میز اداری پایه فلزی

انتشار : 1402/09/04
بروزرسانی : 1402/10/05
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

حتما برای شما هم در هنگام خرید میز و مبلمان اداری، این سوال پیش آمده که چه نوع پایه ای برای میز کار مناسب است؟ خرید میز اداری پایه فلزی و میز اداری پایه چوبی، هر کدام مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم. 

امروزه بسیاری از دفاتر و سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که بهترین ماده و متریال برای میز کار، ام دی اف است. ام دی اف (MDF)، نوعی خمیر چوب با دانسیته و وزن بالاتر، فشردگی بیشتر و اتصالات و یراق خوری بهتر است که در مبلمان داخلی اداری و دکوراسیون داخلی منازل به کار می رود. بنابراین هرجا که از کلمه ی چوب استفاده می کنیم، منظور ام دی اف است که هم برای ساخت صفحه ی میز اداری و هم برای بدنه و پایه های آن استفاده می شود. 

میز کارشناسی پایه فلزی

ویژگی های میز اداری پایه فلزی

طراحی میز و مبلمان اداری مدرن از ویژگی ها و مشخصات مینیمالیسم پیروی می کند. استفاده از سطوح و احجام، حذف اجزای اضافی و غیر ضروری و اولویت کاربری از مشخصه های این سبک است. با استفاده از میز و مبلمان اداری مدرن، بهتر و سریع تر می توان به طراحی دکوراسیون مینیمالیستی دست پیدا کرد. 

پایه های فلزی میز کار، ظاهری شیک و مدرن به طراحی داخلی مدرن دفتر کار شما می دهد. طرح ها و شکل های مختلفی برای پایه فلزی میز اداری طراحی می شود.

مزایای پایه های فلزی میز اداری

  • استحکام و مقاومت: پایه های فلزی می توانند به میز کار دفتر شما استحکام و مقاومت عالی بدهند. این مقاومت هم شامل مقاومت در برابر تحمل وزن زیاد و هم مقاومت در برابر تخریب و فرسودگی ناشی از عوامل محیطی است. پایه ی فلزی که به خوبی رنگ شده باشد، می تواند در برابر عوامل آسیب زایی مانند رطوبت و هجوم حشرت موذی، یکپارچگی خود را حفظ کند.  
  • تنوع در رنگ آمیزی: برای رنگ دهی به پایه فلزی میز اداری، از رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود. رنگ الکترواستاتیک، نوعی رنگ پوششی است که در کوره و تحت حرارت بالا تثبیت می شود و می تواند در برابر زنگ زدگی مقاومت کند. 
  • طراحی شیک و مدرن: استفاده از پروفیل فلزی، دست طراح را در خلق مدل ها ی زیبا و متفاوت باز می گذارد. تنوع زیادی که در مدل های میز اداری پایه فلزی در شرکت ها و برندهای مختلف وجود دارد، مؤید همین نکته است. پایه های فلزی میزهای اداری شرکت ایستا، اعلب به صورت سه گوش است، ولی امکان ساخت آن ها از پروفیل چهارگوش هم وجود دارد. خطوط صاف و روکش فلزی، حس مدرن این میزهای اداری را تقویت می کند.  

معایب پایه های فلزی میز اداری

  • فقدان گرمای طبیعی: فلز آهن جسمی سرد و سخت است و طبیعی است که گرمای طبیعی چوب و فرآورده های آن مانند ام دی اف را نداشته باشد. به خصوص که تنوع زیادی در روکش ام دی اف وجود دارد و طرح چوب آن، می تواند برای محصولات میز اداری کلاسیک، بسیار مناسب و زیبا باشد.
  • امکان ایجاد خراش و فرورفتگی سطوح: گرچه فلز، متریال محکم و مقاومی است ولی رنگ الکترواستاتیک آن در اثر برخورد با جسم تیز، آسیب می بیند. جسم تیز روی رنگ، خراش ایجاد می کنند و سطح فلز در اثر برخورد ضربه سنگین، پتانسیل فرورفتگی دارد. 

ویژگی های میز اداری پایه ام دی اف

میزهای چوبی قرن ها محبوب دل همه بوده اند! جذابیت و زیبایی طبیعی بی بدیل چوب، همیشه انسان ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه به دلیل منابع محدود طبیعی و گران بودن قیمت چوب، از فرآورده های آن در ساخت میز و مبلمان اداری استفاده می شود. میز ام دی اف که پایه ی ام دی اف هم دارد، در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود. شکل پایه ها هم متفاوت است. پایه ی چوبی میز، به شکل ستون، صفحه، یونیت و غیره ساخته می شود. 

مزایای پایه های ام دی اف میز اداری

  • حس گرمای طبیعی: چوب، اصالت طبیعت را در خود دارد. از آن جا که صفحه ی رویی میز (Tops) از ام دی اف ساخته می شود، میز اداری پایه چوبی می تواند حس هماهنگی و یکدستی بیشتری را نسبت به میز اداری پایه فلزی، منتقل کند. شما می توانید میز اداری پایه چوبی را، تک رنگ یا دو رنگ سفارش دهید. 
  • قابلیت سفارشی سازی: چوب قابلیت تغییر است و اگر برای میز اداری خود، پایه هایی با طرح های خاص می خواهید، این موضوع با چوب امکان پذیر است. تزیینات روی چوب از دیرباز، متداول بوده است و اگر یک میز مدیریت لوکس و شیک کلاسیک می خواهید، شاید میز اداری پایه چوبی، بهترین انتخاب باشد. 

معایب پایه های ام دی اف میز اداری

  • استحکام و مقاومت محدود: چوب به اندازه ی فلز مقاوم نیست. به خصوص اگر در معرض مستقیم و مداوم رطوبت قرار بگیرد، آسیب می بیند. به همین دلیل در دفتری که میز اداری پایه چوبی دارد، نظافت کف اتاق باید با احتیاط و به شکل محدود انجام شود. تابش نور خورشید و گرمای ناشی از آن، هم می تواند پایه های چوبی را دچار ترک خوردن کند.  

میز کار اداری

شما کدام گزینه را انتخاب می کنید؟

حال که ویژگی های هر دو نوع میز اداری را بررسی کردیم، انتخاب با شما است که کدام عوامل برایتان اهمیت بیشتر و کدامیک اهمیت کمتری دارند. در نهایت بهتر است میزی را انتخاب کنید که با سبک طراحی دکوراسیون اداری شما، هماهنگی بیشتری داشته باشد. 

کارشناسان ما در ایستا، آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما در این زمینه هستند. تجربه ی ما به شما در انتخاب بهترین میز و مبلمان اداری و پارتیشن اداری کمک می کند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید