فضای کار اشتراکی چیست و چگونه می‌تواند به شما سود برساند؟

انتشار : 1400/03/17
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

محبوبیت فضاهای کاری مشترک امروزه رو به افزایش است. اما این محبوبیت فقط محدود به استارتاپ‌ها نیست. مشاغل و شرکت‌های مخصوصا اگر تازه تاسیس باشند نیز از این نوع فضاها استفاده می‌کنند. با این وجود بسیاری از مدیران و رهبران مشاغل هنوز از فضای کاری مشترک و اینکه چگونه می‌توانند به طور بالقوه به شرکت‌های خود در پس انداز و کارآیی بیشتر کمک کنند آگاهی ندارند در این بلاگ ضمن تعریف فضای کار اشتراکی مزایای آن را نیز نام برده‌ایم.

 

فضای کاری مشترک چیست؟

فضای کاری اشتراکی فضای اداری است که شما یا شرکتتان با مشاغل دیگر به اشتراک می‌گذارید. این لزوماً به این معنی نیست که منگنه‌های یکدیگر را قرض می‌گیرید، اما می‌تواند به این معنی باشد که در یک پذیرایی و آشپزخانه مشترک هستید. اگرچه هر فضای کاری مشترک از نظر ساختار متفاوت است و از نظر مکانی متفاوت به نظر می‌رسد، اما مفهوم اصلی این فضاها به طور کلی یکسان است. شرکت‌های ارائه دهنده حدمات فضای کاری مشترک، مکان مشترکی را به مشاغل ارائه می‌دهد تا موجب صرفه جویی در هزینه‌ها در کار شوند با کارآیی بیشتر، منابع را به اشتراک بگذارند.

 

انواع مختلف فضاهای کاری مشترک کدامند؟

3 نوع فضای کاری مشترک وجود دارد:

 

  1. فضای کار اشتراکی فیزیکی
  2. میزهای اشتراکی
  3. فضاهای کاری مشترک مجازی

 

فضاهای همکاری مشترک فیزیکی

بسیاری از فضاهای اداری مشترک شامل آشپزخانه و اتاق کنفرانس مشترک مانند دفاتر (WeWork) است. این امکانات برای صاحبان مشاغل عالی و بسیار ارزشمند است. با این حال، اگر آشپزخانه یا اتاق کنفرانس با شرکت های دیگر مشترک هستید، باید اطمینان حاصل کنید که وضعیت آشفته‌ای گیر نکنید. ایجاد یک محیط تمیز برای خودتان برای یک فضای کار مثبت و مثمر ثمر ضروری است.

 

میزهای اشتراکی

میزهای اشتراکی یک گزینه عالی برای کسانی است که از راه دور کار می‌کنند یا کارشان فقط به صورت نیمه وقت یا آخر هفته است. بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده مکان کاری مشترک اینگونه میز کار اشتراکی را به افرادی که نیاز به دفتر ثابت ندارند می‌دهند. بعنوان مثال کسانی را در نظر بگیرید که در خانه کار می‌کنند و فقط برای ملاقات با کارفرما گاها نیاز به حضور در مکان مشترکی دارند.

 

میز کارگروهی

فضاهای کاری مشترک مجازی

فضای کار مجازی مشترک یکی دیگر از گزینه های محبوب است. با چت تصویری و سایر ابزارهای همکاری در زمان واقعی، جای تعجب نیست که شرکت‌های نرم افزاری میلیون‌ها دلار را صرف اتخاذ نرم افزار و ابزاری برای برقراری ارتباط با کارمندان در سراسر جهان می‌کنند. این ابزارهای اتصال قدرتمند هستند و می‌توانند به معنای واقعی کلمه از هر کجا استفاده شوند، خواه شما یک کارمند آزاد، صاحب مشاغل کوچک یا کارمند یک شرکت بین المللی باشید.

 

جوانب مثبت و منفی یک فضای کار مشترک چیست؟

داشتن فضای کاری مشترک فواید زیادی دارد:

 

  • افزایش ارتباطات اجتماعی
  • صرفه جویی در هزینه
  • بهره وری پیشرفته
  • انعطاف پذیری
  • امکانات و خدمات
  • مزایای فضای کاری مشترک

 

افزایش ارتباطات اجتماعی در محیط کار اشتراکی

کار در یک دفتر کوچک شخصی یا از خانه می‌تواند باعث تنها شود و احساس بی انگیزگی در شما ایجاد کند. از طرف دیگر، یک فضای کاری مشترک، معمولاً یک محیط کاری پویا را فراهم می‌کند که شامل کارمندان چندین شرکت است. ارتباط با این افراد نه تنها می‌تواند به خلق و خوی و احساس رفاه عمومی شما کمک کند، بلکه حتی ممکن است به سود تجارت شما هم بیاید - به خصوص اگر در یک صنعت باشند. بسیاری از مشاغل قادرند مهمترین ارتباطات خود را به سادگی با همسایگان فضای کار مشترک خود برقرار کنند.

صرفه جویی در هزینه با میز اشتراکی

پس انداز یکی از دلایل اصلی لذت بردن صاحبان مشاغل از فضای کاری مشترک است. به جای پرداخت هزینه‌های مربوط به راه اندازی یک دفتر کاملاً کاربردی، تمام هزینه‌ای که شما باید در یک فضای کاری مشترک بپردازید فضای دفتری است که توسط شما و افراد شما استفاده می‌شود.

 

برای مشاهده میز کنفرانس کلیک کنید

میز کنفرانس

بهره وری پیشرفته در محیط کاری

این ضرب المثل را شنیده‌اید که "آهن آهن را تیز می‌کند". این قطعاً در مورد محل کار شما صدق می‌کند. محاصره شدن توسط افراد سودمند دیگر در یک محل کار شلوغ اشتراکی یک روش بسیار موثر برای اطمینان از داشتن انرژی و بهره وری در طول روز است. این امر به ویژه وقتی با کار در خانه مقایسه می‌شود بیشتر صدق می‌کند.

 هنگامی که شما به طور انحصاری از یک دفتر کار در خانه کار می‌کنید، بهره وری شما ممکن است کاهش پیدا کرده و انگیزه شما از بین برود. داشتن مکانی برای رفتن به جایی که کار حرفه‌ای در آن هدف انحصاری شما باشد، درصورتی که می خواهید بسیار سودمند باشید، ضروری است.

 

انعطاف پذیری در محل کار

بسیاری از فضاهای کاری مشترک، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر فضاهای اداری به شما ارائه می‌دهند. این نه تنها از نظر قرارداد اجاره شما بلکه برای گسترش کار نیز صادق است. در مکان‌های اشتراکی مشترک معمولاً تعداد زیادی دفاتر در دسترس است که می‌توانید با ادامه رشد شرکت خود دفاتر را از آنها بگیرید.

 

امکانات و خدمات فضای کار اشتراکی

فضاهای کاری پیشرفته دارای امکانات رفاهی مانند آشپزخانه‌های کاملاً مجهز، برنامه‌های مفید و سخنرانی‌ها و همچنین خدمات مانند اتاق‌های پذیرایی یا کنفرانس هستند. حتی اگر شرکت شما نسبتاً جدید باشد‌، یک فضای کاری مشترک می‌تواند ظاهری کاملاً حرفه‌ای ایجاد کند.

 

میز کارگروهی

معایب فضای کار مشترک

حواس پرتی

مانند هر شرایط زندگی، میزان لذت شما از فضای کار مشترک تا حدی به همسایگان بستگی دارد. اگر صدای افراد موجود در دفتر مجاور شما بسیار بلند است یا متشکل از افرادی است که تماس‌های فروش زیادی برقرار می‌کنند باشد، می‌تواند باعث حواس پرتی شود. قبل از تصمیم گیری در مورد فضای کاری مشترک، حتماً بررسی کنید که همسایگان دفتر شما چه کسانی خواهند بود.

 

عدم کنترل

اگر صاحب دفتر شخصی خود هستید یا اجاره می‌کنید، اغلب می توانید دیوارها را رنگ آمیزی کنید، دکوراسیون را تغییر دهید و به طور کلی هر نوع نوسازی را که می‌خواهید انجام دهید. در یک فضای کاری مشترک، گزینه‌های شما برای چنین تغییراتی محدودتر است. ممکن است مجبور شوید برای انجام هر کار دیگری غیر از جزئی ترین تغییرات زیبایی، از صاحبخانه خود اجازه بگیرید.

 

رقبا

یافتن خود در یک ساختمان با رقبا می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. قبل از تصمیم گیری درباره یک فضای کاری مشترک، اطمینان حاصل کنید که سایر مستاجران ساختمان شما چه کسانی هستند.

 

3 نکته برای کار از یک فضای کار اشتراکی

فضاهای کاری مشترک مستلزم این است که هم کارمندان شرکت خود و هم همسایگان خود را در نظر بگیرید. این بدان معنا نیست که شما باید آنها را به مهمانی شرکتی بعدی خود دعوت کنید، اما حداقل باید به سه اصل ساده و امیدبخش زیر پایبند باشید:

 

  • خرابکاری خود را تمیز کنید
  • از صدای بلند بپرهیزید
  • قانون طلایی را تمرین کنید

 

  1. خرابکاری خود را تمیز کنید

بسیاری از فضاهای اداری مشترک شامل آشپزخانه و اتاق کنفرانس مشترک است. این امکانات برای صاحبان مشاغل عالی و بسیار ارزشمند است. با این حال، اگر آشپزخانه یا اتاق کنفرانس با شرکت‌های دیگر مشترک هستید، باید اطمینان حاصل کنید که وضعیت آشفته خود را مرتب کرده و همیشه چیزهایی را که بردشته‌اید را به خوبی در جای اول آنها بگذارید. ایجاد یک محیط تمیز بعد از خودتان برای یک فضای کار مثبت و مثمر ثمر ضروری است.

 

  1. از صدای بلند بپرهیزید

سعی کنید هنگام برقراری تماس تلفنی توجه داشته باشید که بلند صحبت نکنید. سعی کنید طولانی صحبت نکنید اگر تماس کاری است به اتاق دیگری بروید. از داد زدن پرهیز کنید و سعی کنید از کلمات زشت استفاده نکنید. ممکن است فریاد زدن از طریق تلفن یا لعن را توهین آمیز ندانید، اما همسایگان دفتر کار شما یا از آن بدتر، مشتریان آنها ممکن است در آنجا باشند و حرف شما را توهین آمیز تلقی کنند.

 

  1. قانون طلایی را تمرین کنید

در هر نوع رابطه‌ای، همیشه لازم است که قانون طلایی را رعایت کنید: با دیگران همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. اگر به سادگی از این یک قانون پیروی کنید، می‌توانید از بسیاری از مشکلات و عواقب جلوگیری کنید.

 

نتیجه

اکنون که در مورد انواع مختلف فضای کار اشتراکی و آنچه آنها ارائه می‌دهند کمی بیشتر می‌دانید، می‌توانید قبل از اینکه به جلو بروید تصمیم خود را درباره آنچه برای شما و شرکت شما مناسب است بگیرید و سرانجام دست به کار شوید! برای خرید میزهای کار اشتراکی نیز می‌توانید با مجموعه ما تماس حاصل بفرمایید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید