گیاهان مناسب فضای اداری

انتشار : 1400/09/17
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 10دقیقه

ما بخش بزرگی از زندگی خود را صرف نشستن می کنیم، چه در خانه و چه در اداره. اگر آن فضا پیش پا افتاده و بدون هیچ گونه اثری از زندگی باشد، می تواند بسیار بی انگیزه و غیر الهام بخش باشد. حال، اگر آن فضا پر از فضای سبز و زندگی باشد، می تواند زندگی کاری شما را کمی لذت بخش تر کند. علم حتی آن را ثابت کرده است. مطالعات از سال 2011 نشان داده است که گیاهان در فضای اداری و روی میز اداری شما می تواند خستگی حاصل از کار را در شما کمتر کند و فقط با صرف چند ثانیه برای نگاه کردن به گیاهان، می توانید احساس شادابی و الهام مجدد کنید.

تاثیر گیاهان اداری

نظریه بازگرداندن توجه کاپلان بیان می کند که حتی اگر برای یک دقیقه استراحت از نگاه کردن به صفحه نمایش به فضای سبز نگاه کنید، این فضای سبز می تواند توجه را به کانون اصلی بازگرداند. این نظریه می گوید که طبیعت این ظرفیت را دارد که پس از اعمال انرژی ذهنی، به عنوان مثال، پس از گذراندن شب‌های بی‌خوابی برای مطالعه برای امتحان، یا کار خستگی‌ناپذیر روی یک پروژه یا تکلیف، توجه را تجدید کند.

گیاهان اداری، درست مانند پیوند تیم، تفاوت زیادی در محیط کار ایجاد می کنند. ثابت شده است که آن ها به افزایش بهره وری و کمک به شرکت ها در حفظ کارمندان کمک می کنند. گیاهان نه تنها از نظر بصری نور و رنگ را به فضای اداری می آورند، بلکه یک تجربه مراقبه را نیز به ارمغان می آورند که در نهایت منجر به کارکنان شادتر و سالم تر می شود.

طراحی بیوفیلیک اهمیت اتصال انسان به طبیعت را بررسی می کند. فضاهای اداری که بخشی از طبیعت را به تصویر می‌کشند، واکنش‌های فیزیولوژیکی مانند افزایش فعالیت مغز و کاهش هورمون‌های استرس را ایجاد می‌کنند.

با این حال، گیاهان نمی توانند به هر دفتری بروند و از آنها انتظار داشت که رشد کنند. متأسفانه، همه ما به اندازه کافی خوش شانس نیستیم که فضای کاری با نور روشن داشته باشیم. خوشبختانه، گونه های گیاهی وجود دارند که در محیط های کم نور رشد می کنند. بقیه این مقاله در مورد اینکه گیاهان بسته به میزان نور، سطح رطوبت و میزان مراقبت از آنها در چه فضاهایی بهترین عملکرد را دارند، صحبت خواهد شد.

گیاه مناسب محیط کاری

برای انتخاب بهترین گل برای روی میز اداری که نور زیادی به آن ها نمیخورد، تیم ایستا مطلبی برای راهنمایی شما اماده کرده است. در این مطلب شما به سادگی گل مناسب برای مطب ، گل مناسب راه پله ، گلهای مخصوص راهرو و گیاهان آپارتمانی که نیاز زیادی برای نگهداری ندارند را خواهید یافت و به سادگی می توانید مناسب ترین گیاه برای فضای مورد نظر خود را بیابید.

  1. گیاه سانسوریا

Sansevieria بهترین گیاه است برای قرار دادن در هر نقطه که شما می خواهید، به خصوص در یک دفتر که در آن ممکن است به طور منظم به گیاهان رسیدگی نشود. این گیاه حتی در صورت غفلت رشد می کند و قبل از آبیاری مجدد باید کاملا خاک آن خشک شود. نور کم برای جوانه این گیاه کاملا خوب است و آن را به گیاهی تبدیل می کند که تقریبا در همه جا می تواند رشد کند.

گیاهان محیط اداری

از آنجایی که این گیاه یک شبه دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند، منبع بسیار خوبی برای افزایش کیفیت هوا است و علاوه بر آن از لحاظ زیبایی برگ های بلند آن چشم نوازی می کند. این گیاه می تواند روحیه را در فضای کاری با استفاده از کمترین میزان نور افزایش دهد و در عین حال در فضایی با نور زیاد هم نیز می تواند رشد کند.

این گیاه همچنین به عنوان "زبان مادرشوهر" شناخته می شود، می تواند تا حد زیادی رشد کند، بنابراین مطمئن شوید که فضای بلندی برای آن دارید و در گلدانی محکم و به اندازه کافی بزرگ کاشته شود تا باعث رشد بیشتر شود.

  1. گیاهان ZZ

گیاهان ZZ که بسیار شبیه به گیاه سانسوریا در مراقبت هستند، در صورت غفلت رشد می کند و می توانند در فضای کم نور قرار بگیرد. اگر به دنبال گیاهی هستید که بتوانید برای چند هفته ان را به حال خود رها کنید، اما همچنان سر سبزی را برای شما ارائه کند، ممکن است این گیاهی باشد که می خواهید در فضای اداری خود قرار دهید.

گیاه فضای اداری

حتی اگر فضای روشن تری داشته باشید، این گیاه تقریبا در هر محیطی با هر نوری رشد می کند. فقط توجه داشته باشید که هر چه نور بیشتر باشد، بیشتر باید آن را آبیاری کنید. منبع عالی دیگری که کیفیت هوای خوبی را در فضا فراهم می کند.

گیاه آپارتمانی

  1. پتوس

این گیاهان تقریبا در هر محیطی رشد می کنند. اگر به دنبال یک گیاه آویز خوب یا گیاهی برای بالای قفسه هستید، پوتوس بهترین گزینه برای شماست.

گیاهان محیط اداری

این گیاه تقریبا هر میزانی از نور را تحمل می کند. برای فضاهای اداری کم نور، ممکن است رشد آهسته‌تری داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که این گیاه ناراضی است. آن ها همچنین می توانند به شما اطلاع دهند که چه زمانی باید آبیاری شوند. هنگامی که تشنه هستند بیش از حد برگ هایشان شل می شود، اما پس از یک آبیاری خوب، بلافاصله به سمت بالا می‌آیند و به شما نشان می‌دهند که چقدر خوشحال هستند. پتوس ها انواع مختلفی دارند، به این معنی که می توانید چندین مدل از این گیاه را داشته باشید که همگی متفاوت به نظر می رسند و سبزی فوق العاده ای به فضای کار شما اضافه می کنند.

  1. فیلودندرون

از آنجایی که این گیاهان به صورت آویز نمای خوبی دارند، می توانید آن ها را در نقاط پر رفت و آمد در سرتاسر دفتر آویزان کنید تا به محیط کار زیبایی اضافه کنید.

گل آپارتمانی

  1. دراسنا

اگر به دنبال درخت بلندی هستید که در برابر نور کم مقاوم باشد تا فضای سبز را به گوشه ای از فضای اداری خود اضافه کند، Dracaena می تواند آن درخت باشد. درست مانند گیاهانی که در بالا توضیح داده شد، این گیاه نیز می تواند نور روشن تری را نیز تحمل کنند. انواع مختلفی از دراسنا وجود دارد که همگی مدل های مختلف برگ را دارند. این گیاهان تقریبا می توانند در همه جا رشد کنند و به خشکی مقاوم هستند، بنابراین نیازی به آبیاری ثابت نیست. در فصل زمستان، تقریبا یک ماه می توانند بدون آبیاری دوام بیاورند. علم می گوید که بالا بردن سر از روی صفحه نمایش برای دیدن دراسنای بلند و شاد می تواند بهره وری شما را افزایش دهد.

گیاه داخل خانه

  1. نخل دم اسبی

از خانواده ساکولنت ها، نخل های دم اسبی محیطی خشک اما نور روشن را دوست دارند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که فضای کاری با نور زیاد خورشید دارید، نخل های دم اسبی می توانند جلوه ای خیره کننده و سبز به فضای شما ببخشند. مقاوم به خشکی، در واقع ترجیح می دهند خشک شوند، این گیاهان به آبیاری مداوم نیاز ندارند، بنابراین می توانید آن ها را برای هفته ها یکبار آبیاری کنید. آن ها حتی می توانند نور مستقیم خورشید را دریافت کنند. آن ها بسیار قد می کشند و محیط شما را شیک و زیبا نشان  دهد.

گل لاکچری

  1. ساکولنت / کاکتوس

کاکتوس‌ها مقاوم به خشکی، گیاهانی کوچک و آسان برای نگهداری، یک گیاه رومیزی عالی برای شما در فضایی با نور مناسب می‌سازند. بسته به اندازه آن‌ها ممکن است فقط هر 2-4 هفته یکبار آبیاری شوند.

گل فضای کاری

کاکتوس‌ها محیط خشک را دوست دارند و سطح خاک آن‌ها قبل از آبیاری باید 100 درصد خشک شود. داشتن یک کاکتوس روی میز می‌تواند کمی رنگ و زیبایی را در حین کار اضافه کند.

  1. درخت فیکوس الاستیکا/لاستیک

گل فیکوس

اگر فضایی دارید که نور متوسط ​​تا روشن دارد، درخت الاستیکا ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. آن‌ها به شکل بوته یا درخت هستند و نگهداری آن‌ها بسیار آسان است. فیکوس بورگوندی قادر به رشد در نور متوسط ​​است و می‌تواند به عنوان یک گیاه خانگی و اداری به ارتفاع 6-7 فوت رشد کند. اطمینان از داشتن رطوبت مناسب در فضای اداری نه تنها برای گیاهان بلکه برای خودتان نیز مهم است. این فیکوس انواع مختلفی دارد، بنابراین اگر رنگ بیشتری می‌خواهید، می‌توانید آن را پیدا کنید اما مطمئن شوید که نور مناسب برای این گیاه را دارید!

  1. آگلونما

یکی دیگر از گیاهان اداری و مقاوم در برابر نور کم که رنگ و سر سبزی را به فضای کار شما می‌بخشد، آگلونما است. این گیاه دارای انواع مختلفی است، بنابراین شما می‌توانید چندین مدل از این گیاه داشته باشید که نسبت به یکدیگر کمی متفاوت به نظر می‌رسند. انواع مختلف این گیاه برگ‌های رنگارنگ چشم نواز با صورتی، سفید و سبز تولید می‌کنند. آگلونماها به هیچ وجه نیازی به مقدار زیادی آب ندارند و تنها با اندکی نور می‌توانند به زیبایی رشد کنند. درست مانند پوتوس ها، این گیاهان به شما می‌گویند که چه زمانی تشنه هستند، وقتی که بیحال شوند و برگ‌های آن‌ها به عقب برگردند.

آگلونما

10. کاج نورفولک

کاج نورفولک یک گیاه سرگرم کننده است که شبیه درخت کریسمس است. بنابراین اگر به دنبال این هستید که کمی حس تعطیلات کریسمس را به دفتر خود اضافه کنید بدون اینکه دردسری برای گرفتن یک درخت همیشه سبز بزرگ داشته باشید، کاج نورفولک ممکن است یکی باشد. این گیاهان می‌توانند در تمام طول سال آنجا باشند! به عنوان یک گیاه گرمسیری، آن‌ها عاشق رطوبت و نور روشن هستند، بنابراین اگر بتوانید آن را تامین کنید، کاج نورفولک گیاهی عالی برای افزودن فضای سبز به فضای شما خواهد بود.

نورفولک

11. پرنده بهشتی

یکی از گیاهان اداری برای دفتر شما که دارای برگ هایی بسیار بزرگ است که ظاهری بسیار گرمسیری به هر فضای کاری می‌بخشد، پرنده بهشتی است. این گیاه اداری در نور متوسط ​​تا روشن رشد می‌کند اما می‌تواند نور مستقیم خورشید را نیز دریافت کند. اگر نقطه ای در دفتر شما وجود دارد که نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند، ممکن است نقطه ای عالی برای رشد این گیاه باشد. آن‌ها به آب زیادی نیاز ندارند، به خصوص در زمستان، بنابراین من این گیاه را جزو گیاهانی می‌دانم که نیاز به نگهداری کمی دارد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که محیط این گیاه را کامل کنید، ممکن است شاهد شکوفه دادن آن باشید.

پرنده بهشتی

12. بامبو خوش شانس

این گیاه مخصوص فضاهای اداری یکی از ساده ترین گیاهانی که تقریبا در هر مکانی می‌تواند رشد کند. بامبو لاکی در آب و صخره‌ها زندگی می‌کند و فقط باید پس از جذب آب دوباره گلدان آن پر شود. آن‌ها یک گیاه رومیزی شگفت انگیز را ایجاد می‌کنند که در طول روز کاری به شما آرامش می‌دهد و در هنگام نگهداری استرسی به شما وارد نمی کند و می‌گویند خوش شانسی می‌آورد!

گیاه فضای اداری

13. گیاه عنکبوت

گیاه عنکبوتی که گفته می‌شود نگهداری کمی دارد و در عین حال رنگ سبز و سفید روشنی را برای فضا فراهم می‌کند و گزینه خوبی برای یک گیاه اداری است. آن‌ها یک گیاه آویزان یا پایه عالی را تشکیل می‌دهند و اغلب جوانه‌های کوچکی را که تکثیر آن‌ها بسیار آسان است بیرون می‌آورند.

گیاهان فضای اداری

14. کالاثیا/مارانتا

اگر شما به دنبال برای یک گیاه که نیاز به یک مقدار اضافی از عشق و نور ندارد، یک کالاتیا یا مارانتا ممکن است به خوبی نیاز شما را برطرف کند. این گیاهان می‌توانند نور غیرمستقیم کم تا زیاد را تحمل کنند اما به خاک مرطوب و رطوبت بالا نیاز دارند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که بیش از حد زمانی برای اختصاص دادن به گیاهان را ندارید، مارانتا یک گیاه رومیزی عالی برای شما خواهد بود.

زیباترین گیاهان فضای اداری15. Pilea Baby Tears

Pilea Baby Tears گیاهانی بامزه و زیبا هستند که می‌توانند کمی شادی را به میز یا قفسه دفتر شما بیاورند. آن‌ها به نور بیشتری نیاز دارند، بنابراین اگرکه یک نقطه روشن در دفتر خود داشته باشید، ممکن است pilea گیاه اداری مورد نظر شما باشد.

گیاهان فضای اداری

به طور کلی، گیاهان اداری و آپارتمانی زمانی مفید هستند که محیط مناسبی در اختیار آن‌ها قرار گیرد. امیدواریم این مقاله برای یافتن گیاهان مناسب برای خود و فضایتان مناسب بوده باشد.

گیاهان فضای اداری

اگر برای محیط اداری خود به دنبال میز و صندلی اداری می‌گردید از محصولات ما دیدن فرمایید. شرکت ایستا با طراحی فلاور باکس به همراه دکوراسیون اداری و در کنار تجهیزات اداری، دفتر شما را از هر گونه نیاز به گل و گیاهان اداری برطرف می‌کند. نمونه پروژه گیاهان آپارتمانی ایستا را می‌توانید در تصویر زیر ببینید. برای ایجاد فضایی در محیط کاری برای گیاهان اداری با تیم مبلمان اداری ایستا تماس بگیرید.       02188701330


گیاهان فضای اداری

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید