نقش میز کنفرانس اداری در دفتر کار

انتشار : 1402/09/14
بروزرسانی : 1403/02/17
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

خرید مبلمان اداری مدرن، به صاحبان مشاغل و دفاتر اداری-تجاری کمک کرده است تا بهترین استفاده را از محل کار خود ببرند. اگر فضایی را برای جلسات و کنفرانس های شرکت خود در نظر گرفته اید، حتما به میز کنفرانس باکیفیت و مرغوب نیاز دارید. میز جلسات اداری می تواند نقش مهمی در مذاکرات شما داشته باشد.

یک اتاق کنفرانس که به خوبی طراحی شده باشد، قدرت و اعتبار شما در حرفه تان را به نمایش عموم می گذارد. شرکت ها و سازمان های بزرگ، فضای کافی برای اختصاص دادن به اتاق کنفرانس مجهز و با تشکیلات کامل را دارند. اما کوچک بودن فضای دفتر کار هم باعث نمی شود که بتوان فضایی به عنوان اتاق جلسه یا کنفرانس را حذف کرد. برنامه ها و مناسبت های زیادی وجود دارد که لازم است افراد، دور یک میز مشترک بنشینند و با هم گفتگو کنند. جلسات ارزیابی شغلی، جلسات آموزشی، کارگاه های آنلاین، گپ و گفت با مهمانان و مشتریان قدیم و جدید و ده ها مناسبت دیگر، در کنار میز کنفرانس برگزار می شود.  

اتاق کنفرانس دو ویژگی مهم دارد:

1) اتاق کنفرانس برای همکاری ساخته می شود

وقتی به یک مشکل تجاری برمی خورید، یا می خواهید با همکاران یا مدیران همفکری کنید، به سراغ اتاق کنفرانس و میز کنفرانس می روید. فضای مسطح میز کنفرانس و مشترک بودن آن، این اجازه را می دهد تا برگه های بزرگ نقشه و نمودار و اطلاعات را روی آن پهن کنید و به شکل تیمی درباره مسائل مربوط به آن صحبت نمایید. معمولا در اتاق کنفرانس تجهیزاتی مانند مانیتور با صفحه ی بزرگ، ویدئوپروجکشن، تخته ی وایت برد و ... وجود دارد که به تعامل و همکاری بین افراد کمک می کند. 

لازم نیست حتما یک میز کنفرانس لاکچری بخرید. ولی توصیه می کنیم به خاطر قیمت میز کنفرانس، به سراغ میز کنفرانس دست دوم نروید. این راه حل شاید به نظر اقتصادی و وسوسه کننده بیاید، ولی در درازمدت، شما را دچار دردسر تعمیر و تعویض خواهد کرد و مجبور به پرداخت خسارت بیشتری خواهید شد. 

میز کنفرانس اداری

2) اتاق کنفرانس، اطلاعات را حفظ می کند

یکی از مزایای اتاق کنفرانس این است که می تواند مکالمات محرمانه و اطلاعات امنیتی را در خود نگه دارد. اگر قرار است در جلسه ای محصول جدیدی معرفی شود، یا در حال چانه زنی مالی با یک تیم کاری برای استخدامشان هستید، نمی توانید این اطلاعات را در دسترس همه قرار دهید. اگر پیش بینی لازم برای طراحی این اتاق انجام شده باشد، دیوارها چه از مواد سخت ساخته شده باشند و چه از مواد سبک مانند پارتیشن اداری، در هر حال تا سقف امتداد خواهند داشت، تا کمترین صدای ممکن از آن خارج شود. 

استفاده از فایل بایگانی قفل دار و کردنزا یا کمد مدیریتی، در اتاق کنفرانس می تواند از اطلاعات مکتوب محرمانه در این اتاق محافظت نماید. فراموش نکنید در هنگام خرید میز کنفرانس اداری ایستا می توانید محصولاتی مانند میز مدیریت، فایل و کتابخانه و کردنزا را با همان طرح و رنگ میز کنفرانس، سفارش دهید و مجموعه ای از محصولات جذاب و هماهنگ در اتاق کنفرانس دفتر کار خود داشته باشید. 

شکل و ابعاد میز کنفرانس 

میز های کنفرانس شکل ها و اندازه های مختلفی دارند و از مواد و متریال متنوعی ساخته می شوند. اما به مرور هم به شرکت های تولید کننده و فروشنده مبلمان اداری و هم به دفاتر و سازمان های مختلف خریدار مبلمان اداری، ثابت شد که بهترین متریال برای تولید میز کنفرانس اداری، ام دی اف است. امروزه میز کنفرانس با صفحه تاپس و پایه ام دی اف یا پایه ی فلزی، محبوب ترین و پرفروش ترین میز کنفرانس یا میز جلسات اداری است. 

اندازه ی میز کنفرانس، به تعداد افراد و تعداد صندلی دور آن بستگی دارد. می توانید از میز کنفرانس کوچک و مربعی شکل 4 نفره تا میز کنفرانس بزرگ و U شکل 20 تا 30 نفره، در دفتر کار خود داشته باشید. 

نورپردازی اتاق کنفرانس

موضوعی که شاید کمتر در مورد اتاق کنفرانس به آن پرداخته شده، بحث نورپردازی اتاق کنفرانس است. در این اتاق اداری مانند سایر فضاها، یک چراغ روشنایی که جلوه ی زیبایی داشته و با بقیه ی دکوراسیون داخلی اداری هماهنگ باشد، لازم است. مانند همه ی فضاهای اداری دیگر، نور طبیعی برای جلسات صمیمانه و جلسات طوفان فکری، حتی اگر گاه به گاه برگزار شوند، خلاقیت و بهره وری کارکنان را افزایش می دهد.

اما نکته ای که مساله ی نورپردازی اتاق کنفرانس را مهم تر و حساس تر از فضاهای دیگر می کند، استفاده ی قابل ملاحظه ای است که امروزه از ویدئو کنفرانس و جلسات مجازی و دوربین های لپ تاپ و گوشی و ... برای حضور در جلسات می شود. برای این که بتوانید تصاویر قابل قبولی از اتاق کنفرانس، برای حاضران مجازی جلسه داشته باشید، لازم است نور محیط، کافی و قابل قبول باشد. 

میز کنفرانس مدرن

مساله ی مهم دیگر این است که امروزه بسیاری از جلسات آموزشی، کارگاه ها، گزارش های روند کار و غیره، تصویربرداری و عکاسی می شود. این تصاویر ممکن است مصارف درون سازمانی داشته باشند یا به عنوان مواد و متریال تبلیغاتی و یا آثاری برای فروش و ارائه به مشتریان استفاده شود. علاوه بر دوربین عکاسی و فیلمبرداری باکیفیت، نور طبیعی و نور مصنوعی قابل قبول هم، نقش مهمی در کیفیت تصاویر دارد. 

در جلسات و کنفرانس های ترکیبی که بخشی از شرکت کنندگان به شکل حضوری و بخش دیگر به صورت مجازی و از راه دور در جلسه حضور دارند، نورپردازی اتاق کنفرانس، دشوارتر می شود و باید امکانات بهتری برای تولید تصاویر باکیفیت ایجاد کرد. 

استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری به عنوان دیوار جداکننده، می تواند بخشی از نور طبیعی محیط را در اتاق کنفرانس تامین نماید.

ظاهر اتاق کنفرانس

از رنگ های خنثی برای اتاق کنفرانس خود استفاده کنید. سعی کنید وسایل و تجهیزات اتاق جلسه، بیش از حد پر زرق و برق و حواس پرت کننده نباشند. برای تقویت تمرکز و آرامش به سراغ رنگ های ملایم بروید. رنگ های روشن در افزایش خلاقیت و اشتیاق، نقش مهمی دارند. از آن جا که اتاق کنفرانس، تاثیر مستقیمی بر فروش و رشد تعاملات تجاری شرکت و سازمان شما دارد، بهتر است با خرید بهترین میز کنفرانس، و مبلمان اداری مدرن و شیک دیگر، حرفه ای و موفق به نظر بیایید.  

اتاق جلسات می تواند فضای مناسبی برای نمایش مستندات مربوط به موفقیت های حرفه ای شرکت و ارزش های آن باشد. لوح های تقدیر، جوایز و گواهینامه های دوره های آموزشی که برای پرسنل خود برگزار نموده اید، می تواند حاضرین در اتاق را تحت تاثیر قرار دهد. ضمن این که ابزارهای خوبی برای هدایت گفتگو و شکل گیری تصمیمات شما هستند.

به اتاق کنفرانس دفتر خود، رگه هایی از ذوق و هنر که معرف روح شرکت است، بیفزایید. تا هم خلاقیت های خود را به نمایش بگذارید و هم برای مهمانان محیط گرم و دلپذیری فراهم نمایید. 

از وسایل اتاق به خصوص میز کنفرانس مدرن و شیک، به خوبی نگهداری و محافظت نمایید. در صورت سِرو خوراکی و نوشیدنی در اتاق جلسات، بهتر است محافظت کننده ی مناسبی برای روکش میز کنفرانس وجود داشته باشد. در غیر این صورت با توجه بیشتر به نظافت مبلمان اداری ارزشمند اتاق کنفرانس، طول عمر و زیبایی آن ها را بیشتر کنید. 

اتاق کنفرانس محلی برای استراحت یا فعالیت های انفرادی نیست. بلکه برای جلسات مدیریت و تصمیم گیری های مهم به کار می رود. به همین دلیل استفاده از مبلمان راحتیِ بیش از اندازه راحت! در آن ممنوع است. وجود یک میز کنفرانس بزرگ و صندلی کنفرانس راحت و ارگونومیک با نشیمنگاه و پشتی مناسب، در این اتاق، ضروری است. 

میز کنفرانس مدرن

تاثیر بصری میز کنفرانس

اگر گاهی در شرکت یا سازمان خود، جلسات پرتعدادی برگزار می کنید، بهتر است برای خرید میز کنفرانس، حداکثر تعداد افراد شرکت کننده را در نظر بگیرید. گرچه ممکن است این میز جلسات U شکل، در روزهای زیادی از سال مورد استفاده قرار نگیرد یا جلساتی با تعداد نفرات کم تر از ظرفیت میز، در آن برگزار شود، ولی جلوه ی بصری آن، تاثیر قابل توجهی در ذهنیت مراجعین و مشتریان، نسبت به اعتبار شرکت شما دارد. به خصوص اگر تجهیزاتی مثل میکروفون و ویدئو پروژکشن یا ویدئو وال، ظاهر اتاق کنفرانس شما را کاملا حرفه ای نمایش دهد.

درصورتی که از پارتیشن شیشه ای اداری برای جداسازی فضای اتاق کنفرانس، استفاده کرده اید، امکان رویت میز کنفرانس مدرن و شیک شما، از همه جای دفتر امکان پذیر است و تاثیر بصری زیادی دارد.

از میز کنفرانس اداری دفتر کار خود، برای برگزاری جلسات آموزشی مختلف و ارتقاء سطح علمی و تخصصی پرسنل و همکاران استفاده نمایید تا تجارتتان همواره در حال رشد و گسترش باشد.

کارشناسان ما در شرکت طراحان چیدمان ایستا، آماده اند تا برای انتخاب بهترین میز اداری و پارتیشن اداری، به شما مشاوره دهند. میزهای کنفرانس ایستا با بهترین کیفیت و طرح های به روز و چشم نواز، در دفتر کار و اتاق کنفرانس شرکت شما مانند نگینی ارزشمند و زیبا می درخشد. 💎

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید