نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

انتشار : 1402/06/11
بروزرسانی : 1402/10/07
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

ایجاد تعادل در طراحی فضای اداری، خرید مبلمان اداری مناسب و امکانات رفاهی برای کارکنان می تواند برای هر طراح دکوراسیون چالش برانگیز باشد. به خصوص که باید هر تصمیم را باتوجه به قیمت امکانات و محصولات اداری بگیرد. به دلیل همین شرایط است که پیشنهاد می کنیم نکات مطرح شده در این مقاله را بخوانید. 

در دفاتر و سازمان های امروزی، تمرکز بر افزایش بهره وری به کمک توجه بیشتر به سلامت، رفاه و نوآوری کارکنان است. شما به عنوان طراح به جای متاثر شدن از عواملی مانند مُد بازار کار یا عملکرد همکارانتان، بهتر است اصول طراحی دکوراسیون اداری را در نظر بگیرید. مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون دفتر کار، مربوط به فضای کار و نیاز کارکنان است. 

هر عنصر طراحی در طراحی دکوراسیون اداری می تواند بر زیبایی شناسی و عملکرد کلی دفتر کار شما تاثیر بگذارد. 

طراحی چیدمان دفتر کار

چند نکته ی مهم در دکوراسیون محل کار

علاوه بر اصول کلی که در طراحی دکوراسیون اداری باید مورد توجه قرار گیرد، نکاتی وجود دارد که براساس نیاز کارکنان هر فضا و و شرایط محیطی متغیر است. به عبارت دیگر ممکن است برخی از این موارد با اهداف کارفرما در تضاد یا تعارض باشد. در این صورت با شماست که به عنوان طراح دکوراسیون وارد عمل شوید و باتوجه به شرایط، بهترین تصمیم را بگیرید. 

این چند ایده می تواند به فضای کاری شما یا فضایی که در حال طراحی دکوراسیون آن هستید، حال و هوایی خاص و منحصر به فرد ببخشد. 

  • استفاده از رنگ ها و طرح های طبیعت

    قطعا شما برای رنگ فضای اداری خود برنامه و تصمیماتی دارید. در طراحی دکوراسیون اداری، رنگ برند تجاری اهمیت زیادی دارد و بهتر است از آن در فضاهای مناسب استفاده کنید. این نکته یکی از اصول طراحی مدرن اداری است. اما نکته ای که می خواهیم در این جا اضافه کنیم، استفاده از رنگ ها و طرح های طبیعت است. لکه های آبی اقیانوسی، رنگ و طرح چوب، استفاده از شن در دکوراسیون، طیف های مختلف زرد و نارنجی تداعی گر بیابان، ایده های خوبی است که می توانید اجرا کنید. 
  • امکانات رفاهی دفتر کار

    گاهی امکانات رفاهی حتی جزئی می تواند در بازدهی کارکنان موثر باشد. به عنوان مثال وجود دستگاه آب سرد کن یا دستگاه خودکار فروش قهوه و تنقلات. شما می توانید فضای پرانرژی را با قرار دادن میز فوتبال دستی و فضای آرام را با ایجاد مناطق مدیتیشن به دست آورید. وجود چنین نقاطی در دفتر کار مدرن، کارکنان را شارژ کرده و عملکرد آنان را بهبود می بخشد.
  • فضای خصوصی

    در هر دفتر کاری، حفظ حریم خصوصی کارکنان ضروری است. اما شکل فضای اداری تغییر کرده است و تقریبا امکان این که هر کدام از پرسنل یک اتاق داشته باشند، وجود ندارد. خرید پارتیشن شیشه ای اداری می تواند فضای مطلوب نسبتا خصوصی را در اختیار پرسنل قرار دهد. در هنگام طراحی دکوراسیون اداری، پیکربندی پارتیشن شیشه ای اداری را انجام دهید. سعی کنید حتما پارتیشن اداریی تهیه کنید که قابلیت جداسازی و چیدمان مجدد و متغیر را داشته باشد. اگر به دلیل تهویه و گرمایش و سرمایش مشترک، امکان جداسازی کامل فضاهای کاری را ندارید، می توانید ارتفاع پارتیشن اداری را کوتاه تر بگیرید تا حرکت جریان هوای گرم و سرد از بالای پنل های جداکننده، امکان پذیر باشد. 

میز کار گروهی

  • فضای نشیمن

    اگر شرایط محیط دفتر شما اجازه می دهد، یک فضای نشیمن برای استراحت یا دور هم جمع شدن کارکنان طراحی کنید. این کار محاسن زیادی دارد. یکی از مزیت های اختصاص این فضا این است که کارکنان می دانند می توانند در زمان خاصی در روز (مثلا ساعت ناهار)، دور هم جمع شده و صحبت کنند. این مساله باعث می شود تا در حین کار، کمتر به صحبت های غیر کاری بپردازند. 
  • با درب های چوبی، گرما اضافه کنید. 

    گاهی اتاقک های شیشه ای اداری که با پارتیشن شیشه ای تک جداره یا دو جداره از هم جدا شده اند به درب نیاز دارند. در هنگام خرید پارتیشن اداری ایستا ، می توانید پنل ام دی اف به صورت جدا با با ترکیب با شیشه سفارش دهید. شما می توانید با استفاده از ام دی اف، طرح های متنوعی در پارتیشن اداری شیشه ای ایجاد کنید و گرمای مطلوبی به فضای کار ببخشید. تزئینات ام دی اف روی پنل ها می تواند بخشی از اطلاعات، لوگوها و طرح هایی که معرف برند شما باشد را به بهترین شکل نشان دهد.   
  •  استفاده از تجهیزات صنعتی کارخانه       

    اگر دفتر کار شما در رابطه با تولید محصولی در کارخانه است، می توانید از برخی تجهیزات صنعتی از دور خارج شده، در طراحی دکوراسیون اداری استفاده کنید. تضاد موجود در این تجهیزات صنعتی با محیط خط کشی شده و مرتب دفتر کار اداری، می تواند جذابیت بصری قابل ملاحظه ای ایجاد کند. اگر در طراحی داخلی فضای کار خود، تعاریف قراردادی و کلیشه ای را کنار بگذارید، می توانید حتی یک سوله ی سرد و خشن را به دفتر کار مطلوب و دلپذیر برای کارکنان و مراجعین تبدیل کنید. 

خرید پارتیشن شیشه ای اداری

  • تقسیم فضای بزرگ با پارتیشن اداری

    ممکن است فضای بزرگ، زیاد کاربردی نباشد. می توانید از میز کنفرانس مدولار یا ماژولار ایستا استفاده کنید و هر زمان خواستید از قطعات آن حذف یا به آن اضافه کنید. به این ترتیب به شکل ثابت و همیشگی به یک اتاق با فضای بزرگ احتیاج نخواهید داشت. می توانید آن را پارتیشن بندی کنید یا چیمان مبلمان اداری دیگری را طراحی نمایید. پارتیشن شیشه ای به شما این امکان را می دهد که در همه ی فضاهای پارتیشن بندی شده، نور طبیعی داشته باشید. دیوارهای جداکننده پارتیشن، با خطوط افقی و عمودی که در فضا ایجاد می کنند، تاثیر بصری چشم نوازی دارند و به دفتر کار شما نظم و سر و شکل می دهند.  

قیمت طراحی دکوراسیون اداری

قیمت طراحی دکوراسیون اداری به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر می خواهید از مبلمان اداری ارزان استفاده کنید، حواستان به کیفیت آن باشد. برای سلامتی خود و کارکنانتان ارزش قائل باشید و میز و صندلی ارگونومیک سفارش دهید. خرید میز و صندلی ارگونومیک، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. اگر در طراحی داخلی دفتر کار خود از پارتیشن اداری استفاده کرده و می خواهید آن را به محل کار جدید ببرید، اصلا نگران نباشید. پارتیشن اداری ایستا، این قابلیت را دارد که در محل جدید نصب شده و در صورت لزوم، از آن حذف یا به آن اضافه شود. بنابراین خرید پارتیشن اداری ایستا نوعی سرمایه گذاری است. 

در شرکت طراحان چیدمان ایستا، محصولات متنوعی از مبلمان اداری و پارتیشن اداری تولید می شود. طراحی دکوراسیون اداری با استفاده مبلمان اداری باکیفیت و استاندارد، نتایج بهتری به دنبال دارد. با کارشناسان ما در ایستا تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان آنان بهره مند شوید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید