چیدمان اتاق اداری کوچک

انتشار : 1400/03/22
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

بخشی زیادی از زندگی ما در محل کار و هنگام کار کردن سپری می‌شود. اگر در این محیط احساس شادمانی و راحتی نداشته باشیم و محیط ما چیدمان اتاق اداری ما درست نباشد، بخش مهمی از زندگی خود را از دست داده‌ایم. عوامل بسیاری به شادمانی در محیط اداری ربط دارد یکی از این عوامل مهم چیدمان است. شاید بر این تصویر باشید که چون اتاق کوچکی دارید امکان چیدمان آن وجود ندارند اما اشتباه فکر می‌کنید. در این مقاله ما بهترین روش چیدمان اتاق اداری کوچک را بررسی کرده‌ایم و بهترین راه‌کارها را برای شما رائه داده‌ایم.

محیط کار خانه دوم شماست اگر فضای کاری کوچکی دارید و نمی‌دانید که فضا را چگونه برای کار کردن مهیا کنید به گونه‌ایی که هم محیط کار را بریتان زیباتر جلوه دهد و  از طرفی به راندمان کاریتان لطمه‌ایی وارد نکند تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چیدمان اتاق کار در اداره

برای چیدمان اتاق اداری کوچک باید به چند المان بسیار دقت کنید. در وهله اول باید با نیازهای خود در محیط کاری‌تان به خوبی آشنا باشید. به چند میز و چه وسایلی در اتاق خود احتیاج دارید. سعی کنید اتاقتان را زیاد و بی دلیل شلوغ نکنید. وسایل اضافی از اتاق کار خارج کنید. اگر در اتاق کوچکی هستید و چند نفر در این اتاق مشغول به کار هستند بهتر است که از میزهای کارگروهی استفاده کنید. خاصیت این میزهای کار گروهی استفاده از حداکثر فضاهاست و دسترسی‌های بسیاری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

سعی کنید از نور در اتاق بیشتر استفاه کنید. استفاده از نور باعث می‌شود که کارکنان از حالت خمودگی خارج شوند. برای اینکه بدانید در چه قسمت‌هایی باید نور بیشتری استفاده کنید. می‌توانید از طراحان فعال در این زمینه نیز کمک بگیرید. سعی کنید نور در یک قسمت جمع نشده باشد و در کل اتاق به صورت یکنواخت نور پخش شده باشد.

چیدمان اتاق اداری

رنگ نیز عامل دیگری است که در روح بخشی به محیط کاری اثرگذار است. سعی کنید در محیط های کاری کوچک از رنگ هایی که فضا را باز تر و بزرگتر نشان می‌دهند استفاده کنید. مبلمان اداری و رنگ مورد استفاده در فضای کاری باید مکمل یکدیگر باشند تا فضای کاریتان شلوغ و خسته کنند به نظر نرسد.

برای چیدمان اتاق از تابلو و گل های طبیعی نیز می‌توانید استفاده کنید. سعی کنید تابلویی که روی دیوار نصب می‌کنید اندازه و شکل مناسب محل کار شما را داشته باشد و از نصب هر شکلی خودداری کنید.

گل‌های طبیعی نیز حس سرزندگی را به محیط کاری‌تان وارد می‌کنند. سعی کنید گلدان گل‌ها نیز داری شکل و رنگ‌های جذاب باشند. گروه مبلمان اداری ایستا می‌تواند برای طراحی چیدمان اتاق اداری‌تان شما را یاری کند.

 

طراحی اتاق اداری کوچک

برای طراحی اتاق اداری نیازی به فضای بزرگ و وسیع ندارید کافی است از نحوه چیدمان به درستی استفاده کنید.

 

  1. طراحی دفتر متمرکز بر موقعیت قدرت

بدانید که میز خود را باید در کجا باید قرار دهید. بهترین مکان از نظر فنی برای قرار دادن میز اداری در اتاق رو به روی در می‌باشد. در این طرح، میز کار شما در گوشه مقابل در قرار گرفته و طوری قرار گرفته است که رو به در باشید. با استفاده از میز کار در این موقعیت، شما به هر کسی که وارد دفتر کار شما می‌شود دید راحتی دارید.

این نوع چیدمان بسیار رایج است و به آن Command Position نیز گفته می‌شود. در این حالت شما توانایی رسیدگی به هر چیزی که از در عبور می‌کند را دارید. اگر در اتاق شما پنجره نیز دارید بهتر است که صندلی شما پشت به پنجره و میز شما در رو به روی آن قرار گیرد. یا اگر فضای اتاق شما کمی بازتر است سعی کنید که یک مکان نسبتا راحت در کنار پنجره برای استراحت و یا صحبت‌های صمیمی تر درست کنید.

 

طراحی اتاق اداری

  1. طراحی اتاق متمرکز بر مهمان

اگر شما به طور مرتب میزبان مشتری یا همکار هستید، مهم است که نقشه دفتر کار شما از نیازهای آن‌ها نیز پشتیبانی کند و فضای راحت و مناسبی را فراهم کند. در طراحی اتاق خود سعی کنید یک گوشه مرکزی برای میز خود بیابید. در جلوی میز خود سعی کنید که فضایی را برای نشستن مهمان اختصاص دهید. در این صورت اگر نیاز باشد با مهمان خود اسناد یا چیزی را بررسی کنید میز و صندلی برای شما فراهم است.

این طرح همچنین در صورت ملاقات با بیش از یک مشتری، انعطاف پذیری را برای شما فراهم می‌کند. شما در این طرح می‌توانید صندلی‌های میز را جا به جا کنید تا افراد بیشتری بتوانند پشت میز بنشینند. در برخی از میزهای ایستا امکان الحاق میزکنفرانس به صورتی که فضای کمی را اشغال کند وجود دارد.

به صورت خاص در میز معاونت IA100-2 یک صفحه ریلی جلوی میز می‌باشد که به عنوان میز کنفرانس کوچک عمل کرده و کاربری میز را دو چندان می‌کند.

 

  1. چیدمان اتاق کار مبتنی بر فضای ذخیره سازی

اگر برای انجام درست کارهای خود به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید سعی کنید از میزهای همراه با ال استفاده کنید. میزهای ال دار علاوه بر زیبایی در ظاهر می‌توانند تا حد زیادی از شلوغی محیط شما جلوگیری کنند. بسته به نوع اتاق می‌توانید از کمدهای کوتاه و بلند نیز استفاده کنید. این کمدها علاوه بر دادن فضای مناسب برای قرار دادن اسناد می‌توانند مکان مناسبی نیز برای اشیاء زینتی نیز باشند.

 

برای خرید میز کارمندی کلیک کنید

میز کارمندی

  1. طراحی دفتر به سبک مثلث کارآمد

آیا در دفتر خود نیاز به وسایلی مثل پرینتر و چاپگر و امثال اینها دارید؟ درست مثل یک آشپزخانه، اگر بتوانید همه چیز را به صورت مثلثی نگه دارید، دفتر کار شما عملکرد بیشتری خواهد داشت. این امکان دسترسی آسان، جریان خوب و کارایی بهتری را به شما می‌دهد. برای مثال، میز کار خود را در گوشه ای از مثلث، یک کمد اداری را در گوشه ای دیگر و چاپگر خود را در گوشه سوم قرار دهید.

 

  1. طراحی اتاق اداری دو نفره

آیا لازم است که یک اتاق را با یک شریک کاریتان به صورت مشترک داشته باشید؟ اگر امکان استفاده از ورک استیشن‌ها یا همان میز کار گروهی  را دارید این گزینه برای شما عالی است. در اینگونه میزها ضمن به حداکثر رساندن استفاده از محیط اداری فضای اتاق نیز با میز و وسایل اضافی شلوغ نخواهد شد.

 چیدمان اتاق اداری

چگونه می توان یک طرح کوچک برای دفتر کار ایجاد کرد

بهترین استراتژی برای ایجاد یک طرح دفتر کوچک، برنامه ریزی از قبل لازم است. برای ترسیم سریع نقشه طبقه منطقه‌ای که قصد دارید برای دفتر کار خود استفاده کنید، می‌توانید از یک ابزار مناسب نرم افزاری استفاده کنید. ابعاد فضا، از جمله درها و پنجره‌ها و اندازه دیوارها را بکشید و پنجره‌ها و درها را به نقشه اضافه کنید. سرانجام‌، مبلمان را بکشید در فضا قرار دهید و آنها را به اطراف منتقل کنید تا جایی که نقشه کف اتاق کار و دفتر کار عالی خود را پیدا کنید.

چیدمان دفتر کار خانگی

اگر در خانه کار می‌کنید و فضای کاری خود را در منزل ساخته اید، با کمی تلاش و کمی خلاقیت می‌توانید دفتر خانگی  و چیدمان اتاق اداری کوچک خود را تزئین کنید و آن را بزرگتر نمایش دهید.

چیدمان اتاق اداری کوچک

1) مکان مناسب

اول از همه، فرد باید مکان مناسب را برای دفتر خانگی انتخاب کند. اگر فضای اضافی در دسترس نباشد، همیشه می‌توانید چیدمان اتاق نشیمن را تغییر دهید یا در ناهار خوری نیز فضایی ایجاد کنید. قرار دادن میز اداری جلوی پنجره به نور طبیعی اجازه عبور می‌دهد.

2) ارتفاع میز

می توانید برای چیدمان اتاق اداری کوچک روی یک میز ایستاده و یک میز نشیمن برنامه ریزی کنید. اگر فردی معتاد به کار هستید، همیشه می‌توانید از میز ایستاده استفاده کنید زیرا نشستن طولانی مدت برای سلامتی مفید نیست همچنین میز ایستاده فضای کمتری را اشغال می‌کند.

3) کمد و ایجاد اتاق کار

اگر مکان کافی برای اجرای چیدمان اتاق اداری کوچک شما وجود ندارد، همیشه می‌توانید یک کمد یدکی را به دفتر خانگی تبدیل کنید. از قفسه می‌توان برای نگهداری چاپگرها، کتاب‌ها و سایر لوازم التحریر استفاده کرد. هنگامی که کمد لباس بسته می‌شود، دفتر از نظر خارج می‌شود. همچنین می‌توانید از پرده‌های زیبا به عنوان تقسیم کننده اتاق برای جدا کردن فضای کار خود از منطقه دیگر استفاده کنید.

4) تزیینات اتاق کار

فضا باید الهام بخش باشد و نشان دهنده شخصیت شما باشد. دیوار را با آثار هنری الهام بخش و پر جنب و جوش خود تزئین کنید، در اتاق خود چراغ‌های ملایم و چشم نواز قرار دهید، گیاهان طبیعی به آن اضافه کنید. یک گیاه سبز کوچک در چیدمان اتاق اداری کوچک شما به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش کرده و هوا را تمیز کنید. سرانجام یک فرش رنگی در اتاق بیندازید تا ظاهر کامل شود.

عکس از محیط اداری

چگونه می‌توانم یک اتاق کوچک را بسیار شیک تزئین کنم؟

هنگامی که فضای زیادی در محیط کاری وجود ندارد باید از شر لوازم غیر واجب خلاص شویم. پس فقط مبلمان اداری وجود دارد که می‌‌توانید در اتاق‌ها ‌جا دهید. کار کردن در دفاتر کوچک مستلزم این است که از هر فضایی که در دسترس است، ‌استفاده کنید، ‌چه افقی و چه عمودی. بنابراین، ‌وقتی صحبت از چیدمان اتاق اداری کوچک می‌‌شود، ‌باید با ایده‌های ‌خود خلاق باشید.

اینجاست که استفاده از فضای عمودی و هنر دیواری مطرح می‌‌شود. چاپ‌های دیواری نه تنها به شما کمک می‌‌کنند که اتاق خود را زیبا کنید، ‌بلکه می‌‌توانند تصور فضایی بزرگتر را حتی در یک منطقه کوچک ایجاد کنند.

چیدمان اتاق اداری کوچک

برای کمک به شما در شروع کار در اینجا چند روش خلاقانه وجود دارد که می‌‌توانید با استفاده از دیوار به فضای دفتر کوچک خود اضافه کنید. در زیر نکاتی برای چیدمان اتاق اداری کوچک شما آورده شده است.

استفاده از کاغذ دیواری

دو طرح بزرگ همیشه بهتر از یکی است! هنگامی که شما یک اتاق کوچک دارید، ‌ایده خوبی است که فضا را با استفاده از پوستر دیوار با دو طرح کوچک روی دیوار تقسیم کنید که اندازه اتاق را بزرگنمایی می‌‌کند و همچنین در خرید یک پوستر دیواری بزرگ صرفه جویی می‌‌کند.

اگر به دنبال پوستری که دو طرح را داشته باشد هستید، دو قطعه هنری را انتخاب کنید که ظاهر و احساس مشابهی دارند و به طورکلی هارمونی دارند.

البته اگر به فروشگاه‌های ‌ارائه دهنده خدمات کاغذ دیواری مراجعه کنید؛ خودشان پیشنهادات خوبی را به شما عرضه خواهد کرد.

استفاده از فضای عمودی

وقتی فضای افقی کافی نیست، ‌ایده خوبی است که از فضای عمودی اتاق خود استفاده کنید. چیدمان قطعات تزیینی و هنری به صورت عمودی توهم ارتفاع را در اتاق شما ایجاد می‌‌کند، ‌بنابراین باعث می‌‌شود فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد. حتی می‌‌توانید از یک دیوار شاخص یا همان accent wall برای این ترفند استفاده کنید.

چیدمان اتاق اداری کوچک

استفاده از رنگ‌های ‌خنثی

رنگ بندی خنثی یا کم رنگ یک راه عالی برای افزودن روشنایی به اتاق و بزرگتر نشان دادن فضا است. با نور ملایم طبیعی که رنگ‌های خنثی را منعکس می‌‌کند، ‌فضای شما بسیار بزرگتر می‌‌شود و با کاغذهای تک رنگ یا قدیمی ترکیب می‌‌شود.

ایجاد پنجره جعلی

همه فضاهای شهری و اتاق دفاتر کوچک دارای پنجره کامل با نور طبیعی نیستند. هنگامی که چنین چالشی پیش می‌‌آید، باید از آنچه دارید استفاده کنید و مناظر زیبا خود را ایجاد کنید. برای بهشت ​​کامل خود برنامه ریزی کنید، ‌کوه، ‌ساحل یا غروب آفتاب باشد و اتاق خود را به روی طبیعت با نقاشی و یا کاغذ دیواری باز کنید که شما را به یاد یک روز عالی می‌‌اندازد.

حتی اگر یک اتاق کار کوچک دارید، وقتی خلاقیت ایجاد کردید می‌‌تواند فضایی برای امکانات نامحدود باشد. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، ‌اگر فضای افقی شما را محدود می‌‌کند، ‌از کمی تخیل استفاده کنید تا فضای خود را با قطعات هنری دیواری که دکوراسیون اتاق شما را تکمیل می‌‌کنند، ‌زنده کنید.

در آخر امیدواریم که ایده های ما در مورد چیدمان اتاق اداری کوچک برای شما مفید بوده باشد. اگر دفتر کاری شما فضایی کاملا رسمی می‌‌باشد و ممکن است که مراجعه کنندگان مختلفی داشته باشید در این صورت با دقت بیشتری تزیینات روی دیوار را انجام دهید تا ارزش‌های ‌برند شما به خطر نیوفتد.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید