طراحی اتاق مدیریت مدرن

انتشار : 1402/12/02
بروزرسانی : 1402/12/07
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

برای آن که طراحی چیدمان اداری دفتر کار شما، زیبا و در عین حال قدرتمند و تاثیرگذار باشد، باید نکات و مواردی را در نظر داشته باشید. به خصوص وقتی قرار است با طراحی یک اتاق مدیریت مدرن، مهمانان دفتر کار خود را به مشتری تبدیل کنید!

اتاق مدیریت، دفتر کاری است که در آن، تصمیمات حیاتی گرفته می شود. قطعا تلاش شما هم بر این است که بعد از خرید میز مدیریت شیک، یک طراحی کاربردی و در عین حال چشمگیر برای دفتر کار مدیریت داشته باشید. 

ابتدا بهتر است نقش مدیرعامل در شرکت را بررسی کنید. اگر در حال بازسازی دفتر کارتان از طراحی سنتی به طراحی مدرن هستید، بهتر است نکات و ویژگی های هنر مدرن را در طراحی خود رعایت نمایید. 

مراحل طراحی اتاق مدیریت مدرن

طراحی دفتر کار مدیر، مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات است. در اینجا یک راهنما از روند کار آورده ایم:

اهداف و نوع سبک را مشخص کنید

  • با مدیر شرکت صحبت کنید تا عادات کاری، ترجیحات شغلی و اولویت ها را بدانید. 
  • نوع سبک مورد نظر (کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن) را با توجه به سبک طراحی بقیه ی اتاق ها و فضاهای دفتر، تعیین کنید. 

ارزیابی فضا و چیدمان

  • ویژگی ها و امکانات اتاق مدیریت را بررسی کنید. پنجره ها، درها، کمد دیواری و جهت بازشوی درها را مشخص نمایید. هر نوع محدودیت ساختاری باید در طراحی داخلی اتاق، مورد توجه قرار گیرد. 

سفارشی سازی و شخصی سازی

  • عناصر شخصی سازی شده را با طرح های مربوط به هویت برند ترکیب کرده و از نظرات مدیرعامل در این زمینه استفاده کنید. 
  • به دنبال مبلمان اداری، میز اداری مدیریت، کمد و قفسه و منابع نور برای خلق یک محیط منحصر به فرد در اتاق مدیریت باشید.

طراحی اتاق مدیریت مدرن

استفاده از تکنولوژی پیشرفته

  • نیازها و ترجیحات تکنولوژیک مدیر را شناسایی کنید. 
  • استفاده از فناوری های پیشرفته مانند روشنایی هوشمند، پنجره های خودکار و سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته را در اتاق مدیریت، پیشنهاد داده و بررسی نمایید. 

انتخاب مواد و متریال با کیفیت بالا

  • برای کفپوش، دیوار ها و پوشش سقف اتاق مدیریت، گزینه های مختلفی از سنگ، مرمر، چوب سخت، ام دی اف، و ... را بررسی نمایید. 
  • سعی کنید از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست استفاده کنید. این مواد با اصول طراحی مدرن سازگار و منطبق هستد. 

طراحی نورپردازی

  • یک طرح جامع که در ان محل تابش نور طبیعی را هم در نظر گرفته باشید، تهیه کنید. هدف شما از طراحی نورپردازی اتاق مدیریت، باید ارتقاء عملکرد و افزایش زیبایی فضا باشد. 
  • برخی از وسایل و تجهیزات نورپردازی می تواند هوشمند باشد. این وسایل را با تجهیزات قدیمی نور، ترکیب نمایید. 

اندازه، مقیاس و تعادل

  • اطمینان حاصل کنید اندازه ی میز مدیریت و سایر مبلمان اداری، با ابعاد و اندازه ی اتاق مدیریت و طراحی اداری مدرن شما، متناسب است. 
  • اگر به احجام یا صفحات بزرگ برای نمایش اقتدار نیاز است، آن ها را در فضاهای مناسب قرار دهید.

میز مدیریت مدرن

راه حل های ارگونومیک مبلمان

  • روی مبلمان اداری باکیفیت و ارگونومیک سرمایه گذاری کنید و راحتی و سلامتی مدیر را در اولویت قرار دهید. 
  • یک میز مدیریت شیک، صندلی اداری ارگونومیک، قفسه و کمد اداری،  کردنزا یا بوفه ی مدیریتی را انتخاب کنید و به هماهنگی آن ها با طراحی کلی اتاق مدیریت لاکچری دفتر کار خود، دقت نمایید. 

عناصر هنری و دکوراتیو

  • مجموعه ای از عناصر تزئینی، مجسمه ها، تابلوهای نقاشی، گلدان و ... می توانند مکمل مجموعه ی مبلمان مدیریتی شما باشند و ارزش کار را افزایش دهند. 

سبزی طبیعت را اضافه کنید

  • گیاهان طبیعی به چیدمان اتاق رئیس، حال و هوایی تازه و باطراوت می بخشند. آن ها در بهبود تهویه ی هوا، نقش مهمی دارند. 
  • گلدان هایی انتخاب کنید که مکمل طراحی اتاق مدیریت مدرن شما باشند. در طراحی اتاق مدیریت کلاسیک هم، وجود گیاهان طبیعی، فضای دفتر کار را دلنشین تر می کند. 

پالت رنگی مناسب

  • یک پالت رنگی زیبا و منسجم انتخاب کید که با اولویت های مدیرعامل و رنگ لوگوی برند تجاری شرکت، همخوانی داشته باشد.
  • از آرامش بخش بودن رنگ ها و ایجاد حس تمرکز برای کارمندان، اطمینان حاصل کنید.  

کنترل و حس کیفیت

  • پیش از بهره برداری از تجهیزات مبلمان اداری و تکنولوژی به کار رفته در اتاق مدیریت، از آن ها تست کیفیت بگیرید. 

کردنزا یا بوفه مدیریتی

مبلمان اداری اتاق مدیریت

در اینجا به انواع مبلمان اداری که می توانید برای دفتر کار مدیر عامل در نظر بگیرید، می پردازیم:

  • میز مدیریت

حتی در یک اتاق مدیریت ساده هم یک میز مدیریت لازم است تا مدیر از آن به عنوان ابزار کار اجرایی خود استفاده کند. امدل ها و طرح های زیادی در میان میزهای مدیریت وجود دارد که می توانید از بین آن ها میز مدیریت مناسب را انتخاب نمایید. 

در مجموعه ی میزهای اداری شرکت ایستا، علاوه بر میزهای مدیریتی، مدل های مختلفی از میز معاونت، میز کارشناسی و میز کارمندی وجود دارد که در صورت کم بودن فضای اتاق مدیریت، یا ترجیح مدیر به داشتن میز کار کوچک، می توان از بین آن ها، میز کار مناسب را انتخاب کرد. 

به خاطر داشته باشید هر میز کاری که برای اتاق مدیریت انتخاب می نمایید، فضای ذخیره سازی کافی در اختیار داشته باشد. کشوهای بایگانی، قفسه ها و دیگر تجهیزاتی که در میز کار مدیر وجود دارد، به آسایش و راحتی او در روند فعالیت شغلی روزانه اش کمک می کند. 

  • صندلی اداری ارگونومیک

برای ساعات طولانی کار مدیر در شرکت، یک صندلی اداری ارگونومیک خریداری کنید. این صندلی بهتر است قابل تنظیم و چرخش باشد. اگر صندلی اداری از تجهیزات و متریال درجه یک ساخته شده باشد، تا سال ها ماندگاری خود را حفظ می کند و آسیب نمی بیند. 

میز مدیریت و میز کنفرانس

  • میز کنفرانس

در طراحی اتاق مدیریت مدرن، علاوه بر میز مدیریت، یک میز کنفرانس براساس فضای اتاق و تعداد افراد حاضر در جلسات مدیر، نصب می شود. خرید میز کنفرانس برای اتاق مدیر، این مزیت را دارد که مدیر بتواند جلسات خصوصی تر با کارمندان یا مهمانان را در دفتر کار خود برگزار نماید. 

در صورتی که در دفتر کار شما اتاق کنفرانس وجود دارد و جلسات پرجمعیت در آن برگزار می شود، وجود یک میز کنفرانس کوچک در اتاق مدیریت، فضای بیشتری برای برگزاری جلسات در اختیارتان قرار می دهد. 

  • کردنزا یا بوفه مدیریتی

یکی از انواع کمد اداری که بیشتر در اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس به کار می رود، کردنزا یا بوفه مدیریتی است. کردنزا نوعی کمد افقی است که ارتفاع کوتاهی دارد و برای ذخیره سازی اسناد و مدارک و وسایل مربوط به پذیرایی به کار می رود. از صفحه تاپس آن برای قرار دادن وسایل تزئینی می توان استفاده کرد. 

کردنزا و میز کنفرانس را در می توانید هماهنگ با طرح و مدل میز کنفرانس انتخاب کنبد. شرکت ایستا این امکان را فراهم کرده است تا در مجموعه های مدیریتی، این محصولات مبلمان اداری با طرح و رنگ مشابه، در اختیار مشتریان قرار گیرد. 

متریال و مواد مورد استفاده برای دفتر مدیر

برای انتخاب بهترین متریال برای طراحی دفتر کار مدیریت، باید در نظر داشته باشید که این مواد باید بادوام، درجه یک و زیبا باشند. در این جا به بررسی برخی از بهترین مواد برای طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت پرداخته ایم:

  • چوب

چوب های سخت و خاص: چوب هایی مانند گردو، ماهون و ...، به دلیل رنگ های غنی و خاصی که دارند، بسیار متمایز هستند و گرما و پیچیدگی زیادی به مبلمان خانگی و مبلمان اداری می بخشند. قیمت چوب بسیار بالا است و میز کار و مبلمان لوکس و گرانقیمت از آن تولید می شود.

روکش ها: لایه های نازکی از چوب واقعی که روی بدنه ی ارزان تر اعمال می شود، نوع دیگر استفاده از چوب در تولید مبلمان اداری است. 

چوب احیا شده: نوع دیگری از مبلمان اداری چوبی، که امروزه بخش عمده ی این بازار را به خود اختصاص داده، چوب احیا شده یا ام دی اف (MDF) است که علاوه بر قیمت مناسب، زیبایی و استجکام بالایی دارد و با محیط زیست سازگار است. 

اتاق مدیریت مدرن

  • فلز

فولاد ضد زنگ: این فلز در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است و یک انتخاب شیک و مدرن برای پایه های میز و عناصر ساختاری به شمار می رود. قیمت فولاد ضد زنگ نسبتا زیاد است. 

برنج یا مس: این فلزات، حسی از تجمل را به فضای می افزایند و از آن ها در وسایل روشنایی و یا جزئیات تزئینات مبلمان اداری استفاده می شود. 

آلومینیوم: این فلز نرم و سبک، قابلیت چکش خواری زیادی دارد و به خوبی و راحتی شکل می گیرد. این ویژگی و قیمت مناسب آن باعث شده در بسیاری از محصولات مبلمان اداری مانند پارتیشن اداری به مقدار زیاد استفاده شود. پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره جزو محصولات پرطرفدار و پرفروش شرکت ایستا است. از آلومینوم در ساخت پایه های میز اداری و میز مدیریت هم استفاده می شود.

  • شیشه 

شیشه سکوریت: شیشه سکوریت نوعی شیشه ی مقاوم در برابر شکنندگی است که در صورت شکستن، پودر می شود. این قابلیت باعث شده که امنیت بیشتری برای کاربر داشته باشد. بنابراین اگر برای اتاق مدیریت، پارتیشن شیشه ای طراحی کرده اید، حتما دقت کنید که شرکت سازنده و فروشنده ی پارتیشن اداری، از شیشه سکوریت در ساخت آن استفاده کرده باشد. از شیشه سکوریت در ساخت میز شیشه ای هم به کار می رود. 

شیشه مات یا رنگی: پارتیشن شیشه ای مات یا رنگی، برای ایجاد فضای کار با حریم شخصی بالاتر به کار می رود. طراحی اتاق مدیریت مدرن و شیک، با شیشه های مات و رنگی، پیچیدگی و جذابیت فضا را افزایش می دهد.

  •  چرم

یکی از مواد قدیمی و آشنا، برای تولید صندلی و مبل اداری است که علاوه بر زیبایی، محیط کار را شیک و لوکس، جلوه می دهد و در صنعت مبلمان اداری، بسیار پرکاربرد است. 

اگر قصد دارید با طراحی یک اتاق مدیریت مدرن، وجهه ی حرفه ای شرکت خود را افزایش دهید ، حتما با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید. شرکت ایستا با سال ها تجربه در زمینه ی تولید مبلمان اداری، یکی از شرکت هایی است که بهترین میز کار اداری و بهترین پارتیشن اداری را به فروش می رساند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید