میز منشی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتشار : 1400/04/27
بروزرسانی : 1402/09/16
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

اولین چیزی که هر مراجعه کننده‌ای بعد از ورود به فضای کار شما مشاهده می‌کند میز منشی است. با اضافه کردن یک میز منشی زیبا و با کیفیت به دفتر کار خود، اولین احساس خوب را در بازدیدکنندگان و مشتریان ایجاد کنید. پیشخوان پذیرش یا میز منشی به عنوان محل ورود کارمندان و مشتریان شما عمل خواهد کرد. در این بلاگ، ضمن تعریف میز منشی کارایی و ویژگی‌های آن را با هم بررسی می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

 

میز منشی چیست؟

قسمت پذیرایی یا همان لابی محل کارتان یکی از مهم ترین قسمت‌های دفتر شما است. این ناحیه به عنوان یک منطقه خوشامدگویی، تأثیری ماندگار در مشتریان فعلی و بالقوه و همکاران تجاری شما ایجاد خواهد کرد. همچنین می‌تواند پیام مهمی در مورد شرکت شما ارسال کند، زیرا طراحی این میز نشان دهنده هویت و نام تجاری شما است. میزهای منشی یا همان میز پذیرش غالباً در جلوی دفاتر قرار می‌گیرند و به عنوان اولین برداشت مردم از یک شرکت عمل می‌کنند. بیشتر میزهای منشی، ایستاده و اکثرا دارای یک پیشخوان و نمای بلند هستند که به تعامل با مشتری کمک می‌کنند، در حالی که حریم خصوصی کارمندان و فضای کار آن ها را توامان فراهم می‌کنند.

میز پذیرش نشسته یا ایستاده بعنوان میز اطلاعات، ایستگاه امنیتی برای چک کردن بازدیدها و یا بعنوان میزی برای استقبال از مردم و بررسی افراد در لابی‌ها، شرکت‌ها و پاساژها استفاده می‌شود. افرادی که پشت میز پذیرش می‌نشینند وظیفه پاسخگویی و یا راهنمایی به مراجعین را دارند.

 

طراحی میز منشی

طراحی کانتر پذیرش یا همان میز منشی مناسب، برای شما فوق العاده مهم است. این مهم است که در ابتدا وقت بگذارید تا بفهمید واقعاً چه چیزی را می‌خواهید و به چه میزی نیاز دارید و چگونه می‌توانید دقیقاً آن را بدست آورید. فهمیدن این موارد اهمیت بسیار بالایی دارند زیرا می‌توانند در مراحل بعدی تولید محصول در وقت و هزینه صرفه جویی کنند.  

اگر میز خاصی را در نظر دارید و یا اینکه هنوز نمی‌دانید که دقیقا به چه چیزی نیاز دارید با طراحان ما در تماس باشید. در ادامه سعی کردیم مواردی که قبل از خرید یا اقدام به طراحی باید در نظر بگیرید را برای شما بیاوریم.

 میز منشی مدرن

اگر در مرحله خرید میز منشی هستید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید:

 

اول و مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید فضای ذخیره سازی است. میزی را پیدا کنید که فضای کافی برای ذخیره اسناد و لوازم التحریر را داشته باشد. این گونه شما می‌توانید از بهم ریختگی جلوگیری کنید. البته به خاطر داشته باشید که حتی اگر فضای ذخیره سازی کافی نباشد، شما همیشه می‌توانید یک فایل و یا کمد اداری همراه خریداری کنید. (فقط مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف میز کار وجود دارد).

میز پذیرش باید علاوه بر حرفه‌ای بودن به اعتبار شرکت شما نیز کمک کند. یک میز پذیرش با طراحی مدرن و شیک می‌تواند اهمیت برند شما را نشان دهد. میز منشی‌ای که نشان دهنده قدمت شرکت شما و متناسب با حضور برند شما در بازار باشد.


پیشخوان پذیرش شما باید همیشه متناسب با دکوراسیون و سبک فضای شما باشد. اگر در حال برنامه ریزی برای ساخن دفتر جدید هستید، سبک دفتر شما چگونه خواهد بود؟ آیا مدرن، کلاسیک یا چیز دیگری خواهد بود؟  سبک شما حتی روی میز انتخابی شما تأثیر می‌گذارد. اگر میز را به اتاقی که از قبل دارای دکور است اضافه می‌کنید، مطمئن شوید میز با آن و سبک موجود اتاق مطابقت دارد.

یک میز پذیرش که با اتاق و دکوراسیون شما هماهنگ است، باعث می‌شود اتاق به طور کلی خارق العاده به نظر برسد.

 

کانتر پذیرش

قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، محلی را که میز منشی اداری در آن قرار می‌گیرد را اندازه بگیرید. میز پذیرش بیشتر قسمت‌های پذیرایی را پوشش می‌دهد، اما باید فضای کافی برای رفت و آمد کارمندان و بازدیدکنندگان و همچنین فضای نشستن بازدیدکنندگان شما وجود داشته باشد. هم چنین لازم است مراجع یا مشتری بتواند به خوبی کارمند پذیرش یا منشی را از پشت میز ببیند. بهتر است میز منشی به شکلی طراحی شده باشد که منشی، هم به مهمانان در حالت نشسته روی مبل و صندلی اداری و هم به شکل ایستاده، دید کافی داشته باشد.

حتما برای منشی شرکت خود صندلی ارگونومیک تهیه کنید تا ساعات طولانی کار، آسیب های فیزیکی به دنبال نداشته باشد. تقریبا همه ی میز های اداری، به جز موارد خاص و سفارشی، 75 سانتیمتر ارتفاع دارند. تنظیم ارتفاع صندلی اداری با خود کاربر است، ولی در مورد میز کانتر اداری، به دلیل ارتفاع بیشتر کانتر، کارمند پذیرش یا منشی، باید به ارتفاع دید خود نسبت به مشتریان و مهمانان دقت کند. اصولا هنگامی که مهمان یا مشتری در اتاق پذیرش حضور دارد، کارمند مسوول این بخش، باید از پشت میز دیده شود تا به نظر نیاید که او پشت کانتر مخفی شده است. 

اندازه فضایی که در آن میز منشی خود را قرار خواهید داد، چقدر است؟

مانند هر نوع مبلمان اداری یا خانگی، اندازه فضایی که در آن میز استفاده خواهد شد نیز عاملی برای برای خرید خواهد بود. اگر دفتری کوچک داشته باشید، یک میز پذیرایی واقعاً بزرگ احتمالاً مناسب دفتر شما نخواهد بود زیرا بر فضا چیره می‌شود. دقیقاً مانند یک میز پذیرایی کوچک در یک اتاق بسیار بزرگ نیز ممکن است از نظر بصری چندان جذاب نباشد. بهترین انتخاب همیشه ایجاد ظاهری متعادل است. بنابراین مطمئن شوید که فضای خود را اندازه گیری کرده و متناسب با آن خرید می‌کنید.

 مدل میز منشی ال دار

ابعاد میز کانتردار

ابعاد میز کانتردار نیز به سبک شما بستگی دارید. به صورت کلی طول میز پذیرش، به مدل، عملکرد، سبک و فضای موجود در دفتر شما بستگی دارد. معمولا میزهای اداری پذیرش، از 40 تا 190 سانتی متر طول دارند، اما این اعداد می‌توانند متغیر باشند و شما می توانید میز منشی سفارشی داشته باشید.

با این حال، اگرچه گزینه استاندارد برای شما وجود دارد، اما مطمئناً تنها یک گزینه نیست. هنگام تصمیم گیری در مورد طول و اندازه میز حتما با مشاوران آگاه صحبت کنید. بعنوان مثال می‌توانید یک مدل میز منشی ال دار انتخاب کنید که یک طرف بلندتر از سمت دیگر باشد. گزینه دیگر می‌تواند میز یا کانتر پذیرش منحنی یا U شکل باشد که محبوبیت زیادی در بین خریداران دارد. 

یکی از ویژگی های میز پذیرش هتل، یا میز رسپشن ابعاد بزرگ آن است، که هم زمان چند کارمند در پشت آن پاسخگوی مراجعین و مهمانان هستند. در این نوع از پیشخوان، فضای کافی برای کارمندان در پشت میز چه برای رفت و آمد و حرکت صندلی اداری،  چه برای ذخیره سازی اطلاعات و اسناد در فایل بایگانی و کشوهای چند طبقه و قفسه ها، اهمیت بالایی دارد. 

بهتر است در هنگام انتخاب و سفارش میز اداری پذیرش، نیازها و شرایط فضای کار را به خوبی بررسی کنید.

ما انواع میزهای منشی ایستاده و ال، فانتزی، کلاسیک و مدرن را تولید می‌کنیم اگر برای خرید نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، طراحان ایستا به طور رایگان این کار را انجام می‌دهند. با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید