انواع پارتیشن شیشه ای در هتل ها

انتشار : 1403/04/11
بروزرسانی : 1403/04/12
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

هتل ها مجموعه ای از فضاهای عمومی و خصوصی هستند که اغلب به صورت موقت در اختیار مهمانان و مشتریان قرار می گیرند و برای این که بتوانند آن ها را جذب و تبدبل به مشتری دائمی کنند، باید تاثیر مثبتی روی آنان داشته باشند. امروزه یکی از مهم ترین راه های ایجاد جذابیت در طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها، استفاده از پارتیشن شیشه ای است. 

پارتیشن ها، دیوارهای جداکننده، سبُک و مدرنی هستند که با تقسیم فضاها به اتاق یا اتاقک های مستقل، باعث بهبود عملکرد آن ها و رضایت بیشتر کاربران می شوند. این دیواره های ظریف از متریال های مختلفی ساخته می شوند. شیشه، چوب، فلز و پلاستیک، متداول ترین متریال جهت تولید پارتیشن ها هستند. ولی امروزه محبوب ترین پارتیشن ها، پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی یا پارتیشن ام دی اف هستند که کاربرد و زیبایی زیادی در محیط ایجاد می نمایند و یکی از راهکارهای مدرن طراحی برای تقسیم مؤثر، جذاب و شیکِ فضاهای داخلی به شمار می روند. 

پارتیشن ام دی اف

پیش از آن که به پارتیشن شیشه ای که موضوع این مقاله است بپردازیم، بد نیست به ویژگی های نوع دیگری از پارتیشن که پارتیشن ام دی اف است هم نگاهی بیندازیم. 

اگر قصد دارید تقسیم بندی فضای هتل همراه با محدود کردن دید بصری باشد، می توانید از پارتیشن ام دی اف استفاده کنید. برای پارتیشن چوبی یا ام دی اف، روکش های متنوعی از طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد و می تواند جذابیت زیادی را در محیط، ایجاد نماید. 

فضاهای خصوصی تر که نور طبیعی مناسب و کافی دارند را می توان با دیوارهای پارتیشن ام دی اف، طراحی کرد. پارتیشن ام دی اف تک جداره و پارتیشن ام دی اف دو جداره، دو محصول مورد استفاده در سازمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و ... هستند. 

پارتیشن شیشه ای هتل

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای در هتل 

پارتیشن شیشه ای اداری این مزیت را دارد که از شیشه ی سکوریت در تولید آن استفاده می شود و این شیشه در مقابل ضربه و شکستگی، بسیار مقاوم است. شفافیت و درخشش شیشه باعث می شود که روشنایی تمام فضا را پر کند. لابی های روشن و پر زرق وبرق، رستوران های شفاف که از تمیزی برق می زنند با دیواره های شیشه ای خود، نور را باز می تابانند و حس لوکس بودن را به شما منتقل می کنند. 

در اتاق خواب هتل هم پارتیشن شیشه ای می تواند بدون محدود کردن فضا، سرویس بهداشتی و حمام را از فضای خواب، جدا نماید. 

انواع پارتیشن شیشه ای هتل

معمولا پارتیشن های شیشه ای براساس میزان عبور دسته بندی می شوند. ولی از مات یا رنگی کردن شیشه های پارتیشن می توان علاوه بر کنترل نور و محدود نمودن، استفاده های دیگری هم برد. در این جا به برخی از انواع پارتیشن شیشه ای مورد استفاده در هتل ها اشاره می کنیم: 

  • پارتیشن شیشه ای شفاف

این دیوار شیشه ای بیشترین استفاده برای عبور نور را دارد و باعث می شود تا لابی، راه پله و سالن های غذاخوری و پذیرایی، بزرگ تر و روشن تر به نظر برسند. استفاده از آلومینیوم، به عنوان پروفیل پارتیشن شیشه ای و سنگ های مرمر و گرانیت در کف و دیوار هم به براق تر شدن فضا کمک می کند. 

  • پارتیشن شیشه ای مات

جداسازی فضاهای خصوصی مانند سرویس بهداشتی در اتاق خواب های مهمان هتل، معمولا توسط پارتیشن شیشه ای مات، انجام می شود. یکی از مزایای این پارتیشن، پوشیده بودن در عین حفظ قابلیت عبور نور است. 

  • پارتیشن شیشه ای طرح دار

استفاده از لوگوی هتل به عنوان طرح بر روی پارتیشن های شیشه ای طرح دار، می تواند یک ایده ی جذاب، جهت تکرار و تاکید برند هتل باشد. طرح ها بر روی شیشه به روش سندبلاست حک می شود و می توان از طرح های جذاب متنوعی برای این کار استفاده نمود. 

پارتیشن شیشه ای طرح دار

  • پارتیشن شیشه ای رنگی 

استفاده از شیشه های رنگی یکی دیگر از راه های ایجاد جذابیت و تنوع در فضای هتل است. شیشه ی رنگی دیوارهای شیشه ای، نور رنگی ایجاد می کند و می توان از این امکان، در ایجاد تم رنگی برای طراحی دکوراسیون داخلی هتل استفاده کرد. از پارتیشن شیشه ای رنگی هم در فضاهای عمومی مانند لابی و سالن غذاخوری و هم در اتاق های خواب مهمان می توان استفاده کرد و از جذابیت و زیبایی آن بهره مند شد. 

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ای، نیازمند برنامه ریزی و اجرای دقیق است. از آن جا که هتل، محیطی برای ایجاد آرامش برای مهمانان است و معمولا هزینه ی گزافی برای ساخت آن مصرف می شود، بهتر است در هنگام انتخاب برند و شرکت معتبر تولید پارتیشن، از نصب مطمئن و کارشناسانه ی آن هم اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی مراحل نصب پارتیشن های شیشه ای به این ترتیب است:

1. ارزیابی اولیه 

فضایی که قصد دارید در آن پارتیشن نصب کنید را به طور کامل اندازه گیری نمایید. این که در هر فضا چه مبلمانی و با چه ابعادی قرار می گیرد در انتخاب و نصب پارتیشن مؤثر است. به جهت بازشو درب پارتیشن توجه کنید و طراحی را براساس رعایت جرئیات دقیق پیش ببرید. 

2. انتخاب نوع شیشه 

باتوجه به فضای پارتیشن بندی، اندازه ی شفافیت یا مات بودن شیشه، می تواند متفاوت باشد. اگر برای بخش اداری هتل از پارتیشن شیشه ای اداری استفاده می کنید، می توانید نوع شیشه را براساس میزان حریم شخصی که می خواهید در اختیار کارمندان قرار دهید، انتخاب نمایید. برای لابی ها و سالن های پذیرایی که می خواهید نورانی و درخشان باشد، شیشه های شفاف کارایی بیشتری دارد. 

پارتیشن شیشه ای مات

3. انتخاب قاب بندی پارتیشن

به جز پارتیشن شیشه ای فریم لس یا بدون قاب، بقیه ی انواع پارتیشن می توانند با پروفیل آلومینیومی، تقسیم بندی روی سطح پنل داشته باشند. میزان تقسیم ها و اندازه و ابعاد آن ها کاملا به سلیقه و شرایط فضای شما بستگی دارد. این موضوع در پارتیشن اداری ایستا، کاملا سفارشی و به درخواست مشتری انجام می شود. 

4. آماده سازی منطقه ی نصب

هرگونه عملیات اندازه گیری و طراحی نقشه ی پارتیشن بندی، باید پس از تکمیل کف سازی و نازک کاری دیوارها انجام شود تا اندازه ها به درستی و دقت، محاسبه گردد. پیش از نصب پارتیشن شیشه ای، محل نصب را از هرگونه مانع پاک و از تمیز و تراز بودن کف، اطمینان حاصل کنید. در صورت لزوم، محل پارتیشن را روی زمین با استفاده از نوار پوششی یا گچ علامت گذاری نمایید. 

5. آماده سازی تجهیزات مرتبط با پارتیشن

برخی از سیم کشی ها و تجهیزات فنی را می توانید از داخل اسکلت پارتیشن دو جداره عبور دهید. داکت یا هر نوع تجهیزات فنی موجود در فضا را بررسی کنید و درباره ی شکل قرار گیری آن ها در کنار یا به عنوان بخشی از پارتیشن تصمیم گیری نمایید. 

6. قرار دادن پنل های شیشه ای

پنل های شیشه ای باید به دقت در داخل اسکلت پارتیشن قرار گیرند و کاملا تراز باشند و اتصالات به درستی انجام شود. 

7. ایمن کردن پارتیشن شیشه ای

پنل های شیشه ای توسط گیره، پیچ، بست یا هر نوع روشی که توسط شرکت سازنده طراحی شده باشد، روی زمین نصب می شود. این اتصال باید محکم و مطمئن باشد و مانع لنگر انداختن پارتیشن و بروز حادثه شود. 

8. بازرسی نهایی

پس از نصب پنل های شیشه ای و انجام کارهای تکمیلی، ارزیابی نهایی انجام شده و همه ی قطعات مورد بررسی قرار می گیرد. اصلاحات نهایی انجام می شود و محصولات نصب شده در اختیار مشتری قرار می گیرد. 

جمع بندی: 

این نکته را در نظر داشته باشید که نصب پارتیشن هم مانند طراحی و تولید آن، کاری تخصصی است که نیاز به مهارت و تجربه دارد. 

پارتیشن شیشه ای می تواند باعث ایجاد فضایی شیک و مدرن در هتل شما شده و امنیت، زیبایی و کارایی لازم را برای مجموعه ی شما به همراه داشته باشد.

طراحی، تولید و نصب پارتیشن شیشه ای هتل خود را به شرکت طراحان چیدمان ایستا بسپارید تا به کمک تجهیزات پیشرفته و دانش و تجربه ی طراحان متخصصان، بهترین محصولات مبلمان اداری، در اختیارتان قرار گیرد. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید