طراحی دکوراسیون دفتر کار در 8 مرحله

انتشار : 1402/08/07
بروزرسانی : 1402/09/22
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

اگر می خواهید دفتر کار خود را با مبلمان اداری شیک و مدرن، دکوراسیون کنید، جای درستی آمده اید! طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را در 8 مرحله انجام دهید و از ارتقاء کارایی و بهره وری کارکنان و جذب مشتریان کسب و کارتان لذت ببرید...

چرا طراحی دفتر شما مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که طراحی دکوراسیون اداری شرکت و سازمان شما را واجد اهمیت می کند. از جمله:

  • بهره وری در محل کار را بهبود می بخشد

    اگر دفتر کار شما به خوبی طراحی و دکوراسیون شده باشد، می تواند استرس کارکنان را کاهش دهد و عملکرد آنان را بهبود ببخشد. وقتی کارکنان شما ازنظر فیزیکی راحت هستند، نور مناسب در محل کارشان وجود دارد، از میز اداری مدرن و شیک و صندلی ارگونومیک استفاده می کنند و فایل و کمد اداری مناسب برای ذخیره سازی دارند تا دنبال اسناد و مدارک نگردند، بهره وری آن ها افزایش می یابد.
  • وابستگی کارمندان به شرکت افزایش می یابد

    کارمندانی که از نظر احساسی و فیزیکی در دفتر کار خود احساس راحتی می کنند، معمولا برای زمان طولانی تری در آن شرکت یا سازمان می مانند. حفظ کارمندان آموزش دیده و باتجربه، منافع زیادی برای هر اداره و شرکتی دارد و مانع صرف هزینه و زمان برای جذب پرسنل جدید می شود. 
  • داستان شرکت شما را بیان می کند

    طراحی دکوراسیون دفتر کار می تواند راوی داستان شرکت و برند شما باشد. رنگ ها، عناصر و آثار هنری که در دکوراسیون اداری دفتر به کار می برید، مهمانان و مشتریان را با شما و حال و هوای کسب و کارتان بیشتر آشنا می کند. ایجاد حس اعتماد و صمیمیت از مهم ترین دستاوردهای خلق چنین حال و هوای مثبتی است. 
  • در هزینه ها صرفه جویی می کند

    اگر به شکل اصولی و درست، یک بار برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خود هزینه کنید، در هزینه های آینده ی شرکت، صرفه جویی قابل توجهی خواهید داشت. این کار به نوعی سرمایه گذاری اقتصادی است و مبلمان اداری، میز اداری، دیوار شیشه ای جداکننده یا پارتیشن اداری که امروز می خرید، در صورتی که باکیفیت و استاندارد باشند، تا سال ها برایتان به خوبی کار خواهند کرد.
  • نوآوری را نشان می دهد 

    راه حل های مدرن و کارآمدی که شما در طراحی دکوراسیون دفتر کار خود به کار می برید، نشان می دهد که شرکت شما می تواند با موج صنعت و تکنولوژی همگام شود. نوآوری و خلاقیت در هر شغل و تجارتی که هستید، باارزش است و مورد توجه قرار می گیرد. 

طراحی دکوراسیون دفتر کار

چگونه یک دفتر کار مدرن طراحی کنیم؟

با اجرای این 8 مرحله می توانید طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را انجام دهید:

1. فضای دفتر کار و نیازها را ارزیابی کنید

قبل از این که طراحی دکوراسیون دفتر کار جدید خود را برنامه ریزی کنید، مساحت فضایی که در اختیار دارید و شیوه های مختلف استفاده از هر قسمت را بررسی نمایید. مراکز اصلی فعالیت مثل میز کار کارمندان، اتاق جلسات و .... را در نظر بگیرید و سپس محاسبه کنید هر کدام از این مراکز به چه مقدار فضا نیاز دارد.

یکی از عناصری که باید در این بررسی در نظر گرفته شود، مقدار زمانی است که کارکنان به شکل معمول در این فضاها می گذرانند. هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه ی استفاده از فضای موجود، نظر کارمندان خود را بپرسید. به دلیل این که کارمندان، عمده ی وقت خود را در هریک از این فضاها می گذرانند، بهتر می توانند درباره ی ویژگی های فضا و نیازهای خود اظهار نظر کنند و راهکارهایی برای افزایش بهره وری پیشنهاد دهند. 

2. خلاصه طراحی خود را بنویسید

هنگامی که نیازهای خود و فضایی که در اختیار دارید را شناختید، یک خلاصه از طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را بنویسید. در این متن فشرده، اهداف و نیازهایتان، چشم اندازی که برای دفتر کار خود در آینده می بینید و روش های هماهنگی طراحی با ارزش های برند خود را یادداشت کنید. این نوشته مانند نقشه ی راه می تواند در هر مرحله از کار به شما کمک کند. 

3. افراد مناسب را انتخاب کنید

اگر توانایی و تجربه ی ساخت وساز و بازسازی دارید، می توانید خودتان وارد عمل شده و طراحی دکوراسیون دفتر کار را اجرا نمایید. در غیر این صورت می توانید با شرکت های طراحی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی و شهرت و سابقه ی کاری قابل توجه دارند، وارد مذاکره شوید. 

شرکت ایستا علاوه بر بیش از سی سال تجربه در تولید و فروش میز و مبلمان اداری و پارتیشن اداری، با طراحی دکوراسیون اداری بسیاری از شرکت های شناخته شده و برتر تجاری و ادارات و سازمان های نمونه ی دولتی، خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد. 

4. بودجه ی خود را تنظیم کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد عناصر خاص طراحی دفتر کار، باید بودجه ی خاصی برای کل عملیات تعیین کنید. گاهی پیش می آید که یک یا دو ایده، به اندازه ی کل پروژه هزینه دارد. در این صورت حتما با مشورت دفتر طراحی مجری دکوراسیون داخلی، برآورد مورد نیاز از هزینه ها را تهیه و تصمیمات خود را براساس تفاوت بین برآورد و بودجه ی موجود تنظیم کنید. 

طراحی دگوراسیون دفتر کار

5. برنامه ریزی ظاهر طراحی را شروع نمایید

این اولین بخش واقعی طراحی دکوراسیون دفتر کار است. در این مرحله شما تصمیم می گیرید که دفتر کارتان چطور به نظر بیاید و آن را طراحی می کنید. در این مرحله هم نظرخواهی از کارکنان و جستجو در اینترنت می تواند ایده های خلاقانه ای را در اختیارتان قرار دهد. طرح های مفهومی که با نوع فعالیت و محصول یا محصولاتی که به فروش می رسانید، مرتبط باشد، از گزینه های مناسب برای طراحی است. 

6. استفاده از نور طبیعی را در طراحی در نظر بگیرید

اگر استفاده از نور طبیعی را به عنوان یکی از عناصر اصلی وارد مراحل طراحی کرده ایم، به دلیل اهمیت زیادی است که این عنصر در طراحی داخلی اداری و مسکونی دارد. در طراحی چیدمان اداریی که حفظ روشنایی طبیعی مهم و جزو ارکان اصلی طراحی باشد، خرید پارتیشن شیشه ای اداری برای پیکر بندی دفتر کار، جزو اولویت ها قرار می گیرد. 

7. طرح سه بعدی ایجاد کنید

حالا که ظاهر طراحی خود را برنامه ریزی کرده اید، می توانید نقشه ی دقیق و براساس آن طرح سه بُعدی ایجاد کنید. این نقشه به شما کمک می کند تا قبل از شروع ساخت ساز، تمام محصولات، قطعات پیش ساخته و امکانات مورد نیاز برای هریک را آماده نمایید. به این ترتیب زمان کمتری تلف می شود و بهره وری به حداکثر می رسد. 

8. پیش به سوی اجرا!

حال که مبلمان اداری شیک و مدرن، دیوار جدا کننده شیشه ای، کفپوش و فرش، کمد و کابینت اداری، رنگ برای قسمت های مختلف و دیگر عناصر لازم را فراهم کرده اید، زمان نصب و اجرا است. در زمان ساخت و ساز نهایی، بازخورد نظرات کارمندان می تواند نتیجه ی عملیات را به مراتب موفقیت آمیزتر کند. 

و تمام...!

دفتر کار شما آماده ی بهره برداری و استفاده است. کسب و کار پررونقی را برایتان آرزومندیمsmile

تماس با سرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید