دکوراسیون دفتر کار

انتشار : 1399/12/23
بروزرسانی : 1402/10/02
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

اهمیت دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک

جذب و نگهداری بهترین کارمندان در یک سازمان یک کلید حیاتی برای راه اندازی یک تجارت موفق است. اما تشویق آن‌ها برای استفاده بیشتر از مهارت‌هایشان نیز برای افزایش بهره وری بیشتر یک شرکت مهم است. به عنوان یک صاحب تجارت مشتاق، این مسئولیت شماست که با ارائه جلسات آموزش کامل، محیط کار مناسب و پاداش، کارایی تیم خود را در بالاترین سطح قرار دهید.

اما یک چیز دیگر وجود دارد که ما غالبا از آن چشم پوشی می‌کنیم و آن مبلمان اداری و چیدمان دفتر کار است. در این مقاله انواع مختلف چیدمان دفتر را برای شما قرار داده‌ایم. 

 

دکوراسیون دفتر کار یکی از جنبه‌های کلیدی است که می‌تواند به شما کمک کند تا چیزها را به روش بهتری سازماندهی کنید در حالی که به کارمندانتان اجازه می‌دهد در یک محیط کار راحت، کار با کیفیتی را انجام دهند. یک دکوراسیون دفتر کار مناسب، نه تنها ظاهر و احساس فضای اداری را افزایش می‌دهد بلکه کارکنان را ترغیب می‌کند تا به طور منظم از بهره وری خود را افزایش دهند.

دکوراسیون دفتر کار

خرید انواع میز اداری، کمد و کتابخانه، فایل بایگامی و پارتیشن اداری، تنها زمانی مناسب است که شما برای طراحی دفتر کار عمیقا فکر و برنامه ریزی کرده باشید. همان طور که یک طراحی داخلی مناسب دفتر کار، بدون خرید مبلمان اداری شیک و مدرن امکان پذیر نیست، سفارش میز کار لاکچری و شیک در یک دفتر بدون چیدمان اصولی و زیبا، هدر دادن بودجه ی شرکت است.

اگر می‌خواهید فضای کاری خود را از ابتدا طراحی کنید، باید همه چیز را در مورد انواع مختلف چیدمان دفتر کار بدانید. در اینجا انواع مختلفی از چیدمان دفتر کار مرسوم، مد روز و چشمگیر آورده شده است. بیایید نگاهی به انواع این طرح‌ها به همراه مزایا و معایب آن‌ها بیندازیم.

 

انواع چیدمان دفتر کار شیک و مدرن

 

طرح Cellular Office ( دفتر سلولی)

 

طبق تحقیقات اخیر، دکوراسیون دفتر کار مستقیما بر روحیه کارمندان تاثیر می‌گذارد که بر کیفیت کار و سایر کارهای عملیاتی آنان تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که کارآفرینان عصر جدید بیشتر روی این جنبه‌ها تمرکز می‌کنند. مهم نیست شرکت شما چقدر کوچک یا بزرگ باشد، استفاده از یک طرح کارآمد برای دفتر مانند طرح سلولی همیشه پتانسیل تاثیرگذاری بر عملکرد کارمند شما را دارد.

 

Cellular Office  یکی از محبوب ترین چیدمان‌ها است که در آن کل فضای کف برای یک یا چند کارمند به فضاها یا اتاقک‌های مجزا تقسیم می‌شود. مناطقی است که به ترتیب تقسیم بندی می‌شود و فضای خصوصی خود را در اختیار کارمندان قرار می‌دهد.

در طرح دفتر سلولی امکان استفاده اتاق‌های جداگانه یا حتی با استفاده از پارتیشن، ایجاد سقف، پنجره یا در به وجود می‌آید. این بدان معنی است که هرکدام از کارمندان فضای جداگانه خود را بدست می‌آورند که در آن می‌توانند کار خود را به روشی که می‌خواهند انجام دهند. یک میز کار اداری یک نفره مانند میز کارمندی یا میز کارشناسی، می تواند این فضای شخصی را به یک ایستگاه کاری مناسب تبدیل کند. به یاد داشته باشید این دفتر کار کوچک، به فضای ذخیره سازی مانند فایل کشودار و کمد و قفسه نیاز دارد تا کاربر، بتواند وسایل و امکانات ضخصی خود را در آن ها نگهداری کند. 

اما بهترین قسمت در مورد این نوع طرح دفتر کار این است که شما می‌توانید اتاق‌های کوچک برای تیم عملیاتی مختلف خود ایجاد کنید این برای تیم شما و همچنین بهره‌وری شرکت مفید است.

دکوراسیون دفتر کار

 

جوانب مثبت دفتر سلولی

 

1. پرورش کار مستقل

یکی از بهترین مواردی که در زمینه چیدمان دفتر سلولی وجود دارد محیط اداریِ کارآمد را تا حدود زیادی ارتقا می‌دهد. شانس افزایش بهره‌وری زمانی بیشتر می‌شود که کارمندی فضای کاری مناسبی بدست آورد که بتواند بدون هیچ مانعی کار خود را مدیریت کند.

2. تمرکز را بهبود می‌بخشد

دکوراسیون دفتر کار به صورت سلولی محیطی آرام را برای کارمندان و کارفرمایان فراهم می‌کند و هدف آن‌ها تنها تمرکز بر شغل مربوطه خواهد بود. معمولا این نوع چیدمان دفتر کار برای برنامه نویسان، نویسندگان، تحلیل‌گران و کادر فنی ایده آل هستند. این مشاغل به سطح بالایی از تمرکز احتیاج دارند و بنابراین اتاقک‌های خصوصی، فضایی عالی برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

 

3. حریم خصوصی را تضمین می‌کند

در کابین‌های جداگانه، فرد از امنیت و حریم خصوصی بالایی برخوردار خواهد شد. این به معنای این است که اسناد محرمانه شما و سایر اسناد مربوطه ایمن خواهند ماند، زیرا هیچ کس اجازه ورود به فضای کار خصوصی شما را ندارد.

گفتگوهای تلفنی خصوصی نیز در این نوع از دفتر کار، بیشتر حفظ و مراقبت می شوند. پارتیشن اداری جداکننده تا حدودی، صدا را کنترل می کند. 

 

 دکوراسیون دفتر کار

 

جوانب منفی دفتر سلولی

 

1. فضای زیادی را اشغال می‌کنند

طرح دکوراسیون دفتر کار سلولی در مقایسه با هر طرح دیگری فضای بیشتری را اشغال می‌کند. از آنجا که کل نقشه طبقه خود را تقسیم می‌کنید، به فضای اضافی برای هر اتاقک نیاز خواهید داشت. حتی معابر و درها در طرح دفتر سلولی، فضای عظیمی ‌را در بر می‌گیرند. بنابراین، اگر فضای تجاری شما کم است، این یک طرح ایده آل برای دفتر شما نخواهد بود. طرح دیگری را انتخاب کنید که به فضای کمتری به طور موثر و کارآمد نیاز دارد.

 

2. عدم ارتباط

در دکوراسیون دفتر کار سلولی، به دلیل فضای کار جداگانه، نحوه ارتباط بین کارمندان کم است. اگرچه کارمندان می‌توانند از طریق ایمیل و یادداشت ارتباط برقرار کنند، اما بازهم به اندازه ارتباط کلامی موثر نیست. 

 

طرح Office Open (دفتر باز)

 

اکثر شرکت‌های خلاق از طرح دفتر باز برای ارتقا ارتباطات و ارتباط مستقیم و موثر در بین کارمندان با حفظ نظم و انضباط بالا استفاده می‌کنند. طبق این چیدمان دفتر کار، کل یک طبقه با پارتیشن تقسیم می‌شود و در مورد میزهای اداری نیز هر کارمندی میز کار خود را خواهد داشت یا ممکن است یک میز را با سایر کارمندان به اشتراک بگذارد. میز کار گروهی یا میز کار اشتراکی، گزینه ای است که در این دفاتر، کاربرد مناسبی دارد. با این حال، به هر کارمند یک صندلی جداگانه و یک رایانه داده می‌شود، اما فضای کلی کار شخصی خواهد بود.

دکوراسیون دفتر کار

کسانی که این دکوراسیون دفتر کار را ترجیح می‌دهند می‌گویند که طرح دفتر باز فرصت‌های بیشتری برای برقراری ارتباط، شفافیت، همکاری ضمن ارتقا روابط کارمندان فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید بهره‌وری شرکت خود را بالا ببرید، این طرح دفتر کار چیزهای زیادی برای شما دارد.

 

جوانب مثبت دفتر اوپن آفیس

 

1.ارتباط کلامی را افزایش می‌دهد

از آنجا که دفاتر باز درب یا موانع فیزیکی دیگری ندارند، احتمال بهبود ارتباطات بین کارمندان بسیار زیاد است. تعامل کارکنان با یکدیگر و اختصاص کارشان بر این اساس را فوق العاده آسان می‌کند. این امر همچنین می‌تواند جریان اطلاعات را تسریع کرده و تیم‌ها را تشویق به انجام کارهای خود بدون هیچ مانعی کند.

 

2.مقرون به صرفه

نقشه‌های دفتر باز در مقایسه با دفاتر سلولی مقرون به صرفه‌تر است. به جای ایجاد اتاق‌های کاری جداگانه برای کارمندان خود، می‌توانید فضای کاری بیشتری را در این طرح دفتر ارائه دهید. این به شما کمک می‌کند افراد بیشتری را بدون هیچ گونه آشفتگی جای دهید. بعلاوه، برای روشنایی و تهویه مطبوع جداگانه نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

 

3.نظارت را آسان می‌کند

از نظر کارفرمایان، چیدمان دفتر کار به صورت اپن آفیس عالی هستند. ساختار این نوع طراحی نظارت بر تیم‌های خود را به روشی موثر برای مدیران آسان می‌کند. شما نیازی به پیگیری پرسنل خود ندارید زیرا در چنین محیط کاری زنده همه چیز واضح است. حتی، این دکوراسیون دفتر کار فرایندهای عملیاتی پیچیده را ساده می‌کند و بهره‌وری کارمندان و شرکت را افزایش می‌دهد.

 

 دکوراسیون دفتر کار

 

جوانب منفی دفتر باز

 

1.منجر به حواس پرتی و سر و صدا می‌شود

در حالی که دکوراسیون دفتر کارOpen Office   نظارت را قدرتمند می‌کنند، اما به دلیل فضای تقسیم نشده، منجر به سر و صدا و حواس پرتی نیز می‌شود. این کار تمرکز کار روی کارمندان را دشوار می‌کند، این امر مستقیما بر بهره وری شرکت تاثیر می‌گذارد.

 

2.نداشتن حریم خصوصی

این مورد نیز یکی از بزرگترین معایب برنامه‌های اوپن آفیس است که این روزها پدید آمده است. نه تنها جنبه‌های حریم خصوصی کارمندان را کاهش می‌دهد بلکه باعث ناراحتی آن‌ها نیز می‌شود. همچنین بر قدرت تمرکز آن‌ها تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را در استفاده حداکثر از توانایی هایشان محدود می‌کند.

اگر شما علاقمند به تغییر فضای کار خود با مبلمان اداری زیبا و مدرن هستید، امروز با تیم ما در تماس باشید!

اگر به هر یک از راه حل‌های دفتر ما علاقمند هستید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@ista1.com  ایمیل ارسال کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید