خرید میز اداری ارگونومیک

انتشار : 1400/06/27
بروزرسانی : 1402/12/24
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

یک کارمند شاد یک کارمند مولد است. اما شادی در محیط کار از جنبه‌‌های مختلف ناشی می‌شود. به غیر از داشتن رابطه صمیمانه با همکاران و مشتریان، چیز دیگری نیز وجود دارد که بر میزان خوشحالی شما یا کارکنان شما در محل کار تأثیر می‌گذارد. ما در مورد دکوراسیون اداری و مبلمان اداری شما صحبت می‌کنیم.

بسیاری از مردم زمان زیادی را پشت میز اداری ارگونومیک می‌نشینند و با رایانه خود کار می‌کنند. مبلمان اداری مدرن با کیفیت بالا می‌تواند بهره وری را بهبود بخشد و به کارکنان در جلوگیری از کمردرد و سایر مشکلات احتمالی سلامتی کمک کند. به عنوان مثال، به میز اداری فکر کنید، تمرکز ما در این مقاله روی میز اداری ارگونومیک است.

میز و صندلی ارگونومیک

تعداد فزاینده‌ای از آسیب‌‌ها از جمله درد گردن، کمر و شانه و درد ماهیچه‌‌ها و مفاصل ناشی از ساختار نامناسب فضاهای کاری هستند. هرچه بیشتر پشت میز بمانید، احتمال آسیب رساندن به خودتان بیشتر است. میز اداری مدرن و عالی مانند میزهای ایستا بهره وری را افزایش می‌دهند، به دلیل اینکه طراحی ارگونومیک دارند و درد گردن و کمر را کاهش می‌دهند. حال اگر در کنار این میز‌‌های ایستا از صندلی‌‌های ارگونومیک استقاده شود هیچ کدام از مشکلات سلامتی برایتان پیش نخواهد آمد.

 میز ارگونومیک

خرید میز ارگونومیک

ما در مورد مبلمان اداری و صندلی‌‌های قابل تنظیم طراحی شده برای استفاده در محل کار و برای قرار دادن رایانه صحبت می‌کنیم. یک میز ثابت منجر به یک سبک زندگی بی تحرک در محل کار می‌شود که دارای پیامدهای منفی است.

پیامدهای بد این روش کار کردن، از جمله ی فعالیت‌‌های طولانی مدت بی تحرک شناخته شده و ویرانگر است. افرادی که بیشتر روز خود را نشسته می‌گذرانند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان، بیماری‌‌های قلبی عروقی، دیابت نوع II و مرگ زودرس هستند.

مطمئنا این نوع کار کردن کمکی به سلامتی نمی کند و بسیاری از کارهایی که امروزه در دفاتر انجام می‌شود، افراد را ملزم به نشستن و تکیه بر لپ تاپ یا رایانه شخصی خود می‌کند. این واقعیت با نحوه طراحی بدن انسان برای حرکت و گیر نکردن در مکانی که در آن به صورت طبیعی باقی بماند، در تناقض است. نشستن طولانی مدت بر وضعیت بدن تأثیر می‌گذارد و به ستون فقرات آسیب می‌رساند. کلیه ی لوازم و تجهیزاتی که در محیط کاری شماست، باید متانسب با بدن شما طراحی شده باشند. مانند میز اداری ارگونومیک ایستا که با توجه به سلیقه ی شما قابلیت تغییرات را دارد.

 خرید میز ارگونومیک

میز ارگونومیک

یک میز اداری ارگونومیک به شما امکان می‌دهد دست خود را طوری قرار دهید که آرنج‌‌ها در اطراف بدن قرار بگیرند و پاها روی صندلی و کامل روی زمین صاف باشند. با یک میز اداری مناسب، می‌توانید در حالت طبیعی تر و آرام تری تایپ کنید که حتی ممکن است سرعت دیتا اینتری را بهبود بخشد.

به خاطر داشته باشید که هرچه زمان بیشتری را صرف استفاده از میز اداری و کی بورد ارگونومیک کنید، می‌توانید بیشتر به استفاده از کی بورد ارگونومیک سازگار شوید و مکان همه کلیدها (بدون نگاه به صفحه کلید) را بیاموزید.

مزایای میز اداری ارگونومیک

این میز اداری مزایای زیادی دارد که می‌تواند شما یا کارکنان شما را خوشحال کند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

بهره وری بالا

پرسنل خوشحال بهره وری بیشتری دارند. ایجاد فضای کاری اوپن آفیس و یا همان فضای کار اشتراکی تبعاتی دارد و باعث می‌شود که کارکنان زمان کمتری را بر روی میز کار خود و روی مشاغل خود صرف کنند. اگر پرسنل در یک فضای کاری اشتراکی بدون هیچ حریم خصوصی ای کار کنند ممکن است بازدهی کارشان به شدت کاهش یابد؛ البته این قضیه برای همه ی مشاغل صدق نمی کند. میز اداری ارگونومیک، مبلمان اداری ارگونومیک و ایستگاه‌‌های کاری که مناسب طراحی شده‌اند؛ می‌توانند به بهتر شدن شرایط محیط کار به پرسنل شما کمک کنند.

جلوگیری از افزایش وزن

این ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما یک میز اداری عالی به شما و کارمندان شما کمک می‌کند تا برخی از چالش‌‌های سبک زندگی را کنار بگذارید. بیایید آن را توضیح دهیم.

امروزه با افزایش پشت میز نشینی و کاهش تحرک بیشتر مرد از اضافه وزن و مشکلاتی که اضافه وزن با خودش به همراه می‌آورد، رنج می‌برند. ­­­­­­میز اداری ارگونومیک و مدرن به شما و کارکنان شرکت شما کمک می‌کند تا از افزایش ناسالم وزن خود جلوگیری کنید. مهم نیست که ذهن شما چقدر مشغول است، نشستن در تمام طول روز و تایپ با انگشتان دست شما هیچ سودی برای بدن از لحاظ سوزاندن کالری ندارد.

نشستن می‌تواند 60 تا 102 کالری در ساعت بسوزاند (البته این اعداد بستگی به وزن شما دارد) و حدود 7-10 کالری بیشتر از ایستادن می‌سوزاند. تفاوت کوچک در تعداد کالری هایی که می‌سوزانید ممکن است ناچیز به نظر برسد. با این حال، هنگامی که مجموع همه ی آن‌‌ها را در طول یک هفته، ماه یا سال در نظر بگیرید، این تفاوت می‌تواند چشمگیر باشد. یک میز اداری ارگونومیک که قابلیت تنظیم دارد و به شما کمک می‌کند تا از این مشکل جلوگیری کنید.

 میز ارگونومیک

این‌‌ها تنها دلایلی نیست که یک میز اداری مدرن می‌تواند شما را خوشحال کند، اما آن‌‌ها کافی هستند تا نشان دهند که چنین میزهایی از بهترین مبلمانی است که می‌توانید در کسب و کار خود داشته باشید. تهیه یک میز اداری ارگونومیک مدرن عالی با تیم ایستا بسیار آسان است. اگر از خرید میز و صندلی مطمئن نیستید و ای نمیدانید که چه نوع مبلمان اداری برای شرکت شما و برای هر کدام از پرسنل شما مناسب است می‌توانید به سادگی با کارشناسان ایستا تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان لذت ببرید.

طراحی میز کار ارگونومیک

 یکی از نکات مهم طراحی یک میز کار، میز مطالعه و میز کامپیوتر ارگونومیک، ارتفاع میز است. در صورتی که ارتفاع میز، برای قد کاربر، مناسب باشد، اثرات مثبتی روی اندام های مختلف بدن او خواهد داشت. در این جا به برخی از این شاخص های کلیدی اشاره می کنیم:

  • چشم ها

شما باید بالای صفحه نمایش خود را در راستای سطح چشم قرار دهید. وقتی بازوی خود را دراز می کنید، مانیتور باید در فاصله ی یک بازوی شما باشد. به این ترتیب شما دید کاملی از صفحه نمایش کامپیوتر خود خواهید داشت، بدون این که به گردن یا چشمان خود فشار بیاورید. 

  • گردن

هنگام پنستن پشت میز اداری ارگونومیک، بتاید گردن شما صاف باشد. شما باید تکیه گاه کافی برای شانه های خود داشته باشید و نباید گردنتان به جلو خم شود. در غیر این صورت دچار گردن درد که در محیط های کاری بسیار شایع است، خواهید شد. 

میز کار گروهی

  • ستون فقرات

هنگام شسنتن پشت میز کار اداری باید ستون فقراتتان صاف باشد. اگر برای رسیدن به یک میز بلند باید کمر خود را قوس دهید یا برای کار روی میز کوتاه، باید قوز کنید، میز شما ارگونومیک نیست و استفاده از آن منجر به عوارض طولانی مدت جدی می شود. 

در آخر، میز اداری ارگونومیک و مبلمان اداری ارگونومیک تاثیر بسیار زیادی در نتیجه ی نهایی کار شما و کارمندانتان دارد، پس سعی کنید از همان ابتدا هزینه ی کافی در این حوزه صرف کنید تا نتیجه ی آن را ببنید.

  • بازوها و آرنج ها

هنگام در نظر گرفتن ارتفاع میز کار، زاویه ی بازوها و آرنج شما اهمیت دارد. شما احتمالا در طول روز برای ساعات طولانی پشت میز خود تایپ می کنید یا می نویسد یا مطالعه می کنید. وقتی پشت میز می نشینید، باید دست هایتان به راحتی روی کیبورد قرار بگیرند و شما بتوانید بازوهای خود را نزدیک دنده ها نگه دارید. زیرا این کار از فشار به ماهیچه ها و کمر جلوگیری می کند.  وضعیت نامناسب آرنج و بازو می تواند به مشکلات مربوط به بازو، مچ و انگشتان منجر شود. 

میز ایده آل از زاویه ی 90 درجه برای آرنج شما پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد تا بدون فشار روی میز خود تایپ کنید، بنویسید و استراحت کنید. 

  • زانو

زانوهای شما هرگز چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده نباید برای مدت طولانی قفل شوند. قفل کردن بیش از حد زانوها باعث ایجاد ساییدگی در مفصل زانو و ایجاد درد می شود. 

در پشت یک میز اداری ارگونومیک، باید بتوانید وقتی چشم خود را با مانیتور هم سطح می کنید، کف پاهایتان را کاملا روی زمین بگذارید و زانوهایتان هم سطح باسن باشد. 

  • پا

یک زیرپایی می تواند فشار پای شما را در زیر میز کم کند. بنابراین حتما نسبت به تهیه ی آن اقدام کنید. 

ارتفاع میز استاندارد چقدراست؟ 

ارتفاع میز استاندارد 75 سانتیمتر است. این رقم ممک است در کشورهای مختلف و بر اساس میانگین قد افراد، متفاوت باشد. برای افراد با قد بلندتر یا کوتاه تر از معمول، می توان میز کار را به صورت سفارشی و با ارتفاع مناسب آنان تولید کرد. 

توجه به انتخاب میز اداری ارگونومیک و همین طور صندلی اداری ارگونومیک، اهمیت زیادی دارد و باید جزو نکات اصلی ارزیابی مبلمان اداری در نظر گرفته شود. 

شرکت مبلمان اداری ایستا محصولات با کیفیت بالا و مقرون به صرفه می‌فروشند که در آن می‌توانید میزهای اداری با بهترین کیفیت را تهیه کنید. به دنبال مبلمان اداری باشید که نیازهای شما را برآورده کند و بتوانید در انتخاب مبلمان اداری و میز اداری به آن‌‌ها اعتماد کنید از بهترین لوازم و اکسسوری اداری را تهیه کنید. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید