نحوه استفاده از چیدمان دفتر برای کنترل استرس در محل کار

انتشار : 1400/02/05
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 2 دقیقه

 اطمینان از اینکه نیروی کار از همه جنبه‌های مختلف در طی روز کاری خود راضی و سرگرم است، باید در ذهن طراحان دفتر کار باشد. تعدادی از مطالعات در سالهای اخیر نشان داده است که داشتن کارکنان شاد و متعهد باعث بهبود کارایی و بهره وری می‌شود. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده از چیدمان دفتر برای کنترل استرس در محل کار و داشتن ذهنی شاد را با شما در میان بگذاریم.

ما بیشتر وقت خود را در محل کار خود می‌‌گذرانیم، تأثیری که محیط کار بر روحیه ما می‌گذارد انکار ناپذیر است. داشتن ذهن آرام در محل کار بسیار حیاتی است. این امر بر زندگی کارمندان و خانواده های آنها و همچنین بهره وری، سود و موفقیت کلی تجارت نیز تأثیر می‌گذارد. با به کار بردن تدابیری برای حفاظت از آن، یک کسب و کار باید تمام تلاش خود را برای ایجاد بهترین محیط کار ممکن انجام دهد.

برای ذهنی آرام و شاد در محل کار ما چه کاری می‌توان انجام داد؟

 

در ادامه برخی از روش های بهبود سلامت ذهنی در محل کار را معرفی کردیم:

 

طراحی مجدد دفتر برای کنترل استرس در محل کار

به کارمندان کمک کنید تا استرس دیگر کارمندان را کاهش دهند. یکی از بهترین راه ها برای ترویج شادی و آرامش، دادن وسایل مناسب و تشویق کارمندان برای گفتگوی آزاد است. سعی کنید به کارمندانتان اجازه دهید که گفتگوی آزاد را در کار داشته باشند. این باعث می‌شود استرس در محیط کار از بین برود. کارکنان احساس می‌کنند تنها نیستند و می‌توانند در مورد مضوعات مختلف اظهار نظر کنند.

تشویق کارکنان برای استراحت منظم نیز در استرس زدایی مفید است. آیا یک پیاده روی کوتاه در خارج شرکت ممکن است. استراحت با نوشیدن چای یا هر چیز دقیق تر مانند نشستن در فضای متفاوت از فضای کار همیشگی برای استراحت یا یک اتاق ساکت، به "شکستن" لحظه ای استرس‌زا و آرامش ذهن کمک می­کند. این گونه بخش‌ها در محیط کار باعث آرامش و سازماندهی ذهنتان می‌شود. از این مناطق برای دور هم جمع شدن هم نیز می‌توان استفاده کرد. موضوعات مورد بحث در این اتاق‌ها می‌تواند از موضوعات کاری متفاوت باشد. یا حتی انجام گفتگوهای خصوصی می‌تواند تا حد زیادی فشار فضای کاری را کمتر کند.

 

 کنترل استرس محل کار

اجازه فعالیت بدنی و عاطفی دهید

هنگامی که شما بعنوان مسئول یک تجارت به کارمندانتان اجازه فعالیت بدنی و عاطفی را می‌دهید این عمل بر کل محل کارتان تاثیر خواهد گذاشت. مشارک شما بعنوان مدیر در این قسمت مهم است چون باعث انتقال این پیام به کارمندانتان می‌شود که برای آنان ارزش قائل هستید. نتیجه احتمالی این است که همه بخواهند در این برنامه‌ها شرکت کنند،  بنابراین  سلامتی، رفاه، بهره وری و روحیه خود را تقویت کنند و باعث کنترل استرس در محل کار شود.

 

یک محیط کار سالم ایجاد کنید

همه ما می‌دانیم که محیط کار تأثیر عمده‌ای بر سلامت روان، بهره وری، گردش کار و سود کلی کارکنان و شرکت دارد. با داشتن سیاست درهای باز، آگاه ساختن همه از تغییرات در اهداف و سیاست‌های کسب و کار، احساس هدایت، ایجاد اعتماد و در نتیجه کاهش استرس کارکنان فراهم می‌شود.

همچنین تغییراتی در سیاست‌های "از بالا به پایین" وجود دارد که ممکن است به نفع کارمندان باشد، از جمله معرفی درجه‌ای از انعطاف پذیری در روز کاری، به افراد اجازه می دهد تعادل زندگی کاری و زندگی خصوصی خود را به طور موثر مدیریت کنند. معرفی عناصر طراحی دفتر برای بهبود جنبه‌های سلامتی آنها (از جمله آشپزخانه برای نگهداری / تهیه / خوردن غذاهای سالم یا حتی سالن بدنسازی / محل ورزش) نیز باید در نظر گرفته شود.

 

 

 

در انتها باید اشاره کنیم که طراحی و چیدمان عالی دفتر می تواند بسیاری از این موارد را تأمین کند تاثیر زیادی در کنترل استرس در محل کار داشته باشد. بنابراین اگر بخشی از مشاغلی هستید که بدنبال بهبود سلامت روانی در محل کار هستید، محیط ایده آل خود را در محیط کار ایجاد کنید، با مشاوران ما برای تهیه مبلمان اداری مناسب و پارتیشن محل کار تماس حاصل فرمایید.

فارغ از صنعتی که در آن کار می‌کنید یا انواع مختلف کاری که روزانه انجام می‌دهید نمونه مبلمان اداری ما گواهی بر کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. ما می‌توانیم فضاهای شما را متناسب با خواسته های شما دوباره طراحی و چیدمان‌کنیم. اگر برای تهیه مبلمان اداری نیاز به مشاوره دارید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@istafurniture.ir‌  ایمیل ارسال کنید .

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید