تفاوت میز کامپیوتر و میز اداری + عکس میز کامپیوتر

انتشار : 1400/08/10
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

میزهای تحریر معمولا برای نوشتن استفاده می‌شوند، ظاهری آنتیک، طراحی زیبایی‌شناسی سنتی و کشو دارند. میز کامپیوتر بزرگتر هستند و برای میزبانی از تجهیزات اداری دیجیتال طراحی شده اند و همچنین مدل‌های هیبریدی از جمله ویژگی‌های هر دو نوع وجود دارد. در ادامه به توضیح انواع میز کامپیوتر و تفاوت آن با میزهای دیگر می پردازیم. با ما همراه باشید.

میز کامپیوتر چیست؟

میزهای کامپیوتر از مبلمان اداری هستند که به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی و از نظر زیبایی شناسی سطح مقطعِ کاریِ زیادی را فراهم کنند که می‌تواند میزبانِ تجهیزات اداری از جمله رایانه، لوازم جانبی و کابل‌ها باشد.

آن‌ها یک سطح مقطع بزرگ برای قرار دادن حتی دو مانیتور، باکس مدیریت کابل، کشوهای کمتر دارند و به طور کلی به راحتی مونتاژ می‌شوند. افراد با شغل‌ها و هدف‌های مختلف این میزها را خریداری می‌کنند و برخی ممکن است به مکان ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشند که این افراد می‌توانند در کنار میز از فایل اداری ست به همراه میز اداری استفاده کنند و یا از میز کامپیوتر ال شکل استفاده کنند. این میزهای علاوه بر فضای ذخیره فضای سطح مقطع بیشتری را به شما ارائه می‌دهند.

برای اینکه یک ایده واضح به شما بدهیم، در اینجا تصویری از یک میز کامپیوتر آورده شده است.

قیمت میز کامپیوتر

میز تحریر چیست؟

میز تحریرها مبلمانی با طراحی زیبا هستند. آن‌ها حتی قبل از اختراع برق وجود داشتند. کشوهای کوچک یا متوسط ​​دارند. گاهی در یک طرف، گاهی در هر دو و گاهی در بالای میز به صورت قفسه. میز تحریر ساده را قبلا میز منشی می‌نامیدند. دارای کشوهایی است که می‌توان یکی از آن‌ها را بیرون کشید و جلوی آن را پایین آورد تا سطح نوشتاری صافی ایجاد کند.

میزهای تحریر مدرن می‌توانند لپ تاپ را در خود جای دهند، اما برای قرار دادن مانیتورهای رومیزی، CPU و چاپگرها ساخته نشده اند. مساحت فضای کاری آن‌ها به نوعی کوچک است. میزهای تحریر را می‌توان در هر نقطه از اتاق قرار داد، برای قرار دادن در امتداد یک دیوار یا در وسط یک طبقه اداری خانه مناسب است.

همان طور که از نام میز تحریر مشخص است، مهم ترین کاربری آن "نوشتن" است. اغلب کسانی که از میز تحریر برای نگارش کتاب، گزارش، تکالیف روزانه ی دانشجویی و غیره نیاز دارند، میز بزرگی می خواهند ک بتوانند دسته بندی های مختلف کاغذ، کتاب های مرجع و دیگر منابع اطلاعاتی را روی آن قرار دهند. بنابراین ابعاد میز تحریر اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر در هنگام استفاده از میز تحریر، با حجم زیادی از اطلاعات سروکار دارید، میز تحریر معمولی به دردتان نمی خورد. 

تفاوت میز کامپیوتر و میز تحریر

از هر میز کامپیوتری می‌توان به عنوان میز تحریر استفاده کرد، اما اصولا میز تحریرها را نمی‌توان به عنوان میز کامپیوتر استفاده کرد. میزهای تحریر مدرن برای لپ تاپ در قرن بیست و یکم طراحی شده اند. آن‌ها معمولا برای اکثر رایانه‌های رومیزی یا چاپگر بسیار کوچک هستند. میزهای تحریر مدرن اگر سینی صفحه کلید داشته باشند، میز کامپیوتر نامیده می‌شوند. جدول زیر شامل برخی از تفاوت‌ها است:


                 

|

میز تحریر

|

میز کامپیوتر

|

|

ظاهر آنتیک، طراحی سنتی

|

طراحی ساده یا مدرن

|

|

اغلب با کشوی کم ساخته می‌شود

|

اغلب با کشو و فایل ساخته می‌شود

|

|

فضای کاری فشرده

|

سطح کاری بزرگتر

|

|

می تواند لپ تاپ را در خود جای دهد

|

می تواند علاوه بر مانیتور صفحه کلید و چاپگر و ... در خود جای دهد.

|

                                          

|

برای میزبانی از تجهیزات طراحی نشده است

|

دارای باکس مدیریت کابل و باکس الکتریک می‌باشد

|


البته این تفاوت‌ها قوانین طلایی نیستند. می‌توانید یک میز تحریر با ویژگی‌های میز کامپیوتر پیدا کنید و بالعکس.

میز کامپیوتر حرفه ای

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بین میز تحریر و میز کامپیوتر انتخاب کنید: اگر یک گیمر، یک توسعه دهنده وب و یا یک طراح گرافیک هستید یا به سادگی از تجهیزات اداری زیادی به جای یک لپ تاپ استفاده می‌کنید، بهتر است یک میز کامپیوتر بخرید.

شما میزی می‌خواهید که فضای بیشتری برای تجهیزات شما ارائه دهد، دارای ویژگی مدیریت کابل باشد و کار را برای شما آسان تر کند. اگر بیشتر از رایانه استفاده می‌کنید و گهگاهی می‌نویسید، توصیه می‌شود میز کامپیوتر را انتخاب کنید.

به طور کلی، میزهای تحریر فضای کمتری را نسبت به میزهای کامپیوتر اشغال می‌کنند. میزهای کامپیوتر فضای بیشتری مصرف می‌کنند و بزرگتر هستند. میزهای تحریر فضای بیشتری نسبت به میزهای کامپیوتر دارند. اگر سبک اداری قدیمی را دوست دارید، احتمالاً میز تحریر را بیشتر دوست خواهید داشت. شما می‌توانید یک میز تحریر مدرن که ترکیبی از ویژگی هایی برای راحت تر نوشتن و میز کامپیوتر است را انتخاب کنید.

میز کامپیوتر حرفه ای

میز کامپیوتر مدرن

با مدرنیزه شدن زندگی ها مردم به سمت میز کامپیوتر مدرن و حرفه ای کشیده شده اند و دلیل این امر ارگونومیک بودن و استاندارد بودن این میزهاست. البته نحوه نشستن شما نتیجه ی عوامل زیادی می‌تواند باشد. بله، میزها می‌توانند به طور نسبی بر وضعیت بدن تأثیر بگذارند، اما آن‌ها عنصر تعیین کننده ای نیستند که شما را درست بنشانند. مهمتر از همه، کاربر باید از وضعیت مناسب و نوع صندلی برای نشستن آگاه باشد.

انواع میز کامپیوتر

اگر هنوز در مورد میزهای کامپیوتر یا میز تحریر متقاعد نشده اید، هنوز انواع دیگری از میزها وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

میز اجرایی

 آن‌ها برای چندین دهه وجود داشتند و فضای ذخیره‌سازی زیادی را با سبک‌ها و شکل‌های مختلف ارائه می‌کردند. بیشتر توسط مدیران عامل و مدیران استفاده می‌شود.

میز تاشو

میز تاشو کامپیوتر

میزهایی که مستقیما روی دیوار نصب می‌شوند، تمام فضای کف موجود را ذخیره می‌کنند و یا کاربریشان تغییر می‌کند مانند میزهایی که به کمد تبدیل می‌شوند. آن‌ها گزینه خوبی برای افرادی با فضاهای جمع و جور هستند.

میز شیشه ای

آن‌ها نه تنها از نظر زیبایی شناسی جذاب هستند، بلکه با قاب‌های محکم به محیط زیبایی می‌بخشند. میزهای شیشه ای در منازل بسیار کاربردی هستند.

میز گوشه ای

آن‌ها عالی هستند زیرا طراحی L شکل آن‌ها باعث صرفه جویی در فضای اتاق می‌شود و در عین حال فضای کار زیادی را ارائه می‌دهد.

میز ایستاده

(با نام مستعار میز ارتفاع قابل تنظیم) آن‌ها روز به روز محبوب می‌شوند. می‌توانید یک میز کامل را بخرید که می‌توان هم به صورت ایستاده و هم به صورت نشسته کار خود را انجام داد، یا یک مبدل میز ایستاده بخرید، لوازم جانبی که به شما این امکان را می‌دهد که بین نشستن و ایستادن پشت میز معمولی خود انتخاب کنید.

میز ایستاده

و این لیست ادامه دارد زیرا بازار مبلمان به طور مداوم در حال رشد است.

تفاوت بین میز اداری و میز عادی چیست؟

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند روی میزهای ناهار خوری خود در خانه یا کافی شاپ کار کنند. میزها می‌توانند یک راه حل موقت برای میز کار باشند، اما نه برای طولانی مدت. چرا؟ استفاده از میز برای محل کار، به جای میز واقعی، ممکن است معایبی داشته باشد.

اول و مهمتر از همه، در نهایت اشتباه نشستن خواهید داشت که مطمئناً منجر به گردن درد، کمر درد، مچ درد و خستگی چشم می‌شود. همه این‌ها باعث می‌شود احساس خستگی کنید و بهره وری کمتری داشته باشید. نه تنها از نظر سلامتی، بلکه یک میز ناهار خوری شامل مدیریت کابل یا گزینه‌های ذخیره سازی مانند کشو و فایل اداری نیز نمی‌شود. بنابراین، کاربردی نیست.

ارتفاع میز کامپیوتر

بیشتر سطوح کاری استاندارد ارتفاع 75 سانتی متری دارند که اگر از صندلی‌های معمولی استفاده شود، ارتفاع مناسبی برای نشستن است. اگر قدتان بلندتر یا کوتاه‌تر است، برای ایجاد تغییراتی آماده باشید.

میز لپ تاپ

اگر میزتان مناسب نباشد، متوجه خواهید شد که قوز کرده اید، گردن خود را به سمت جلو خم کرده اید، چشم‌ها و بازوهای خود را فشار می‌دهید تا آرامش پیدا کنید. یک محل کار با طراحی ضعیف می‌تواند استرس زا باشد، به خصوص برای ناحیه گردن و قسمت بالای کمر شما.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا ارتفاع مناسب برای میز خود را پیدا کنید و نکات بسیار خوبی برای ساخت یک منطقه کار ارگونومیک ارائه می‌دهیم. برای خواندن این مقاله اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، برای کار هر دو میز کامپیوتر و میز تحریر را می‌توان استفاده کرد، حتی اگر کمی متفاوت باشند.

اگر فعالیت شما کاملا حول محور نوشتن است، بهتر است یک میز تحریر انتخاب کنید. به غیر از آن، خرید میز کامپیوتر را توصیه می‌کنیم؛ حتی اگر نیاز اصلی خود را نمیدانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شما میزی می‌خواهید که بتواند با تغییرات آینده سازگار شود، به خصوص اگر بیش از یک نفر از آن استفاده کنند. علاوه بر این، ما هر روز از لپ تاپ خود استفاده می‌کنیم، زندگی بدون آن تقریبا غیرممکن است. در پایان روز، ما انسان هایی با ترجیحات و علایق متفاوت باقی می‌مانیم.

در آخر در کامنت‌ها به ما بگویی که کدام میز کار را دارید؟ و اگر قصد خرید دارید کدام را ترجیح می‌دهید؟ امیدواریم مقاله ما به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کرده باشد.

نظرات خود را در کامنت‌ها در قسمت زیر با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید