چگونه مبلمان اداری، همکاری را افزایش می دهد؟

انتشار : 1402/10/11
بروزرسانی : 1402/10/12
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

آیا با خرید و چیدمان مبلمان اداری می توانیم فضای دفتر کار خود را دوستانه تر کنیم و بهره وری را افزایش دهیم؟ پاسخ ما به این پرسش، مثبت است و در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. 

شاید پذیرش این موضوع که یک میز کار اداری یا یک دیوار جداکننده پارتیشن، بتواند روی روحیه و رفتار پرسنل یک اداره یا سازمان تاثیر داشته باشد، برای بسیاری دشوار است. ولی واقعیت این است که بخش عمده ای از رفتارها و عملکرد ما به محیطی که در آن زندگی و کار می کنیم بستگی دارد. صندلی ها، میزهای کار، چیدمان مبلمان، رنگ و شکل آن ها، می تواند زمینه ساز همکاری های مفید شغلی و نتایج درخشان باشد.  

چگونه همکاری در دفتر کار را افزایش دهیم؟

  • طراحی فضاهایی برای گفتگوی واقعی

حتما شما هم جلساتی را تجربه کرده اید که در آن ها این احساس را داشته اید به جای گفتگو با شما، در حال بازجویی از شما هستند! بخشی از تاثیر و کاربری میزهای کنفرانس بزرگ، تاثیر گذاری و مرعوب کردن حاضران جلسه توسط برگزارکننده ی آن است. ولی این گزینه برای همه ی جلسات، مناسب نیست. 

جلسات همفکری و گفتگو با کارکنان، فضای دوستانه و صمیمانه تری می طلبد که با میز کنفرانس دایره شکل یا مربع، و به طور کلی در کنار میز کنفرانس اداری کوچک، به دست می آید. احساس اعتماد و امنیتی که شما در چنین جلسه ای به کارمندان خود منتقل می کنید، به ایجاد حس خوب در آنان و افزایش بهره وری، کمک می کند. 

وقتی افراد با رتبه های شغلی مختلف، در فاصله ی معقول و برابر از یکدیگر دور یک میز کار اداری مناسب می نشینند، فرآیند گفتگو و نه تحمیل ایده های یک نفر به سایرین، بهتر شکل گرفته و به گفته های افراد با هر شغل و سمت، بیشتر توجه می شود. 

میز کنفرانس کوچک

  • ایجاد شرایط محیطی برابر برای همه ی کارکنان

بسیاری از اوقات وقتی دفتر کاری را می خرید یا اجاره می کنید، امکان تغییر شرایط محیطی فضا را به طور کامل ندارید. تعداد پنجره ها را نمی توان افزایش داد، دیوار یا ستون های باربر را نمی توان برداشت. گاهی سیستم گرمایش و سرمایش قال تغییر نیست. 

مبلمان اداری مفید و موثر می تواند به شما در اصلاح و بهینه سازی شرایط محیطی کمک کند. به عنوان مثال پارتیشن اداری شیشه ای، به عنوان نوعی مبلمان اداری مدرن، یک راه حل عالی برای پارتیشن بندی ایستگاه های کاری، بدون حذف یا کاهش نور طبیعی است. به این ترتیب، کارمندانی که میز کارشان در مجاورت پنجره نیست هم می توانند از نور خورشید بهره مند شوند. درصورتی که از پارتیشن شیشه ای نیم قد برای جداسازی فضاها استفاده کنید، در صورت محدود بودن منابع گرمایش و سرمایش، هوای گرم و سرد از بالای پارتیشن ها حرکت کرده و همه ی کارکنان از هوای مطبوع استفاده می نمایند. 

قطعا کارکنان چنین مجموعه ای رضایت بیشتری از محیط کار خود دارند و وظایف شغلی خود را بهتر انجام می دهند.  

  • حمایت از ارگونومی

مطمئن باشید برای همکاران و کارکنان شما، هیچ سرمایه ای ارزشمندتر از سلامتی شان نیست. خرید میز اداری و صندلی اداری ارگونومیک، یکی از اولین و بهترین تصمیماتی است که برای جلب همکاری قطعی پرسنل خود می گیرید و آنان را به توجه و پیگیری خود برای رفع نیازهایشان امیدوار می سازید. 

مبلمان اداری ارگونومیک، سرمایه گذاری هوشمندانه ای است که برای تجارت خود انجام می دهید تا کارکنان با تمرکز بر روی فعالیت هایشان، بهره وری را افزایش دهند. 

  • تامین فضای ذخیره سازی اختصاصی

لازم است از همان ابتدای کار، شرکت خود را به مبلمان ذخیره سازی مناسب، مجهز نمایید. کمد اداری، کردنزا، کتابخانه، فایل بایگانی و قفسه ی اداری از جمله مبلمان اداری ذخیره سازی هستند. اگر با توجه به نوع فعالیت کارمندان خود، کمد و فایل کشودار در اختیارشان قرار دهید، فضای ذخیره سازی هر شخص مشخص می شود. به این ترتیب راه را بر کشمکش و مجادله بین کارکنان بر سر جای قرار دادن وسایل، یا گم شدنشان می بندید. 

کردنزا مدیریتی

  • استفاده از تجهیزات و وسایل فنی پیشرفته و کارآمد

امروزه با رشد فعالیت های دورکاری نیاز به تجهیزاتی که بتواند صدا و تصویر افراد را در جلسات پخش کند، بیشتر شده است. میز کار اداری مدرن، می تواند به امکاناتی مانند الکتریک باکس یا دریچه ی عبور سیم، مجهز باشد. ویدئو پروجکشن، میکروفون، بلندگو و تجهیزات دیگر برای بعضی فضاهای یک شرکت، به خصوص اتاق کنفرانس ضروری است. جلسات باکیفیت بهتر و بدون مشکلات ناشی از نقص فنی تجهیزات، تاثیر مثبتی در فروش و افزایش راندمان شرکت دارد. 

  • افزایش خلاقیت کارکنان با زیباسازی محیط

ایجاد فضایی زیبا که با کیفیت مبلمان اداری خاص همراه باشد، می تواند یک جلسه ی کاری معمولی را به طوفان فکری خلاقانه تبدیل کند. حتی اگر از مبلمان اداری دست دوم استفاده می کنید، سعی کند هر از گاهی در رنگ آن ها دستی ببرید و تغییرات زیبایی شناسانه ای در محیط ایجاد نمایید. 

یک تیم کاری خوب، تیم کاری سرزنده و فعال است و شما می توانید با ایجاد بازسازی های جذاب، به کارکنان خود، شادی و زیبایی هدیه دهید. 

  • ایجاد شرایط انعطاف پذیر

با توجه به قیمت مبلمان اداری که نسبتا زیاد است، بد نیست به استفاده از مبلمان مدولار یا ماژولار هم فکر کنید. این میز اداری در ایجاد شرایط انعطاف پذیر هنگام تشکیل جلسات ناگهانی، یا ایجاد فضای مناسب جلسه در دفاتر کوچک، بسیار سودمند است. ضمن این که میزهای مدولار ارزان تر هستند و خرید آن ها، توجیه اقتصادی دارد. 

نتیجه گیری 

تقریبا دیگر در هیچ کجای دنیا، "همکاری"، صرفا به معنی انجام دادن وظایف نیست. افراد در فضای کار دور هم جمع می شوند تا اهداف اقتصادی و خدماتی را محقق کنند و این کار به ابزارآلاتی به نام مبلمان اداری نیازمند  است. به کمک یک طراحی دکوراسیون و چیدمان اداری مطلوب، می توان دستاوردهای زیادی در زمینه ی همکاری و بهره وری داشت. 

شما هم می توانید با همکاران ما در شرکت ایستا تماس بگیرید و از مدل های مختلف میز کار اداری، پارتیشن اداری، کمد و کتابخانه و دیگر مبلمان مناسب دفتر کار دیدن نمایید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید