طراحی دکوراسیون دفتر کار

انتشار : 1402/05/25
بروزرسانی : 1402/09/22
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

اگر در حال طراحی دکوراسیون دفتر کار خود هستید و تصمیم دارید با خرید میز و صندلی اداری جدید و پارتیشن اداری شیشه ای دو جداره، حال و هوایی مدرن به آن بدهید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

در سال های اخیر به دلیل تولید مبلمان اداری باکیفیت و متنوع، طراحی دکوراسیون دفتر کار آسان تر شده است. عوامل محیطی زیادی در این طراحی نقش دارند و باید توسط طراح در نظر گرفته شوند. عواملی مانند کاربری دفتر کار، ابعاد و اندازه ی واحد اداری، نور و تهویه ی ساختمان، جنس و کیفیت مواد و متریال به کار رفته در نازک کاری ساختمان و ... 

طراحی دکوراسیون اداری را به شکلی انجام دهید که ضمن حفظ آسایش و راحتی کارکنان شرکت، بهره وری آنان نیز افزایش پیدا کند. برای این کار لازم است مبلمان اداری مناسب فضا را تهیه نمایید. 

راهنمای خرید مبلمان اداری

در هنگام خرید مبلمان اداری بهتر است طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را در نظر داشته باشید. اصولا بهتر است این دو مرحله را به شکل هم زمان انجام دهید و برای تغییر طراحی دکوراسیون دفتر کار خود، انعطاف پذیر باشید. این چند نکته را در هنگام خرید مبلمان دفتر کار درنظر داشته باشید. 

  • معمولا اندازه ی محیط کار و تعداد کارمندان با هم ارتباط مستقیم دارند. اگر دفتر کار کوچک و چند نفر پرسنل دارید، بهتر است به جای خرید میز اداری یک نفره از میز کارگروهی دو نفره یا میز کار گروهی چهار نفره استفاده کنید. اگر تعداد اتاق ها کم است و می خواهید برای کارکنان خود فضای خصوصی ایجاد کنید، پارتیشن شیشه ای اداری بخرید. توجه داشته باشید که در هر صورت، فضای کافی برای ورود و خروج افراد و باز کردن کشوهای فایل اداری و کمد اداری وجود داشته باشد. 
  • یکی دیگر از نکاتی که در هنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار و خرید میز اداری و صندلی اداری باید در نظر داشته باشید، تناسب مبلمان اداری با نیازهای شما است. یک میز شیک پر زرق و برق و فاقد استانداردهای لازم برای فعالیت شغلی، فقط هزینه های شما را بالا می برد. به جای آن تا می توانید در چیدمان مبلمان خود، فضا برای ذخیره سازی کتاب، کاتالوگ و پرونده ها در نظر بگیرید. خرید فایل اداری و کمد اداری، خرید کردنزا و امثال این محصولات، به شما در داشتن دفتر کار شیک و مرتب کمک می کند. 

طراحی دکوراسیون دفتر کار

  • برای آسایش و سلامتی کارکنانتان ارزش زیادی قائل شوید. خرید صندلی اداری ارگونومیک و خرید میز اداری استاندارد را جزو خریدهای ضروری خود در دکوراسیون دفتر کار قرار دهید. مطمئن باشید بهره وری کارمندان شاد و سالم بسیار بالاتر خواهد بود. 
  • در هنگام خرید مبلمان اداری، بودجه ی خود را مدیریت کنید. سعی کنید از یک برند معتبر مبلمان اداری خرید کنید تا محصولات متنوع و باکیفیتی را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان مثال شما می توانید با خرید میز کار گروهی به جای میز اداری یک نفره در فضا و هزینه صرفه جویی کنید. ولی اگر در مجموعه ی محصولات یک برند، میز کار گروهی وجود نداشته باشد، ممکن است شما هیچ وقت متوجه وجود چنین محصولی نشوید و آن را نخرید.
  • در طراحی دکوراسیون دفتر کار به مبلمان اداری مدولار توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر می خواهید اتاق خود را به چند فضای جدا از هم تقسیم بندی کنید، خرید پارتیشن اداری ایستا برایتان بهترین گزینه است. چون می توانید در صورت نیاز، چیدمان پارتیشن اداری را تغییر دهید. حتی اگر چند سال از کار طراحی و نصب پارتیشن اداری ایستا در دفتر کار شما گذشته باشد، باز هم می توانید با حذف و اضافه کردن قطعات، طراحی جدیدی را به وجود آورید. این موضوع در مورد میز ماژولار یا میز مدولار ایستا هم صادق است. 

اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار

در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار عوامل زیادی دخیل و مهم هستند که بهتر است در نظر گرفته شوند. در این جا به برخی از این عوامل می پردازیم. 

مبلمان اداری دفتر کار

همان طور که گفته شد در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در صنعت تولید مبلمان اداری روی داد و تنوع محصولات و کاربری آن ها افزایش پیدا کرد. به شکلی که صاحبان دفتر توانستند برای کارکنان خود، میز و صندلی اداری ارزان ولی با کیفیت قابل قبول و به خصوص میز و صندلی ارگونومیک خریداری کنند. یا محصول پارتیشن اداری که قبلا جنسی کاملا مصرفی بود و با تغییر فضا و کاربری، قابل استفاده نبود، با پیشرفت تکنولوژی و دانش تولید، قابلیت استفاده ی دوباره و چندباره را پیدا کرد. 

طراحی دکوراسیون اداری 

روشنایی اداری

وقتی در محیط اداری با روشنایی قابل قبول کار می کنید، بهره وری و سلامت شما افزایش می بیابد. روشنایی اداری، محیط را زیباتر می کند. بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون اداری، استفاده از نور طبیعی را به حداکثر برسانید. خرید پارتیشن شیشه ای اداری که می تواند نور را از خود عبور دهد، می تواند گزینه ی مناسبی برای اتاق هایی که چند کاربر در آن کار می کنند باشد. 

 رنگ دکوراسیون اداری

معمولا هر برندی رنگ مخصوص به خود را دارد که در طراحی دکوراسیون دفتر کار، اعمال می شود. ولی به جز رنگ برند می توانید برخی رنگ ها را براساس ویژگی های عمومی شان به کار ببرید. به عنوان مثال رنگ آبی به دلیل آرامشی که ایجاد می کند، باعث افزایش تمرکز می شود. یا رنگ سبز حسی از تعادل می دهد و رنگ زرد، ذهن را فعال می کند. برای اتاق هایی با سقف کوتاه از رنگ های روشن و برای راهروهای بلند و باریک از رنگ های تیره استفاده کنید. 

بخش پذیرش

اولین برخورد کارمندان و مشتریان با دفتر کار شما، بخش پذیرش است. نه تنها رفتار پرسنل بخش پذیرش بلکه دکوراسیون بخش پذیرش هم از اهمیت زیادی برخوردار است. میز پذیرش یا کانتر پذیرش ایستا را می توانید در مدل های میز پذیرش کلاسیک، میز پذیرش ال دار، میز پذیرش نیم دایره و کانتر گیشه یا میز پذیرش گیشه دار تهیه کنید. 

معمولا ارتفاع پیشخوان میز پذیرش از ارتفاع میز منشی بالاتر است. ولی در کل میز پذیرش ایستا را می توانید در ابعاد و اندازه های مختلف و دلخواه خود و در رنگ های متنوع سفارش دهید. 

فضاهای انعطاف پذیر

طراحی دکوراسیون اداری باید انعطاف پذیر باشد. بسیاری از دفتر کارها، فضای دائمی برای کارمندان ندارند و در صورت نیاز به مناطق مختلف دفتر کار نقل مکان می کنند. به عنوان مثال در برخی پروژه ها برخی از اعضای تیم جلسات سریعی می گذارند و باید در یک فضای مشترک با هم کار کنند. پس قابلیت انعطاف پذیری در دکوراسیون داخلی دفتر کار اهمیت زیادی دارد و بهتر است حداقل بخشی از فضای اداری این قابلیت را دارا باشد. 

تزئین و زیباسازی دفتر

یکی از مهم ترین عوامل در طراحی دکوراسیون دفتر کار، توجه به سلامت و سلیقه ی کارکنان در انتخاب تزئینات دفتر است. استفاده از گل و گیاه تزئینی علاوه بر بهبود کیفیت هوای محیط اداری، در آکوستیک کردن فضا و همچنین ایجاد آرامش در بین کارکنان نقش دارد. 

خرید مبلمان اداری راحت که هر از گاهی کارکنان بتوانند بر روی آن ها نشسته و استراحت کنند، هم گزینه ی مفید و موثری در زیباسازی فضا است. از تابلوها، گواهینامه ها و جوایز، روی دیوارها و داخل کتابخانه و کمد اداری استفاده کنید. 

طراحی دکوراسیون دفتر کار

مزایای دکوراسیون اداری عمودی

هزینه ی زیاد خرید و اجاره ی دفتر کار، همه ی ما را به استفاده از دفتر کار کوچک مجبور کرده است. یکی از بهترین روش ها برای طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک، روی آوردن به مبلمان اداری عمودی یا دکوراسیون اداری بلند است. استفاده از این روش، باعث افزایش ظرفیت ذخیره سازی اسناد و مدارک می شود. ارتفاع قفسه های اداری و کتابخانه اداری را افزایش دهید تا بتوانید نهایت استفاده را از ارتفاع دفتر کار خود ببرید. 

به حداکثر رساندن فضا با یک طراحی دکوراسیون مناسب دفتر کار

یک طراحی مناسب اداری می تواند به کسب و کار شما کمک کند. شما با یک طراحی استفاده ی بهینه از فضای موجود، می توانید از فضای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. 

در این جا به چند نکته برای به حداکثر رساندن فضا اشاره می کنیم:

  • از مبلمان اداری مدولار استفاده کنید

    میز اداری مدولار یا ماژولار را می توان به راحتی پیکربندی کرد ت متناسب با نیازهای در حال تغییر کسب و کار شما باشد. اگر دفتر کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، و ساختمان کوچکی دارید، استفاده از میز مدولار یا ماژولار می تواند برای شما بسیار مفید باشد. 
  • محصولات ذخیره سازی را در طراحی بگنجانید

    خرید فایل اداری، کمد اداری و بایگانی و کتابخانه، به تعداد و اندازه ی مناسب برای هر دفتر کاری ضروری است. قفسه بندی اداری ارزان و کاربردی هم یکی از راه کارهای بهینه سازی فضا و به حداکثر رساندن فضای اداری است. 

  • از فضای عمودی استفاده کنید

    هنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار، استفاده از فضای عمودی را فراموش نکنید. می توانید قفسه های دیواری و کمدهای اداری بلند را، با مبلمان اداری افقی که جای بیشتری می گیرد، جایگزین کنید. 
  • تلفیق فناوری

    استفاده از سیستم ارتباط از راه دور مانند ویدئو کنفرانس و فضای مجازی، می تواند نیاز به حضور فیزیکی در دفتر کار را کاهش دهد. با کاهش حضور افراد، نیاز کمتری به میز، صندلی و مبلمان اداری دارید.  
  • از طراحی پلان باز استفاده کنید

    اوپن آفیس یا دفتر کار باز، این مزیت را دارد که فضا را بزرگ تر از آن چه هست نشان می دهد. اگر نوع فعالیت کارمندان ایجاب می کند که مقداری حریم خصوصی ایجاد شود، می توانید به جای دیوارهای ماده ی سخت، از پارتیشن شیشه ای اداری استفاده کنید. خرید پارتیشن شیشه ای اداری ایستا مزایای زیادی دارد که می توانید در مقاله ی زیر درباره ی آن بیشتر بخوانید. 

مجموعه ی طراحان چیدمان ایستا با سال ها سابقه در تولید و فروش مبلمان اداری و محصولات متعدد و متنوع اداری، در خدمت شما مشتریان محترم است. با ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان کارشناسان طراحی و دکوراسیون اداری شرکت ایستا بهره مند شوید. 

تماس با شرکت طراحی دکوراسیون اداری ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید