چیدمان اداری مدرن

انتشار : 1402/06/01
بروزرسانی : 1402/11/10
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

امروزه در صورتی که می خواهید یک دفتر کار فعال و الهام بخش با بهره وری بالا داشته باشید، بهتر است به چیدمان اداری مدرن توجه کنید. حتی اگر شرکت و سازمان شما سابقه ای دیرینه دارد، بهتر است محیط را برای پرسنل و مشتریان جوان امروز، بهینه سازی کنید. دانش نوین معماری می تواند شما را در دستیابی به اهداف چشمگیرتان یاری نماید. 

در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف طراحی داخلی اداری، از جمله دکوراسیون دفتر کار، خرید مبلمان اداری ارگونومیک و نقش رنگ در چیدمان اداری مدرن خواهیم پرداخت. همچنین با توجه به اهمیت ابعاد و مساحت دفتر کار و هزینه های سرسام آور اجاره و خرید واحد اداری، راهکارهایی را برای بزرگ تر به نظر آمدن فضای کار بررسی خواهیم کرد. 

اهمیت دکوراسیون داخلی در چیدمان اداری مدرن

اگر می خواهید بهترین طراحی را برای فضای داخلی دفتر کار خود داشته باشید، در اولین قدم نیازهای خود و کارکنانتان را مورد بررسی قرار دهید. محیط کار باید بتواند بهره وری، خلاقیت و رضایت کارکنان را تقویت کند. عواملی مانند طراحی محل کار، دمای داخلی، رنگ و گیاهان داخل فضای کار و ... به رفاه کارکنان می افزایند. ضمن این که مسائل مربوط به حریم خصوصی، کنترل صدا و اتاق های اداری شخصی به همان اندازه مهم هستند. شما برای این کار به ابزارهایی نیاز دارید تا چیدمان اداری مدرن و مورد نیاز خود را اجرا نمایید:

  • مبلمان اداری ارگونومیک

    خرید مبلمان اداری ارگونومیک و مناسب یکی از اولین کارهایی است که بهتر است در اولین فرصت انجام دهید. ممکن است قیمت میز و صندلی اداری یک شرکت معتبر و شناخته شده از میز و صندلی های متفرقه ی موجود در بازار و مبلمان اداری دست و دوم بیشتر باشد، ولی مطمئن باشید در بلندمدت از سرمایه گذاری در این بخش بیشترین سود و بهره وری را خواهید داشت. شما می توانید با خرید میز اداری شرکتی ایستا، متناسب با نیاز و موقعیت اداری هر یک از پرسنل، بهترین انتخاب را داشته باشید. 

اگر اصرار به خرید میز اداری ارگونومیک داریم و صندلی اداری ارگونومیک را یک وسیله ی حیاتی برای کارمندان شما می دانیم، به این دلیل است که سلامتی تیم شما یکی از مهم ترین ابزارهایتان برای افزایش بهره وری است. 

میز کار گروهی

  • استفاده از نور طبیعی 

    یکی از عواملی که می تواند به شما در افزایش بهره وری کاری کمک کند، استفاده از نور طبیعی است. در صورتی که واحد کاری اتاق های جداگانه دارد، بهتر است هرکدام نورگیری مخصوص به خود را داشته باشد. اگر واحد شما از هال بزرگی تشکیل شده و می خواهید آن را به قسمت های نسبتا خصوصی تقسیم کنید، بهتر است از پارتیشن اداری شیشه ای استفاده نمایید. پارتیشن شیشه ای نور را از خود عبور می دهد. حتما در هنگام طراحی چیدمان پارتیشن اداری، تهویه و قرارگیری تاسیسات گرمایش و سرمایش را هم در نظر بگیرید تا همه ی افراد از شرایط مطلوبی برخوردار باشند. 
  • ذخیره سازی و سازماندهی وسایل 

    سعی کنید با استفاده از فایل و کمد اداری و کشوی میز اداری، شلوغی ها را حذف کنید. اگر پس از هر بار مرتب سازی باز هم انبوهی از مدارک و پرونده ها روی میزهای کارکنان جمع می شود، احتمالا لازم است خرید فایل اداری و کتابخانه ی بیشتر را در دستور کار خود قرار دهید. 

قفسه ها و کتابخانه های اداری نقش مهمی در سامان دهی به دفتر کار شما دارند. آن ها می توانند در آنِ واحد دو یا سه نقش را به عهده بگیرند. به عنوان مثال کمد اداری یا قفسه ی بایگانی که دو ایستگاه کاری را ازهم جدا می کند، ضمن داشتن وظیفه ی ذخیره سازی، نقش جداکننده را هم ایفا می کند. 

اطلاعات بیشتر درباره ی کمد و کتابخانه اداری را در مقاله ی زیر آورده ایم. 

  • ایجاد تناسب رنگی 

    معمولا هر برندی خط و تم رنگی خود را دارد که می توانید با آن در طراحی چیدمان اداری مدرن دفتر خود، کار کنید. ولی به غیر از این تم رنگی اصلی که معرف و نشانه ی سازمان تجاری و اداری شما است، از رنگ های دیگر هم استفاده کنید و حال و هوای متفاوت و جذابی در محیط ایجاد نمایید. 

دیوارهای پارتیشنی چه از نوع پارتیشن اداری ام دی اف باشند یا پارتیشن شیشه ای اداری، می توانند رنگی و طرح دار ساخته شوند و بر زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار شما بیفزایند.

  • میز پذیرش مدرن

    از مهمانان دفتر کار خود به گرمی استقبال کنبد. مبلمان فضای پذیرش شامل کانتر پذیرش یا میز پذیرش و نشیمن و مبل اداری و میز جلو مبلی، از جمله محصولاتی است که در شرکت ایستا با بهترین کیفیت تولید و ارائه می شود. 

فضای پذیرایی اولین جایی است که با مهمانان و مشتریان شرکت خود مواجه می شوید و همیشه اولین برخورد در ذهن افراد جای مهمی را اشغال می کند. طراحی میز کانتر منشی، در نحوه برقراری ارتباط با افراد، اهمیت زیادی دارد و بهتر است این میز اداری باارزش و تاثیرگذار را از برندهای معتبر تولید و فروش مبلمان اداری تهیه نمایید. 

میز اداری شرکتی

چگونه از حداکثر فضای اداری استفاده کنیم؟

چیدمان اداری مدرن به شما کمک می کند تا از حداکثر فضای اداری استفاده کنید. در اغلب مواقع تجهیز دفتر کار با مبلمان اداری مدرنی که امکان استفاده ی بهینه از فضا را به شما بدهد، بیشتر از نقل مکان به فضای بزرگ تر است. 

استفاده از میز مدولار یا ماژولار

اگر بتوانید به جای خرید میز یک نفره از میز مدولار یا ماژولار استفاده کنید. در بخشی از هزینه ها صرفه جویی کرده اید. از جابجایی قطعات میز مدولار می توانیز میز کنفرانس درست کنید. میز مدولار یکی از مهم ترین محصولاتی است که انعطاف پذیری چیدمان اداری مدرن را تامین می کند. 

خرید میز کار گروهی

یک میز کار گروهی از دو میز کار اداری یک نفره با امکانات یکسان، جای کمتری اشغال می کند. ضمن این که به دلیل مشترک بودن برخی از قسمت های میز، متریال کمتری مصرف شده و قیمت میز گروهی را از قیمت میز کار کارمندی، ارزان تر می کند.

استفاده از فایل اداری متحرک 

در صورتی که فضای کافی برای کمد اداری یا کتابخانه اداری در اختیار ندارید و میز اداری مدولار، کشوی لازم برای ذخیره سازی را ندارد، از فایل اداری متحرک استفاده کنید. شما به راحتی می توانید این فضای ذخیره سازی مناسب را در زیر میز اداری قرار دهید و در مواقع لزوم، آن را جابجا کنید. 

چیدمان اداری مدرن

طراحی داخلی اداری منعطف چیست؟

در چیدمان اداری مدرن، و دکوراسیون داخلی اداری، روشی به وجود آمده است که اصطلاحا به آن طراحی داخلی اداری منعطف می گویند. طراحی دکوراسیون انعطاف پذیر، امکان طراحی و اجرای راه حل های فوری برای تغییر دکوراسیون و چیدمان مبلمان و گردش کار کارکنان را به شما می دهد. 

طراحی دکوراسیون سنتی و قدیمی، گردش کار را مطابق با استانداردهای سفت و سخت روزانه شکل می داد. اما در این قالب های خشک طراحی، نیازها، بهره وری و کارایی کارکنان تشخیص داد نمی شد و مشارکتی هم بین آنان اتفاق نمی افتاد.  

همان طور که در بالا گفته شد، میز مدولار یا ماژولار اداری، میز کنفرانس مدولار، فایل و کمد های متحرک از جمله مبلمان اداری هستند که می توانند در یک طراحی دکوراسیون منعطف نقش داشته باشند. 

شرکت طراحان چیدمان ایستا با سال ها تجربه در تولید مبلمان اداری و طراحی چیدمان اداری مدرن در خدمت شما است تا شرکت و دفتر کار شما را به بهترین شکل ممکن، آماده ی کار و فعالیت نماید. با شماره ی 88701330_021 تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان کارشناسان ما استفاده نمایید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید