دکوراسیون اداری ساده و شیک

انتشار : 1402/06/19
بروزرسانی : 1402/10/05
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

امروزه نقش هنر مینیمالیستی در طراحی دکوراسیون اداری به خوبی دیده می شود. اگر می خواهید یک دکوراسیون اداری ساده و شیک در دفتر کار خود داشته باشید، لازم است به تجربه و دانش کسانی که سال ها در این هنر-صنعت کار کرده اند، اعتماد کنید. در این مقاله به برخی از ایده های چیدمان مبلمان اداری که دفتر کار شما را به ساده و در عین حال زیباترین شکل ممکن تجهیز می نماید، می پردازیم. 

شما می توانید برای طراحی داخلی فضای کار خود، سبک های مختلف و متنوعی را انتخاب کنید: سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن و سبک های دیگر. 

خوشبختانه شرکت طراحان چیدمان ایستا برای اغلب سبک های دکوراسیون داخلی اداری، محصولات مناسبی دارد که با خواست و سلیقه ی شما هماهنگ باشد. 

چرا دکوراسیون اداری ساده و شیک را ترجیح می دهیم؟

 دلایلی زیادی برای اقبال مردم به سبک دکوراسیون ساده یا مینیمالیستی وجود دارد. مینیمالیسم فلسفه و سبک زندگیی است که بر سادگی، کارکرد و حذف افراط تمرکز دارد. بنابراین در سبک مینیمالیستی، اولویت با حذف موارد غیر ضروری، تمرکز بر موارد ضروری و ایجاد تعادل بین زیبایی شناسی و عملکرد است. 

چگونه یک دفتر کار ساده و شیک طراحی کنیم؟

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که فارغ از نام سبک و دسته ی هنری، به این نتیجه رسیده اید که دکوراسیون اداری ساده و شیک برای دفتر کارتان مناسب تر است. 

در این جا به برخی از مواردی که شما را در دستیابی به این هدف یاری می کند، اشاره می کنیم:

  • مبلمان اداری ساده

    امروزه و در مبلمان اداری مدرن ، سادگی یکی از اصول اولیه است. ساختار اقتصادمند هنر دکوراسیون جدید، دیگر نه جایی برای مبلمان بزرگ و جاگیر و سنگین قدیمی دارد و نه اجازه می دهد سرمایه و انرژی کار، صرف پرداخت های پیچیده و تزئینات پرطمطراق شود. هر چند هنوز هم نمونه های اندکی از این نوع محصولات، تولید می شود. انواع میز اداری مدرن و ساده، صندلی ارگونومیک و قفسه های اداری کاربردی ایستا، دستیابی به دکوراسیون اداری ساده و شیک را راحت کرده است. 
  • استفاده از نور طبیعی

    نور طبیعی، دفتر کار را بزرگ تر نشان می دهد و باعث افزایش بهره وری کارکنان می شود. شما می توانید فضای باز دفتر کارخود را با پارتیشن شیشه ای اداری، بخش بندی کنید و نور طبیعی را در دکوراسیون اداری ساده و شیک آن حفظ نمایید. 

طراحی چیدمان اداری

  • حذف وسایل اضافه

    وسایل و تجهیزات دفتر کار شما باید متناسب با فضای کلی و کارکنان آن باشد. به عنوان مثال اگر تجارت شما با تعداد معین و محدودی پرسنل کار می کند، شما به میز و صندلی اضافه احتیاج ندارید. ضمن این که می توانید با خرید میز کار گروهی (ورک استیشن) یا میز مدولار، فضای کمتری را به مبلمان و تجهیزات اختصاص دهید. 
  • استفاده از رنگ های خنثی

    برای ایجاد فضایی آرام و شیک، از رنگ های خنثی و ملایم استفاده کنید. سایه های سفید، خاکستری و بژ انتخاب های عالی هستند. حتما در هنگام سفارش مبلمان اداری دفتر کار خود، تنوع پالت رنگی محصولات برند مورد نظر را بررسی کنید. بهتر است بین رنگ دیوارها و مبلمان هارمونی وجود داشته باشد. رنگ های خنثی نور را انعکاس و دکوراسیون اداری ساده و شیک محل کار شما را به خوبی نمایش می دهند. 
  • ذخیره سازی

    برای آن که بتوانید به اسناد و وسایل دفتر کار خود نظم ببخشید، لازم است که حتما فضای کافی برای ذخیره سازی را در آن پیش بینی کرده باشید. خرید فایل اداری و کمد اداری به شما در سر و سامان دادن به وسایل کمک می کند. یک کتابخانه یا قفسه اداری ارزان که بتواند انبوهی از اسناد و اطلاعات را در خود جای و دفتر کار را از آشفتگی نجات دهد، ده ها برابر قیمتش ارزش دارد. 
  • فضاهای چند منظوره

    با تغییر شکل کار در دنیای امروز، کاربری فضاها چند منظوره شده است. به عنوان مثال شما ممکن است نتوانید در دفتر کار کوچک خود، فضایی را به شکل ثابت به اتاق کنفرانس اختصاص دهید. مهم ترین تجهیزات اتاق کنفرانس، میز کنفرانس است که معمولا فضای زیادی اشغال می کند. ولی اگر میز مدولار یا ماژولار ایستا را خریده باشید، می توانید در جلسات، با کنار هم قرار دادن آن ها میز کنفرانس درست کنید. 

میز مدیریت و میز کنفرانس اداری

افزایش بهره وری اداری

راه اندازی و تجهیز یک دفتر کار سختی ها و مشکلات خودش را دارد. بهتر است در دکوراسیون اداری ساده و شیکی که به وجود آورده اید، راه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین این راه ها صرفه جویی در مصرف انرژی است. در این جا به چند نکته  که می تواند به شما در جلوگیری از اتلاف انرژی کمک کند، می پردازیم.

• روی روشنایی اداری کم مصرف سرمایه گذاری کنید. 

دفتر اداری با نور کم می تواند روی بازدهی کارمندان تاثیر منفی بگذارد. حتما روشنایی مورد نیاز را به طور کامل تامین نمایید. ولی بهتر است با استفاده از لامپ کم مصرف، در هزینه ی مصرف برق محل کار خود صرفه جویی کنید. اهمیت نورپردازی محیط کار به حدی است که باید در زمان طراحی دکوراسیون دفتر کار، روشنایی مناسب در نظر گرفته شده و تعبیه شود. 

• گرمایش و تهویه مطبوع را کنترل کنید. 

نظارت بر سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع می تواند چالش برانگیز باشد. هرکدام از این سیستم ها در بعضی از ماه ها و فصول سال، بسیار حیاتی و در روند فعالیت کارمندان تاثیرگذار هستند. این وظیفه ی شماست که در طراحی داخلی اداری، برای آن ایده و برنامه داشته باشید. هرچه کارفرما در زمان دکوراسیون دفتر کار به این موضوع کم تر توجه کند، خسارت و آسیب های بیشتری در آینده تجربه خواهد کرد. 

• پارتیشن شیشه ای مناسب تهیه کنید.

پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره یا دو جداره اگر درست طراحی و نصب شود، می تواند در جریان حفظ و استفاده ی درست از انرژی موثر باشد. شیشه نور را از خود عبور می دهد و اتاق های ایجاد شده توسط پارتیشن شیشه ای اداری می توانند، نور طبیعی لازم را داشته باشند. شما می توانید با تنظیم ارتفاع مناسب برای پارتیشن شیشه ای اداری، تهویه ی مطبوع تری نیز برای کارمندان دفتر کار خود فراهم نمایید. 

امیدواریم مطالب ارائه شده به شما در طراحی دکوراسیون اداری ساده و شیک، کمک کرده باشد. شما می توانید با همکاران ما در شرکت ایستا تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان آن ها برای خرید محصولات و طراحی فضای کاری خود استفاده نمایید.

تماس با شرکت ایستا 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید