهتر و در نتیجه فرآیند کاری مناسب تر موثر است. 
  • معرفی برند تجاری

    قطعا شما هم مانند سایر افراد نمی خواهید با یک دفتر کار سرد و دلگیر، در ذهن مشتریان و مهمانان ثبت شوید. انتخاب طراحی دکوراسیون اداری درست، حس حرفه ای تر بودن را انتقال می دهد و تاثیر بهتری بر ذهن و روح افراد باقی می گذارد. 
  • استفاده کارآمد از فضای اداری

بسیاری از دفاتر دارای فضاهایی هستند که به دلیل برنامه ریزی ضعیف در طول ساخت و ساز، ارزش خود را از دست داده اند. با بررسی فضا و ارزیابی مجدد دکوراسیون اداری، می توان از این قسمت ها هم به خوبی استفاده کرد. کافی است چند تغییر در تناسبات طراحی داخلی ایجاد کنید و با خرید چند میز کار اداری، یا نصب پارتیشن اداری، بازدهی زیادی از این فضاها داشته باشید.  

گرچه تغییر طراحی ممکن است دشوار به نظر برسد، ولی ما در ایستا، راه هایی برای بهبود فضای اداری شما پیدا می کنیم. فرقی نمی کند که به عنوان بخشی از توسعه یا بازسازی به دنبال یک چیدمان اداری جدید باشید. انجام این کار با کمک طراحان باتجربه ی ما، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ی شما می شود. 

کانتر پذیرش اداری

ایده های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی اداری

این نکته را در نظر داشته باشید که معرفی این ایده ها به این معنی نیست که فقط این ایده ها ی طراحی داخلی اداری وجود دارند. به طور قطع ده ها و شاید صدها ایده ی دیگر برای طراحی دفتر کار وجود دارد. ما در این جا به متداول ترین این ایده ها می پردازیم. با فکر کردن به این ایده ها، می توان خلاقیت را رشد داد و به طرح ها و ایده های جدید رسید. 

 دفتر الهام گرفته از طبیعت

اگر دفتر کار شما نور طبیعی کافی دارد و به کمک آن می توانید در آن جا گل و گیاه پرورش دهید، سرمایه گذاری باارزشی انجام داده اید. گیاهان با تولید اکسیژن و ایجاد حس طراوت و تازگی، سلامت روان و بهره وری کارکنان را افزایش می دهند. هر نوع جلوه ی طبیعت و عناصر طبیعی، به دفتر کارتان روح زندگی می بخشد و در کنار مبلمان اداری چوبی مانند میز چوبی و مبل راحتی چوبی فضای کاری دلنشینی ایجاد می کند. 

• فضای کاری رنگارنگ مدرن

استفاده از رنگ های شاد و متنوع، به فضای کار شما انرژی و شادی می دهد. کارمندان در کنار رنگ های تیره و سرد، کسل و خواب آلود می شوند. بهتر است این رنگ ها را با رنگ های شاد و خالص در محیط کار، متعادل کنید. 

عناصر مختلفی در طراحی داخلی اداری وجود دارد که می توانید از آن ها به عنوان المان های رنگی در محیط کار استفاده کنید. اگر در و دیوار دفتر کار خود را با رنگ های خنثی پوشش داده اید، می توانید مبلمان اداری مانند میز کار، صندلی اداری، مبل های راحتی، میز جلو مبلی و فایل و قفسه و کمد اداری را با رنگ های گرم و زنده سفارش دهید. 

• طراحی دفتر مبتنی بر نوع فعالیت افراد

وقتی کارمندان شما بتوانند در مناطق کاری مشترک در امکانات، به فعالیت شغلی خود بپردازند، طراحی دفتر کار مبتنی بر نوع فعالیت اجرا شده است. به عنوان مثال کارمندانی که به کامپیوتر نیاز دارند، در مناطقی که کامپیوتر وجود دارد، مستقر شوند. به عبارتی در این نوع طراحی دکوراسیون دفتر کار، کارمندان می توانند براساس وظایفی که به آن ها محول شده است، فضایشان را تغییر دهند. 

اگر تا به حال از میز کار گروهی دو یا چهار نفره در ایستگاه های کاری استفاده نکرده اید، بهتر است با مزایای بسیار آن ها آشنا شوید. یکی از مزایای این میز کار اداری، امکان استفاده ی افراد به صورت مشترک از امکاناتی مانند پرینتر است.

میز مدیریت و میز کنفرانس

• طراحی مدرن اداری منعطف

اگر طراحی دفتر اداری مدرن شما، سازگار و منعطف باشد، برای کسب و کارتان فضاهای چند منظوره خواهید داشت. در این فضا می توانید از مبل های اداری راحتی برای گپ و گفت با همکاران و از میزهای بلند برای افزایش تمرکز در کار استفاده کنید. فضاهای چند منظوره به کارمندان شما این امکان را می دهد که در انتخاب فضای فعالیت های روزانه ی خود، استقلال و آزادی عمل بیشتری داشته باشند. 

طراحی اداری منعطف، در صورتی که به درستی انجام شود، شما را در دستیابی به یک دکوراسیون اداری ساده و شیک کمک خواهد کرد.

• دفتر کار آکوستیک

اگر به منظور کاهش نویز و سروصدا می خواهید از پنل های عایق صدا، شیشه های دو جداره و دیواره های آکوستیک استفاده کنید، تصمیم بزرگی برای افزایش بهره وری گرفته اید. در شرایطی که گاهی چند دقیقه طول می کشد تا افراد تمرکز کافی را برای ادامه ی کار پیدا کنند، اهمیت پیدا کردن راهکار هایی برای حذف صداهای مزاحم بیشتر به چشم می آید. 

میز کار اداری

• درب و دیوار شیشه ای

شاید امروزه با توجه به شلوغی شهرها و دشواری یافتن دفتر کاری با پنجره های بزرگ و نور طبیعی زیاد، استفاده از دیوارها و درب های شیشه ای داخلی بهترین انتخاب باشد. پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره و دو جداره، می تواند دست شما را در استفاده از نور طبیعی باز بگذارد. ضمن این که با ایجاد اتاق های مختلف، فضای خصوصی لازم را در اختیار کارمندان قرار دهد. 

• طراحی مدولار

در طراحی داخلی اداری مدولار، با خرید میز اداری مدولار یا ماژولار، می توانید براساس شرایط و نیاز، به مبلمان اداری دفتر خود کاربری های مختلف بدهید . طراحی داخلی اداری مدولار به خصوص برای دفاتر کوچک که فضای کافی برای استفاده ی ثابت از فضاها و مبلمان اداری را ندارند، بسیار مناسب است. 

نتیجه گیری

دفاتر کار، خانه ی دوم همه ی ما هستند. اگر ترجیح می دهید خانه ی دوم خود و پرسنل شرکتتان حال و هوای بهتر و بهره وری بالاتری داشته باشد، با همکاران ما در شرکت ایستا تماس بگیرید. شرکت ایستا با بیش از سی سال تجربه، می تواند به شما برای خرید و تجهیز مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار کمک کند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید