پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار

انتشار : 1402/06/14
بروزرسانی : 1402/10/05
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار، دو مدل متفاوت از پارتیشن شیشه ای اداری هستند. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی های پارتیشن شیشه ای اداری و تفاوت های پارتیشن شیشه ای فریم لس و پارتیشن شیشه ای فریم دار می پردازیم. 

در طراحی دکوراسیون اداری مدرن، از پارتیشن اداری به عنوان دیواری برای تقسیم بندی یک فضای بزرگ تر به فضاهای کوچک تر و جدا کردن این فضاها از یکدیگر استفاده می شود. بنابراین شما نمی توانید از پارتیشن مدرن اداری انتظار داشته باشید که بار سازه را تحمل کند. در واقع شما از پارتیشن بندی، به عنوان بخشی از طراحی داخلی دفتر کار خود استفاده می کنید و از آن دو کاربرد اصلی جداسازی فضاها و تاثیرات بصری زیبایی شناختی به دست می آورید. 

پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار، دو نوع از پارتیشن شیشه ای هستند، که با کاربردهای کمی متفاوت با یکدیگر، می توانید از آن ها استفاده کنید. پارتیشن های اداری معمولا تک جداره یا دو جداره هستند و در صورت استفاده از شیشه در پنل پارتیشن اداری مدرن، می توان آن را به صورت مات، ساده یا طرح دار اجرا کرد. 

یکی از مزایای خرید پارتیشن شیشه ای اداری مدرن استفاده از نور طبیعی است. پارتیشن شیشه ای چه پارتیشن شیشه ای تک جداره باشد و چه پارتیشن شیشه ای دو جداره، نور را از خود عبور می دهد. 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

آن چه امروزه به عنوان پارتیشن شیشه ای فریم لس شناخته و تولید می شود، پارتیشن شیشه ای است که دور تا دور آن را استراکچر گرفته و الزاما باید تا سقف اجرا شود. این محصول را نمی توان به صورت کوتاه تر تولید کرد، صفحات شیشه با چسب دوطرفه ی مخصوص به یکدیگر می چسبند و هیچ سازه ای در وسط این پنل های شیشه ای، استحکام آن ها را تقویت نمی کند. 

اما شرکت ایستا علاوه بر این پارتیشن شیشه ای فریم لس که محدودیت های زیادی در اندازه و امنیت دارد، محصول دیگری را هم تولید کرده است. 

پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن شیشه ای تک جداره ایستا نوعی پارتیشن شیشه ای فریم لس یا بدون قاب است که در قالب استراکچری با مقطعی به ابعاد 3 در 3 سانتیمتر نصب می شود. ویژگی منحصر به فرد پارتیشن شیشه ای تک جداره ایستا، پروفیل آلومینیومی H است که می تواند بین صفحات شیشه قرار بگیرد و استحکام سازه ی پارتیشن را افزایش دهد. این سازه قابلیت تولید در هر ارتفاعی را دارد و نیازی نیست حتما به سقف  متصل شود.

قیمت پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار با هم متفاوت است. شما می توانید پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس را به دلیل مواد و متریال کمتری که در آن استفاده می شود، به قیمت کمتری بخرید. 

شما همچنبن می توانید پارتیشن تک جداره ایستا را به صورت تمام ام دی اف، تمام شیشه و ترکیبی از ام دی و اف و شیشه سفارش دهید. 

انواع پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن شیشه ای فریم دار

پارتیشن شیشه ای دو جداره، فریم دار است. عرض فریم پنل شیشه ای 8 سانتیمتر است. در پارتیشن شیشه ای دو جداره، دو پنل شیشه ای روی سازه ای به نام استراکچر نصب می شود. این سازه و فریم معمولا از جنس آلومینیوم آنادایز شده ساخته می شود. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره

انواع پارتیشن دو جداره

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

اگر در طراحی داخلی فضای کار خود، به نور طبیعی محدودی دسترسی دارید، بهتر است با خرید پارتیشن شیشه ای اداری، از آن نهایت استفاده را ببرید. پارتیشن ام دی اف برای چنین فضای کاری مناسب نیست و نور طبیعی محدود دفتر کار شما را محدودتر می کند. پارتیشن شیشه ای مات، پارتیشن شیشه ای طرح دار و پارتیشن شیشه ای شفاف به نور اجازه ی عبور داده و باعث روشن ماندن فضا می شود.  

 بهتر است در پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار از شیشه سکوریت استفاده شود. شیشه سکوریت در اثر ضربه، پودر می شود و نسبت به شیشه معمولی که به قطعاتی با لبه های تیز تقسیم می شود، ایمنی بیشتری دارد.  

• شما می توانید برای فضاهایی که به انعطاف پذیری در دید نسبت به اتاق های مجاور نیاز دارند، از پارتیشن شیشه ای دو جداره کرکره دار استفاده کنید. کرکره ی داخل پارتیشن شیشه ای فریم دار، به راحتی و با یک پیچ باز و بسته می شود و قابلیت تنظیم دید به بیرون، دریافت نور و دید بصری دارد.  

پارتیشن شیشه ای دوجداره با کرکره، گزینه ی خوبی برای دیوار اتاق های مدیریت و کنفرانس است. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره کرکره دار

• اگر می خواهید برای فضایی که نیاز به شستشوی کف دارد مانند آزمایشگاه و بیمارستان، پارتیشن اداری بخرید، پیشنهاد ما این است که از پارتیشن ام دی اف به خصوص در قسمت نزدیک به کف، استفاده نکنید. با وجود این که استراکچر پارتیشن ام دی اف از آلومینیوم ساخته می شود، ولی ممکن است در هنگام شستشوی کف، آب با سطح پنل ام دی اف تماس پیدا کرده و به مرور آن را پوسانده و خراب کند. 

• اگر فضای ایجاد شده توسط پارتیشن اداری محدود است و احتمال برخورد میز یا صندلی با پارتیشن وجود دارد، بهتر است قسمت پایین پارتیشن از جنس ام دی اف باشد تا احتمال ترک خوردگی یا شکستگی شیشه به حداقل برسد. 

• پارتیشن اداری نمی تواند به طور کامل عایق صدا باشد. ولی پارتیشن اداری دو جداره نسبت به پارتیشن اداری تک جداره، عایق بهتری است. اگر ارتفاع پارتیشن تا سقف باشد،در فضایی که کاربر به تمرکز و سکوت نیاز دارد، مفیدتر است. از پارتیشن کوتاه در فضاهایی که اولویت با کار گروهی است، استفاده کنید. 

• در فضاهایی که به تهویه و گردش هوای طبیعی یا استفاده از وسایل گرمایش و سرمایش مشترک نیاز است، از پارتیشن اداری بلند استفاده نکنید. برای چنین مناطقی ماکزیمم ارتفاع مناسب پارتیشن، 270 سانتیمتر است. 

آیا با وجود پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار، حریم خصوصی افراد حفظ می شود؟

حتما شما هم ترجیح می دهید فعالیت های کاری و تجاریتان محرمانه بماند. برای رعایت بهتر حریم خصوصی، بهتر است سلسله مراتب افراد و وظایف کاری آنان را در نظر گرفت. بهتر است برای بعضی از اتاق ها، حریم خصوصی کامل در نظر بگیرید. اما برای اتاق هایی که کارکنان در آن ها براساس تعامل و همکاری، کار می کنند، نیازی به ایجاد فضای خصوصی نیست. 

در صورتی که قصد دارید پارتیشن ها قابلیت تغییر طرح و حذف و اضافه در آینده را داشته باشند، از پارتیشن اداری ایستا استفاده کنید. پارتیشن اداری ایستا مانند بقیه ی محصولات مبلمان اداری آن، از کیفیت بالا و تنوع قابل قبولی در طرح واندازه برخوردار است. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید