فضای کار در خانه باید چگونه باشد؟

انتشار : 1399/12/25
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 3 دقیقه

بسیاری از صاحبان مشاغل خانگی در گوشه ­ای کوچک از خانه با مبلمان و وسایلی که در دست دارند کار خود را شروع می‌کنند. اگرچه این امر امکان شروع به کار سریع و مقرون به صرفه را فراهم می‌کند اما با گذشت زمان، می‌تواند رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد و آن را کند کند. واقعیت این است که طراحی درست دفتر در خانه در بهره وری و انرژی شما نقش دارد. اگر دفتر شما در خانه هنوز روی میز آشپزخانه یا گوشه اتاق ناهار خوری است یا احساس می‌کنید فضای کاریتان بی روح است، وقت آن است که دفتر کارتان در منزل را تغییر دهید. در این مقاله ایده‌هایی برای چیدمان مجدد دفتر کارتان در خانه برای شما مطرح کردیم پس با ما همراه باشید و فضای کار در خانه خود را بسازید.

مواردی که باید در طراحی دفتر کارتان در خانه در نظر بگیرید:

اگرچه ممکن است هنگام شروع کار گزینه‌های زیادی برای فضای کار در خانه نداشته باشید، اما مهم است که یک دفتر کار دائمی در خانه ایجاد کنید که بهره وری را به حداکثر برساند. گاهی ممکن است فضای ایده آل دفتر کار در منزل نیز جذابیت خود را از دست بدهد. طراحی مجدد دفتر طی زمان‌های مختلف می‌تواند به شما انرژی و الهام بخشد. در زیر مواردی وجود دارد که باید هنگام راه اندازی یا طراحی مجدد دفتر خانه خود در نظر بگیرید.

 

فضای اداری

میز آشپزخانه یا میز کار شما که در گوشه‌ای از اتاق خواب قرار دارد مکان خوبی برای شروع کار در خانه شما است. اما هرچه رشد می‌کنید می‌خواهید فضای کار در خانه ایی طراحی کنید که از کار شما به طور کامل پشتیبانی کند. فضای ایده آل در خانه شما برای کار باید بدون حواس پرتی در زمان کار باشد. اگر مکان کار شما کمی به دور از فضای خانه باشد، باعث تقسیم درست کار و زندگی می‌شود و تعادل درست بین این دو را می‌توانید برقرار کنید.

سعی کنید با دوری از مناطق پرتردد، که حواس شما را پرت می‌کند، روی کار خود متمرکز بمانید. سعی در عدم دقت به مواردی مثل صدای تلویزیون یا دیگر وسایل خانه برای عدم حواس پرتی مهم است. باید اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق برای کار مناسب باشد. اگر در خانه با مشتریانی ملاقات می‌کنید، مکانی را می‌خواهید که نزدیک محل ورود آن‌ها باشد و از فضای زندگی منظم شما دور باشد.

 

فضای کار در خانه

روشنایی

بسیاری از افراد فضای کار در خانه خود را در زیرزمین قرار می‌دهند که برای شروع بد نیست اما برخودار بودن از نور طبیعی فواید بسیاری دارد. اگر مجبورید در یک منطقه تاریک و بدون پنجره باشید، از نورپردازی با کیفیت خوب استفاده کنید که نه تنها اتاق بلکه منطقه کار شما را نیز روشن کند. نور می‌تواند به شما کمک کند که چشمتان خسته نشود و همچنین روحیه شما را تقویت می‌کند.

 

صندلی راحت

همراه با خستگی چشم، بد نشستن نیز خطر دیگری است که از کار در خانه ناشی می‌شود، به خصوص اگر تمام روز با رایانه کار می‌کنید.

توجه داشته باشید که موارد زیادی برای صرف نظر کردن در هنگام کار در خانه وجود دارد، اما صندلی یکی از آن‌ها نیست! داشتن صندلی مناسب برای سلامتی شما بسیار ضروری است و فضای کار در خانه را برای شما مناسب‌تر خواهد کرد.

 

کنترل بی نظمی

درست است که تحقیقات نشان می‌دهد افراد نامنظم نابغه هستند اما با این حال، یک میز آشفته می‌تواند استرس را افزایش دهد.

به میز کار خود توجه کنید لازم نیست خیلی مرتب باشد. اما باید به گونه‌ایی سامان پیدا کند که به راحتی به وسایل ضروری دسترسی داشته باشید. به طوری که  به راحتی به قلم‌ها، گیره‌های کاغذ و سایر ابزارهای اداری خود دسترسی داشته باشید.

 

فضای کار در خانه

برای عملکردتان ساعت تنظیم کنید

در حالی که برخاستن و حرکت از نظر سلامتی چیز خوبی است، اما بدون برنامه بودن می‌تواند تمرکز و گردش کار شما را قطع کند و در نتیجه سرعت شما را کاهش دهد. برای مواردی که زیاد مجبور به بلند شدن از جای خود هستید، طوری فضای کار در خانه تان را طراحی کنید که به آن وسایل دسترسی سریع و راحت داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر اغلب از تلفن استفاده می‌کنید، آن را روی میز خود قرار دهید. منابع دیگری که ممکن است برای نزدیک نگه داشتن آن‌ها نیاز داشته باشید شامل پرونده‌های خاص، کتاب‌های مرجع، دفتر برنامه ریزی و چاپگر است.

 

تزئین کنید تا الهام بگیرید و انگیزه برای خودتان ایجاد کنید

حتی کار در خانه نیز می‌تواند خسته و کسل کننده باشد. یک دفتر کار خانگی خسته کننده انرژی شما را کم می‌کند و کار را سخت می‌کند. دفتر خود را به رنگی که دوست دارید رنگ کنید. تصاویر، پوسترها و تزییناتی را به دیوار آویزان کنید. با مواردی که انگیزه ایجاد می‌کنند مانند عکس‌های خانواده، نقل قول‌های الهام بخش و سایر مواردی که باعث شادی شما می‌شوند، خود را محاصره کنید.

 

دوست دار طبیعت باشیم

طراحی یک فضای کار در خانه سازگار با محیط زیست، می‌تواند شلوغی و هزینه‌های شما را کاهش دهد. هر زمان که ممکن است از کاغذ و سایر چیزهای دیگری که می‌توانید استفاده مجدد کرده و یا بازیافت کنید. می‌توانید از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید، این امر باعث صرفه جویی در هزینه برق شما می‌شود.

 

فضای کار در خانه

بودجه خود را در نظر بگیرید

تزئین دفتر کار در خانه می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما شما نباید برای وسایل غیر ضروری پول خود را هدر دهید. هم نمی‌خواهید راحتی خود را فدا کنید (یعنی باید یک صندلی خوب خریداری کنید) و هم می‌خواهید حداقل در ابتدای کار همه چیز مقرون به صرفه باشد. از وسایل خانه خود لیستی تهیه کنید و ببینید چه چیزهایی از قبل دارید که می‌توانید به دفتر کار در خانه ی خود منتقل کنید.

 

بودجه شامل نیازهای فنی شما نیز می‌شود. از خرید رایانه، چاپگر و نرم افزار جدید خودداری کنید، مگر اینکه به آن نیاز داشته باشید. اگر به مبلمان جدیدی احتیاج دارید، از تولید کنندگان مبلمان اداری کمک بگیرید که در عین خرید مقرون به صرفه مناسب کارتان نیز باشد.

 تیم مبلمان اداری ایستا می‌تواند با توجه به بودجه ی شما این نیاز شما را رفع کند. با مشاوران ما تماس بگیرید.

فضای کار در خانه

میز خود را کجا قرار دهید

همراه با سایر موارد مربوط به فضای کار در خانه که قبلا ذکر شد، قسمت مهم دفتر خود را فراموش نکنید. میز کار شما متناسب با کارو بودجه شما و همچنین تکمیل کننده‌ی فضای اداری شما خواهد بود. برخی از نکات مهم در انتخاب میز کار شما عبارتند از محل کارتان در منزل و اینکه آیا شما به فضای چند مانیتور و کشوی صفحه کلید و فضای رو میز نیاز خواهید داشت. 

 مواردی که در این مقاله ذکر کردیم مهمترین نکاتی بود که برای کار در خانه باید در نظر داشته باشید اگر شما نیز موردی را در نظر دارید با ما در میان بگذارید.

اگر شما علاقمند به تغییر فضای کار خود با مبلمان اداری زیبا و مدرن هستید، امروز با تیم ما در تماس باشید!

اگر به هر یک از راه حل‌های دفتر ما علاقمند هستید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@istafurniture.ir  ایمیل ارسال کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید