میز اداری مدرن

انتشار : 1400/05/17
بروزرسانی : 1402/10/23
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

شکی نیست که میز اداری مدرن در مقایسه با سایر طرح‌های قدیمی مبلمان اداری تفاوت‌های بسیاری دارد. در طرح‌های قدیمی میز اداری سعی بر این بود که میز نشانه‌ای از اقتدار باشد. میزهای قدیمی پر بود از کنده کاری‌های پیچیده روی چوب و میزها شکل شلوغی داشتند. اما میزهای امروزی تفاوتی شگرف با میزهای قدیمی دارند و طرح‌های آن به سمت مینیمال و مدرن حرکت کرده‌اند. در این بلاگ قصد داریم تمام ویژگی‌های یک میز اداری مدرن و تفاوت‌های آن را با میزهای قدیمی را بررسی کنیم.

 

در دفاتر سنتی گذشته میزها فقط یک کاربرد داشتند و آن محلی ساده برای انجام کار بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نه تنها ماهیت کار تغییر کرده است لوازم کار نیز به تبع آن تغییر کرده است. امروزه میزهای اداری نه تنها بر اساس تکنولوژی موجود بلکه بر اساس نیازهای واقعی دفتر و محل کار شما نیز تغییر کرده است و سازگارتر شده است. همین امر را می توان در مورد میزهای اداری مدرن نیز که بر اساس عوامل گوناگون در حال تغییر هستند نشان داد. مهمترین فاکتور یک میز اداری مدرن علاوه بر مدرن نشان دادن محیط محل کار را به جای مفیدتری تبدیل می‌کند.

ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد میزهای اداری مدرن ، اینکه از کجا آمده و آنچه باید قبل از خرید به دنبال آن باشید، بیشتر بدانید.

 

میز کار مدرن

میزهای کار مدرن دارای ظاهر و طرح‌های متنوعی هستند که با توجه به تعداد مواد و سبک های مختلف که برای تولید انبوه در چند دهه گذشته در دسترس قرار گرفته‌اند. با توجه به وجود انواع مختلف فضاهای اداری و سبک‌های دکوراسیون اداری منطقی است که به همان نسبت میزهای اداری نیز وجود داشته باشند. وجود میز مناسب برای هر شخص در محیط کاری یکی از الزامات چیدمان اداری است.

 

اما ویژگی‌های یک میز مدرن اداری چیست؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد:

 

  • باز کردن فضاهای کاری
  • تنظیم آسان برای رایانه یا لپ تاپ
  • چندین کشو از جمله یکی به خصوص بزرگ در پایین
  • فضای زیادی برای پا

 

با تغییر نیازهای کارکنان ادارات، میزها و طرح‌هایی که از این ویژگی‌های گفته شده پیروی می‌کنند بیشتر شده است. کارکنانی که از این میزها استفاده می‌کنند علاوه بر بهره وری در محیط کارای سلامت بیشتری نیز خواهند داشت و در نهایت برای مجموعه کاری مفیدتر خواهند بود. بسیاری از میزهای اداری مدرن که در انواع مختلفی وجود دارند دارای سطحی صاف و تقریبا برهنه یعنی بدون کشو و یا با دو کشو ساده هستند. با این حال جای زیادی رو اشغال نمی‌کنند و اندازه آنان معمولا برای اکثر محیط‌های کاری مناسب است.

البته میزهای اداری فقط به این نوع ختم نمی‌شوند و میزهای ال شکل نیز یکی از محبوب ترین مدل‌های میز اداری مدرن هستند. این میزها طوری طراحی شده‌اند که تا حد امکان کشوها و فضای میز زیادی را بدون بهم ریختگی وسایل ارائه دهند. برای افرادی که تمایل و یا نیاز دارند از وسایل زیادی هنگام کار کردن استفاده کنند و نیاز به پهن کردن همه وسایل روی میز خود دارند این میز یک طراحی عالی برای آنان است.

نکته ویژه قابل تامل دیگر در این میزها استفاده از کشوها و یا قفسه در این میزهای ال است. همین ویژگی در این میز باعث شده، کسانی که شلوغی و بهم ریختگی میز خود هنگام کار کردن احساس بدی دارند را راضی کند.

 

در آخر میز مدیریت مدرن قرار  دارد. این میز در عین سادگی حس قدرت و اقتدار مدیریت را منتقل می‌کند. میز اداری مدرن برای مدیر دارای یک سطح وسیع و صاف می‌باشد و در ال میز علاوه علاوه بر کشو معمولا کمد و یا قفسه نیز وجود دارد. رنگ این میزها معمولا روشن مثل سفید، زیتونی و طوسی است. جنس غالب میزهای مدرن ام دی اف و فلز می‌باشد.

چرا خرید میز کار مدرن را توصیه می کنیم؟

فضایی که شما به عنوان دفتر کار، شرکت یا اداره ی دولتی طراحی می کنید، محدوده ای است که در آن تجهیزات و مبلمان باید بهترین خدمات را به کاربران و کارمندان بدهند. وقتی شما سبک طراحی داخلی مدرنی مثل دفتر کار باز یا open office را انتخاب کرده اید، که در آن از همه طرف میزهای اداری، قفسه های بایگانی، کتابخانه ها و فایل های اداری در معرض دید هستند، ناچار به استفاده از مبلمانی هستید که با این شیوه ی طراحی هماهنگ باشد. اگر از دیوارهای جداکننده ی موقت یا پارتیشن اداری هم استفاده می کنید، باز هم این دایره دید وسیع، هرچند به شکل محدودتر را در اختیار دارید. 

طراحی مدرن که بخش مهمی از آن از قوانین مینیمالیسم پیروی می کند، با حذف زوائد و توجه و ارزش بخشیدن به کاربری و سادگی، بسیاری از تزئینات و تجملات را کنار گذاشت. سرعت زندگی مدرن هم آن قدر زیاد است که شما چاره ای جز ساده کردن و در عین حال کاربردی کردن همه ی فرآیندهای کاری را ندارید. بنابراین وقتی بر سر یک ورک استیشن (work station) یا میز کار گروهی می نشینید، به جای ایجاد مزاحمت برای همکاران و اتلاف وقت آن ها با صحبت های غیر ضروری، تمرکز و توجه خود را به وظایف شغلی محدود می نمایید.  

به این ترتیب بخشی از زیبایی ناشی از خرید مبلمان اداری مدرن، حاصل هماهنگی و یکدستی تجهیزات و دسترسی آسان کاربر به امکاناتی مانند کشوی بایگانی، قفسه ی کتابخانه یا فضای قرارگیری کیس کامپیوتر است، که رضایت و در نتیجه بهروه وری او را بالا می برد. 

 میز کار گروهی مدرن

شما به چه نوع میزهایی برای فضای کاری نیاز دارید؟

با وجود این همه طرح و مدل موجود در بازار انتخاب مدل مناسب شاید سخت به نظر برسد. اما واقعیت این است که محدود کردن خود برای خرید نهایی چندان طول نمی‌کشد و به لیستی مدون نیاز دارد. باید سعی کنید زیبایی شناسی را اصل خرید خود قرار دهید و توامان به فکر کیفیت نیز باشید. برای ایجاد دفتر مدرن نه تنها میز اداری مدرن وجود دارد بلکه پارتیشن ، کمد اداری  و سایر تجهیزات اداری نیز با طرح‌های متفاوتی در دسترس شماست.

وقت گذاشتن برای یافتن میزهایی که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و نیازهای خاصی را که شما یا دفتر کار ایجاب می‌کند را برآورده می‌کند بسیار مهم است. اگر وقت و حوصله کافی برای خرید میز اداری مدرن بگذارید قطعا نتیجه را زمانی که در حال استفاده از میز هستید خواهید و راضی خواهید شد.

نکاتی که باید قبل از خرید میز مدرن خود به آن دقت کنید:

 

  • مواد به کار رفته
  • هزینه
  • نیازها یا عملکردهای خود را بشناسید
  • چه مدت به میز خود نیاز دارید؛ بلند مدت و چه کوتاه مدت
  • آیا نیاز به سفارشی سازی میز اداری مدرن خود دارید؟
  • رتبه بندی میزها یا مارک های خاص مورد نظر شما چیست؟

 

اگر این چک لیست را دنبال کنید، احتمالاًبتوانید مبلمان اداری مدرن مورد نظر خود را پیا کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کند و بتواند در طولانی مدت دوام بیاورد.

 

 

در آخر

اگر برای خرید میز اداری مدرن و یا سایر تجهیزات اداری اعم از پارتیشن اداری، کمد اداری، قفسه و... نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با متخصصان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید